Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


NIK ABDUH KENA TIBAI

Posted: 30 Sep 2014 07:20 AM PDT

Menurut tulang besi..Nik Abduh ni selalu sangat suka guna nama bapak beliau Dato Nik Aziz.."nanti saya rujuk ayahda saya" itu kata tulang besi memperlekekhkan Nik Abduh. Sehingga kini tak terdengar pula suara beliau dalam  Parlimen...tapi cergas dalam FB menghentam orang.Semalam Ustaz Ridzwan tibai ..La ni PAS Selangor pulak tibai...Memang 3 orang ni jadi liabiliti pada PAS. Tak mau ambil tindakan kah???




Membaca komentar Ustaz Nik Abduh berkaitan "kisah buli" menimbulkan tiga tanda tanya lanjut :

 1. Apakah Ustaz Nik Abduh sebagai AJK PAS Pusat sudah tidak ada ruang untuk meluahkan apa yang terbuku dalam hatinya melalui mesyuarat JKPP?

 2. Sememangnya ruang terbuka seperti FB ini adalah ruang terbaik untuk meluahkan rasa? ( ada yang kata gunalah saluran, nah sekarang Ustaz Nik Abduh dah tunjuk salurannya).

 3. Atau memang inilah "satu satunya" kaedah yang paling berhikmah untuk terus beristiqamah mempertahankan tahaluf siyasi yang masih sah?.

 Sekadar bertanya, kalau bertanya pun salah hilanglah nilai "manusia".

~ Ridzwan Abu Bakar 
10.48 pagi Teratak Mubarakah

ISU PAS DIBULI OLEH PKR DAN DAP - PEMUDA PAS SELANGOR PULA SANGGAH NIK ABDUH....


Ketua Dewan Pemuda PAS Selangor Syarhan Humaizi Abd Halim menafikan sekeras-kerasnya parti itu menjadi mangsa buli sekutunya dalam Pakatan Rakyat kerana dilihat sukar untuk menentukan pegangannya terutama dalam pergolakan yang berlaku baru-baru ini.

Tegas beliau, dakwaan tersebut yang mengatakan PAS terus menjadi mangsa kepada dua rakan komponen mereka iaitu PKR dan DAP adalah tidak berasas dan dangkal.

"Saya tidak setuju, dakwaan itu adalah dakwaan yang tatkala tidak ada asasnya.
"Perselisihan itu satu perkara yang normal, kita dalam sebuah keluarga suami isteri pun kadang-kadang akan berselisih pandangan," katanya kepada Antarapos.

Sebaliknya Syarhan Humaizi berkata perselisihan serta perbezaan pandangan yang berlaku disifatkan sebagai perkara biasa dalam mana-mana kerjasama dan hubungan.

"Itu perkara biasa, kalau istilah (Allahyarham) Tan Sri P. Ramlee, sedangkan lidah lagi tergigit.
"Lidah dalam mulut tergigit juga, maknanya tak boleh nak elak krisis atau situasi itu berlaku," katanya.

Beliau mengulas kenyataan Ahli Jawatankuasa Kerja PAS Pusat Nik Mohamad Abduh Nik Abdul Aziz bahawa PAS menjadi mangsa buli DAP dan PKR yang dipercayai merujuk kepada situasi terbaru PAS dalam tahaluf siyasinya bersama PKR dan DAP.




Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SELAMAT DATANG BENGALI KECIK

Posted: 30 Sep 2014 07:18 PM PDT






 INI BENGALI KECIK 



Anak saudara Karpal disiasat bawah Akta Hasutan

Pelajar undang-undang Dalbinder Singh Gill dari Pulau Pinang ditahan malam tadi di bawah Akta Hasutan kerana posting Facebook beliau yang didakwa mempersoalkan hak bumiputera dan institusi beraja.




KAH KAH KAH

kelab baginda queen
ucapkan selamat datang
kepada bengali kecik
ah lan wa sah lan
bienvenue
welkam

KAH KAH KAH

----------

MAMAT INI BAWA BAHAYA

Posted: 30 Sep 2014 06:34 PM PDT








KOMENTAR

satu pandangan bijak
satu saranan berilmu
satu pandangan jauh

dari segi taktik dan strateji politik
pandangan saifuddin ini amat bahaya
saranan ini jika diikuti dengan tindakan
akan memastikan sokongan orang ramai
kepada parti ketuanan melayu
kekal dan bertambah

anak muda akan meminati kembali
parti yang telah haprak ini


BN tidak menang dengan menindas rakyat, kata bekas pemimpin Umno


Umno dan Barisan Nasional (BN) harus sedar lanskap politik sudah berubah dan penindasan tidak akan menyebabkan rakyat mengundi mereka, kata Datuk Saifuddin Abdullah.

Ketua pegawai eksekutif Pergerakan Kesederhanaan Global itu berkata, mendiamkan penentang mereka hanya melahirkan rasa tidak puas hati dan peralihan sokongan kepada pembangkang.

Saifuddin (gambar, kanan), yang pernah menjawat timbalan menteri pendidikan tinggi, memberitahu The Malaysian Insider, Umno dan BN harus faham perubahan zaman dan kemahuan sebenar rakyat.

"Rakyat mahu peranan mereka diiktiraf, mereka mahu suara dan pandangan mereka didengar, mereka mahu mempunyai suara dalam pembuatan keputusan negara," kata bekas ahli Parlimen Temerloh dan bekas Ahli Majlis Tertinggi (MT) Umno itu.

Saifuddin mengulas pendedahan PKR 60 ketua bahagian Umno mendesak Peguam Negara dan Ketua Polis Negara mengambil tindakan tegas terhadap pengkritik.

 - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/bn-tidak-menang-dengan-menindas-rakyat-kata-bekas-pemimpin-umno#sthash.U0g9ZJ6u.dpuf

KAH KAH KAH

woit
pakatan bernasib baik
mamat ini dipinggirkan
parti ketuanan melayu
tak ambil pot  pandangan mamat ini
malah mamat ini diserang dalam parti

bayangkan 
kalau pandangan mamat ini diterima
pkrlah yang pertama tutup kedai
pkr akan bungkus

bila gerombolan ketuanan melayu jadi adil
bila jadi tidak zalim
bila jadi tidak rasuah
bila jadi tidak ganas
pas dap dan pkr nak jual apa?


NOTA:
mamat ini betul betul bahaya!

------------

AIR KECING DAN AIR MANI

Posted: 30 Sep 2014 05:57 PM PDT




SAMPLE AIR MANI




Sampel air kencing atlet wushu dikhuatiri disimpan hampir 16 jam, kata Khairy


Malaysia perlu mencabar keputusan Anti-Doping Rule Violation (ADRV) terhadap atlet wushu Tai Cheau Xuen memandangkan terdapat kesangsian bagaimana sampel air kencing atlet itu dikendalikan, kata Menteri Belia dan Sukan Khairy Jamaluddin.
Katanya, ia membabitkan keraguan terhadap kronologi perjalanan sampel itu yang mungkin berada dalam simpanan selama hampir 16 jam sebelum tiba di Doping Control Command Centre (DCCC).
"Kita meragui bagaimana sampel air kencing atlet itu dikendalikan atau lebih tepatnya, amalan chain of custody (CoC) ke atas sampel tersebut.
- See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/sampel-air-kencing-atlet-wushu-dikhuatiri-disimpan-hampir-16-jam-kata-khair#sthash.RSh545Sy.dpuf


  • BREAKING NEWS 18 SX - " Pakar DNA Import Sahkan Air ...

    www.papagomo.com/.../breaking-news-18-sx-pakar-d...

    Translate this page
    Aug 8, 2011 - ... Pakar DNA Import Sahkan Air Mani Anwar Ibrahim Dalam Dubur SaifulBukhari" .... Lain la kalu al juburi tu, terang-terang air mani dok dalam lubang ......Saipol membuat membuat tuduhan ke atasnya apa pulak sangkut PM ...
  • Kesan air mani dijumpai pada seluar Saiful - Malaysiakini ...

    https://www.facebook.com/mkinibm/.../31661026994...

    Translate this page
    Kesan air mani dijumpai pada seluar Saiful. ... aku tahu org mcm mane koo nie spesissaipol gak kannn....kau jangan sibuk..gok.. mane kau ... Saiful Bukhari adalah satu-satunya mangsa liwat yang mempelawa orang ramai untuk menjadi ...


  • KAH KAH KAH

    woit
    ketika air mani 
    tersimpan dalam 
    jubur sipol
    selama tiga hari
    kenapa tak heboh?
    kenapa tak sangsi?

    apakah kerana
    tak ada pingat emas?

    KAH KAH KAH

    ----------

    PELAKON PORNO

    Posted: 30 Sep 2014 06:00 AM PDT




    KURENG ADAB

    Bintang porn ni meskipun pintar ( pelajar cemerlang dalam bidang guaman di NUS dan sarjana biasiswa ASEAN) dan kureng beradab dari segi menghormati sensitiviti agama konservatif tapi bijak dan sensitif dengan perkembangan politik di negara. 


    Alvin berminat dan enjoy sangat dengan seks dan mungkin kebebasan bersuara dan rela mengambil risiko sehingga dia kini dihambat dek polis.

    Sepanjang perjalanan politi tanah air yang dia dapat simpulkan bahawa adanya leverage kuat UMNO terhadap institusi seperti polis, peguam negara, bini Najib dan menteri dalam negeri yang mahu musuh ketata UMNO dimatikan. Lihat grafik ditampalkan hidung khinzir pada personaliti berkenaan yang amat menghinakan itu, sama seperti rasa geram dan marahnya terhadap personaliti berkenaan yang manyak membawa kemerosotan urus tadbir negara.

    Alvin buat secara kasar tapi mungkin tasteful bagi menggambarkan senario sebenar. Parti lawan UMNO seperti DAP dan PKR dan NGO yang meluat dengan kepimpinan UMNO sebenarnya tapi tak on ALVIN TAN
    Publish | Delete | Spam
    Anonymous
    at 4:19 PM



    ---------

    PATRIOTIK KEPALA BANA APA?

    Posted: 30 Sep 2014 12:32 AM PDT



    LAGU DAN BENDERA CIPLAK


    Tiada semangat Patriotisme, lahirnya golongan biadap
     | September 30, 2014
    Pelajar di peringkat sekolah rendah perlu mempelajari Perkara 153.
    PETALING JAYA: Presiden Persatuan Minda Sosial dan Prihatin, Ramesh Rao menggesa supaya kerajaan memperhalusi mata pelajaran sejarah dari peringkat sekolah rendah lagi.

    Dakwa beliau, ini berikutan kurangnya semangat patriotisme dan pengetahuan mengenai sejarah Malaysia akibat kelemahan pengetahuan sejarah yang sepatutnya bermula daripada darjah tiga di peringkat Sekolah Rendah.

    Menurut Ramesh, beliau mencadangkan kepada kerajaan supaya pelajar di peringkat sekolah rendah perlu mempelajari Perkara 153 yang telah termaktub di dalam perlembagaan Malaysia.

    "Ini dilihat, pelajar di peringkat sekolah rendah hanya menekankan kepada sejarah mengenai Parameswara.

    "Namun perkara yang paling asas mengenai Keistimewaan Raja-Raja Melayu dan Perkara 153 tidak diterapkan dalam kalangan pelajar," ujarnya kepada pemberita dalam satu temubual khas di ibu pejabat FMT.

    KAH KAH KAH

    woit
    macam mana nak patriotik
    lagu kebangsaan ciplak
    bendera ciplak
    dari terang bulan
    jadi negara ku
    patriotik kepala bana apa

    ini patriotik
    kepala bodek
    nak bodek melayu
    nak cari makan

    woit kalau nak cari makan
    buat laa kerja lain
    kutip besi buruk pun okay

    KAH KAH KAH


    ------------

    SALUT MEREKA YANG BERANI

    Posted: 29 Sep 2014 09:40 PM PDT





    KOMENTAR
    pada tahun 40'an
    pada tahun 50'an
    perasaan ini wujud di tanah melayu
    perasaan tidak mahu dijajah
    persaan menentukan nasib sendiri 
    perasaan mahu berkerajaan sendiri
    perasaan inilah yang sedang 
    merebak di sabah dan sarawak

    akta banginda queen ke
    apa sahaja akta tidak akan memadamkan
    perasaan ini

    perasaan ini juga 
    dirasakan oleh rakyat palestine
    dirasakan oleh rakyat bosnia
    dirasakan oleh acheh

    perasaan ini
    adalah perasaan asas wujudiah manusia
    tidak mahu jadi hamba
    tidak mahu dijajah


    Di Sabah dan Sarawak,

    Akta Hasutan  gagal

    sekat desakan keluar Malaysia 

    Semakin ramai rakyat Malaysia Timur menandatangani petisyen menuntut supaya Sabah dan Sarawak dipisahkan daripada Malaysia walaupun diancam dengan dakwaan hasutan, kata ahli politik Sabah dalam forum malam tadi.
    Jeffrey Kitingan berkata, petisyen kepada Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (PBB) yang mampu membuka jalan kepada satu pendengaran sama ada Sabah dan Sarawak berhak untuk mentadbir sendiri kini sudah mendapat 20,000 tandatangan.
    Petisyen itu masih diteruskan walaupun polis melancarkan siasatan terhadap kumpulan lain yang mengumpul petisyen secara atas talian bagi menentukan sama ada Sabah dan Sarawak perlu meninggalkan Malaysia.Kitingan berkata, siatasan polis itu sebaliknya mencetuskan lagi kebangkitan di kalangan rakyat biasa Sabah dan Sarawak.
    "Situasi tidak seperti 20 tahun lalu. Lihat saja di Internet dan media sosial.
    "Anak muda tidak takut ditahan kerana mereka percaya sesuatu mesti dilakukan.
    "Daripada cuba menimbulkan ketakutan, Putrajaya perlu dengar suara mereka dan faham kenapa rakyat Sabah dan Sarawak tidak gembira dan tidak puas hati," katanya yang juga pesiden parti pembangkang, Parti Pembaharuan Negeri Sabah (STAR).
    Di Sabah, kemarahan penduduk tempatan timbul apabila mereka percaya Umno cuba mengubah demografi negeri dengan memberikan kad pengenalan kepada masyarakat Islam daripada Filipina dan Indonesia.
    Kitingan pada ceramahnya malam tadi mencadangkan Putrajaya mempertimbangkan cadangan merangka perjanjian Malaysia baharu yang memberi lebih banyak hak pemerintahan sendiri kepada Sabah dan Sarawak.
    "Kami mahu penstrukturan semula Perjanjian Malaysia. Kami tidak mahu keluar. Tetapi jika kamu tidak mahu bekerjasama maka kami terpaksa pergi ikut cara kami sendiri," katanya.

    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/di-sabah-dan-sarawak-akta-hasutan-gagal-sekat-desakan-keluar-malaysia#sthash.DC7nJBPC.dpuf

    ------------

    SELAMAT DATANG AZIZ BARI

    Posted: 29 Sep 2014 09:19 PM PDT






    KOMENTAR

    selamat datang aziz bari
    menjadi ahli kelab 
    baginda queen
    dalam negara yang zalim
    bercakap benar itu
    satu tindakkan revolusiner


    Seorang lagi pensyarah jadi mangsa Akta 

    Hasutan

    Polis akan menyoal siasat pensyarah undang-undang Dr Abdul Aziz Bari esok, mangsa terbaru pendakwaan besar-besaran hasutan Putrajaya yang sebelum ini menyaksikan ahli politik pembangkang dan aktivis, disiasat mengikut akta kolonial itu.
    Polis memberitahu The Malaysian Insider, lebih 100 laporan polis dibuat terhadap pakar Perlembagaan itu di seluruh negara kerana dikatakan menghina Sultan Selangor.
    Seorang pegawai polis memberitahu Aziz akan disoal siasat di Ibu Pejabat Polis Sabak Bernam mengikut Seksyen 4 (1) (a) Akta Hasutan 1948.
    - See more at: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/aziz-bari-mangsa-terbaru-akta-hasutan-putrajaya#sthash.8gtmB7hW.dpuf

    ------------

    ALVIN TAN

    Posted: 29 Sep 2014 09:06 PM PDT







    KOMENTAR
    anak muda ini bijak
    anak muda ini sengaja buat onar
    sedang pasang perangkap
    lagi banyak tekanan datang
    lagi banyak kenyatan datang
    dari polis malaysia
    semua kenyataan ini
    akan dijadikan bukti
    lagi cepat anak muda ini
     dapat suaka politik


    KAH KAH KAH
    KAH KAH KAH

    kah kah kah
    kah kah
    kah
    i rest my case my lord
    ---------

    PROGRAM MENGHASUT

    Posted: 29 Sep 2014 08:55 PM PDT







    KHAMIS

     MALAM





    DISKUSI
    BERSAMA

    ZUL FIKRI ZAMIR

    Sekolah Bukan Penjara
    Universiti Bukan Kilang

    KHAMIS 2 OKTOBER

    JAM 8:00 Malam



    Alamat: No. 2, Jalan Bukit 11/2, 46200 Petaling Jaya



    APA ITU MIMBAR GERAKBUDAYA?

    Mimbar Gerakbudaya merupakan sebuah platform diskusi bagi menggalakkan rakyat Malaysia khususnya anak muda untuk duduk bersama, berbincang, berbahas dan berwacana.

    Topik diskusi meliputi hal ehwal semasa, politik, sejarah, ekonomi, pendidikan, seni dan sastera, gender, falsafah & pemikiran, agama, dan sebagainya.

    Mimbar Gerakbudaya berformatkan interaksi dua hala di mana setiap kehadiran sentiasa digalakkan untuk mengambil bahagian berkongsi idea, menyatakan pendapat, bertukar-tukar fikiran dan pandangan. Kami amat menggalakkan pertembungan pemikiran di dalam usaha mencari kebenaran.

    MATLAMAT

    Mimbar ertinya tempat melahirkan fikiran atau pendapat. Terdorong oleh itu, kami mengambil inisiatif untuk membawa kata tersebut kepada bentuk yang lebih praktikal di mana interaksi dan komunikasi dapat berlaku secara langsung. 

    Matlamat utama kami disamping meluaskan ilmu pengetahuan, ialah mencetuskan pemikiran yang progresif dan saintifik serta mempromosikan satu suasana intelektual yang sihat, bersifat ilmiah dan akademik sekaligus melawan kemiskinan intelektual dan budaya.

    PERINCIAN MIMBAR GERAKBUDAYA

    Mimbar Gerakbudaya akan diadakan pada setiap bulan di minggu pertama. Diskusi akan berlangsung dari jam 8:00 malam sehinggalah 10:30 malam bertempat di Dewan Gerakbudaya, Petaling Jaya. Pada setiap kali sesi diskusi, seorang peneraju/pengendali akan dijemput untuk memandu diskusi. Kami sangat berbesar hati agar rakan-rakan tidak kira dari dalam atau luar negara untuk turut serta bersama-sama kami menjayakan Mimbar Gerakbudaya.



    -----------

    Biaqpila

    0
    sumber :-

    Biaqpila


    WAJAH SUSPEK PENCURI WANG MESIN ATM

    Posted: 30 Sep 2014 07:35 AM PDT


    Imej Suspek penggodam Amerika Latin
    KUALA LUMPUR: Pihak polis telah mengeluarkan gambar beberapa suspek yang telah menggodam dan mengeluarkan wang tunai dari ATM di cawangan yang dimiliki oleh Affin Bank, Al Rajhi Bank dan Bank Islam.

    Semalam, Polis Bukit Aman berjanji untuk membawa penggodam-penggodam yang telah mencuri kira-kira RM 3 juta dari ATM di tiga buah negeri di negara ini ke muka pengadilan.

    Polis berkata, suspek telah menggodam mesin ATM dengan memasukkan sebuah cakera padat kedalam CD-ROM yang terdapat pada mesin ATM itu.

    Imej Suspek penggodam Amerika Latin
    Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Komersial Bukit Aman, Datuk Seri Mortadza Nazarene berkata, siasatan awal terhadap kegiatan itu mendapati mereka menggodam mesin ATM dengan memasukkan CD yang mengandungi virus 'ulssm.exe'. Penjenayah kemudiaannya akan mengeluarkan kesemua duit dari mesin ATM dengan memasukkan kod-kod tertentu, dipercayai dihantar oleh rakannya melalui telefon.

    "PDRM sangat komited dalam menangani jenayah ini hingga ke akar umbi bagi memastikan keyakinan orang awam terhadap instituisi perbankan".

    Selain itu, dia juga meminta orang awam yang mempunyai maklumat mengenai jenayah itu untuk membantu polis dalam siasatan dengan menghubungai SAC Kamaruddin di 019-6000135 atau 03-2616839", kata Datuk Seri Mortadza.


    SiakapKeli.com

    Sumber : Thestar

    JANA PENDAPATAN TANPA HENTI WALAUPUN ANDA TELAH BERHENTI! PERCUMA BUKU PANDUAN! SILA KLIK SINI!

    BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT