Nuffnang

Pengikut

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Saifuddin maklum ada cadangan beliau tarik diri

Posted: 10 May 2014 03:30 AM PDT


HARAKAHDAILY
KUALA LUMPUR: Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail mengucapkan tahniah kepada anggota parti yang telah menjalani musim pemilihan hingga ke minggu terakhir.

Katanya, walaupun ada beberapa kelemahan teknikal dan aduan, beliau berpendapat ia telah ditangani secara telus dan terbuka sehinggakan beberapa cabang diarah untuk mengundi semula.

Menurutnya, semangat ketelusan itu cukup berbeza dengan sikap Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) yang tidak melayan langsung aduan rakyat dan menolak mentah-mentah penipuan nyata oleh Umno Barisan Nasional.

"Bagi saya, keputusan pemilihan kelak adalah sama penting dengan ketelusan dan budaya sepanjang proses pemilihan agar kita menjunjung semangat reformasi yang diperjuangkan," ujarnya dalam satu kenyataan.

Oleh itu, beliau dan rakan-rakan akan terus berkempen secara sihat untuk pemilihan di minggu terakhir ini yang melibatkan negeri-negeri Selangor, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan.

Katanya, pasukan sukarelawan yang kebanyakannya terdiri dari anak-anak muda akan ditempatkan di seluruh Selangor, Wilayah Persekutuan dan Negeri Sembilan untuk merayu undi demi meraikan demokrasi.

Saifuddin juga sedia maklum ada pendapat yang mencadangkan agar beliau menarik diri untuk memberi laluan kepada pertembungan di antara Mohamed Azmin Ali dan Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim.

"Saya percaya setiap calon mempunyai kelebihan dan agenda yang baik yang telah dibentangkan kepada anggota parti, justeru sebaiknya kita menghormati pesta demokrasi di dalam parti ini.

"Selamat maju jaya dan semoga semangat reformasi dan demokrasi terus subur,"

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SEBUAH SHAER SATU KEHIDUPAN

Posted: 10 May 2014 07:41 PM PDT






SEBUAH 

SHAER
sebuah lagu
satu perjalan
sepanjang hidup


Stairway To Heaven

There's a lady who's sure all that glitters is gold
And she's buying a stairway to heaven.
When she gets there she knows, if the stores are all closed
With a word she can get what she came for.
Ooh, ooh, and she's buying a stairway to heaven.

There's a sign on the wall but she wants to be sure
'Cause you know sometimes words have two meanings.
In a tree by the brook, there's a songbird who sings,
Sometimes all of our thoughts are misgiven.

Ooh, it makes me wonder,
Ooh, it makes me wonder.

There's a feeling I get when I look to the west,
And my spirit is crying for leaving.
In my thoughts I have seen rings of smoke through the trees,
And the voices of those who stand looking.

Ooh, it makes me wonder,
Ooh, it really makes me wonder.

And it's whispered that soon, if we all call the tune,
Then the piper will lead us to reason.
And a new day will dawn for those who stand long,
And the forests will echo with laughter.

If there's a bustle in your hedgerow, don't be alarmed now,
It's just a spring clean for the May queen.
Yes, there are two paths you can go by, but in the long run
There's still time to change the road you're on.
And it makes me wonder.

Your head is humming and it won't go, in case you don't know,
The piper's calling you to join him,
Dear lady, can you hear the wind blow, and did you know
Your stairway lies on the whispering wind?

And as we wind on down the road
Our shadows taller than our soul.
There walks a lady we all know
Who shines white light and wants to show
How everything still turns to gold.
And if you listen very hard
The tune will come to you at last.
When all are one and one is all
To be a rock and not to roll.

And she's buying a stairway to heaven.




  1. Led Zeppelin - Wikipedia, the free encyclopedia

    en.wikipedia.org/wiki/Led_Zeppelin


    Led Zeppelin were an English rock band formed in London in 1968. The band consisted of guitarist Jimmy Page, singer Robert Plant, bassist and keyboardist ...


  1. Robert Plant: 'Led Zeppelin reunion without me was a great idea'

    NME.com-May 8, 2014
    Jimmy Page has confirmed that Led Zeppelin were working on new ... Asked if there would be any future Led Zeppelin shows, both Plant and ...

AZMIN ALI MAIN POLITIK WANG?

Posted: 10 May 2014 07:30 PM PDT






FACE BOOK


Unlike ·  · Share · Edit


























KOMENTAR

bro jangan

buat fitnah

dalam 

face book

kah kah kah

------------

KEMPEN SANG SAKA AWAL

Posted: 10 May 2014 07:19 PM PDT




KIBARKAN SANG SAKA




KOMENTAR 
united malays national organisation baru
ditubuh lada 13 febuari 1988
ertinya baru 27 tahun

jangan tipu mak cik felda


perjuangan parti
ini ialah ketuanan melayu
tapi nama parti ini
united malays national organisation
ini nama orang puteh

bendera ciplak dari bendera amerika
lagu negara ku di ciplak dari memula moon
patutlah tarikh lahir pun tipu

TARIKH LAHIR PUN TIPU
Silap tu, UMNO asal dah mati dan cuba dihidupkan dengan UMNO BARU pada 13 Feb 1988, maka UMNO BARU berusia 27 tahun. Madey orangnya yang menjadi founder UMNO BARU.Walaupun tiada orang UMNO yang pernah berjuang melawan penjajah British tapi mereka berlagak sehingga kini mereka adalah pejuang kemerdekaan dan mengambil posisi merekalah pemimpin dan tidak sedar diri adalah pemimpin palsu dan sangat rakus dalam menjarah kekayaan ngara bersama cukong Tionghua dan India.

Apa yang sedih kini tiada seorang pemimpin UMNO yang berkaliber, lihatlah personaliti Najib, Mahyuddin, Zaid Hamidi, Hisammuddin semuanya macam samseng tahi angau dan Malaysia sedang hayut dalam banyak bidang utama seperti kata Tengku Razaleigh. on TAK SEDAR DIRI
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 5/11/14

YANG INI TAK MAKAN TIPU



-----------

MENOLAK AKTA HASUTAN

Posted: 10 May 2014 06:00 PM PDT





KOMENTAR
tukar tiub tidak bersetuju
dengan akta hasutan

sesiapa pun boleh bersuara
sesiapa pun boleh bercakap
sesiapa pun boleh menulis

tidak perlu akta hasutan

tukar tiub  sedang 
didakwa oleh akta hasutan
tidak  bersetuju pemimpin isma didakwa 
sama dengan akta hasutan

tukar tiub  menentang  akta hasutan
justeru tidak akan bersetuju
akta hasutan digunakan
walau pun mengeluarkan ucapan bangang

ucapan bangang bukan
akta hasutan  jawapannya
ucapan bangang harus dihuraikan
dengan pandangan dan tulisan bijak


52 PERATUS
TAK SOKONG 
AKTA HASUTAN


Ahli Parlimen DAP pertahan Isma daripada tindakan Akta Hasutan

Seorang ahli Parlimen DAP hari ini mempertahankan Ikatan Muslimin Malaysia (Isma) daripada dikenakan tindakan mengikut Akta Hasutan 1948 kerana menganggap pertubuhan itu hanyalah boneka politk yang dimainkan golongan ultra perkauman dalam Umno.
Ahli Parlimen Segambut, Lim Lip Eng, berkata adalah tidak wajar bagi Isma disiasat mengikut sebuah akta rimba yang digubal oleh penjajah untuk menyekat kebebasan bersuara dan memberi pandangan, serta menindas lawan politik mereka
"Saya menyeru supaya Isma janganlah dijadikan mangsa oleh akta yang ditentang oleh DAP untuk sekian lama.



-----------

TAK SEDAR DIRI

Posted: 10 May 2014 04:30 AM PDT





Masih ramai pemimpin Umno tidak sedar diri, kata Utusan Malaysia

Sempena ulang tahun penubuhan Umno ke-68, akhbar Utusan Malaysia hari ini mengatakan masih ramai lagi pemimpin parti itu 'tidak sedar diri' apabila sering bertelagah sesama sendiri sehingga menimbulkan rasa muak rakyat kepada parti itu.
Melalui ruangan rencana akhbar milik Umno itu,Pengarang Zulkiflee Bakar berkata, perbuatan berebut jawatan dan bertelagah sesama sendiri masih wujud sehingga melemahkan Umno dalam pilihan raya.

KAH KAH KAH

woit kalau sedar

bukan pemimpin 

gerombolan

kah kah kah


------------

SIAPA DIA DANNY TAN?

Posted: 09 May 2014 09:52 PM PDT




 FACE BOOK


Selamatkan Keadilan


  • Eddie Yunus
     Hihii.. CUN3 ...Rezeki GUA DPT cover BALIK APA yg berlaku sebenar nya pd PEMILIHAN PENGGAL lepas... Hahaaa 
    ALLAH swt MAHA BERKUASA N MAHA BERKEHENDAK... 
    AKU betul2 tk sangka ADA ORG punya lh minat kt GUA SAMPAI sanggup SIMPAN GAMBAR2 KOLEKSI GUA kihk
    ...See More
    18 hours ago · Like · 1
  • Eddie Yunus ALLAH jauh kn lh keatas AKU ini ujian2 yg AKU tk mampu ..ujian yg boleh membawa AKU jauh dr mu wahai ALLAH....
    KALAU UJIAN2 yg boleh membawa AKU lebih hampir PD mu wahai ALLAH.....beri kn lh UJIAN2 itu pd diri ku WAHAI ALLAH.. DAN engkau bantu lh aku wahai Allah DLM UJIAN2 yg engkau beri kn pd AKU.. Supaya AKU berjaya menempuh SEGALA2 UJIAN2 itu DGN hasil kejayaan disisi mu WAHAI ALLAH.. 
    Aamiinn3
    18 hours ago · Like · 1
  • Eddie Yunus Allahhuakhbar!!! GOYANG GUA GENG DGN UJIAN2 yg BOLEH BUAT GUA riak nii GENG... Nauuzubilllahhhh!!!



Azmin Ali ada buat berniaga dengan Danny Tan. Saya tak tahu siapa Danny Tan. Azmin ada jual tanah murah kemudian tuduh Tan Seri Khalid Ibrahim jual tanah dekat Tropicana. kenapa Azmin Ali ini nak sangat jadi MB Selangor. Ini kerana sebelum pilihan raya dulu Azmin ada ambil duit dari Syarikat Gapurna. Azmin janji projek PKNS dekat Petaling Jaya akan diberi pada Gapurna. Semua akan selesai kalau Azmin jadi Menteri Besar. Tuan Gapurna ini ada pergi jumpa Datuk Seri Anwar Ibrahim lepas pilihan raya selesai. Tuan syarikat ini terpaksa mengadu kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim tentang duit down payment yang telah diambil oleh Azmin Ali. Tuan punya syarikat terpaksa berterus terang kerana tak ada pilihan. Yang menjadi Menteri Besar bukan Azmin Ali tetapi Tan Seri Khalid Ibrahim. Cerita Azmin Ali ambil duit dari projek PKNS sebelum pilihan raya ini rupanya bukan citer baru.di prk kajang kata budget nak buat banyak bilik gerakan tak cukup. Ini sebab Azmin Ali dah ambil 200 juta ringgit duit sumbangan dari peniaga Cina yang menyokong Datuk Seri Anwar. Duit ini diberikan untuk PRU13. Bila sekali lagi minta sumbangan kerana Dr Wan Azizah nak bertanding di Kajang, cerita duit 200 juta ini terkantoi. bersyukurlah. inilah hikmah sebab adanya pilihan raya kecil Kajang. saya curiga bila dengar kisah Azmin Ali ini. Dari dulu lagi kawan -kawan selalu ingatkan yang Azmin Ali ini tak boleh dipercayai.ada cerita macam mana Azmin Ali dah porak perandakan pemilihan PKR. Azmin Ali main duit beli undi dekat Sabah dengan Sarawak. pemilihan PKR kali ini dah jadi macam pemilihan UMNO. Azmin Ali bawa budaya politik wang dalam PKR. Wassalam

Recipient:  
KAH KAH

KAH

TAHUN DEPAN GST AKAN MULA

Posted: 09 May 2014 09:31 PM PDT





KOMENTAR

ini bukti kejayaan jalan raya
kalau  tidak turun jalan raya
tak ada laporan berita
tak ada komen menteri tentang gst

1 mei  2014
puluhan ribu
telah turun berdemo menentang gst

1 april 2015 tahun depan gst akan bermula
ini berita baik
orang ramai makin terdesak

sekarang anak muda wajib bersedia
mulakan dengan yang kecil
akhiri dengan yang besar

GST tak beri kesan negatif kuasa beli, peniaga

LEDANG 9 Mei - Pelaksanaan cukai barangan dan perkhidmatan (GST) tidak akan memberi kesan kepada kuasa beli pengguna manakala peniaga pula tidak mengalami kerugian kerana harga barangan tidak akan melambung serta-merta.

Timbalan Menteri Perdagangan Antarabangsa dan Industri,  Hamim Samuri berkata, pemahaman mengenai GST telah dikelirukan pihak tertentu sedangkan fungsinya adalah untuk menstabilkan harga selain menggantikan cukai jualan dan perkhidmatan (SST).

Beliau berkata, kajian awal yang dilakukan pihak kerajaan menunjukkan pelaksanaan GST sebanyak enam peratus tidak akan memberi kesan kepada pengguna atau peniaga malah harga barangan terkawal dan tidak boleh dinaikkan sesuka hati.

"Kita kena faham sistem pelaksanaan cukai memang sudah dilaksanakan di negara ini iaitu SST, sebahagian besar barangan yang dijual di negara ini sudah pun dikenakan SST. GST hanya merupakan transformasi sistem cukai negara, setiap peringkat iaitu pengilang, pengedar dan peniaga ada tanggungjawab masing-masing untuk membayar cukai.


-------

BURUH TURUN BERDEMO

Posted: 09 May 2014 08:38 PM PDT








KOMENTAR
ini perkembangan baru
tahun 60'an
tahun 70'an
banyak piket dan mogok

suasana ini muncul kembali
kaum buruh dan kaum pekerja
semakin sedar

anak muda wajib bersedia
bulan april tahun hadapan gst akan dipekenalkan

orang ramai sedia menunggu
apa langkah anak muda




Ratusan pekerja KTM demo dalam hujan

Walaupun hujan lebat dan dentuman guruh, kira-kira 700 anggota Kesatuan Pekerja-Pekerja Keretapi Tanah Melayu Berhad (KPPKTMB) tidak berganjak dari bangunan Keretapi Tanah Melayu Berhad (KTMB) berhimpun untuk mendesak Datuk Elias Kadir melepaskan  jawatan sebagai presiden KTMB.


Presiden KPPKTMB Abdul Razak Md Hassan yang mengetuai kumpulan itu mendakwa Elias Kadir tidak menunjukkan prestasi yang cemerlang sepanjang perkhidmatan beliau selama dua tahun ini.

"Demonstrasi hari ini menyampaikan rasa tak puas hati dengan  Elias Kadir yang telah menjawat jawatan presiden selama 2 tahun, beliau tidak melaksanakan tugas dengan berkesan.




--------------

HUDUD BERUNEI KAH KAH KAH

Posted: 09 May 2014 07:43 PM PDT




HUDUD 

BERUNEI

KAH KAH KAH

HUDUD 

KAH KAH KAH



KALAU HUDUD MACAM INi
terbaik
kah kah kah




TUAN HAJI JAMALUDIN HAJI ARIFFIN
in response to Dengan Nama Allah SWT Jangan terlalu kolot la Bro . Jika Sultan Brunei tak nak di hukum dengan Hukuman Allah ( Hudud) lantak dia la Bro. Takkan Lu nak ikut dia??? 

Kita sebagai orang Islam kena ikut lah perintah Allah . Jika kita nak Allah sebagai Tuhan kita , kita wajib kan diri kita dan kena ikut apa yang Allah telah tetapkan untuk kita. Alahmadulilah Sultan Brunei nak laksana Hukum Allah .. 

yang Lu Bro tak tentu pasal nak di kecuali dari Hukuman Allah apasal da buang tabiat ke ??? Jealous tak tentu pasal kenapa????? , by Haji Jamaludin Haji Ariffin.
Anonymous
on 5/9/14


JAWAPAN PADA TUAN HAJI
Saudaraku Tuan Haji Jamaludin.. Saudara kurang memahami maksud sebenar yg cuba disampaikan oleh Tukar Tiub. Jika Sultan Brunei tak mahu Hudud dilaksanakan keatasnya..Apa relevannya dia nak buat Hudud di Brunei? 

Saudara kata Alhamdulillah..Shukor kepada Allah sebab Sultan Brunei nk laksanakan Hudud..TAPI dlm masa yg sama saudara kata lantak lah kat dia kalau dia x mau dihududkan..Kecelaruan apakah yg sedang berumahtangga dlm jiwamu saudara? 

Ini bukan soal jeles menjelesi..tapi soal Amanah..kalau betol seperti yg tertulis di klausa tersebot..Maka terlaknatlah Sultan Brunei sebab dia lah manusia terkutok yg mempermainkan hukom Allah. Sebab apa? Sebab dia secara automatis meletakkan dirinya setaraf Rasul yg maksom...

Apakah kaum Raja maksom? Setakat yg saya belajar (maaf..saya tidak pernah naik Haji lagi..maka ilmu saya amat sedikit dibandingkan dgn Tusn Haji)..belom ada lagi manusia maksom selepas Muhammad bin Abdullah... Kesimpulannya. .takkan dengan kenyataan yg jelas sebegini..Tuan on HUDUD BERUNEI
Anonymous
on 5/9/14

LAGI JAWAPAN
Tuan Hj: guna akal yg Allah Swt. Tuan hji perlu berani tegur sultan kalau laksana hudud tidak boleh lah ada perbedzaan. on HUDUD BERUNEI


LAGI JAWAPAN
Mcm ni punya jenis hudud pun ada ke? Kahkahkahkahhhhh....al bangang..hudud utk kekalkan kuasa.kahkahkahhhh.... on HUDUD BERUNEI
Anonymous
on 5/9/14

INI LAGI JAWAPAN
Haji jamaludin, awak mcm gelabah..sorry.. on HUDUD BERUNEI

in response to 


                                        TAK SOKONG HUDUD
saya sokong ..islam tak patut ada had...semau mesti kena..pooodah..sultan ni tak monopoli semua ..jgn jadi bodo..benda mcm ni yg buat islam digelakan, sama di saudi..Islam utk semua termasuk undang2 nya ee on HUDUD BERUNEI
Saiful
on 5/9/14

JAWAPAN KEPADA TOK AJI
Lantak dia la Bro haji, dah kerja dia menghasut. Yang lu jealous tak tentu pasal tu apahal?!!! on HUDUD BERUNEI
Anonymous
on 5/9/14
JAWAPAN
Belunei nak laksana hudud dah cantik.kita sokong.yg x molek hudud belunie ni utk rakyat jelata jer.sultan mcm terkecuali pulak.padahal hudud perintah allah utk semua umat islam on HUDUD BERUNEI
sam
on 5/9/14
PARASIT AGAMA
Jgn jd parasit dlm agama. Itu salah manusia bkn hukum itu sendiri. Hukuman masih menanti di akhirat. Jgn jd sekular terlampau. Nak main politik pun jgn mengelirukan org ramai. Aku rasa yahudi tak brani pertikai hudud, ini islam sekular brani pertikai hudud. Pada HR lama2 org pakatan tak respek kat kau dah. Suka buat pecah belah ummat. on HUDUD BERUNEI
Anonymous
on 5/9/14
USTAZ CARI MAKAN
bodohnya melayu sama level ngan arab jahiliyah.. PAS ka PR ka.. sama bodo mcm buah pelior bila sentuh hal agama.. ustat lebai ahli apa2, sekonyonng menjadikan rakyat kebanyakan jadi cambiol bila dibacakan ayat2 arab.. kerana apa? kerana mereka tak reti nak bercakap arab.. akhirnya jadilah melayu macam pelir lepas memanchut gitu.. pelir takkan naik2 lagi dah.. 

TT, gua bukan niat nak mencarut2.. tapi itulah ayat2 paling mulia gua boleh terjemahkan secara ikhlas untuk bagitau bagaimana melayu dibodoh2kan.. tak guna gua sembang muluk2, tapi melayu masih cambiol jer membacanya.. nak bodohkan melayu ni cukup mudah.. mereka akan mati tegak dgn serta merta bila dengar orang cakap arab.. 

sbb itulah ustat2 sibuk belajar arab untuk carimakan.. kalo jadi ustat, tak leh cakap arab, sapa nak percaya.. bila boleh cakap arab ni, dia laksana malaikat baru pulang dari sidratul muntaha gitu.. dia telahpun berkawan dengan para2 nabi dan auliyak.. dengan sekali berdoa saja, dia boleh tukar taya lori on HUDUD BERUNEI
Anonymous
on 5/9/14


SAPA BUAT 

HUDUD DIA 

TAK KENA

HUDUD

KAH KAH KAH





------------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT