Rabu, 22 April 2015

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hadi hormat akar umbi boikot PKR di Permatang Pauh

Posted: 22 Apr 2015 04:24 AM PDT


  Presiden PAS Datuk Seri Abdul Hadi Awang menghormati keputusan akar umbi PAS yang dilaporkan akan memboikot kempen PKR dalam pilihan raya kecil Permatang Pauh atas alasan parti itu menolak hudud.

 Bagaimana pun katanya, beliau yakin pendirian itu tidak menjejaskan kedudukan PAS dalam Pakatan Rakyat (PR).

 "Kita masih dalam PR. Kita menghormati akar umbi Permatang Pauh.

 "Saya menghormati penyokong PAS di Permatang Pauh," kata Hadi pada satu program Bicara Minda & Sesi Dialog di Shah Alam hari ini yang bertajuk 'Hudud dari Kaca Mata Hadi'.

 Beliau berkata demikian ketika menjawab soalan wartawan tentang sikapnya terhadap PAS Permatang Pauh yang mahu memboikot kempen PKR di sana.

 Sebelum ini, PAS Permatang Pauh juga memberi amaran boikot itu akan memberi kesan kerana sebahagian besar pengundi di Permatang Pauh adalah ahli PAS. – 22 April, 2015.~ SUMBER

Ini macam bukan menghasut ke wahai KPN?

Posted: 21 Apr 2015 08:36 PM PDT

 

  Selepas Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Zahid Hamidi berkata bantahan terhadap simbol salib gereja di Taman Medan itu sebagai menghasut, kini anak mantan PM Mahathir, Datin Paduka Marina Mahathir pula turut mempersetujuinya.

 Demo yang memaksa sebuah gereja Taman Medan untuk membuang simbol salibnya adalah terang-terang keagamaan, aktivis sosial Datin Paduka Marina Mahathir menyangkal kenyataan Ketua Polis Negara yang sebaliknya.

 Beliau mungulas kenyataan KPN yang berkata, kejadian itu tidak menyentuh isu agama sebaliknya ia hanya merupakan isu masyarakat tempatan. Kami tidak melihat apa-apa isu yang berbentuk menghasut. Ini bukan isu menyentuh agama atau agama Kristian. Ini cuma bantahan masyarakat di sana tentang kedudukan gereja itu. 

"Salib itu diturunkan adalah di atas permintaan masyarakat dan disetujui oleh paderi itu sendiri. 

 "Tidak ada kekerasan digunakan semasa menurunkan salib itu," kata Khalid selepas melancarkan program PRIMA kepada warga PDRM di Bukit Aman hari ini.Baca lagi di sini

Benarkah apa yang KPN katakan itu? Kalian tengoklah sendiri video berikut yang saya sertakan transkrip pada awalannya di bawah:




0:00-0:08 ~ Kami tidak mahu ada pihak yang mengguna membangunkan salib di kawasan yang 95 % adalah Islam! 

0:09-0:17 ~ Kami tidak mahu ada apabila penduduk-penduduk Islam di Taman Medan , buka tingkap, buka pintu nampak salib! 

0:19-0:23 ~ Kita mendesak supaya pihak berkuasa turunkan salib ini!...

0:31 - 0:34 ~ Kami tak mahu anak-anak ni nanti , rosak aqidahnya! 

  Wahai KPN, ini apa ceritanya? 

Tiada ulasan: