Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Deposit dah hilang

Posted: 24 May 2014 10:30 AM PDT



Dollah yankee -
Bukan senang bro .. parlimen Bukit Gelugor ni besar,terlalu besar. Merangkumi Relau sampai ke Air Hitam. Kalau lah kesemua pengundi-pengundi melayu dalam senarai pengundi di-Bukit Gelugor memberikan undi mereka kepada Abu Backer, pun dia tak boleh menang sebab pengundi melayu hanya lah sekitar 12 ribu orang lebih sikit saja daripada total 80 ribu lebih pengundi-pengundi berdaftar.

Kurang 24 jam sebelum pengundian pagi esok, calon bebas paling banyak gimik dalam pilihan raya kecil (PRK) Bukit Gelugor Abu Backer Sidek Mohamad Zan hari ini mengisytiharkan telah 'menang'.
Beliau malah meninggalkan Bukit Gelugor malam ini bersama penyokong-penyokongnya untuk ke pusat peranginan Langkawi, Kedah.
Menurut beliau calon bebas telah menjadi mangsa kerana tiada harapan menewaskan DAP di tempat yang tidak ditandingi BN. 



WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


[LIVE] 250514 Kuliah Dhuha - Ustaz Abdullah Khairi -8.30 pagi

Posted: 24 May 2014 09:58 AM PDT


Umno kudis negara

Posted: 24 May 2014 09:54 AM PDT

 Edwin Michael

Tiada di dunia ini sebuah institut pendidikan yang dikhaskan hanya untuk satu etnik sahaja dan pada masa sama menganaktirikan etnik lain demi survival politik.
Tidak pernah terbaca kerajaan mana-mana negara menggunakan institut pendidikan negara mereka sebagai medan  untuk  mengaib dan menjatuhkan maruah penganut agama lain. Semua ini hanya berlaku di Malaysia, di bawah pemerintahan regim Umno Barisan Nasional.

Menguruskan hubungan sesama etnik merupakan satu cabaran utama kepada setiap rakyat Malaysia. Maka seharusnya perlu satu kefahaman akan terhadap kedinamikan setiap kumpulan etnik di negara ini berhubung dan bertindak secara positif antara satu sama lain.

Kekangan sebegini menjadikan proses pembinaan bangsa Malaysia terlalu sukar dan segala propaganda kononnya Malaysia sebuah  negara plural yang aman damai hanya merupakan satu iklan murahan regim Umno BN.

Selagi regim ini terus menguasai Putrajaya dan selagi wujud dasar pecah dan perintah seperti kewujudan UiTM yang menjadi pusat doktrinasi dan suntikan kebencian serta rasis pada etnik lain, selagi itu proses pembinaan bangsa Malaysia akan gagal serta merencatkan pembinaan identiti kebangsaan dan kenegaraan merangkumi kepelbagaian etnik.

Contoh terbaik bagaimana integrasi nasional tidak mungkin akan dapat dicapai ialah apabila Pemuda Umno merusuh dan mengugut membakar bangunan DAP. Tindakan bacul anak-anak didik menteri Belia dan Sukan ini harus dilihat sebagai satu mekanisma dalam  mewujudkan ketegangan etnik.
Ungkapan 'Umno celaka' itu tidak mungkin dan tidak harus disamakan dengan Melayu. Persepsi Umno adalah penyelamat etnik Melayu merupakan satu persepsi yang amat dangkal dan tidak mencerminkan realiti apabila masih ada Melayu yang ditindas dan hak mereka dirampas oleh ahli politik Umno.

Maka untuk memastikan survival kemelayuan Umno ini terus dipelihara dalam usaha menguasai Putrajaya, rusuhan digerakkan, UiTM dijadikan pusat penyebaran kebencian agama dan etnik dan Umno akan terus berpura-pura sebagai penyelamat negara.


Rakyat Malaysia amat malang. Mandi air 7 jenis bunga mahupun 70 jenis bunga pun belum tentu akan dapat membuang kesialan yang mencengkam mereka selama lebih 50 tahun ini.
Pembinaan bangsa Malaysia tidak mungkin dicapai selagi regim Umno terus menindas etnik lain. –

24 Mei, 2014.

TIGA VIDEO MAHASISWI MALAYSIA SELEPAS DIROGOL TEREKAM DI CCTV

Posted: 24 May 2014 09:48 AM PDT








Anwar: Jangan takut pada samseng Umno

Posted: 23 May 2014 07:09 PM PDT





CONTOHI TENTERA THAILAND

Posted: 23 May 2014 06:30 PM PDT

Tentera tahan bekas PM Thailand

Seorang gadis memegang lilin dan menutup mulut dengan poster pelekat sebagai bantahan tindakan ketenteraan di Bangkok, Thailand. Gambar Reuters, 24 Mei, 2014.Seorang gadis memegang lilin dan menutup mulut dengan poster pelekat sebagai bantahan tindakan ketenteraan di Bangkok, Thailand. Gambar Reuters, 24 Mei, 2014.






















Tentera Thailand menahan bekas Perdana Menteri, Yingluck Shinawatra dan beberapa anggota keluarganya selepas memanggil beliau dan menteri-menteri lain untuk mengadakan perbincangan di Bangkok semalam, sehari selepas tentera melancarkan rampasan kuasa daripada kerajaan sementara.
"Kami (tentera) menahan Yingluck, saudara perempuannya dan ipar lelakinya," kata seorang pegawai kanan tentera seperti dilaporkan Reuters.

Kedua-dua anggota keluarga Yingluck itu memegang jawatan kanan dalam politik.Ini berikutan adanya beberapa laporan berkaitan dengan rasuah.

Laporan ini juga membuktikan bahawa Thailand , subuah negara yang tidak pernah dijajah itu mempunyai kredilitili pasukan tenteranya dan tanggungjawab bagi menjaga keharmonian negara.Bagaimana dengan tentera kita???

"Kami akan melakukan yang terbaik dalam tempoh tidak lebih daripada seminggu, tempoh itu pun sudah dianggap agak lama.
 Ketua Tentera Thailand, Jeneral Prayuth Chan-ocha tiba di Kelab Tentera di Bangkok, Thailand untuk menghadiri mesyuarat dengan pemimpin peringkat tinggi negara itu. Gambar Reuters, 24 Mei, 2014.



















 Ketua Tentera Thailand, Jeneral Prayuth Chan-ocha mengisytiharkan dirinya sebagai perdana menteri sementara, sehingga penggantinya dilantik secara rasmi untuk mengambil alih pemerintahan negara itu.

Majlis Kawalan Keamanan dan Ketenteraman Awam Negara (NPOMC) dalam pengumumannya berkata, Prayuth yang juga komander majlis berkenaan, akan bertugas menjaga hal ehwal pentadbiran termasuk hubungan luar negara.


 Dalam kenyataan yang disiarkan melalui siaran televisyen tempatan, tentera turut mengenakan sekatan ke atas kesemua 155 individu terbabit daripada meninggalkan negara ini bagi memastikan konflik politik yang berlanjutan sejak enam bulan lalu dapat diselesaikan, selain bagi mengekalkan keamanan.

"Kami perlu menyelesaikan segala masalah di dalam negara terlebih dahulu," kata pegawai itu, yang enggan menyatakan di mana Yingluck ditahan. – 24 Mei, 2014.


SUMBER: MALAYSIAN INSIDER,WIKIPEDIA- WRLR

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


AL-FATIHAH

Posted: 24 May 2014 08:17 PM PDT






AL-FATHIH



ROSLAN NIK
calon phd universiti malaya
aktivis  pemula universiti bangsar utama

terlibat dari zaman reformasi 1998
terlibat dalam tok ampoo
terlibat dalam tok sloo
tidak berlakun
tapi berlakun dibelakang tabir

terlibat dalam food not bom
terlibat dalam dapur jalanan

terbaru
sering muncul
pada petang ahad
di jalan pangung

meninggal dunia pagi ini
kelmarin pulang dari berumrah
ketika berlangsungkawa ini ditulis
mayat roslan nik masih lagi di hospital

anak kelahiran terenganu
bertugas di universiti malaya

kawan  kawan dari universiti bangsar utama
pelajar kuliah falsafah
pasti akan mengenali roslan nik
roslan nik tidak pernah tidak hadir
disemua kuliah
kecuali minggu dulu kerana berumrah

biasanay sesudah kelas
roslan nik akan belanja
mereka yang tak ada modal
makan
nasi lemak di hadapan ubu

roh roslan nik kini sedang  berehat
bersama roh anak  smua bangsa
yang melakukan kebaikan
diatas bumi ini
al-fatihah


-------

DAN BABI

Posted: 24 May 2014 07:08 PM PDT




Jakim gantung serta-merta dua produk coklat kandungi DNA babi

KUALA LUMPUR 24 Mei - Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) menggantung serta merta sijil pengesahan halal dua produk coklat Cadbury yang dikesan mengandungi DNA khinzir (porcine).

Dalam satu kenyataan di sini hari ini, Ketua Pengarah Jakim, Datuk Othman Mustapha berkata, tindakan itu diambil berikutan analisis yang dijalankan Kementerian Kesihatan dan siasatan lanjut akan dijalankan bagi mengenalpasti punca pencemaran. - TIEWNAMA


KAH KAH KAH
nak tanya boleh tak?
bila jakim nak 
pereksa gula
ada DNA 
alkohol tak?

saje nak tanya
jangan marah
kah kah kah 


84B
-----------

SAHEH PILIHAN RAYA TIPU

Posted: 24 May 2014 06:30 PM PDT






KOMENTAR

soalan dari rakyat
soalan dari orang ramai
soalan kurun ini

dari mana munkee ini
tahu siapa tak mengundi?

saheh ini bukti bahawa
spr penipu 

bersih wajib bertindak




----------

CILAKA KE CELAKA

Posted: 24 May 2014 07:00 AM PDT








DARI FACE BOOK 


Like ·  · Share



CILAKA 


ATAU


CELAKA




------------

MALAYSIA BERNASIB BAIK

Posted: 24 May 2014 06:00 AM PDT



SAORANG PANDA
BERNAMA HAJI NAJIB


Panda beri manfaat ekonomi jangka panjang

Komen
Kuala Lumpur : Usaha membawa pasangan panda dari China ke negara ini menerusi Program Perjanjian Kerjasama Konservasi Antarabangsa Panda Gergasi tidak membazir. »


KAH KAH KAH

alhamdulilah
ekonomi negara selamat

nasib baik ada panda ini
selamat banyk pelaburan
selamat naik gaji pekerja
selamat naik harga sawit
selamat naik harga getah
selamat memancut minyak
selamat murah harga barang
selamat aman sentosa
selamat hidup kita

soalannya kenapa 
dari dulu lagi
tak bawa budak dua ekor ini?
kah kah kah


-----------

PELIK TETAPI BENAR

Posted: 24 May 2014 01:51 AM PDT






DARI FACE BOOK 

Extraordinary! Halal Prostitutes in Amsterdam!













New Bar Featuring "Halal Prostitutes" to Open in Amsterdam?
youssef sourgo
Youssef Sourgo is currently a Master's student in Linguistic and Literary studies at Ain Chok Faculty of Letters and Humanities. He earned his Bachelor's degree in American cultural studies from Ben M'sik faculty of Letters and Humanities. He is a .

BACA DISINI 
http://www.moroccoworldnews.com/2014/05/131258/new-bar-featuring-halal-prostitutes-to-open-in-amsterdam/


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH










--------

ENTOT ENTOT LARI

Posted: 23 May 2014 11:48 PM PDT




BILA NAK KAHWIN
ni macam 
agong kena tipu
ini menghina raja melayu
ini menghina islam

ASTANA, Kazakhstan 22 Mei -  Najib  Razak tiba di sini pada Khamis untuk melakukan lawatan rasmi tiga hari dalam usaha meningkatkan hubungan dua hala dalam pelbagai bidang antara... 
Kazakhstan berharap untuk membangunkan hubungan yang lebih bermakna dengan Malaysia dalam bidang ekonomi dan politik. »

BETUL KE?
betul ke tujuan ke kazakhtan
nak rapat hubungan
perniagaan?

atau

sebenarnya
nak cari mat kulombia
yang dah entot entot lari

nak kelentong lagi
pakai duit  kerajaan
nak cari bakal menatu
yang menghilangkan diri

menantu sedang di cari
polis new york
kes tipu jual beli

bakal besan
ada kes bunuh pulak
kah kah kah

ini betul betul
dua keluarga suwey

ENTOT ENTOT
LARI



----------

PERGI MAPOOOSLAAAH

Posted: 23 May 2014 08:30 PM PDT




 JENAYAH 
KONTREKTOR BUMIPUTERA


Tiada peruntukan khas bumiputera

KUALA LUMPUR 23 Mei - Kontraktor utama projek terowong dasar laut milik Kerajaan Negeri Pulau Pinang, Consortium Zenith BUCG Sdn. Bhd. (Consortium Zenith) mengesahkan projek tersebut tidak menawarkan sebarang peruntukkan khas agihan kontrak pembinaan kepada syarikat-syarikat bumiputera.

Pengerusi Consortium Zenith, Zarul Ahmad Zulkifli berkata, pengagihan kontrak untuk projek terowong bernilai RM6.3 bilion tidak tertakluk kepada agihan khas untuk bumiputera.


SATU LAGI JENAYAH










KAH KAH KAH

woit 
pergi mampoooslaaa
kontrektor bumiputera

stadium  sukan
di kuala terengganu  
masih terbengkalai
runtuh

hospital diselayang
tiap bulan 
siling terbarai
runtuh

lebuhraya mrr2 
ialah hasil kerja
bumihighway

hospita di shah alam
sampai sekarng
belum siap siap

tarmac klia
pecah kopak 
berlubang merendap
harga 100 juta
untuk 1 kilometer

ini semua kerja
syarikat bumiputera

pergi mapoooslah

SATU LAGI JENAYAH 






---------

SIAPA JANTAN INI?

Posted: 23 May 2014 08:00 PM PDT







FACE BOOK

3 hrs · Edited 

Sajalah nak bagitau,
kpd pihak berkuasa, brader yg dalam gambar ni cetuskan pergaduhan masa protes bantah GST tempoh hari.

Saja lah nak bagitau, jangan buat tak nampak pulak. Saja je lah.

Harap dia bukan dari brader pihak berkuasa. Saje je lah.


SIAPA INI?




siapa tahu
siapa jantan ini
sila hebohkan dalam face book













MASUK AKAL
WARTAWAN KERJA
 PAKAI TOPI KELEDAR



----------

AMARAN KERAS

Posted: 23 May 2014 07:09 PM PDT




Ke final selepas 12 tahun
NEW DELHI - Malaysia hadir di New Delhi bersama pasukan yang dianggap paling lemah, namun pemain-pemain negara membuktikan semangat juang tinggi berjaya me­ngatasi segala keraguan dengan me­langkah ke final...


AMARAN dan INGATAN
kalau rosmah mansor
yang gemok
macam badak
pergi ke new delhi
malaysia akan pasti kalah 


------------

GEROMBOLAN AMAT TAKUT

Posted: 23 May 2014 07:04 PM PDT





MENGGERUNKAN 

BERITA MENAKUTKAN

inilah tajuk berita
ini muka hadapan harakah
yang amat amat
di takuti oleh
 parti
united malays national organisation



-------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT