Ahad, 7 Jun 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Tuan Ibrahim, Nik Abduh.....korang ikhlas atau nak menghanjing?

Posted: 07 Jun 2015 04:27 AM PDT

Kepala komplot : Mission accomplished! Hahahahaha
Paling nakal lagi ada yang membawa sekotak tisu kepada yang menangis semasa berucap. Timbul pertanyaan apakah kelakuan itu satu ejekan atau pun ia suatu simpati ikhlas? Nampak ia berlaku spotan sahaja kejadian itu. Tetapi si pelakunya menimbulkan tanda tanya apabila dilihat dialah salah seorang orang yang menyebabkan orang yang menangis itu menangis. 

 Dalam pada itu tidak kurang juga yang seakan terkejut dengan kemenangan dan mempamerkan bayangan kebimbangan. Takut dengan tanggungjawab dan amanah yang diberikan kepadanya. Ada yang menyifatkan kemenangannya sebagai tidak diingini. Pelik juga macam mana tidak ingin kerana dia bertanding dan awal-awal lagi menyatakan keinginannya. Setiap orang bertanding pastilah mahukan kemenangan, kecuali orang gila. Bukankah itu sebagai munafik.

 Paling melucukan lagi orang ini sampai bernazar kalau kalah mahu makan kambing. Kenapa begitu? Kalau benar, dia ingin kalah seharusnya dia tidak bernazar makan kambing tetapi patut makan gajah. Dengan meletakkan nazar itu dengan nilai yang besar mungkin kekalahan itu menjelma. Untungnya juga kepada orang ramai yang beleh makan hasil nazarnya. Baca sepenuhnya di sini

Cirit dah bertabur baru nak pakai pampers....

Posted: 06 Jun 2015 11:40 PM PDT

Hari tu bukan main bergegar bertakbir berulangkali; langsung tak mahu dibahaskan... sebulat suara bersetuju. 

Tiba-tiba cakap ianya perlu diputuskan oleh MSU kerana berkaitan dgn hukum agama. 

Hoi mala'un! Yang usulkan tu Dewan Ulama. Sebulat suara dipersetujui oleh himpunan Dewan Ulama. MSU tu terdiri dari kalangan Dewan Ulama juga...Ini apa punya gelong nak tunggu MSU bincang nak mesyuarat pasal usul itu? 

Mohammad Faiz Fadzil bangkit persoal keputusan usul putus hubungan dengan DAP yang dibuat tanpa dibahas di Muktamar Tahunan ke-61, di Kuala Selangor.Mcm-mcmlah daleh korang, sensitiflah bagai....

Peringkat awal lagi dah nampak gagal set baru ni! Tu lah, suka sangat gelar org lain tolol bagai...sekarang siapa yg tolong bertingkat-tingkat?

Inilah ropanya, cirit dah habis bertabur, baru terhegeh-hegeh nak pakai pampers, konon nak cover....

Bila LGE suruh korang letak jawatan baru tau tercirit-cirit semua walaun! Malulah sama Mat Sabu yg korang gelar macam-maca tu dulu....Nak tergelak tengok bakal MB Selangor yang tak jadi ni -


 Zolkharnain Abidin Al-Abyadhi : Usul putus hubungan dengan DAP dah dibuat dan dilulus. Bila LGE gesa letak jawatan di Penang, mulalah takwil usul tu macam-macam.

 Serah kpd AJK Pusatlah, kena lulus MSUlah, usul tu bersifat cadanganlah, perlukan penelitian dululah dan macam-macam lagi.

 Ha ha ... ropenye, bila poket terancam, talak tiga pun boleh rujuk balik. Denia... denia...

 "Wahai dunia, hang pi la tipu oghang lain, jgn tipu aku." - Saiyidina Ali.

Fulus punya pasal ....kemaluan besar tak mengapa!

Posted: 06 Jun 2015 07:11 PM PDT


Memang pelik dan ada yang tak kena' dalam institusi Ulama Pas apabila mengusulkan usul tergempar untuk putus hubungan dgn DAP tapi mahu kekal dalam Pakatan Rakyat.

"Usul kita adalah memutuskan hubungan dengan DAP. Bukan dengan PKR atau Pakatan Rakyat (PR). Sebab PR bukan DAP, dan DAP tidak semestinya PR," kata Mokhtar Senik ketika membahaskan usul itu. 

Tak pelikkah? Putus hubungan dgn DAP tetapi masih mahu bersama dgn pakatan.... waima DAP pun ada dlm pakatan! 

Betullah DAP itu bukan PR. Tetapi DAP ada dalam PR, tau tak? Pakatan bukan DAP dan bukan juga PKR. Tetapi Pakatan adalah permuafakatan antara tiga parti, PAS, PKR dan DAP. Bila salah satunya memutuskan hubungan dengan salah satu dari rakannya itu, maka mana ada lagi Pakatan ?

Usul tersebut telah diterima sebulat suara tanpa bahas.Bagaimanapun sebaik sahaja usul diluluskan, seorang perwakilan Kelantan, Abdul Fatah Mahmud segera bangun dan berpendapat keputusan untuk memutuskan tahaluf siyasi itu perlu dikaji semula dari sudut maslahah dan politik sebelum membuat keputusan itu. 

 Nor Azli kemudiannya bangun semula membantah syor Hassan memandangkan usul itu telah diterima sebulat suara. Pengerusi tetap memutuskan cadangan memutus hubungan DAP dikekalkan tanpa pindaan.  Baca di sini

Ketua Dewan Ulama PAS Datuk Mahfodz Mohamed dengan sombongnya mengakui sudah terlalu lama bersabar dengan penghinaan DAP.

"Usul putus hubungan bukti PAS bukan kuda DAP" katanya.

 Usul berkenaan membuktikan bahawa PAS masih ada maruah katanya di sini.

Lihat betapa bongkaknya Dewan Ulama dengan usul tersebut. Tidak memberi peluang kepada pandangan lain supaya perkara itu dibincangkan dengan lebih teliti.

Mereka bertakbir berulang kali. Gegak gempita kerana kononnya telah berjaya membuktikan bahawa parti Islam ini ada dasar dan prinsip....

Tetapi bila Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guan Eng sentap, minta semua wakil PAS yang menduduki jawatan dalam kerajaan negeri supaya meletak jawatan selepas muktamar PAS meluluskan usul supaya parti itu memutuskan semua hubungannya dengan DAP, ulama terkentut kerana terkejut!

Pulau Pinang jauh lebih baik dibawah DAP
Macamana tak terkejut biawak? PAS Pulau Pinang telah dilantik ke pelbagai jawatan di sektor berbeza, termasuk di kedua-dua pihak berkuasa tempatan (Majlis Bandaraya Pulau Pinang dan Majlis Perbandaran Seberang Prai), serta Majlis Agama Islam Pulau Pinang, selain Jawatankuasa Kemajuan Kampung (JKKK). 

 Hanif Harun yang mendakwa PAS dipinggir di Pulau Pinang ,telah dilantik menganggotai Ahli Lembaga Pengarah Kolej Islam Teknologi Antarabangsa Pulau Pinang (KITAB). 


 Adun tunggal PAS Permatang Pasir Datuk Haji Salleh Man pula dilantik sebagai pengerusi Majlis Agama Islam Pulau Pinang. Jawatan bagi pimpinan PAS di kedua-dua MBPP dan MPSP juga telah ditambah, malah pimpinan tempatan PAS turut memegang 50 peratus jawatan JKKK di banyak kawasan. Selain itu, ahli-ahli PAS turut dilantik sebagai penyelaras di lima kawasan yang gagal dimenanginya dalam pilihan raya lepas.PAS menang hanya satu kerusi sahaja di Pulau Pinang!


Banyak kebaikan yang telah dilakukan oleh kerajaan negeri Pulau Pinang walaupun negeri itu ditadbir oleh Ketua Menteri dari DAP. Ini diakui sendiri oleh bekas Setiausaha Akhbar Menteri di Jabatan Perdana Menteri.Korang baca sendiri di sini

Kerajaan Pulau Pinang akan terima dengan goyang kaki perletakan semua jawatan di atas tadi tanpa banyak soal , kata LGE. 

Mulalah masing-masing menggelabah dan menyalahkan LGE, tuduh dia 'gopoh'. Hoi tunggu apa lagi? Kerjabuat mesti efisyen. Itu gaya LGE buat kerja tanpa bertangguh, tanpa mahu membuang masa! 

LGE bukan macam ulama mercun yang hanya berdegar-degar bunyinya tapi hancus! Bakar mercun sampai mencederakan diri sendiri, itulah yang dapat kita lihat dengan keangkuhan Dewan Ulama memutuskan hubungan dengan DAP tanpa berfikir kesan disebaliknya.

Sebelum ni kata  'bukan kuda DAP', sekarang dah jadi macam 'kaldai DAP' pula! Sebelum ni kata ada dasar dan prinsip... sekarang ni apa macam? Tak malukah kerana masih mahu mengendeng fulus dari kerajaan DAP?

Orang seperti Mat Sabu, yang korang hina dan beri gelar sebagai Sekular, Bapak Jebon, Bapak Anjing itu lebih mulia dari orang yang anggap dirinya sebagai ulama suci....telah melepaskan semua jawatannya serta merta kerana wala' dengan keputusan Dewan Ulama. 

Tindakan bermaruah Mat Sabu itulah buktinya orang yang ada prinsip.Ada pegangan. Ada integriti.Tolonglah tabek kepadanya! Takbir 10 kali untuk Mat Sabu! Hahahaha!

Tunggu apa lagi wahai Salleh Man, Ust Hanif Harun, Fadzil Kemi, Bukhari YDP Pas Kepala Batas? Tunggu apa lagi wahai  Yaakob Ahli Majlis MBPP (PAS)? Ramai lagi tu....Hangpa semua tak wala' dengan keputusan ulama' kah?Tunggu apa tunggu??

Berikut komen-komen kawan difesbuk:

Ipoh Mali:  Dengaq Cerita Majlis Syura..Dewan Ulama, Tengah Belek Tafsir Quran , Hadis dengan Kitab fiqh malam ni.. depa tengah cari dalil mcm mana nak putuskan hubungan dengan DAP tanpa perlu letak jawatan di Pulau Pinang..

 Kalau Tak dapat.. Mungkin Esok Lusa Depa terpaksa Guna dalil U-Turn..

 kalau sapa2 ada dalil, boleh hubungi Majlis Syura pada kadar segera.... Ostad2 dan Pejuang agama tak sanggup lepaskan jawatan di Pulau Pinang.. mcm mana nak bayaq duit kereta.. duit rumah.. Bini dah bertambah..


yang dap pertikai hanya presiden kau yang tolol. dap tak pernah kutuk pas. ketua kau yang tolol kaki ponteng, pemfitnah, mungkir janji.. kalau mcam tu sifat ketua kau yang tolol bukan cina dap yang marah allah juga marah lah bahalol..

 'PAS tunggangan DAP suatu retorik dan polimek direka UMNO untuk menakut2kan orang kampung' Para Ulama dan ahli PAS yang menjadi sesetif dan berkecil hati kerana termakan dakyah parti lawan lebih baik duduk saja dirumah atau disurau kerana tidak layak bergelar politikus.

Sheikh Jebon Kacak: Dengaq habaq DAP Selangor mintak PKR pilih DAP atau PAS? Ha ha ha.... Lepaih ni pakat memondok di Pondok Ulamak Jadian Mokhtar Senik al Maunah lah weii....

Saddam Jebon Tingkap: Mat Sabu yg korang hina dn maki mcm2 telah melepaskan jwtnnya serta merta stlh LGE mngarahkan ahli2 Pas meletakkan jwtn didlm kerajaan Pulau Pinang.. Krn apa ??? Krn mngikut kata putus usul yg tlh diluluskan oleh Dewan Ulamak Pas Pusat yg memutuskan sbrg hbgn kerjasama dgn DAP.. Ustaz2 mangkuk hayun bila lagi ??? Sembang bab islam berbuih-buih mulut.. Celakalah kamu2 semua.. Phuihhhh !!! Sekian

Mat Sabu letak jawatan atas dasar mematuhi usul ulama dalam memutuskan hubungan bersama DAP. Exco Pas didalam kerajaan negeri tidak walak ulamak kah?

Tiada ulasan: