Isnin, 23 Mac 2015

Tukar Tiub

Tukar Tiub


KEKAL ABADI

Posted: 23 Mar 2015 05:30 PM PDT




REHAT ABADI

kekal yang kekal
SYURGA TEMPATMU
Semoga syurgalah tempatmu diiringi doa2 anjing n kucing yg kau zakatkan separuh umurmu doa yg tanpa hijab doa yg ikhlas dari anjing yg tiada dosa.. mampukah aku menzahirkan kasih sayang Allah sepertimu? on AL-FATIHAH
Anonymous
on 3/23/15

Cinta arwah ni terhadap haiwan anjing dan kucing liar sangat hebat dan aden belum jumpa orang agamawan yang petah berbicara pasal Tuhan dan Nabi boleh demonstrate cintanya terhadap haiwan liar yang juga ciptaan Tuhan.Simpati dan rasa kesihannya terhadap haiwan ni direalisasikan secara realiti bukan pada doa atau wirid. SELAMAT BERSEMADI TUAN on AL-FATIHAH
Anonymous
on 3/23/15
BAIK HATI
Orang orang yang baik hati semua meninggal dunia lebih dahulu dari kita Hsnya lahanat lahanat saja hidup lama sampai 90 tahun tak KIOK lagi on AL-FATIHAH
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 3/23/15
ZAT KAMU 
Asal KU dan asal MU itu SATU Zat KU dan juga Zat MU itu pon SATU Zat kita SEMUA pon adalah SATU Klu KAU syahdu AKU pon turut sayu Klu KAU mnangis AKU jua teresak2 pilu KAU & AKU dpt mnyaksikan ERTI-hakikat semurni2 & seINDAH2-kalbu.. Wsalam wahai sudara &shbt2 KU on AL-FATIHAH
Anonymous
on 3/23/15










------------

MALAM KE TIGA

Posted: 23 Mar 2015 10:31 AM PDT





MALAM KE 3
duduk bantah diteruskan 
kerja seni untuk 
orang lalu lalang 



PECAT KTN
ketua tweeter negaara



FILEM

anur nak sekolah






MUSIK MUSIK
tim musik bangsar




------------------

KENDURI 28 HARIBULAN

Posted: 23 Mar 2015 07:00 AM PDT






KENDURI 

MAK JANDA
mak janda
nak kahwin lagi


KENDURI

  ANAK MUDA

sabtu jam 4 petang
sogo


-------------

SIAPA KENAL?

Posted: 23 Mar 2015 05:51 AM PDT




SIAPA KENAL?
maklumat diperlukan
siapa tahu
siapa kenal
orang jahat ini



--------------

AL-FATIHAH

Posted: 23 Mar 2015 04:16 AM PDT





AL-Fatihah
kau pergi awal
sebelum sempat
kita berkenalan
kau pergi
meninggalkan ingatan

petang ini sayulah
seluruh alam
tangisan semua anjing
tangisan semua  serigala
tangisan semua unggas
tangisan semua cenkerik
semua menghantar kau pulang
ke alam mulia
kau yang  berhati suci

bila aku menulis bait ini
air mata aku berlinang
bila aku menulis bait ini
yang tinggal hanya kenangan

-----------

DUDUK BANTAH MALAM INI

Posted: 23 Mar 2015 01:44 AM PDT








MALAM INI


festival filem jalanan
anur nak sekolah
bersama: ronasinar
ayah kepada anur
jam 9:00
dataran merdeka
semua dijemput


----------------

KETUA TWEETER NEGARA

Posted: 23 Mar 2015 01:27 AM PDT







KETUA

TWEETER 

NEGARA

masih aktif





MALAM INI
wayang di dataran merdeka
jam 9:00 malam












-----------

TURUN JALAN RAYA SABTU INI

Posted: 23 Mar 2015 12:30 AM PDT






JAWAB KITA

TURUN

 JALAN RAYA

Mengapa Putrajaya belanja RM28 juta naik taraf jet peribadi, soal Rafizi 

Jet peribadi baharu bernilai RM465 juta dibeli Putrajaya melalui perjanjian sewa beli, ACJ320, turut melalui proses penaiktarafan kabin bernilai RM28 juta, sekaligus menjadikannya asas kepada harga sewa beli berkenaan, kata Rafizi Ramli dalam satu pendedahan hari ini.
Naib presiden PKR itu berkata, berdasarkan laman web Comlux Aviation Group, pemilik ACJ320 sebelum dibeli Putrajaya, keadaan dalaman kabin itu sudah cukup mewah seperti "hotel lima bintang", sekaligus mempersoalkan keperluan ia dinaik taraf semula.
"Apa keperluan membayar tambahan RM28 juta khusus untuk menaik taraf kabin apabila jumlah itu akhirnya akan ditanggung rakyat Malaysia?" kata ahli Parlimen Pandan itu pada satu sidang media di lobi Parlimen, hari ini.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/putrajaya-belanja-rm28-juta-naik-taraf-jet-peribadi-kata-rafizi#sthash.0Pi4YLwH.dpuf


KOS NAIKTARAF KABIN JET PERIBADI ACJ320 RM28 JUTA

Jet peribadi untuk kegunaan Perdana Menteri dan Jemaah Menteri yang baru dibeli iaitu ACJ320 mula beroperasi sejak 3 Mei 2011 setelah disiapkan pada 29 Mac 2010. Sebelum ini, ia disewakan oleh pemiliknya Comlux Aviation Group dan Kerajaan Malaysia pernah menyewanya bagi kegunaan Perdana Menteri.

Jet peribadi ini merupakan antara yang terbaik dimiliki Comlux dan dilengkapi dengan pelbagai kemudahan bagi kapasiti 19 penumpang, termasuk satu bilik khusus untuk VVIP. Ia mempunyai ruang-ruang seperti berikut:

Saya mempunyai salinan perjanjian pembelian di antara Jet Premiere One (Malaysia) Sdn Bhd (JPO) dan Air Luther AG iaitu syarikat bersekutu dalam Comlux Aviation Group yang memiliki ACJ320 sebelum ini. JPO membeli jet ACJ320 ini dari Air Luther AG kemudian dijual pula kepada Kerajaan Malaysia dalam satu perjanjian sewa beli yang telah saya dedahkan sebelum ini.

Di dalam perjanjian pembelian di antara JPO dan Air Luther AG, salah satu syarat pembelian ialah kerja-kerja menaiktaraf kabin dari keadaan sedia ada pada harga USD8 juta (bersamaan RM28 juta pada kadar tukaran RM3.5 bagi USD1). Harga USD8 juta ini dimasukkan di dalam harga pembelian yang kemudiannya menjadi asas kepada harga sewa beli bernilai RM465 juta yang ditanggung oleh Kerajaan Malaysia.

Saya memaparkan gambar-gambar ruang dalam sedia ada ACJ320 untuk menunjukkan bagaimana kabin yang belum dinaiktaraf sudah pun cukup mewah di luar imaginasi rakyat Malaysia. Apa keperluan membayar tambahan RM28 juta khusus untuk menaiktaraf kabin apabila jumlah itu akhirnya akan ditanggung oleh rakyat Malaysia?

Jika sebelum ini pimpinan Umno memberi alasan pembelian jet peribadi baru ini adalah perlu demi keselamatan Perdana Menteri dan keluarga, apa pula alasan membelanjakan RM28 juta dana rakyat untuk menaiktaraf kabin menjadi lebih mewah dari apa yang ada sekarang? Sekiranya wang RM28 juta ini digunakan untuk membina rumah bagi mangsa banjir di Kelantan, pada harga RM35,000 setiap rumah dana RM28 juta ini sepatutnya telah dapat membina rumah untuk 800 keluarga yang menjadi mangsa banjir.


RAFIZI RAMLI
NAIB PRESIDEN/SETIAUSAHA AGUNG
AHLI PARLIMEN PANDAN


------------

SEMUA BERITA BAIK

Posted: 22 Mar 2015 10:31 PM PDT






KOMENTAR
kuraqng dua minggu 
sabelum GST
kelihatan rakyat makan marah
jika suasana ini 
jika tenaga ini
jika marah ini
dapat diteruskan
dapat dipanjangkan
maka akan pendek umur
united malays national organisation



Kesatuan desak pemimpin Khazanah letak jawatan

Anne Muhammad | 1:00PM Mar 23
Ini kerana kegagalan mereka untuk menyelesaikan masalah pemberhentian 6,000 kakitangan MAS.


Peserta demonstrasi bantah GST rusuh bangunan kastam

Marah dengan tindakan Pejabat Kastam Kelana Jaya menutup kaunter awam mengenai cukai barangan dan perkhidmatan (GST), kira-kira 100 peserta demonstrasi Gabungan Bantah GST hari ini bertindak merusuh kawasan tersebut.
Protes "duduk dan bantah" yang bermula sekitar jam 11 pagi bertujuan menuntut pihak kastam menjawab sebanyak 106 soalan mengenai GST, tetapi bertukar menjadi kecoh ekoran halangan pihak berkuasa.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/peserta-demonstrasi-bantah-gst-rusuh-bangunan-kastam#sthash.fRPQPgt8.dpuf

Rakyat diseru lapor salah guna tweet Khalid kepada Twitter 

Sebuah gabungan badan bukan kerajaan (NGO) yang menentang Akta Hasutan hari ini menyeru orang ramai membuat aduan kepada laman Twitter berhubung salah laku Ketua Polis Negara Tan Sri Khalid Abu Bakar dalam menggunakan media sosial itu.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/rakyat-diseru-lapor-salah-guna-tweet-khalid-kepada-twitter#sthash.O1MCcOtv.dpuf

--------------

BERITA BAIK - TEKSI MOGOK

Posted: 22 Mar 2015 08:00 PM PDT








SABTU SOGO


Pemandu teksi mogok jika tambang baharu batal
KUALA LUMPUR - Kira-kira 37,000 pemandu teksi di seluruh Lembah Klang akan melancarkan mogok sekiranya kadar tambang baharu yang yang diumum Suruhanjaya Pengangkutan Awam (SPAD) ditangguh dan dibatal Kabinet.

Pengerusi Badan Bertindak Pemandu Teksi Bermeter (BBPTB), Amran Jan berkata, pemandu teksi berdaftar menyokong apa yang diumum sebagai sesuatu relevan dan membantu peningkatan taraf hidup golongan itu keseluruhannya.
Katanya, seluruh pemandu teksi akan meneruskan kadar tambang baharu itu selagi tidak diumum ditangguh atau batal.
Namun, jika SPAD akur dengan arahan Kabinet, pihaknya akan menganjur himpunan pemandu teksi untuk nyatakan pendirian terhadap isu itu.
Katanya, jika Pengerusi SPAD, Syed Hamid Albar ada menerima tekanan dengan tindakan diambil, pemandu teksi akan berdiri teguh di belakang beliau.
"Itu hak kami (kenaikan tambang teksi), dah beri jangan tarik balik. Kami tidak akan layan bantahan mana-mana pihak," katanya ketika berhimpun bersama kira-kira 100 pemandu teksi sekitar Lembah Klang di Jalan Cochrane, semalam.


KAH KAH KAH
woit
ini berita amat sedih
ini berita amat gumbira
gwa sedih kerana 
gwa selalu guna teksi
gwa gumbira kerana
ada mogok

mogok perkataan keramat
macam perkataan demo
macam perkataan lawan

MARI  BERDEMO


----------------

KENAL DAN CARI ORANG JAHAT INI

Posted: 22 Mar 2015 07:48 PM PDT




MAKLUMAT

perlu bantuan
maklumat dari 
orang ramai


RAKYAT SEDANG MENCARI SEORANG SAMSENG YANG CUBA MEMUKUL WAKIL RAKYAT DAN MENYEPAK TIKAR SEORANG WARGA EMAS DI DATARAN MERDEKA SEMALAM.
MAMAT ini guna KERETA VAN PREGIO PUTIH CERMIN GELAP. NO KERETA: WA4181R.
SIAPA YANG KENAL MAMAT INI SILA MAKLUMKAN KEPASA ADMIN. Terima kasih.




















--------------

Tiada ulasan: