Nuffnang

Pengikut

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

0
sumber :-

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Ahmad Said Cipta Sejarah Baru Di Terengganu

Posted: 14 May 2014 08:50 AM PDT

DR AZMAN IBRAHIM

PAS tidak menangguk di air keruh tetapi 'cerdiknya' Mat Said and The Gang, keruhkan air kemudian tangguk sendiri.

Dari awal pagi semalam lagi pelbagai komentar telah kita terima.

Apalah PAS Terengganu ni, lembab, tak bijak berpolitik, tak pandai mengurus krisis, peluang terhidang di depan mata, gi lah bawak Mat Said jumpa Tuanku, putus segera calon MB dari PAS dan macam-macam lagi.

Sebahagian dari komentar ini menyebabkan kita tersenyum membacanya. Saya selalu ingat pesan Almarhum Ustaz Hassan Shukri, "Orang yang ikut kita kerana marah, sampai masa bila rasa marah dah reda, dia akan pusing balik… Kalau orang ikut kita kerana faham, dia akan kekal istiqamah."

 Menteri Besar yang baru waktu bertemu Najib Di Putra Jaya



Kenapa Mat Said and The Gang yang 3 orang tu tulis surat keluar Umno? Tentunya kerana kecewa dan marah sampai tersalah ejaan dalam surat. Sampai bila dia nak marah? Tak kan sampai ke mati! Umno dah jadi darah daging mereka. Rezeki mereka Umno yang bagi! Hati kecik saya dari semalam lagi berkata, mustahil awok-awok ni akan tinggalkan Umno! Ternyata telahan saya tak menyimpang jauh. Surat keluar Umno tersebut tak bertahan lebih dari tempoh 24 jam. Tentunya penarikan balik surat tersebut bukan dengan percuma. Bijak sungguh mereka keruhkan air kemudian tangguk sendiri. Mat Said pun tak ada keluar sebarang kenyataan menyatakan akan sokong PAS. Kita pun tak terhegeh-hegeh.

Syabas atas kematangan berpolitik PAS Terengganu dengan pendirian tak berhasrat mengulangi kaedah jalan pintas sebagaimana yang dilakukan oleh Umno di Perak ketika menjatuhkan kerajaan PR dengan membeli Adun PR.

Dengan makna lain, bukanlah suatu langkah yang bijak untuk melamar mereka supaya menyokong kita. Apa jaminan kukuhnya kerajaan yang kita bina hanya bersandarkan sokongan 3 Adun bebas yang asalnya adalah pimpinan kanan Umno Terengganu? Hanya orang Terengganu yang kenal siapa pemimpin Umno Terengganu.

Punca mereka keluar Umno pula adalah kerana marah. Marah pula sampai masanya akan reda kembali. Apa yang akan berlaku apabila kemarahan ini telah sejuk kembali? Apakah mereka akan balik semula kepada Umno atau menjadi Adun bebas yang mesra Umno?

Siapa yang boleh beri jaminan mereka akan terus setia dengan prinsip keluar Umno terutamanya apabila poket semakin menipis nanti? Ujian yang paling perit untuk dilalui oleh seorang pemimpin Umno ialah apabila poket mula kosong!

Bahaya dan sangat berisiko membentuk kerajaan dalam suasana sebegini. Kita tak punya RM10 atau RM20 juta untuk memancing kesetian mereka. Tapi Umno memiliki semua ini.

Tahniah kepada Datuk Seri Ahmad Said kerana anda mencipta sejarah baru dalam politik Terengganu. Semoga hanelang Datuk Seri berpanjangan. The game just begining!

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Umno uruskan krisis Terengganu dengan lemah, kata Dr Mahathir

Posted: 14 May 2014 12:30 PM PDT

Umno uruskan krisis Terengganu dengan lemah, kata Dr Mahathir

May 14, 2014
Kepimpinan tertinggi Umno perlu menangani kemelut politik di Terengganu secara berhati-hati dan menggunakan diplomasi agar parti itu dan Barisan Nasional (BN) terus mendapat kepercayaan mentadbir negeri itu.

Menegaskan demikian, bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad (gambar) berkata, jika pemimpin Umno pusat menggunakan pendekatan yang "kasar", ia hanya mengundang masalah seperti dilakukan bekas menteri besar Terengganu Datuk Seri Ahmad Said yang bertindak meninggalkan parti berkenaan.

"Kalau kita ambil tindakan yang kasar, bagi dia (Ahmad) kalau tinggalkan Umno, tiada masalah.
"Kedua-dua pemimpin (di peringkat pusat dan negeri) mesti terima ada kesalahan di kedua-dua pihak," katanya kepada pemberita selepas menerima anugerah Doktor Kehormat dalam bidang pembangunan politik dari Universiti Islam Negeri Syarif Hidayatullah di Jakarta hari ini.

Terengganu menjadi tumpuan selepas Ahmad yang juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Kijal dilaporkan keluar Umno selepas meletak jawatan sebagai menteri besar.

Adun Ajil, Ghazali Taib dan Adun Bukit Besi, Roslee Daud juga dilaporkan keluar Umno dan menjadi wakil Bebas berikutan krisis politik di Terengganu itu.

Roslee, bagaimanapun dilaporkan kembali kepada Umno semalam.

Ahmad menarik kembali keputusan beliau untuk keluar daripada Umno dan menjadi wakil rakyat Bebas, setelah berbincang dengan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak tengah hari tadi.
Turut menarik balik peletakan jawatan itu ialah Ghazali.

Di Terengganu, Dr Mahathir berkata tindakan pemimpin Umno keluar dari parti itu bukan isu besar berbanding di negeri lain.

Menurutnya, di Terengganu, tukar parti perkara biasa dan mereka gemar melakukan percubaan.
"Dia cuba Umno selepas itu dia cuba PAS. Lepas itu dia cuba Umno semula.

"Itu cara dia (orang Terengganu), jadi kita kena berjaga-jaga kerana dia mudah beralih. Ini karakter orang Terengganu." ( kah..kah...kah...macam sesumpah juga rupanya)

Dr Mahathir yang juga bekas Presiden Umno berkata krisis politik yang berlaku di Terengganu itu berpunca daripada kelemahan parti Umno sekarang.

"Umno kini lemah. Sedikit sebanyak kerana pandangan (anggota) ialah (fokus) kerajaan terhadap masalah orang Melayu, masing-masing berkata, berkurangan kerana layanan yang kuat diberi kepada parti lawan dan orang Cina dan sebagainya.

"Jadi ini menimbulkan rasa tidak puas hati dalam kalangan orang Melayu.

"Bagi mereka sokong pun bukan kerana kepimpinan tetapi kerana tidak suka kepada parti lawan," katanya.

Dalam pada itu, Dr Mahathir berkata kepimpinan tertinggi Umno perlu memahami sentimen penyokong di peringkat akar umbi bagi memastikan parti itu terus mendapat sokongan terutama bagi menghadapi pilihan raya umum akan datang.

Beliau menegaskan pemimpin Umno tidak seharusnya mendengar bulat-bulat individu yang berada di sekeliling mereka sahaja, sebaliknya perlu memahami keluhan anggota parti yang sentiasa menyokong Umno.

"Pemimpin mesti sedar tentang perasaan orang di bawah. Jangan harap orang yang dekat sahaja. Kita kena tahu orang di bawah dia rasa macam mana.

"Rata-rata mereka tidak berpuas hati dengan cara dasar pentadbiran tetapi mereka tidak tahu macam mana nak gunakan saluran (menyuarakannya) kecuali melalui pilihan raya," katanya.

Dr Mahathir berkata sebenarnya Umno banyak melakukan kesilapan yang serupa, namun tidak ramai pemimpin parti itu yang berani tampil memperbetulkan kesalahan tersebut.

Ini menyebabkan kepimpinan tertinggi merasakan apa yang dilakukan mendapat sokongan, kata beliau.

"Umno jarang belajar... saya dah kata berkali-kali tetapi mereka tidak sedar. Kita akan kehilangan (kuasa) kerana Umno tidak belajar dan buat kesalahan yang sama," katanya. – Bernama, 14 Mei, 2014.

[LIVE] 140514 BM21 - Ustaz Shamsuri Hj Ahmad

Posted: 14 May 2014 08:25 AM PDT


Berakhirnya episod tipu dan merajuk

Posted: 14 May 2014 03:47 AM PDT


Jika seorang politikus bermaruah , beliau tidak akan kembali dan berprinsip sebagaimana yang terjadi sebelum ini kepada beberapa politius katak.Beliau tidak sebijak al kataki kerana ia dikenali sebagai raja katak yang sering melompat dan bermuka-muka.Mat Said harus belajar dengan Raja Katak sebelum ini yang mendapat habuan dan sanggup menggadai maruah sendiri.

Selamat tinggal juga buat Ahmad Said....bye..bye...

insan dibawah ini melakukan upacara tradisi sebagai menghargai habuan yang menanti. Ini tradisi amalan korupsi legasi sang pemerintah sebagai habuan untuk mencapai kemuncak kekayaan yang bakal warisi. Ini tidak dilakukan MatSaid...





dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Ini semua poyo !!!

Posted: 14 May 2014 07:21 AM PDT




dollah yankee -
Kah..Kah..Kah.. macam ha nun dal wau !!!

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


PERNIAGAAN PALING TUA

Posted: 14 May 2014 07:28 PM PDT







KOMENTAR
ada dua perniagaan paling tua dalam dunia ini
salah satu ialah menjual agama
menjual ketakutan

bomoh sebar kesah hantu dan pelesit
kemudian bomoh jual tangkal

dari zaman berzaman
ialah perniagaan paling laris 

NOTA
satu lagi apa?
kah kah kah


Mohamad Din Yusoh
ISU PENIPUAN pakej umrah bukan suatu perkara baru, kata Pengasas dan Pengarah Utas Travel & Tours Worldwide Holidays Sdn Bhd, Datuk Mohamad Din Yusoh. Malah, beliau yang sudah berkecimpung.


KAH KAH 

KAH

soalan hakiki

kalau gi 

umrah tipu

dapat tak

 minah cun

kah kah kah

---------

WAJIB ADA LESEN PANCUT

Posted: 14 May 2014 07:06 PM PDT





KOMENTAR
kalau alamat salah
kalau alamat palsu
kalau dokumen palsu
jaik nak batalkan perkahwioanan

syabas jaik
ini kerja baik

ini sama kes macam mengundi pru13
ramai pengundi
pakai alamat palsu
pakai nama salah
identiti diragukan

tapi spr tidak di batalkan pengundian

apakah salah alamat 
bila nak pancut saje  dibatalkan?
apakah  salah nama
bila nak pancut boleh dibatal?


PANCUT TERAKHIR

JAIK usul batal daftar pernikahan 68 pasangan

Alor Setar: Jabatan Agama Islam Kedah (JAIK) akan mengusulkan supaya daftar pernikahan 68 pasangan yang menggunakan khidmat jurunikah ekspres dari Kuala Kedah di sini, dibatalkan. 

Ini kerana, siasatan JAIK mendapati banyak keraguan timbul berkaitan prosedur pernikahan yang dikendalikan imam berkenaan serta identiti pasangan berkenaan. 


Ketua Penolong Pengarah (Penguat Kuasa) JAIK, Syeikh Ahmad Faisol Omar, berkata jika tindakan itu tidak dilakukan, pasangan berkenaan mungkin berdepan masalah pada masa hadapan. 

Kita sudah semak segala butiran pasangan berkenaan berdasarkan dokumen pernikahan masing-masing dan hasilnya, banyak perkara meragukan ditemui... ada alamat diberikan palsu dan sebenarnya stor atau kedai, bukannya rumah. 

Justeru, kita yakin pembatalan status nikah penting dan wajar diambil untuk memastikan semua pasangan berkenaan bebas daripada sebarang keraguan, katanya ketika ditemui di sini, semalam. 




KAH KAH 

KAH

woit soalan

 hakiki

entot pun kena

 minta lesen

kena gst ke?

pooorah



------

CEKAP DAN PANTAS

Posted: 14 May 2014 06:00 PM PDT



Umno berjaya selesai krisis Terengganu kurang 48 jam, kata Ahmad Maslan

Ketua Penerangan Umno Ahmad Maslan (gambar) mengatakan Umno berjaya menyelesaikan krisis politik di...

KAH KAH

 KAH

cekap

pantas hebat

nak tanya

bayar berapa?

kah kah kah



----------

AL-FATIHAH

Posted: 14 May 2014 12:46 PM PDT




AL-FATIHAH

SOMA, Turki 14 Mei - Sekurang-kurangnya 238 terbunuh dan lebih daripada 100 orang lagi masih hilang, selepas satu letupan berlaku di sebuah lombong arang batu di barat Turki, menimbulkan kebimbangan angka...


------------

KELAS FALSAFAH DAN PEMIKIRAN KRITIKAL

Posted: 14 May 2014 06:00 AM PDT






 MAKLUMAT

AL- FARABI
RABU 21 MEI 2014
UNIVERSITI BANGSAR UTAMA
JAM 9:00 MALAM

kuliah akan melihat  pandangan
al-farabi
yang juga di nobatkan sebagai
guru ke dua






SABTU 

MALAM

FORUM

SHAH ALAM



AHAD 

MALAM

JAY BEE



---------

ANAK NAK BERANCUK DI MANA?

Posted: 14 May 2014 03:43 AM PDT





KOMENTAR
saperti yang telah ditulis oleh tt
semua ini akan selesai
ada kepala agong atas meja
ada gambar bini no 7
ada gambar dengan minah danok
semua selesai



NOTA
anak nak berancuk
boleh berancuk
atas lantai 
kah kah kah

Tak jadi keluar Umno sebab Najib minta maaf, kata Ahmad Said

OLEH MOHD FARHAN DARWIS
Tak jadi keluar Umno sebab Najib minta maaf, kata Ahmad Said
Ahmad Said menarik balik surat peletakan jawatan beliau daripada Umno selepas   Najib Razak memohon maaf kepada beliau.
Ahmad berkata kepada pemberita di kediamannya di Kemaman, tindakan itu berpunca daripada salah faham berhubung tarikh perkahwinan anak perempuannya yang akan berlangsung 17 Mei ini


KAH KAH

 KAH

anak nak 

berancuk

jadi ko tidak?

nak buek 

di mano?

kah kah kah



---------

SEWEL BERTAMBAH SUWEY

Posted: 14 May 2014 12:52 AM PDT






Mungkin esok saya akan buat PC - Najib
PUTRAJAYA: "Mungkin esok saya akan buat PC (sidang akhbar)," kata Najib Razak kepada pemberita sejurus selepas perjumpaan dengan 14 ADUN dari Terengganu di pejabatnya, di sini sebentar tadi.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... NAJIB SAHEH FLIP FLOP... kah kah kah..

kah kah kah...MUNGKIN BUAT PC... kah kah kah

kah kah kah....APA JENIS PEMIMPIN... kah ah kah..

kah kah .. ESOK MUNGKIN.... MUNKIN.. kah kah kah...

kah kah kah..PASAL  APA MUNGKIN... kah kah kah..

kah...KENA MINTA KEBENARAN ROSMAH...  kah..

woit..   SUWEY BERTAMBAH SEWEL... kah kah kah..

MUNGKIN

----------

CARMA IALAH CARI MAKAN

Posted: 14 May 2014 12:36 AM PDT




PRK Bukit Gelugor: PCM lancar manifesto tumpu 10 perkara


GEORGETOWN: Naib Presiden PCM Huan Cheng Guan hari ini melancarkan manifesto parti itu pada pilihan raya kecil Parlimen Bukit Gelugor yang memberi tumpuan kepada 10 perkara.

Manifesto yang bertemakan 'Bersama Kita Majukan Pulau Pinang Ke Hadapan' itu disediakan dalam tiga bahasa iaitu Bahasa Melayu, Bahasa Inggeris dan Bahasa Mandarin. 


KAH KAH

 KAH

woit jangan 

silap

pcm bukan

 parti

 cari makan

tapi

 parti

 chakwow 

malaysia 
kah kah kah



-----------

MACAM MANA BACA UTUSAN MELOYO?

Posted: 13 May 2014 08:15 PM PDT




KAH KAH 

KAH

woit..INGAT TAK APA KATA TT....kah kah kah..

kah kah kah..MACAM MANA .. kah kah kah

kah kah...BACA AKHBAR GEROMBOLAN...kah kah



Azmin cadang jawatankuasa bebas pantau pemilihan parti



GEORGE TOWN 12 Mei - Timbalan Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR), Mohamed Azmin Ali mencadangkan parti itu menubuhkan jawatankuasa bebas bagi memastikan pemilihan parti yang telus, bersih dan adil.

Katanya jawatankuasa itu perlu ditubuh secara tetap dengan pegawai serta staf yang terlatih dan mereka akan berperanan sebagai 'pengawas pilihan raya'.

Cadangan ini akan dibincang di peringkat pucuk pimpinan pusat bagi tindakan lanjut, katanya kepada pemberita selepas pelancaran Bilik Gerakan Keadilan Bukit Gelugor, di sini hari ini.

Mohamed Azmin mengulas mengenai 12 daripada 22 pemilihan cabang PKR di Selangor yang dibatalkan semalam atas pelbagai sebab termasuk dakwaan wujudnya unsur penipuan dan ketidaktelusan dalam proses pengundian.

Pemilihan yang dibatalkan itu membabitkan Cabang Kuala Selangor, Sabak Bernam, Klang, Kota Raja, Shah Alam, Kapar, Sungai Besar, Subang, Hulu Langat, Hulu Selangor, Sepang dan Selayang. - BERNAMA


Artikel Penuh: http://www.utusan.com.my/utusan/Politik/20140512/po_16/Azmin-cadang-jawatankuasa-bebas-pantau-pemilihan-parti#ixzz31UBHcf1r
© Utusan Melayu (M) Bhd 





KAH KAH

 KAH

bila dah kalah

minta ubah

 refree

kah kah kah


--------

ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


Nak jual kambing untuk kenduri nikah anak Mat Said

Posted: 14 May 2014 12:39 PM PDT


Bukan urusan jual beli kambing atau ayam untuk kenduri anak kahwin.
Gambar sekadar hiasan sahaja tiada kaitan dgn mana-mana saudagar
ayam atau kambing
Bekas menteri besar Terengganu, Datuk Seri Ahmad Said mengakui didatangi oleh beberapa ahli PAS memujuknya membeli kambing mereka untuk kenduri kawin anaknya nanti....Tetapi dia telah menolak dengan baik."Hambo tok seh!"  Katanya ringkas.

Korang tahu tak siapa yang terhegeh-hegeh nak jual kambing kat Mat Said kali ni? Tentu bukan calang-calang saudagar yang datang nak niaga kambing dengan Mat Said. Tak lama nanti, tentu Mat Said akan dedahkan siapa saudagar kambing itu.

Bila Mat Said dedahkan nama-nama orang PAS tu, janganlah pula ada yang  TERKEJUT lari terkeluar PAS pula nanti! Atau belasah pula Mat Said sebagai STUPID! 

Ayat saya very simple : "Din Ayam" bukan Din macam ayam!
(Ini seropa kes pill kudha tak sebut nama! Nizar tak boleh saman...)
Buat masa ini Mat Said cuma kata 'beberapa orang PAS'....tanpa menyebu nama mereka.Korang bacalah sendiri di sini

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT