Selasa, 16 Jun 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Kerja sukarela atau ops penyangak - Adakah ini cara untuk menjalankan komunikasi awam Pejabat Perdana Menteri?

Posted: 16 Jun 2015 09:00 AM PDT

Menggalakkan 'kepimpinan wanita'?
 Walau bagaimanapun, jika kita mahu menerima dakwaan yang sukar dipercayai ini bahawa Paul Stadlen tidak dibayar rasmi untuk kerja-kerja oleh kerajaan, ia menimbulkan beberapa kebimbangan yang serius.

 Jabatan komunikasi kerajaan biasanya diuruskan di bawah perkhidmatan awam, jadi ia boleh diaudit sewajarnya, dikawal dan dikendalikan demi kepentingan awam seperti semua jabatan lain.

 Adakah ia sekarang bahawa sebahagian besar daripada kerja komunikasi kerajaan Malaysia telah berasingan, dikuasa penyangak yang yang dibayar oleh beberapa entiti tanpa nama di luar bajet kerajaan normal?

 Atau, ia sedang dikendalikan oleh sukarelawan bebas?

 Lihatlah, sebagai contoh, di rancangan bagi pembentangan Rancangan Malaysia Ke-11 terkini untuk ekonomi. Arahan datang dari komputer Paul Stadlen di bawah alamat e-mel pejabatnya sendiri 'PM':

Siaran Akhbar untuk Rancangan Malaysia ke-11 keluar dari pejabat Stadlen
melalui akaun e-mel Malaysia News
Tambahan pula, seluruh organisasi operasi media di sekitar pembentangan pelan teras ekonomi ini juga telah diuruskan di bawah kelolaan 'sukarelawan' yang tidak rasmi yang dibayar oleh kerajaan.

Adakah rakyat Malaysia mengharapkan sumber maklumat mereka yang akan dikendalikan dalam apa-apa cara yang yg tak dpt diketahui?

 
Paul dikenali dengan parti liar sebagaimana dia
dikenali dengan tugas resminya
Di bawah keadaan sekarang tidak ada ketelusan mengenai siapa di belakang apa yang disampaikan oleh kerajaan.

Apakah Paul dibayar oleh seorang ahli perniagaan rendang dengan agenda peribadi? Atau kerajaan asing? Atau melalui bajet perkhidmatan rahsia?

 Lebih penting lagi, mengapa dia tidak dibayar daripada bajet rasmi?

 Bagaimanakah sesiapa boleh tahu siapa yang mengawal mesej yang dikemukakan oleh Stadlen kini bahawa bayaran itu telah diambil dari buku-buku rasmi?

 Sebaliknya, jika keadaan yang lebih pelik, dengan Stadlen benar-benar bekerja secara percuma kepada Najib Razak, yang sepatutnya memberi keselesaan lebih atau kurang?

 Jika Stadlen adalah 'melakukan demi Najib ' maka dimanakah letaknya Jabatan Komunikasi Perdana Menteri? Sudah tentu, yang sebenarnya ialah bahawa Menteri sedang bermain dengan kata-kata tentang gaji yang dibayar, berbanding dengan syarikat-syarikat yang diupah. Tetapi tujuan yang tidak boleh diterima adalah untuk menyembunyikan peranan Stadlen dan amaun yang diterimanya daripada Kerajaan.

 Terlalu banyak kebimbangan

Stadlen adalah sosok kontraversi di KL. Orang dalam mengatakan bahawa dia bukan orang sembarangan di Pejabat Perdana Menteri, beliau adalah adalah ahli strategi yang terlibat dalam pengurusan krisis negara di peringkat tertinggi.

 Selewat bulan lalu, selepas Ketua Pegawai Eksekutif 1MDB Arul Kanda hilang dari temujanjinya dengan Jawatankuasa Kira-kira Awam, beliau telah dilihat pada keesokan harinya dalam perbincangan di sebuah bar di KL dengan tidak lain daripada Stadlen dan Presiden Kelab Penyokong Kerajaan Barisan Nasional 'Shahrir Samad .
Perbincangan krisis panjang dalam mengendalikan 1MDB atau
hanya beberapa jam berchat sosial di bar hotel sebagai pilihan
lebih baik untuk menghadapi PAC?
Namun Stadlen kerap menarik perhatian kepada dirinya di kancah nightclubbing KL, dengan kelakuan yang bercanggah dengan pertimbangan yang baik, menurut para pengkritik yang bimbang bahawa ada 'rahsia longgar canon' yang bertanggungjawab bagi penyampaian dasar-dasar utama.


Stadlen telah juga dikaitkan dengan rentetan aktiviti 'perang siber' berahsia, yang direka untuk menyerang dan melemahkan lawan politik Najib dalam talian.

Sasaran merangkumi Anwar Ibrahim dan terbaru ini, Dr Mahathir.

 Bekas majikan beliau termasuk APCO dan syarikat berkaitan PR FBC Media, yang berada di balik dolar siaran haram kempen multi-juta, dibiayai oleh Kerajaan Malaysia dan juga Taib Mahmud.

 Sumber juga telah mengesahkan kepada Sarawak Report bahawa unit Stadlen yang 'tidak dibayar' telah menyelaras pasukan yang dipanggil 'askar siber', yang jelas digunakan untuk membanjiri komen di online Malaysia dengan menyokong kerajaan, untuk melawan komen tidak yang memihak kepada Najib.

 Dengan cara penglibatan samaran begini, kerahsiaan, kos tinggi dan banyak aktiviti politik PR, ramai yang bertanya mengapa Stadlen orang di belakang pengumuman rasmi kerajaan Malaysia yang begitu banyak?

Mengulas mengenai hubungan antarabangsa Najib cuba mendapatkan sokongan lebih 1MDB

 Operasi palsu politik dan rahsia PR pasti tidak berpandukan garis aktiviti yang akan menyelaraskan perniagaan kerajaan dalam apa-apa cara dan juga di luar buku rasmi?

Melabur bersama kami!

PAS Kedah akan keluar parti beramai-ramai, kata PasMa

Posted: 16 Jun 2015 07:00 AM PDT

Persatuan Ummah Sejahtera Malaysia (PasMa) mendakwa ahli PAS Kedah akan meninggalkan parti Islam itu secara beramai-ramai dalam masa terdekat dan akan memberi sokongan kepada badan bukan kerajaan (NGO) pro Pakatan Rakyat (PR) itu.

 Presiden PasMa Datuk Phahrolrazi Mohd Zawawi berkata, ahli PAS yang keluar parti akan memberi sokongan kepada PasMa dan ia dapat direalisasikan tidak lama lagi.

 "Nanti akan ada majlis keluar parti PAS beramai-ramai dan saya akan maklum kepada pihak media," katanya kepada akhbar milik Umno, Utusan Malaysia.

 Phahrolrazi berkata, ahli PAS berhak meninggalkan parti Islam itu dan menyertai PasMa dalam usaha membentuk sebuah parti baharu yang cenderung kepada pakatan pembangkang. 

 "Kita sebuah negara demokrasi dan penubuhan sebuah parti baharu yang menyokong perjuangan pakatan pembangkang juga merupakan satu alternatif kepada rakyat.

 "Kita tidak boleh tuduh penubuhan parti politik baharu ini membuatkan rakyat berpecah belah kerana ia merupakan satu proses dalam negara demokrasi," beliau dilaporkan sebagai berkata.

 Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Pengkalan Kundor itu berkata, ahli PAS kini terbuka untuk menyertai PasMa memandangkan selepas muktamar, parti Islam itu diwakili pemimpin yang bercirikan autokratik.

 "Kita lihat selepas Muktamar Tahunan ke-61 baru-baru ini, PAS dikuasai pimpinan ulama yang pimpinannya bercorak autokratik.

 "Sekarang terpulang kepada ahli sama ada mereka mahu kekal bersama PAS atau menyertai sebuah parti baharu dan bersedia untuk bersama-sama pakatan pembangkang," katanya kepada akhbar itu.

 Sementara itu, Dewan Ulama PAS berkeyakinan parti Islam itu akan tetap berdiri kukuh walaupun terdapat kemungkinan segelintir ahli yang berhijrah ke parti baharu anjuran PasMa.

 Ketua penerangannya, Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali dilaporkan berkata penubuhan parti baharu yang akan digerakkan PasMa selepas Hari Raya Aidilfitri ini, tidak akan menggugat langsung kedudukan PAS.

 "Saya tak risau (penghijrahan ahli PAS). Dalam perjuangan Islam, kita yakin seorang keluar, berpuluh lagi datang kepada kita.

 "Allah akan hantar satu puak lain yang mereka sayangkan Allah, dan Allah sayangkan mereka. Itu biasa dalam perjuangan," beliau dilaporkan sebagai berkata.

 Khairuddin berkata, sejarah menunjukkan PAS tidak pernah terjejas dengan kemunculan Barisan Jemaah Islamiah Se-Malaysia (Berjasa) yang merupakan serpihan daripada parti itu pada 1977. – 16 Jun, 2015. - themalaysianinsider

Bila PAS nak mesyuarat? Lagi dua minggukah??

Posted: 16 Jun 2015 05:00 AM PDT

WARNA POLITIK PAKATAN RAKYAT BERUBAH MENJADI "PAKATAN BARU" 

Selepas DAP mengumumkan tiada lagi "PAKATAN RAKYAT" yang secara tidak langsungnya memutuskan semua hubungan dengan PAS. Malam nanti Biro Politik PKR akan bermesyuarat berhubung isu yang sama. 

Berdasarkan kenyataan Azmin sebelum ini, "PKR akan bersama DAP", menunjukkan PKR juga sudah bersedia untuk memutuskan semua hubungan dengan PAS.

Kenyataan ini turut di perkukuhkan oleh Presiden PKR Datuk Dr Wan Azizah Wan Ismail yang mengakui wujud masalah dalaman Pakatan Rakyat yang memerlukan perhatian segera untuk di selesaikan. 

Sudah terang lagi bersuluh, Pas kini semakin hampir kesorangan di dalam menghadapi realiti politik Malaysia masa kini. Kedudukan ini juga menggambarkan sebuah parti baru sudah dikenal pasti akan menggantikan tempat Pas di dalam "PAKATAN BARU" yang akan bergerak untuk menumbangkan Umno-Barisan Nasional. ~ Admin UAA Supporters


DAP putuskan Pakatan tidak lagi wujud.


Pemimpin tertinggi DAP hari ini bertindak mengisytiharkan Pakatan Rakyat (PR) tidak lagi wujud dan mengatakan ia akan hanya bekerjasama dengan PKR dan "semua pihak" yang mahu melihat pemerintahan Barisan Nasional (BN)berakhir.

  "Memandangkan PR dibentuk oleh ketiga-tiga parti berdasarkan konsensus dan terikat dengan Dasar Bersama, usul di muktamar PAS itu membunuh PR. Justeru kini, tiada lagi PR," katanya.

 Semalam, Datuk Seri Dr Wan Azizah Wan Ismail yang juga presiden PKR berkata, kerjasama antara PKR, PAS dan DAP perlu segera disemak semula bagi memperkukuhkan kembali gabungan parti di dalam PR.

 Dalam satu kenyataan, ketua pembangkang itu mengakui, wujud masalah dalaman PR yang memerlukan perhatian segera pemimpin tertinggi supaya ia ditangani secara bijaksana.

 Beliau juga menyuarakan cadangan PKR supaya "perbincangan diteruskan dengan parti politik dan juga badan bukan kerajaan dalam kerangka besar masyarakat madani lainnya demi merangka hala tuju dan masa depan." – 16 Jun, 2015.~sumber

Sementara itu, dilaporkan :PKR bincang masa depan Pakatan malam ini, kata Rafizi


PKR akan memutuskan masa depan Pakatan Rakyat (PR) pada mesyuarat biro politiknya malam ini, kata setiausaha agungnya Rafizi Ramli, susulan DAP terdahulu hari ini mengumumkan PR kini tidak lagi wujud. Katanya mesyuarat itu akan diadakan jam 8.30 malam di ibu pejabat parti di Petaling Jaya bagi membincangkan pendirian DAP itu yang dicapai pada mesyuarat jawatankuasa kerja pusatnya (CEC) malam tadi. 

 "PKR akan membincangkan kenyataan DAP tersebut dan pendirian PKR di dalam mesyuarat biro politik mingguan yang akan diadakan malam ini," kata Rafizi dalam satu kenyataan sebentar tadi.
– 16 Jun, 2015.~ sumber

Mat Sabu ikrar bersama Pakatan, tolak yang mahu berbaik dengan Umno

Posted: 16 Jun 2015 03:00 AM PDT

Bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu tegas menolak bekerjasama dengan pihak yang ingin berbaik dengan Umno dalam ceramah pertama beliau di Kota Baru, malam tadi.

 Bekas Timbalan Presiden PAS Mohamad Sabu berikrar akan terus bersama Pakatan Rakyat (PR) dan tidak akan bersama dengan mana-mana pihak dalam parti Islam itu yang mahu membantu Umno kekal di Putrajaya.

 Dalam ceramah pertama beliau di Kota Baru malam tadi selepas tidak lagi memegang apa-apa jawatan dalam PAS, Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu, tegas akan menolak mereka yang mahu berbaik-baik dengan Umno.

 "Jangan siapa niat nak bantu Umno kekalkan Putrajaya, Abang Mat akan lawan habis-habisan kali ini... No, no, no," kata Mat Sabu disambut dengan takbir oleh orang ramai yang hadir.

 Baginya, usaha menamatkan pemerintahan Umno perlu diteruskan kerana katanya parti Melayu itu tidak boleh membuat apa-apa kebaikan lagi, lebih daripada apa yang dibuat selama ini, ekoran pelbagai isu yang berbangkit sekarang.

 Beliau dengan jelas menyindir sesetengah pimpinan PAS, terutama yang menang dalam pemilihan PAS baru-baru ini, kerana kelihatan mahu berbaik-baik dengan pemimpin parti tunggak dalam BN itu, yang juga sedang menghadapi masalah itu.

 "Dalam suasana begini, kita nak bagi nafas kepada Umno untuk memerintah lagi... 'how can', mana boleh... Jangan bagi sambungan ajal kepada Umno dan BN," katanya.

 Ucapan beliau disambut teriakan takbir dan tepukan tangan daripada orang ramai yang penuh sesak walaupun di tengah hujan renyai.

 Ini kali kedua Mat Sabu memberikan ceramah selepas berbuat demikian di Lembah Pantai, ibu negara, kelmarin yang juga penuh sesak dengan orang ramai.

 Malam ini, Mat Sabu akan bersama dengan rakan-rakan progresif yang kalah di Muar, Johor untuk menyertai "Perhimpunan Jasamu Dikenang" yang dianjurkan untuk mereka.

 Beliau dalam ucapannya turut kesal kerana isu hudud memecahkan PAS dan juga PR padahal jelas mereka ditipu oleh Umno.

 Bagi beliau, tuduhan kononnya ada pemimpin PAS yang tolak hudud tidak benar kerana yang jelas hanya cara melaksanakannya yang mempunyai perbezaan pendapat dan masih banyak yang boleh dilakukan walaupun hudud masih tidak dilaksanakan sepenuhnya.

 "Selepas 25 tahun perintah Kelantan, macam-macam kita boleh buat. Cuti dua hari seminggu, cuti bersalin 60 hari, tubuh pajak gadai Islam, pindah akaun dari bank riba kepada bank Islam.

 "Kenapa kita boleh kata tak mahu pergi ke Putrajaya kalau tidak dapat laksana hudud?" soal Mat Sabu terhadap sikap sesetengah pemimpin PAS yang melihat perjuangan parti itu hanya untuk melaksanakan hudud semata-mata. Sekarang, katanya, terbukti apa yang dijanjikan Umno untuk membantu dalam pelaksanaan hudud adalah bohong semata-mata dan hanya bertujuan memecahkan PR.

 "Kita sudah berada di ambang kuasa, ibarat naik pokok kelapa, dah sampai ke atas dan nak pulas buah kelapa saja. Tiba-tiba ada orang jolok punggung kita, itu tidak boleh lah," kata Mat Sabu menyindir pihak yang cuba memecahkan PR dan menyekatnya daripada mara ke Putrajaya.

 Beliau juga membangkitkan mengenai usaha Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang tergesa-gesa membawa rang undang-undang persendirian ke Parlimen tanpa berbincang dengan pemimpin parti lain dan PR kononnya selepas dijanjikan sokongan oleh Umno.

 "Penggal dulu tak naik (usul ini), janji penggal ini pula. Sidang tinggal dua hari lagi, tak naik juga... ertinya Umno tipu kita.. Yang geramnya, kenapa kita percayakan Umno?" soal Mat Sabu penuh perasaan. – 16 Jun, 2015.themalaysianinsider / Video ucapan Mat Sabu  di sini

Begini cara Najib menguruskan Malaysia dan kewangannya

Posted: 16 Jun 2015 12:00 AM PDT

Stadlen (kanan)  menimbulkan tanda tanya atas invois yang
 meluas, pesta liar bersama anggota operasa'perang sibernya
 Dalam jawapan Parlimen bertulis bertarikh 19 Mei Menteri dari Pejabat Perdana Menteri, Shahidan Kassim memberitahu MP PAS Mohamed Hanipa Maidin "Setakat ini, kerajaan tidak membayar apa-apa gaji kepada Paul Stadlen."

Di mana Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak perlu berasa semakin terhutang budi kepada profesional ini, kerana bukti yang menunjukkan bahawa dia bekerja sepenuh masa pada urusan beliau.

Sarawak Report boleh mengesahkan bahawa Stadlen, yang merupakan bekas ketua APCO di Malaysia, terus berada di belakang antara yang paling penting dan sensitif pengumuman kerajaan baru-baru ini dan juga telah menyelaraskan pengurusan pengum-uman ini kepada media nasional dan antarabangsa.

 Ia adalah orang yang secara peribadi mengendalikan satu akaun e-mel yang dikenali sebagai 'Malaysia Nerws', yang mengedarkan banyak e-mel kepada media asing dan tempatan bagi pihak pejabat Perdana Menteri.


Di bawah alias ini, Stadlen terus mencipta banyak kenyataan Pejabat Perdana Menteri itu, dengan cara yang sama bahawa dia telah diketahui telah menulis siaran akhbar kontroversi yang membenarkan hukuman penjara pemimpin pembangkang pada bulan Mac.

 Isu antarabangsa yang sensitif daripada pendatang Rohingya dikendalikan olehnya, dan juga kenyataan mengenai wanita dalam peranan kepimpinan dan juga pengumuman ekonomi utama sesi Parlimen semasa, iaitu Rancangan Malaysia ke-11.

Malah, dakwaan bahawa Paul tidak bekerja untuk pejabat Najib telah menyebabkan kebingungan meluas di kalangan semua pihak yang terlibat, kerana dia sendiri telah selama bertahun-tahun membuatnya dengan sempurna dan jelas bahawa dia yang melakukannya.


Telah bertahun-tahun ia telah disenaraikan sebagai profesion tunggal mengenai perkhidmatan web Link In; kad perniagaannya mengisytiharkan dan email (paul@my-nct.org) membayangkan kuat bahawa dia bekerja untuk Perdana Menteri yang dipanggil National Communications Team.

Malah, ia adalah bukanlah secara kebetulan bahawa National Communications Team terletak div sebelah pejabat Paul sendiri di tingkat 8 di bangunan Menara BRDB yang dikaitkan dengan Bangsar Shopping Centre.

  Seluruh kakitangan NCT dan semua wartawan di KL secara semulajadi menyedari peranannya.

 Namun kita sekarang kita difahamkan bahawa dia tidak pernah dibayar untuk itu.

Dakwaan oleh Menteri adalah lebih menakjubkan memandangkan Sarawak Report dan media lain telah selama bertahun-tahun mengedarkan salinan kontrak asal Kerajaan dengan syarikat Paul, yang telah diperolehi oleh sumber-sumber pembangkang bertahun-tahun yang lalu.

 Kontrak dari 2009 adalah untuk USD450,000 untuk kerja-kerja enam bulan. Adakah kita memahami beliau kini bekerja secara percuma? Baca lagi seterusnya 

Dan, sudah tentu, sebelum kontrak di atas dengan syarikat swasta sendiri Paul adalah ketua kontrak APCO PR untuk melaksanakan perkhidmatan yang sama, sekali lagi untuk perjanjian yang melibatkan wang yang sangat besar. sarawakreport (bersambung)

JANGAN SALAHKAN Orang yang sudah mati : Putera almarhum Sultan Johor tempelak Dr Mahathir

Posted: 15 Jun 2015 09:08 PM PDT

KUALA LUMPUR - Tunku Bendahara Johor mendakwa bapanya, Almarhum Sultan Iskandar Ismail telah "digunakan" oleh Tun Dr Mahathir Mohamad untuk membuang hakim ternama di negara ini di akhir 1980-an. 

Hampir tiga dekad berlalu, Tunku Abdul Majid Idris Ibni Sultan Iskandar cuba menyemarakan semula perbahasan atas pemecatan kontroversi Tun Salleh Abas sebagai Ketua Hakim Negara dengan mendakwa bahawa bekas Perdana Menteri yang bertanggungjawab bagi perbuatan yang mencetuskan krisis kehakiman 1988. 

"Mahathir gunakan bapa saya untuk menghapuskan Tun Salleh.

 "Tun Salleh adalah seorang lelaki yang baik dan bapa saya mengakuinya. Beliau telah berdamai dengan Tun Salleh," yang berusia 44 tahun itu telah menulis dalam Facebook singkat semalam, mengambil daun dari playbook lain putera Johor.

 "Mahathir, tolong jangan menyalahkan orang yang tidak dapat mempertahankan diri lagi," katanya. 

Ucapan Tunku Abdul Majid itu berikutan dakwaan Dr Mahathir Sabtu bahawa Almarhum Sultan Iskandar telah tidak suka Salleh dan memainkan peranan penting dalam menghapuskan hakim daripada jawatannya selepas Salleh mengadu mengenai bunyi bising dari istana raja yang sedang diubahsuai.

 "Sultan Johor, yang merupakan Agong, amat marah. Ini adalah satu perkara yang salah dilakukan, dan dia meminta saya untuk memecat Salleh Abas," kata Dr Mahathir kepada pemberita pada forum di Cooler Lumpur Festival di sini pada hujung minggu.

Berusia 89 tahun itu berkata tribunal pula dibentuk , sambil menambah bahawa Peguam Negara pada masa itu tidak mahu menyebut nama Agong, sebaliknya Dr Mahathir menjadi pengadu utama terhadap Salleh. 

Dr Mahathir, yang berada di pejabat 1981-2003, berkata dia tidak pernah menghadkan hakim dan menafikan pernah bercakap dengan mereka, kecuali kepada Ketua Hakim Negara yang akan memaklumkan kepada beliau mengenai perkara rasmi seperti promosi dan pelantikan.

 Dr Mahathir pertama kali membuat dakwaan bahawa Salleh dipecat kerana mengadu tentang kerja-kerja pembinaan yang bising di Istana Agong dalam autobiografi pertamanya, "A Doctor In The House: The Memoirs of Tun Dr Mahathir Mohamad", yang diterbitkan pada tahun 2011.

 Bekas Presiden Umno itu telah menafikan menyingkirkan bekas Ketua Hakim Negara itu, bersama-sama dengan lima hakim Mahkamah Agung, sebagai membalas dendam apabila mahkamah mengisytiharkan pihak yang menyalahi undang-undang selepas Perhimpunan Agong Umno 1987 yang menyaksikan Dr Mahathir mengalahkan tipis putera Kelantan Tengku Razaleigh Hamzah.

 "Saya telah menjelaskan ini berulang-ulang kali - Saya tidak campur tangan. Saya bersedia untuk sebagai seorang Muslim untuk bersumpah di hadapan Quran dan apa yang .... Saya tidak meminta sesiapa pun untuk memecat Salleh Abas. Tetapi saya mendapat reputasi itu," kata Dr Mahathir. - Malay Mail

Tiada ulasan: