Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


CERAMAH USTAZ TARMIZI

Posted: 11 May 2014 06:05 AM PDT





KEJAR DUNIA

Nukilan rasa Ahmad Ahmmar- Ustaz Tarmizi Shamsul Arif 

 

 

POLITIK WANG-KHALID TERLIBAT?

Posted: 11 May 2014 05:54 AM PDT

Calon ketua cabang dakwa MB bayar pangundi

Seorang calon yang bertanding jawatan ketua bahagian PKR Kuala Selangor mendakwa beliau mempunyai bukti kukuh tentang politik wang di Jeram melibatkan pesaingnya Menteri Besar Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim.

S Manikavasagam berkata beliau akan mendedahkan perbuatan itu kepada umum tidak lama lagi.

Beliau berkata pesaingnya memberi suapan hingga RM50 bagi setiap undi dan beliau mempunyai bukti kukuh tentang perbuatan itu.

"Saya ada bukti dalam bentuk rakaman video (politik wang) dan saya akan muat naikkannya tidak lama lagi. Saya menerima aduan bahawa pemilih diberi rasuah RM30 untuk memberi undi kepada calon yang bertanding bagi jawatan kebangsaan dan RM20 bagi jawatan ketua bahagian Kuala Selangor.

"Saya harap jawatankuasa pemilih akan bertindak segera tentang perkara ini," katanya kepada pemberita di tempat pengundian di Bestari Jaya di Kuala Selangor hari ini.

Manikavasagam, yang merupakan penyelaras kawasan negeri Bukit Melawati, juga menggesa penasihat PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim mengambil tindakan segera terhadap dakwaan wujudnya amalan politik wang itu kerana ia boleh mencemarkan imej PKR.

Manikavasagam berkata beliau akan memfailkan bantahan kepada Jawatankuasa Pemilihan PKR sekiranya beliau kalah dalam pertandingan satu lawan satu dengan Abdul Khalid bagi jawatan itu.

- Bernama

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Sehati sejiwa, sehidup semati

Posted: 11 May 2014 05:11 AM PDT

dollah yankee -
Arghhhh ... romantika d'amor. Jeles gurkah-gurkah politik di'port'.

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


NASI PANGUNG KELMARIN

Posted: 11 May 2014 07:03 PM PDT








NASI PANGUNG  
PETANG KELMARIN
yang dantang semakin
panjang



Jalan Panggung petang hujung minggu
Warga kota bertambah ramai, 
Beratur makin panjang
Menunggu janji anak semua bangsa
Berkongsi rasa, berkongsi selera

Menu dan para penyumbang hari ini:-
Tim Dapur Jalanan - Bihun Tomyam
Tim Syed Syahir - Roti Canai // Air Mineral
Tim UITM FKK - Roti // Kek // Air Kotak // Toiletries Pack // Baju
Tim UKM - Roti // Air
Tim UM BioMed - Roti sandwich
Tim Kak Ojie - Biskut // Air Kotak
Fuzzy Ampang - Kek Brownies
Fauzi bundle & Eddy Gordo - Baju bundle

DATANG BANTU
Para penyumbang tenaga; yang sibuk, buat ramai & buat kecoh di Jalan Panggong:-
Aisyah, Melati Rahim, Fadil, Hazman, Nazrin 
Hidayah, Amani, Fahmi dan kawan2 & Awek2 cun dari UITM FKK, UM Boimed & UKM
Kak Ojie, Lin dan Sekeluarga dari Ampang
Fuzzy Ampang, Acino, Haziq, Matporn koko'oat, Fauzi & Tim bundle
Eddy, Hijrah, Mus dan mamat-mamat cool dari gengkotak      
 dan semua kawan-kawan yg hadir membantu & memeriahkan scene Jalan Panggong petang kelmarin! 

JALAN PANGGUNG

Korang semua Rock! Korang semua Cool!
Minggu depan masak special, 
Adik, Kakak, awek, brader semua jemput datang
sama-sama menyumbang, kasi meriah Jln Panggung!

- TerNowww, Terpenting; akaun Dapur Jalanan sudah ditukar. Masih dgn CIMB cuma nombor ditukar baru -  8001727849 spkl collective. Ucapan ribuan terima kasih kepada semua yg terus menerus menghulurkan bantuan di sini. 

- Boleh dapatkan merchandise Dapur Jalanan KL, baju & button, di Bangsar Utama atau Jalan Panggung serta kroni-kroni yang berdekatan

BENGKEL PENDEK

- Untuk maklumat info, sila cari dan tekan like Facebook page DapurJalanan KualaLumpur dan follow twitter: dapurjalananKL & insta - dapurjalananKL
- Untuk yang mahu menyumbang boleh masuk ke akaun dapur jalanan
   8001-7278-49 spkl collective

- Untuk yang ingin sama-sama potong bawang atau sumbang makanan atau apa-apa nak disumbang boleh tekan number dibawah
  Pakwan = 019-2671285 
 Hadikhalid = 012-6648873

UNTUK KENANGAN
Dapur Jalanan Kuala Lumpur
 *Makanan Adalah Hak Anak Semua Bangsa*
12 May 2014




-------------

SEKALI LAGI JANGAN FITNAH

Posted: 11 May 2014 06:38 PM PDT





JANGAN 
FITNAH


Pemilihan PKR: Dua lagi pemilihan cabang batal

SHAH ALAM: Kurang satu jam sebelum proses pengundian ditutup, pemilihan dua lagi cabang Parti Keadilan Rakyat (PKR) terpaksa dibatalkan menjadikan jumlah keseluruhan kepada 11 cabang, setakat ini. »


KAH KAH 

KAH
woit jangan fitnah
ini bukan kerja azmin ali
ini keja go bala

Pemilihan PKR Gombak: Ahli cuba tendang peti undi

KUALA LUMPUR 11 Mei - Tindakan calon Ahli Jawatankuasa Cabang Gombak dan beberapa petugas membantu ahli memangkah undi dalam pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) hari ini menimbulkan kekecohan sehingga berlaku pergaduhan dan perang mulut di pusat mengundi.

Rentetan kejadian itu menyebabkan seorang ahli naik berang dan cuba menendang peti undi bagi membolehkan pembatalan dibuat dan pemilihan dijalankan semula.


----------

YASSIN SEBELUM TALQIN

Posted: 11 May 2014 06:08 PM PDT





Najib, Muhyiddin hadiri majlis bacaan Yasin sempena Ulang Tahun UMNO ke-68

KUALA LUMPUR: Najib Razak dan Muhyiddin Yassin menghadiri majlis tahlil dan bacaan Yasin sempena Ulang Tahun UMNO ke-68 di Pusat ...



KAH KAH

 KAH

woit ... BACA YASSIN.... kah kah kah..

kah kah..GEROMBOLAN  SEDANG SAKIT TENAT..kah kah..

kah kah kah... BACA YASIN DULU... kah kah kah..

kah kah kah..UNTUNG UNTUNG.. kah kah

kah kah kah..SEBELUM BACA TALKIN... kah kah kah








----------

PEMIMPIN MELAYU ISLAM DI MALUKAN

Posted: 11 May 2014 05:30 AM PDT






KAH KAH

KAH
mana isma ?
mana pukisa?
mana pukipm?
gambar ini menghina pemimpim melayu islam
kah kah kah





siapa ambil
 gambar ini?

------------

LAGI TUKAR TIUB PECAH BERITA

Posted: 10 May 2014 11:07 PM PDT






Pemilihan PKR Cabang Klang dibatalkan
KLANG - Pemilihan PKR di cabang Klang sebentar tadi dibatalkan dan perkara itu diumumkan Jawatankuasa Pemilihan Pusat PKR.

JANGAN 

BUAT 

TUDUHAN

ini bukan 

salah

azmin ali

Ahli dakwa proses undi tidak telus

KUALA LUMPUR 11 Mei - Ketelusan sistem pemilihan Parti Keadilan Rakyat (PKR) Cabang Gombak dipertikai apabila beberapa ahli mula mengemukakan bantahan terhadap perjalanan proses pengundian yang didakwa tidak telus.

KAH KAH

KAH
----------

TOLONG JANGAN FITNAH AZMIN ALI

Posted: 10 May 2014 10:49 PM PDT










Kejap lagi nak pi mengundi.. Hahahha yes i'm pkr members.. Saya tak undi ikut cai sbb saya tak mahu disambar buaya kodong..
Like ·  · 
Suggested Post
 TOLONG 
JANGAN BUAT FITNAH




---------

SEBUT KANG KONG LEBIH SENANG

Posted: 10 May 2014 10:30 PM PDT






TUKAR TIUB PEMECAH BERITA



pemandu dibawah idris jala

akan tutup kedai


dah rembat fulus

dah berat poket
lalu tutup kedai


Kemenangan kecil PRU13 punca PM berdiam diri dalam kemelut politik negara


Setahun lalu, Najib Razak seolah-olah berada di serata tempat.
Beliau mengejutkan negara selepas 2009 dengan menjual agenda transformasi beliau, termasuk janji-janji untuk memperbaiki ekonomi Malaysia dan mewujudkan masyarakat yang tidak mengira bangsa dan asal usul.
Namun selepas memenangi pilihan raya pada 5 Mei 2014, Najib seolah-olah bersikap dingin dan meminggirkan diri.
Beliau lebih senang berdiam diri, terutamanya tentang kebangkitan pelampau Melayu Islam serta kebimbangan mengenai kenaikan kos hidup di kalangan 40% kumpulan penduduk.
Ini terjadi walaupun dengan hasil kajian pada Mac 2014 oleh Merdeka Center yang menunjukkan 52% daripada rakyat Malaysia masih  tidak berpuas hati dengan prestasinya.


SILA SEBUT

pro li fe ration
kalau cuna tapi tak  boleh
sebut kang kong
kah kah kah

-------------

Biaqpila

0
sumber :-

Biaqpila


KEPUTUSAN PERLAWANAN TERAKHIR BPL 2013/2014

Posted: 11 May 2014 09:11 AM PDT

LAWAK AHAD: CEPATNYA KELUAQ???

Posted: 10 May 2014 06:00 PM PDT


Gambaq ni ada kena mengena dengan kisah di bawah.Yela..otak dia!!!

Seorang calon untuk suatu jawatan pegawai tidak sampai seminit tiba-tiba keluar dari bilik temu duga. Rakan-rakan yang berada di luar pun bertanya, "Eh!!!Cepatnya hang keluaq? pasai pa?"

Jawab calon itu, "Aku dapat jawab soalan yang ditanyakan dgn betoi jadi aku boleh keluaq awai".

Tanya rakan-rakan lagi, Wahhh!!Bestnyer hang,soalan apa?????"
"Senang ja soalannya, pegawai temuduga tu tanya aku, Awak ker yang kentut ni??? Aku pun jawab la, "Ya tuan, sayalah yang terkentut tadi!!!" Pastu dia suruh aku keluaq!!!!




ALHUSSEYN

0
sumber :-

ALHUSSEYN


PAS jangan mabuk daun ketum!

Posted: 11 May 2014 11:29 AM PDT

  Hari tu bukan main semangat sangat! Tuduh orang kafir sbb tidak yakin kemungkinan undang-undang Islam dapat dilaksanakan sepenuhnya.

Buat saja dulu, nescaya Allah akan tolong kita! Bagai....Tiba-tiba tangguh pulak!

Bukankah Allah suruh kita siapkan kekuatan kita untuk menghadapi musuh? Apakah sekarang ini Umno sudah bukan musuh PAS dalam politik?

Oh, dalam agama kita boleh bersatu....Kah! Kah! Kah! Kalau benar begitu apa salahnya Umno beri kebebasan yang secukupnya untuk PAS menjelaskan mengenai Hudud ini kepada rakyat Malaysia.

  Kalau Umno benar-benar ikhlas untuk tolong PAS melaksanakan Hudud di Kelantan, apa kata dalam tempoh masa penangguhan ini, dipergiatkan kempen di media-media perdana sebagaimana BN berkempen untuk GST.

Apakah kerajaan Umno/BN sanggup beri laluan kepada pemimpin PAS keluar TV untuk memperjelaskan Hudud itu?

Ataupun rancangan-rancangan agama yang sedia ada , umpamanya 'Tanyalah Ustaz' atau 'Kalau Dah Jodoh Tak Kemana' dipergunakan sebaik mungkin untuk mengajar rakyat mengenai Hudud.

Apakah kta akan dapat lihat ustaz-ustaz PAS akan dibenarkan berkuliah di masjid-masjid dan surau-surau  seluruh negara?

Jangan mabuk daun ketumlah! Kelantan nak minta buat Radio sendiri pun tak leh!

Sekadar PAS menganjurkan seminar atau ceramah Hudud, maka yang akan datang dan mendengarnya tetap orang yang sama itu lah juga.Orang yang kerja kerajaan takut nak datang, apa lagi orang Umno!

 Aku percaya, bukan Umno dan geng UG sahaja yang kecewa bila cadangan membawa rang Undang-undang itu ke Parlimen pada Jun 2014 ditangguhkan. Aku juga turut kecewa.

 Aku kecewa sangat sebab  tidak dapat menyaksikan betapa PAS dibodo-bodokan oleh Umno dalam isu tersebut.Dan ini akan dapat memberi pelajaran yang baik bagi PAS dan PRU pun masih lama lagi; boleh buat kerja-kerja untuk baikpulih semula...

Jangnalah pula bila dah hampir PRU nanti, buat perangai macam tu lagi ... Samy Vellu pun suka terguling-guling!

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT