Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Setujukah Anda Guna Kemudahan Yang Disediakan Kerajaan Tetapi Berbeza Ideologi Politik Dianggap Pengkhianat & Tidak Bersyukur?

Posted: 20 May 2014 06:03 AM PDT

Dyana Sofya
Adakah apabila kerajaan Selangor yang menawarkan air percuma kepada rakyat Selangor, mereka wajib sokong kepada kerajaan PR? Atas nama terima kasih?

Begitu juga apabila kerajaan Malaysia sediakan sekolah, universiti maka adakah rakyat Malaysia wajib menyokong kerajaan UMNO & Barisan Nasional. Jikalau tidak, akan digelar pengkhianat?

Apakah apabila rakyat masuk ke universiti awam @ menggunakan air percuma, maka rakyat tidak boleh berbeza pandangan politik dengan kerajaan yang memerintah?

Hakikatnya kepada kedua-dua persoalan di atas, taat kepada negara tidak semestinya taat kepada kerajaan. Ini yang sebetulnya.

Ya. Benar. Dalam Islam kita dinasihatkan untuk taat kepada umul amri. Tetapi ada syarat dan batas-batasnya yang mana Ulil amri itu adalah :
  1. ulul amri yang tidak suruh orang berbuat jahat
  2. ulil amri yang tidak ambil & makan rasuah
  3. ulul amri yang tidak rampas hak orang lain
  4. ulul amri yang tidak menindas rakyatnya sendiri & berlaku adil kepada semua lapisan masyarakat
Di Malaysia atau mana-mana di dunia sekalipun tidak ada yang maksum dan sehabis adil. Tetapi di dunia ini kita dapat lihat contoh pemimpin yang berusaha bersungguh-sungguh untuk berlaku adil kepada rakyatnya VS dengan yang sangat tidak adil yakni terang-terang melanggar hak rakyat.
Jadi, pada waktu si pemimpin ini melakukan kesalahan, Berita Semasa tidak melihat rakyat perlu mentaati membuta tuli.

 

 

Suara Anak Muda Hari Ini

Dyana Sofya DAP
Anak-anak muda hari ini cukup-cukup berbeza sehingga mampu memberikan ancaman besar kepada parti politik yang tidak mampu atau masih terkial-kial dengan cara politik lama dalam pada masa yang sama "menyerap kebangkitan" kebangkitan & aspirasi serta harapan anak muda hari ini. Anak muda apabila sel sel otaknya saling berhubung, campaklah ke mana msahaja hatta di universiti komunis sekalipun tetap akan teguh pendirian dan berdikari pemikirannya ibarat seperti :
"ikan yang hidup dalam laut, walau hidup dalam air masin tetapi ikan-ikan tidak pula" menjadi masin"
Inilah jadinya apabila patriotik disalahertikan.
Dyana Sofya UiTM



P/S : Jangan diharap apabila taat tidak boleh sama sekali boleh dikritik @ dikutuk pula kan?



 BUDAK YANG ADA FIKIRAN YANG BIJAK
 
PP/S : Kepada pihak kerajaan negeri mahupun kerajaan Malaysia, jika kita mahu anak muda hari hari ini menyokong kerajaan anda yang memerintah, berubahlah pendekatan dalam memahami aspirasi anak muda. Janganlah suka sangat membuat kenyataan yang pelik-pelik & kenyaatan memalukan diri sendiri atas nama mahu mengekalkan kuasa "dulu, kini dan selama-lamanya"

 MACAI SAJA TAK BOLEH FIKIR

PPP/S : Sesebuah kerajaan itu hidup atas duit rakyat, kekayaan hasil mahsul negara & amanah yang diberikan oleh rakyat. Walaupun berbeza ideologi, semua rakyat perlu menunaikan kewajiban membayar cukai. Jadi, terpulang kepada mereka untuk memangkah yang mana satu. Pemimpin parti politik boleh menarik undi, tetapi jangan sesekali menghalang kehendak & harapan rakyat……Bagaimana dengan lontaran pendapat anda pula?

MAS bakal jadi PKFZ?

Posted: 20 May 2014 05:58 AM PDT

MAS bakal jadi PKFZ?

(Oleh: Fiza Halim)

KUALA LUMPUR 19 MEI: Pengerusi KEADILAN Terengganu, Azan Ismail bimbang kerajaan akan menerbitkan bon bagi menyusun semula hutang dan kerugian yang ditanggung syarikat penerbangan negara, Malaysia Airlines (MAS).

masKatanya, keadaan ini sama sepertimana berlaku dalam projek Zon Bebas Pelabuhan Klang (PKFZ) apabila projek itu mengalami kerugian berbilion ringgit.
Menurut Azan, kenyataan menteri pengangkutan, Datuk Seri Hishamuddin Hussein bahawa kerajaan tidak akan membantu MAS, membayangkan usaha untuk menswastakan syarikat penerbangan negara itu.
"Biasanya apabila berlakunya penswastaan akan ada penyusunan, ada pihak yang membeli dan mendapat komisen (penswastaan). Apabila PKFZ nak diswastakan, bon jangka panjang dikeluarkan dan dijamin oleh kerajaan bernilai berbilion.

"Saya bimbang jika MAS akan ikut langkah PKFZ di mana kerajaan jadi penjamin dan akhirnya menanggung kerugian," katanya menambah keadaan sama turut berlaku kepada Telekom Malaysia dan Tenaga Nasional Berhad sebelum ini.

Katanya, dalam muka surat enam, buku belanjawan 2012 yang dibentangkan di parlimen, menyatakan jumlah bon jaminan dan hutang jangka panjang yang dijamin kerajaan mencecah RM421 bilion dan angka itu dijangka semakin meningkat.

MAS pada 15 Mei lalu melaporkan kerugian RM442 juta untuk suku pertama 2014, hampir sekali ganda berbanding jumlah kerugian pada suku pertama tahun lalu, selepas pertambahan kos operasi hampir RM195 juta.

Sebelum ini, MAS mencatatkan kerugian RM1.174 bilion sepanjang 2013, iaitu hampir tiga kali ganda lebih tinggi berbanding kerugian RM433 juta dicatatkannya  pada 2012.

Menurut Azan, MAS sepatutnya meneliti kaedah jangka panjang seperti mewujudkan kerjasama dengan syarikat penerbangan serantau, bagi memperkukuh kedudukannya tanpa terus menswastakannya.
Malah katanya, bekas Pengarah Urusan MAS, Tan Sri Abd Aziz Abd Rahman sebelum ini turut mencadangkan MAS mengkaji pelan perniagaannya terlebih dahulu, sebelum syarikat itu diswastakan.
Tambah beliau, MAS memiliki aset berharga bukan sahaja dari segi aset penerbangan malah aset bernilai tinggi seperti hartanah, bangunan dan sebagainya.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=61627

TNB untung berbilion tapi masih naikkan tarif elektrik?

Posted: 20 May 2014 05:57 AM PDT

TNB untung berbilion tapi masih naikkan tarif elektrik?

(Oleh: Fiza Halim)

KUALA LUMPUR 17 MEI: Biro Kepenggunaan KEADILAN mempersoalkan bagaimana Tenaga nasional Berhad (TNB) mengalami kerugian sedangkan syarikat tersebut setiap tahun mencatat keuntungan bersih berbillion ringgit.
TNBPengerusinya, Yahya Sahri berkata, kenyataan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa kerajaan terpaksa menaikkan tarif elektrik bagi melindungi syarikat utiliti itu daripada berdepan kerugian adalah tidak relevan.

"Kewangan TNB tak pernah terjejas, kerana banyak permintaan untuk menggunakan elektrik ini, jadi saya tak nampak dari aspek apa yang TNB ini rugi," katanya ketika dihubungi Keadilan Daily.

TNB mencatat keuntungan bersih lebih tinggi berjumlah RM4.16 bilion bagi tahun kewangan berakhir 31 Ogos tahun lepas, berbanding RM 4.41 bilion tahun sebelumnya.

Tambah Yahya, kenaikan tarif elektrik adalah satu cara kerajaan mempergunakan TNB sebagai mangsa bagi menampung hutang negara yang kian bertambah.

"Sekarang ini ekonomi negara kita di tahap yang parah, kemungkinan besar TNB sumber menampung hutang negara. Dengan cara ini, dana dapat dikumpulkan dengan cepat dan kerajaan akan gunakan untuk tanggung kos hutang tersebut," jelasnya.

Beliau turut menjelaskan bahawa, kenaikan ini akan membebankan rakyat yang terpaksa membayar eletrik dengan harga yang tinggi, dan rakyat sekali lagi menjadi mangsa pentadbiran Najib.

"Rakyat akan terus hidup susah di bawah pentadbiran Najib. Najib akan sentiasa mengeluarkan kenyataan pelik yang akan mencelarukan hidup rakyat, PM ni bukan nak jaga rakyat tapi nak hancurkan rakyat habis-habisan," ujarnya.

Dyana to Shahrizat: I won't betray the people

Posted: 20 May 2014 05:47 AM PDT







tak payah dok komen la....hangpa tak laku pun...


LANGGAR BIAR MAMPUS...MENYEMAK SAJA...AKAI TAK DAK

Posted: 20 May 2014 05:45 AM PDT



fcamel 雜記

0
sumber :-

fcamel 雜記


2014 五月家常菜

Posted: 20 May 2014 07:10 AM PDT

最近 YKW 興致勃勃地開始做料理, 想說來加減記錄一下手藝演化的過程。也許這一篇就是最後一篇了, 總之, 寫一篇算一篇。也可以順便記錄我的拍照功力, 看看是我進步得快呢, 還是做菜的人進步得快。

幸好這個月出現的菜都是很一般的料理, 沒有極負企圖心的大作。因此, 我的腸胃也就沒什麼和我抱怨。

滷味和地瓜葉


滷味是家裡做好帶來的, 只有加熱而已。由於忘了準備鹽巴, 地瓜葉用醬油調味, 吃起來和平常用鹽巴煮的差不多。由此可知, 我的品嚐能力可能不太好。這對作菜的人來說, 是禍是福呢?

後來和老媽聊了一下這件事, 為什麼平常煮菜都用鹽巴不用醬油?味道好像差不多啊?老媽的回答滿有道理的: 孩子, 醬油比較貴, 鹽巴很便宜。


豆包, 蘿蔔乾香菇炒麵腸以及很多菜


熱好老媽煮好的菜以及從自助餐買的菜。味道搭配得很好, 量也適中。飯後還吃了一碗豆花, 相當不錯。

海帶豆腐味噌湯、炒空心菜、炒豆包、蘿蔔乾香菇炒麵腸


空心菜是我洗的, 不過不管洗得好洗得爛, 最後看起來都是一樣的。我還特地挑了蟲咬過的, 想說比較健康。

原本 YKW 想作味噌湯, 專程跑去買了味噌。不過我在放海帶的時候, 稍微手滑放多了一點, 湯的主角就換人了。

涼拌豆腐和青椒炒杏鮑菇


這一天我吃飽才回來, YKW 自己煮來吃, 我順便品嘗一下。右邊這道賣相不錯, 可惜杏鮑菇軟了一些。涼拌豆腐配蔥花口感不錯, 之前在家裡到是沒吃過這種搭法。

堅果香蕉豆奶

之前吃了這麼多餐都沒事, 我就大意了。這杯喝下去後打了五分鐘的噴嚏, 我忘了我不能喝太寒的東西。


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


EEE BUAT PERANGAI

Posted: 20 May 2014 07:04 PM PDT



Calon Bebas PRK Bukit Gelugor Abu Backer Sidek buat kecoh di bangunan DUN Pulau Pinang

Calon Bebas Pilihan Raya Kecil (PRK) Bukit Gelugor Abu Backer Sidek Mohamad Zan hari ini mencetuskan kekecohan di hadapan bangunan Dewan Undangan Negeri (DUN) Pulau Pinang di Lebuh Light, berikutan tidak dibenar berjumpa Ketua Menteri Lim Guan Eng.


KAH KAH KAH
jelas terbukti
eee buat 
kerenah
melayu benci
eee
china benci 
eee
india benci
eee
jumpa eee 
jumpa  ular
ketuk madeey 
dulu


84B



----------

MAPOOOS TAK BERANI

Posted: 20 May 2014 06:38 PM PDT






KAH  KAH KAH
woit
sampai mampoos
tak berani
tak caya 
tunggu
kah kah kah


84B


----------

JEMPUTAN DARI ZUNAR

Posted: 20 May 2014 06:00 PM PDT






FACE BOOK


Buku ini bukan untuk mencari keuntungan, tapi untuk menyebar maklumat kerana itu harga hanya RM10. Harap anda semua dapat datang hari pelancaran dan beli lebih dari satu untuk diberi kepada kawan
2. — with




















----------

BARU ACAH ACAH

Posted: 20 May 2014 07:00 AM PDT



84B

Tiada kenaikan tarif elektrik yang baharu - Mahdzir

KUALA LUMPUR 20 Mei - Kenyataan  Najib  Razak minggu lepas, berhubung justifikasi kerajaan membenarkan kenaikan tariff elektrik, tidak bermaksud akan ada kenaikan baru, kata  Mahdzir Khalid.

"Sewaktu berucap, Najib merujuk pada (kenaikan pada) 1 Januari 2014, iaitu sesuatu yang telah pun berlaku. Dan beliau (Najib) dalam ucapan itu, turut menjelaskan kenapa tarif itu terpaksa dinaikkan.

"Buat masa kini, tiada perbincangan mengenai perancangan untuk menaikkan lagi tariff pada masa akan datang," katanya kepada pemberita selepas merasmikan Persidangan Pengagihan Elektrik Asia Tenggara di sini hari ini. - TIEWNAMA


KAH KAH KAH
woit
baru acah acah
nak turun jalan raya
dah kecut teloo
kalau
betul ada sokongan
naikkan laaa
kah kah kah







---------

KESAHNYA BAGINI

Posted: 20 May 2014 06:00 AM PDT



KESAH NYA BAGINI

selalunya aku akan mengikuti jalan lama
kalau ke tanjung
wajib ke bidor beli petai
atau 
ke kuala kangsar makan laksa

kalau ke selatan
wajib ke muar 
makan asam pedas tepi sungai
atau 
ke tangkak minum cendol

sabtu lalu aku singgah di parit jawa
untuk beli mangga
selesai beli mangga 
aku menapak ke kereta
lalu ditahan di tepi kedai

nah 
abang  dalam gambar inilah 
yang  menahan
namanya  haji mahli
tuan punya kedai 
yang baru aku lintasi

nah
haji mahli 
 pembaca setia suara keadilan
pembaca setia dari brickfeild

nah
dengan segera dia memgambil
dua kampit kerepok pisang
satu kampit pisang salai
tak cukup dengan ini
dia sedekah dua botol  100 plus

lalu kami bergambar
untuk ingataan sepanjang zaman
kami bergambar di pintu kedainya

pak aji mahli
adalah  sebhagian dari 52% warga  malaysia
yang telah mengundi pakatan
inilah contoh warga yang mahu perubahan

kami beredar
dengan ucapan terima kaseh
kami beredar dengan berhati besar
kami beredar dari parit jawa
dengan keyakinan bahawa
kerja menghasut telah berjaya



-----------

TENTERA RAMPAS KUASA

Posted: 19 May 2014 10:59 PM PDT





RAMPASAN KUASA DI BANGKOK

tentera siam 
telah ambil alih kuasa
kini siam dalam 
pemerentahan tentera
sejarah berulang lagi

perkembangan berita akan menyusul


Thailand army declares martial law, denies coup - live

---------

BERHUDUD DAN BERHADAD

Posted: 19 May 2014 10:44 PM PDT




84B
SEBELUM BERHUDUD
berhadad lah kamu
kah kah kah


BERHUDUD HUDUD
Golongan Muslim Liberalist dan Non Muslim yg mempersoalkan hudud dan menunjukkan permusuhan terhadap 'HUKUM ALLAH' ini sering menggunakan perlaksanaan di Pakistan, Afghanistan, Sudan, Iran dan Somalia sebagai indicator untuk mengatakan ianya zalim, tidak berperikemanusiaan, x adil dan pakej hodoh yg lengkap.

Yg menghairankan, mengapakah mereka tidak gunakan Arab Saudi sebagai bahan cemuhan? Tahukah mereka seorg cucu wanita King Saudi pernah direjam sampai mati kerana membuat pengakuan zina bg menebus dosa dan seorang putera Saudi dijatuhkan hukuman pancung kerana membunuh dan gagal rundingan permohonan maaf kpd keluarga si mati dan gagal rundingan wang tebus darah?

 Tahukah non Muslim dan Liberal Muslim juga, yg nabi pernah menghalang sahabat mengejar seorg yg mengaku berzina apabila x tahan direjam dan dihujani batu coz pd nabi tindakan dia lari menunjukkan dia telah menarik pengakuan. Tahukah anda, seorg wanita yg mengaku zina pernah disuruh pulang oleh nabi dan nabi tidak mahu on HUDUD BUATAN MANUSIA?
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/20/14

84B


--------

KAH KAH KAH

Posted: 19 May 2014 10:30 PM PDT




KAH KAH KAH

NGO dakwa Ustaz Azhar Idrus Raba Gadis, Ajak Berzina


KUALA LUMPUR 19 Mei - Penceramah bebas Ustaz Azhar Idrus (UAI) diminta supaya menafikan dakwaan salahlaku moral membabitkan dirinya.

Presiden Martabat Jalinan Muhibbah Malaysia (MJMM), Abdul Rani Kulup Abdullah berkata, pengakuan seorang gadis di dalam media sosial dilihat berupaya untuk menjatuhkan reputasi dan pengaruh UAI sebagai seorang penceramah.

"Pengakuan seorang gadis sunti yang bernama Maryam Mazlieynna Mazlee didalam 'blog' mengatakan, beliau diraba dan di ajak berzina oleh Ustaz Azhar Idrus.



KAH KAH KAH

KAH KAH

KAH


--------

MALAON INI TIPU NAMA

Posted: 19 May 2014 08:01 PM PDT





KOMENTAR
nama asal mahathir muhamad ialah:
mahathir muhamad anak lelaki iskandeer kutty

inilah nama yang digunakan ketika
malaon ini masuk universiti singapura

pekara ini ditimbulkan oleh rais yatim
pekara ini ditimbulkan oleh ku li
pekara ini ditimbulkan oleh ibrahim ali
ketika mereka dalam semangat 46

borang masuk univedrsiti itu
dikatakan ada dalam tangan ku li


Mahathir dakwa Melayu ditipu kerana dia menipu 22 tahun, kata Kit Siang

Lim Kit Siang hari ini menyelar kenyataan Mahathir Mohamad yang menyifatkan calon DAP bagi kerusi Parlimen Teluk Intan Dyana Sofya Mohd Daud adalah untuk mengaburi mata orang Melayu.
Ketua Parlimen DAP itu berkata keny‎ataan bekas perdana menteri berkenaan tidak memeranjatkan kerana itulah yang dilakukan selama 22 tahun memerintah Malaysia.
"Semalam Dr Mahathir kata orang Melayu mudah ditipu. Mungkin betul kerana dia tipu orang Melayu 22 tahun.


KAH KAH KAH

woit

sila tanya

apa jadi dengan

iskandeer kutty

apa jadi dengan 

anak lelaki

kah kah kah





---------

PANDUAN MELAWAT JAY BEE

Posted: 19 May 2014 07:36 PM PDT




       MELEPAS LELAH
jalan saja area "Jalan Wong Ah Fook" gitu.. kalo jumpa hotel2 kat sini, berhentilah "melepaskan lelah" (baca: melepaskan berahi) kat sini..banyak hotel2 murah, semurah RM40 untuk sekali urut. Memang bagus chakwow tengahari gini.. berchakwo di depan Balai Polis JB Sentral gitu.. 

Sungai Segget pun dah bersih, sebersih2 hotel dikelilingnya.. kahkahkah.. JB memang bersih skrg..kalo dulu kualiti Sungai Segget memanglah mcm hampeh.. skrg pun, hahaha.. lihat sendiri..

Balai Polis dekat miow-miow.. rumah urut bersepah.. Jangan terkejut, hotel2 di sini, ditutup sebelah malam..sbb kasi minah rehat sbb siang hari penat "bekerja gitu".. Contohilah JB..bandar yang paling best untuk mengentot tanpa ada gangguan pejabat agama di tengah bandar.. on MENJUAL LENDIR
Publish | Delete | Spam
Anonymous


84B
-----------

MH370 BERTAMBAH PELIK

Posted: 19 May 2014 07:26 PM PDT




KOMENTAR


macam macam teori 
macam cerita tentang mh370 
macam macam teori muncul
ini kerja  cia
kapal selamat di degio gracia
kapal ditelan oleh bermuda triangle
kapal ditembak
banyak memang banyak
pelik memang pelik pelik

hari ini satu lagi berita pelik

sila lihat gambar dibawah ini
gambar diambil pada 27 april 2014
ketika obama melawat universiti malaya

soalan dari rakyat malaysia
ialah kenapa sekarang gambar ini 
di tunjukkan pada dunia
kenapa TIDAK dimainkan
semasa obama di malaysia?

alangkah baiknya jika gambar ini
di sebarkan semasa obama di kuala lumpur
baru bermakna gambar ini

kenapa timbul pekara ini?

soalan ini timbul kerana
gambar mahasiswa membantah ttpa
dengan plakard ada
gambar mahasiswa bantah tersebar luas
tetapi kenapa gambar mak cik ini tak muncul

ini satu lagi misteri
dalam kes pesawat mh370

NOTA
saje nak tanya malaysian insider
jangan marah
kah kah kah

GAMBAR PELIK
 BARU MUNCUL

This picture taken on April 27 shows Jacquita Gonzales (centre), wife of MH370 inflight supervisor Patrick Gomes, holding a placard prior to the arrival of US President Barack Obama at Universiti Malaya in Kuala Lumpur. – The Malaysian Insider pic by Najjua Zulkefli, May 20, 2014.

Apabila seorang wanita merayu perhatian Presiden Amerika tentang MH370

Selepas lebih 10 minggu penerbangan Malaysia Airlines MH370 hilang dengan 239 penumpangnya dan anak kapal, setiap hari yang berlalu semakin memudarkan harapan keluarga penumpang. The Malaysian Insider menjalankan siri temuramah dengan keluarga yang masih bersedih dengan harapan rakyat Malaysia tidak melupakan mereka yang berada dalam pesawat tersebut.

Bulan lepas, apabila Presiden Amerika Syarikat (AS) Barack Obama sedang dalam perjalanan ke Universiti Malaya untuk bertemu pemimpin belia Asean, seorang wanita berdiri berdekatan pintu masuk universiti itu sambil memegang kad manila besar tertulis: "Barack Obama, lelaki paling berkuasa di dunia. Tolong cari suami saya, Patrick Gomes dalam MH370."



84B



------------

Kerabu Bersuara ®

0
sumber :-

Kerabu Bersuara ®


YTM Tengku Bendahara Kedah Mangkat

Posted: 20 May 2014 11:07 AM PDT



Baru menerima khabar kemangkatan YTM Tengku Bendahara Kedah, Pengerusi Jemaah Pemangku Sultan Kedah Darul Aman, di Ipoh pada jam 12.20 malam ini kerana serangan jantung.

Semoga allah ampunkan dosa baginda.

Macam mana boleh retak pinggang kanan?

Posted: 20 May 2014 07:10 AM PDT



Mengikut maklumat dari pelbagai media, beliau dikatakan retak pinggang kanan.

Kb rasa pelik juga, langgar pun tidak tapi sampai boleh retak?

Lakonan apa tu?

Ceramah Dyana Malam Ni

Posted: 20 May 2014 06:27 AM PDT



Dihadiri pelbagai kaum dan meriah dengan pelbagai aktiviti.

Semoga pakatan rakyat berjaya dalam prk kali ni.

Macai Dan Fitnah Terpisah Tiada

Posted: 20 May 2014 04:28 AM PDT



Korang boleh lihat dan baca serta buat perbandingan antara sumber macai dengan sumber astro.

Aku tak tahu la macam mana macai ni sedaya upaya nak tutup berita benar.

Karoox Komedia Calon Bebas

Posted: 20 May 2014 04:05 AM PDT



Macam mana orang yang sakit jiwa boleh jadi calon. Dia yang p langgar kereta, kalut masuk berita yang kereta lge langgar dia.

Adoi. Sakit jiwa lu bro.

Terkini! Mereka didapati tidak bersalah

Posted: 19 May 2014 07:59 PM PDT



Abang mat sabu sedang memberi sedikit ulasan di luar mahkamah.

46 okt dibebaskan oleh mahkamah pagi ni.

Allahuakhbar!

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT