Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


KISAH BUDAK JATUH DARI SYILING DEWAN SEKOLAH

Posted: 02 Oct 2014 08:21 AM PDT



INI AKU PETIK DARI FB..MUNGKIN GURU SEKOLAH BERKENAAN

sedih baca berita murid f3 maut jatuh siling dewan sek... kwn2 sorok pencil case dia. depa suh dia pi ambik...masa jumpa mayat dia masih pegang pencil case tu..jatuh dri 30kaki tu...

melampau betul gurauan budak2 skrg...

budak susah...dok dgn tok. mkn pun cikgu2 dok belanja. sbb tu la dia nak juga usaha ambik pencil case dia...

kwn ckp pencil case tu dia peluk kuat...masih dlm genggaman sbb budak ni org susah...nak exam pt3 lgi dah dekat...bkn mcm anak org lain mak pak beli serba baru bila nak exam.

Pesan lah dgn anak2 kita jgn buat prank yg mengarut, terlibat dgn ragging dan melayan kehendak kawan2 atau tunjuk kelebihan yg melampau.

MINYAK NAIK HASSAN MALIK SURUH BERSYUKUR

Posted: 02 Oct 2014 08:19 AM PDT

Kenyataan menteri ini agak kurang ilmiah sebagai seorang menteri,,,,,Ini sebahagian kecil komen untuk menteri yang kurang pandai mengambil hati rakyat......dan seperti biasa, rakyat marah hanya tahi tahi ayam...lama lama diam..kerana malaysia aman..rakyat redho....ini pula harga minyak negara lain.....Mahathir nyanyuk kata masih murah..aku bagi ruang la pada Mahathir supaya senyapsebab dulu dah banyak dah tibai dia..Anggap dia nyanyuk dah la..







 

  • Putra Kb ·  Top Commenter · Gali terowong at Gaza University
    Hassan, lebih baik awak diam sajalah..makin byk awak bercakap makin benci rakyat sebab makin merapu alasan yg diberi. Jgn tambahkan sakit hati dan marah rakyat dgn ucapan2 tak cerdik awak...jgn fikir rakyat skrg bodoh mcm zaman 70an dahulu, dan jgn fikir org yg jadi menteri tu cerdik. Diam lebih baik dr berkata2 yg sia2 dan merapu meraban entah apa2
    • Mohd Sirat Saadmdsom ·  ·  Top Commenter · Works at Kim Kardashian - My
      Hasan lbh baek brambos..jmt kpla hotak lu!nk hrmt hampa konon..pirah mabok
    • Azlan Azhar ·  Top Commenter
      Apakata pengundi2 UMNO/BN khususnya di Pengkalan Kubor & Teluk Intan dan majoriti di Sabah & Sarawak!.
    • kamrulbj6107 (signed in using yahoo)
      Mohd Sirat Saadmdsom ... dia kalau berambus pon dgn gaya BRABUS .... kita lak kalau berambus dgn gaya BERABUKS..... keh keh....
  • Raja Mohd Shahrim ·  · Cattle Feeder at NFC · 12,694 followers
    UMNO kata kenaikan harga minyak 20 sen dpt jimatkan wang negara dari bantu rakyat.. dlm masa yang sama kjaan masih tanggung RM21 billion subsidi minyak ...tu kata UMNO... tapi aku nak tanya.. RM42 billion yang lesap ditangan 1MDB apa ceta..?? RM52 billion ASNB yang lesap apa ceta..?? tu subsidi sapa..?? rakyat atau kroni..?? kenapa kalo kroni.. UMNO buat bodoh babi saja..?? kalo rakyat.. konon demi negara..??
    • Mnazrima Mdb ·  Top Commenter · UTM
      Plan penyelamatan MAS, brp billion bro RMS???..
    • Mnazrima Mdb ·  Top Commenter · UTM
      Pandai suh rkyat bersyukur.. Aku nk tanya hang tu, bersyukur x???..






Hasan berkata demikian ketika ditanya sekiranya beliau menjangkakan bantahan ke atas kenaikan 20 sen seliter untuk petrol RON95 dan diesel.

"Itu hak merekalah (untuk buat bantahan), kita di kementerian akan jalankan tugas.

"Ops Titik (banteras penyeludupan) yang kita buat ini telah menyelamatkan banyak wang negara. Anda semua patut (ucap) tahniah.

"Budaya kita kita kena ubah balik kepada budaya menghormati pemimpin, menghormati negara dan bersyukur dengan apa kejayaan kita," katanya.

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


PENCERAHAN PEMBACA

Posted: 02 Oct 2014 07:19 PM PDT






MINAH BRUNEI
bro tt, minta supaya kau buat baik dengan mana2 minah brunei yg berlambak kat kl, tolong tanyakan minah tu: 

1-kenapa stesen petrol brunei tak jual ron95 tapi jual petrol gred lebih tinggi iaitu ron97? 

2-macam mana stesen petrol brunei boleh jual petrol gred lebih tinggi iaitu ron97 pada harga jauh lebih rendah dari ron95 di malaysia, iaitu ron97 brunei cuma 53sen brunei seliter, bersamaan rm1.38 shj, berbanding ron95 malaysia rm2.10 seliter malah hari ni dah rm2.30 seliter? 

3-bolehkah kereta bernombor pendaftaran malaysia membeli ron97 di stesen petrol brunei, juga pada harga 53sen brunei seliter?

4-berapakah harga sebuah kereta impot di brunei sebagai perbandingan langsung dengan harga kereta serupa di malaysia, contohnya harga sebuah toyota vios 1.5, sebuah suzuki swift 1.6, dan sebuah kia sportage 2.0? saja nak tanye, saja nak tau, jangan nak mare, nanti kentut berbau, terimakasih daun keladi, harap minah brunei sudi. on AMARAN KEPADA ORANG RAMAI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/3/14




-------

MANA DIA MELAYU ISLAM DAN RAJA

Posted: 02 Oct 2014 06:48 PM PDT



KOMENTAR

polis selalu tangkap rakyat
polis selalu tekan rakyat
tiap malam polis obses 
dengan kes road tax
apa pasal polis tak obses
dengan gagak hitam?

KUALA LUMPUR 2 Okt. - Kawasan Bukit Bintang yang popular dengan kehadiran pelancong kini dikesan dijadikan kesempatan oleh sebilangan wanita dari Afrika untuk memperdagangkan tubuh. Meskipun kegiatan itu...


KAH KAH KAH

mana dia pakida
mana dia isma
mana dia perkasa
orang hitam dah langgar
tnah melayu
mana dia zul nordin
mana dia hasan ali
mana ngo melayu islam
mana dia islam melayu dan raja

KAH KAH KAH


-------

APA BOLEH JUAL AKAN DI JULA

Posted: 02 Oct 2014 06:00 AM PDT



BUKAN SAJE DAPAT HAJI
DAPAT SIJIL LAGI
KAH KAH KAH



PERNIAGAAN AGAMA
Bengap punya soalan: semahyang boleh upahkah??? puasa boleh upahkah???? on APA BOLEH JUAL KITA JUAL
Anonymous
at 3:42 PM

Bila bangsa boleh di jual beli , agama yang tak nampak atau pegang lsgi lah senang jual beli. Mamak , upah seksa kubor berapa sen se kilo ? on APA BOLEH JUAL KITA JUAL
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 10/2/14

Bro itulah gunanya duit.hidup kita tidak penting dan yang paling penting kertas.tanpa sedari kita tebang pokok dan pokok balas balik apa manusia buat.pokok bukan suka2 berbuah kerana buah yang lazat manis berkhasiat akan kekal ditanam manusia. on APA BOLEH JUAL KITA JUAL
Anonymous
on 10/2/14


KAH KAH KAH

ini perniagaan
monopoli melayu islam
cina dan india
tak boleh masuk
kah kah kah


--------

KELENTONG BERMULA

Posted: 02 Oct 2014 01:37 AM PDT







MALAM 

INI DI TV
saperti biasa tipu melayu
saperti biasa tipu orang ramai
saperti biasa rakyat
akan muncul hujah ini
akan ada mak cik bersyukur
akan ada pak cik gumbira
akan ada anee happi
akan ada ah seng tersenyum
kerana harga minyak di malaysia:

1- harga naik tidak jejas ekonomi
2- minyak di malaysia termurah
3- minyak di malaysia untuk rakyat
4- minyak murah dari singapura
5- minyak murah dari siam
6- minyak termurah di asean
7- minyak mahal di sweden
8- minyak mahal di german
9- kita ada brim
10- harga minyak dinaikan untuk
    mengurangkan kencing manis opps.. 
   ini skrip harga gula naik


PENIGA 
DI MINTA JANGAN NAIKKAN
HARGA BARANG
AKAN DI DAKWA
lancaaaaau..
KAH KAH KAH



-----------

JAWAPAN HARGA MINYAK NAIK

Posted: 02 Oct 2014 12:12 AM PDT





Kenaikan Harga Petrol Adalah Demi Keuntungan Berganda GST

Tindakkan kerajaan menaikan harga bahan api sebanyak 20sen bermula tengah malam tadi bakal menyebabkan kehidupan rakyat lebih sengsara. Kenaikkan ini juga mendorong kesan berantai kenaikkan harga barang dan kos sara hidup yang tidak mungkin mampu dikawal. Ini adalah satu rompakkan terbuka kerajaan Malaysia terhadap rakyatnya.

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) dengan ini menggesa rakyat seluruh negara khususnya anak muda agar menunjukkan protes secara ampuh. Kerajaan hari ini sekali lagi telah mencabar kesabaran rakyat dan kita tidak harus berdiam diri kerana kesulitan lebih besar menanti di hadapan.

SAMM telah menjangka kenaikan harga petrol dan diesel ini. Ia adalah persediaan kerajaan untuk mengaut untung yang lebih besar dengan perlaksanaan GST. Malah harga komoditi petrol itu sendiri akan meningkat lebih 15sen seliter dari RM2.30 menjadi RM2.45 selepas GST dilancar (1 April 2015). 

Ketika ini juga harga petrol dunia telah menurun sebanyak lebih 25% sejak Mac 2014. Banyak negara termasuklah India dan United Kingdom telah mengambil langkah menurunkan harga petrol. Tiada alasan untuk harga minyak tempatan dinaikkan.

Namun di Malaysia, kerajaan sengaja membiarkan harga barangan melambung. Sifirnya, lebih tinggi harga barang/perkhidmatan maka lebih tinggi cukai GST yang dikutip. Lebih tinggi perbelanjaan isi rumah akibat dari kenaikkan harga bahan api, lebih banyak GST masuk kantung kerajaan.

Masihkah kita ingat bagaimana seorang Perdana Menteri merayu supaya diberikan peluang untuk memerintah sepenggal lagi? Masihkah kita ingat janjinya untuk tidak menaikkan harga bahan api walaupun harga minyak dunia melambung? Malangnya, walaupun ketika harga minyak global menurun, kerajaan telah menaikkan harga minyak domestik sebanyak 40 sen semenjak kekal memerintah lepas PRU13.

Justeru itu, SAMM bermula dari malam tadi telah melancarkan flashmob di beberapa lokasi dan akan terus menyusun lebih banyak flashmob di seluruh negara. Satu perhimpunan besar-besaran membantah kenaikan harga petrol 'demi GST' akan menggegar tanahair. Anak muda harus bersedia dan menyambut gerakan murni ini.

Edy Noor Reduan
Pengarah Propaganda
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)



INI JAWAPAN TEPAT

----------

SATU REKOD BERTUANG PALING LAMA

Posted: 01 Oct 2014 09:19 PM PDT







HINA RAJA

hina melayu
hina islam
bertunang depan agong
tapi tak kahwin kahwin
adakah ini menhina raja
adakah ini menghina islam
adakah ini menghina melayu


SIAPA BETINA INI

DI PORT DICKSON
 BUKAN  DI SANDHURST 

 MASUK KOLUMBIA 
 TIPU SIJIL 

KAH KAH KAH

bertunang paling lama
satu rekod
guiness stout

KAH KAH KAH

HANYA GAMBAR HIASAN

NOTA
dengar khabar angin angin
ada anak raja
nak masuk meminang
anak najib
dari isteri pertama
sapa frus menonggeng
bik mama frus menonggeng
kah kah kah


-----------

APA SUDAH JADI PADA KOTAK HITAM

Posted: 01 Oct 2014 08:48 PM PDT





APA JADI


1- apa jadi dengan kotak 
hitam?
2- mana laporan kotak
 hitam?
3- kenapa lama sangat
 tunggu?
4- mana laporan 
ground control kiev?
5 - napa tak umum?
6 - napa beri kota hitam 
pada britain?





KOMENTAR

jika semua soalan ini
tidak mendapat jawapan
maka jelas mh17 sengaja ditembak
sebagai taktik 
 zionis-anglo-amerika
untuk melancar
 serangan terhadap rusia


--------

CEKAP DAN BIJAK

Posted: 01 Oct 2014 08:06 PM PDT






CARA TERBAIK 
UNTUK DUDUK DI AMERIKA



SKMM minta Facebook tutup akaun Alvin Tan

2 Oct — Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia Malaysia (SKMM) telah membuat aduan kepada Facebook meminta akaun milik blogger seks kontroversi Alvin Tan ditutup. Dalam posting di media sosial itu semalam, Pengerusi SKMM, Datuk Mohamed Sharil Mohamed Tarmizi bekata…




KAH KAH KAH

woit
anak muda ini bijak
semua ini jadi bahan bukti
bantu dapat suaka politik
terbukti anak muda ini dizalami
terbukti anak muda ini ditindas
sah anak muda ini
akan mendapat suaka politik




-----------

AWAS KITA DALAM BAHAYA

Posted: 01 Oct 2014 07:39 PM PDT







KOMENTAR

baca berita dibawah ini
tanya diri
tanya jujur jujur

apa maknanya berita ini?

berita ini dilihat molek
berita membawa kebajikan

awas!

jangan tersilap baca
ini ialah berita mengolah persetujuan
berita projek hidro 
adalah persediaan untuk loji nuklear

caranya cukup senang:
harga bahan bakar petrolium naik harga
harga leterik pasti akan naik
maka dikatakan hidro akan membantu
tapi harga leterik masih mahal
maka akan muncul cadangan
tenaga leterik dari kuasa nuklear


tak percaya tunggu dan lihat
parlimen akan cepat cepat
bincang dan luluskan loji nukelar

langkah pertama ialah
niak kan harga minyak

dalam strateji negara
ini dipanggil mengholah persetjuan
semua ini nanti akan digunakan
sebagai hujah untuk mendirikan
lojo nuklear

NOTA
dari awal lagi tt telah berkata
najib yang ada masalah di paris
akan beli loji nuklear dari peranchis

HULU TERENGGANU 1 Okt. - Kewujudan lebih banyak projek hidroelektrik yang sedang dan akan dilaksanakan berupaya membekalkan lebih 3,000 megawatt (MW) tenaga ke seluruh negara menjelang tahun 2024. Timbalan...




LOJI NUKLEAR CHERNOBYLL
meledak pada 26 april 1986

----------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT