Nuffnang

Pengikut

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Anwar ejen Amerika!

Posted: 27 Apr 2014 12:37 AM PDT







Gurkah-gurkah politik di'port' tidak nampak langsung apa yang istimewanya tentang "tour" Obama ini. Semua ahli-ahli politik BN/umno ini cuma begitu teruja atau "excited" sebab mereka hanya mahu "merasa" sebagai orang-orang penting yang boleh duduk disebelah Presiden Amerika.

Obama pun macam kita juga, makan nasi, makan sayur, makan roti, bukan dia makan besi !,  tak ada beza apa pun. Jadi yang nak "excited" sangat apa pasal?

Tujuan "tour" Obama ini hanya lah mahukan Najib supaya menandatangani beberapa perjanjian agar Amerika mendapat lebih hak untuk mengawal Asia Tenggara dan menjadikan Malaysia serta negara-negara Asia Tenggara lain sebagai kawan yang akan menyokong mereka jika ada ancaman dari negara China.

Kami tak bodoh lah sebab kami tahu Malaysia telah digunakan sebagai salah satu daripada "boneka Amerika" ... 

dollah yankee -
malu lah sikit, dah la berkawan dengan Yahudi, bangga pulak tu ...

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


TURUN 1 MEI- MAT SABU MENGHASUT

Posted: 27 Apr 2014 07:46 AM PDT


Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika? APA KATA TUA KUTUK NI...

Posted: 26 Apr 2014 10:50 PM PDT

Perghhh!! senjata Makan Tuan.. UNdi Anwar Undi Amerika?



Ni lah dikata "senjata" makan tuan...  Kebodohan orang yang mempertahan kan nampak sangat dah tak terselindung lagi....bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!!
Ni lah dikata "senjata" makan tuan...
Kebodohan orang yang mempertahan kan nampak sangat dah tak terselindung lagi....bila lah nak sedar wahaai macaiiiii.....!!!!
Kiki..Sekarang Kita Lihat Siapa yang Jadi macai Amerika..sambutan dengan karate Merah lagi.nasib baik HARI cuti..Kalau HARI bersekolah..Bertam jam budak budak Sekolah tunggu Barack Obama ..Dekat air port tu...

KEPUTUSAN HARI PERTAMA PEMILIHAN TIMBALAN PRESIDEN.ADA PENIPUAN?

Posted: 25 Apr 2014 03:29 PM PDT


fcamel 雜記

0
sumber :-

fcamel 雜記


理性思維與信任

Posted: 27 Apr 2014 08:22 AM PDT

話說我原本是因工安問題而反對核四, 為了避免確認偏誤 (傾向找支持自己認定結論的證據), 後來開始抽空看核能流言終結者的說明

看了一陣子後, 我降低對工安問題的疑慮, 也發覺之前強調工安問題的一些文宣, 有炒作的嫌疑 (如牆中的保特瓶)。剩下的擔憂是黑天鵝效應內所說的, 對於無法承擔傷害的事件, 即使發生機率再低也不可忽視。應該盡可能降低事件發生後造成的傷害 (例如藉由買保險回避個人身體出狀況或掛掉時的傷害)。

一方面政府在福島後有增加防護措施, 另一方面考慮到零風險偏誤, 讓我重新思考黑天鵝效應的合理性。

思考這些事的過程我發覺一件事, 無論如何理性的分析, 最後還是回歸一個基本的問題: 信任。我們相信轉發資料的人嗎? 相信別人對這些資料的解讀嗎? 相信資料的來源嗎? 即使相信來自台電的資料, 相信背後的政府嗎? 以公司來譬喻, 即使有超精實的員工, 能力和個人操受都值得信任, 上層主管腦殘, 結果還是會很慘。

於是需要有監督機制, 監督機制可信嗎? 朋友和我說, 他們行業 (不是資訊不是電廠) 的產品有個國際安規, 規範相當嚴謹, 認真做要花兩年, 但也有大陸公司可以兩個月通過 (言下之意是買認證)。即使我們相信規範, 也無法相信驗證的機構。

那麼, 提升資料透明度能避開做假嗎? 剛好網路安全的基石 SSL 近年來出過兩個大包, 一個是有更多證據指出美國 NSA 在 public-private key 產生的過程中埋了一個洞 (亂數產生器), 讓 NSA 可以輕易地破解 private key。還有最近才發生的 openssl heartbleed bug, NSA 可能已使用這個 bug 兩年以上獲得私密的資訊。即便 SSL 協定沒有漏洞, 也透過數學證明協定中用到的關鍵技術沒有問題, 實作上仍會有漏洞。即使 openssl100% open source, 還是有問題。

這一連串的思考, 讓我發覺無法完全理性分析地看待這些安全議題。出發點是想理性分析, 但是一層層分析完後, 剩下無法分析的部份, 變成相信與否。並且, 相信與否會直接影響結論。和朋友討論得到這點共識後, 都感到很感慨, 想避開意識行態做理性分析, 最後卻落入意識行態的結論。


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


PENIPUAN DAN SAMSENG

Posted: 27 Apr 2014 07:18 PM PDT






SAMSENG
FACE BOOK



Memang hebat orang Azmin Ali di Cabang Petrajaya, Kuching, Sarawak! Syabas kerana telah berjaya dalam "Meng-Umno kan" PKR dengan membawa budaya samseng!

-Anak Sarawak-
 — with Sidiqin OmarQiraf FoxTrot,Zulhaidah SubohRay ThomasTukar Tiub andche'GuBard Samm.
Like ·  · Share


--------

ISTERI ROSMAH KANTOI

Posted: 27 Apr 2014 07:00 PM PDT





KAH KONG

KONG JADI

KANG KONG



--



PRO  LI FE 

RA  TIONw
kalau perkataan itu 
lebih dari 2 silibel
jangan gunakan

kalau tak pernah
gunakan perkataan itu
jangan gunakan

kang kong 2 sillibel
gunakan  kang kong
kong kong kong


---------

DEMO 1 MEI

Posted: 27 Apr 2014 06:30 PM PDT





MAKLUMAN

jawatan kuasa hari buruh
telah bermesyuarat
pagi kelmarin di  markas pas
jalan raja laut

keputusan yang telah diambil:

tempat berhimpun
1 - jalan sultan/dataran may bank
2 - sogo
3 - masjid negara
4 - klcc

semua mula berkumpul jam 2 petang
kemudian berarak 
ke dataran merdeka
sila tunggu arahan bila mula bergerak

NOTA
sila layari tt
untuk maklumat terkini

SEMUA 

MENUJU

DATARAN 

MERDEKA



---------

AMERIKA MAHU PENGKALAN TENTERA

Posted: 27 Apr 2014 06:00 PM PDT








KOMENTAR
betul tak apa tt cakap
betul tidak berita
rompakan di selat melaka ada mengolah persetujuan

jelas tujuan rompakan
itu dipentaskan untuk
memperkukuh permintaan obama

akhirnya amerika mahu
pengkalan tentera di malaysia
tempat yang diidamkan
ialah pengerang


Najib, Obama tegaskan pentingnya melindungi keselamatan maritim

Malaysia dan Amerika menegaskan pentingnya melindungi keselamatan maritim serta menjamin kebebasan pelayaran dan penerbangan di seluruh rantau ini, termasuk laluan perairan penting di Laut China Selatan.
Perkara ini terkandung dalam kenyataan bersama yang dikeluarkan selepas rundingan antara Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Razak dan Presiden Amerika Syarikat, Barack Obama di Putrajaya, hari ini.
"Kedua-dua pemimpin menegaskan tentang perlunya semua pihak terbabit menyelesaikan pertikaian wilayah dan maritim mereka secara aman, termasuk melalui timbangtara antarabangsa," katanya.


BACA

 SEKALI 

LAGI

Kapal Jepun disamun lelaki bersenjata dekat Pulau Ketam


PELABUHAN KLANG: Lima lelaki, dua bersenjatakan pistol seorang lagi parang, menyamun sebuah kapal Jepun dengan memindahkan dua juta liter minyak diesel ke dalam dua buah kapal tanker berhampiran Pulau Ketam awal pagi Selasa.

Tiga kru kapal dipercayai diculik.

Pegawai Pemerintah Polis Marin Pelabuhan Klang, DSP Norzaid Muhammad Said berkata kejadian berlaku pada pukul 1 pagi pada jarak 16 batu nautika dari Pulau Ketam di sini.

Kapal bermuatan lima juta liter itu dalam perjalanan ke Myanmar dan berlepas dari Singapura pada 21 April.

Beliau berkata lima lelaki terbabit bertindak mengikat 18 kru termasuk kapten kapal sebelum memindahkan diesel itu.

"Difahamkan proses pemindahan mengambil masa antara tujuh hingga lapan jam dan selepas itu kesemua suspek meninggalkan kapal berkenaan," katanya ketika dihubungi di sini.

Norzaid berkata selepas berjaya melepaskan diri, kapten kapal kemudian menghubungi pembekal minyak diesel itu di Singapura, bagi memaklumkan kejadian berkenaan.

Katanya pembekal itu membuat laporan di Balai Polis di Johor Baharu sebelum pihak polis di situ memaklumkan kepada Polis Marin di Pelabuhan Klang.

"Pihak kami kemudian dihantar ke lokasi kejadian dan menemui kapal Jepun berkenaan di Pulau Angsa. Kapal itu dibawa pulang ke Pelabuhan Utara di sini untuk siasatan lanjut," katanya.

Norzaid berkata kesemua kru kapal dan kapten tidak mengalami sebarang kecederaan.



-------

NAJIB JUAL MALAYSIA

Posted: 27 Apr 2014 07:00 AM PDT







AKHIRNYA DRAMA MH370 

DISUDAHI DENGAN 

TANDATANGANI TPPA.

Kalau saya katakan begini bagaimana pendapat anda :

Malaysia pada mulanya agak liat untuk menandatangani perjanjian TPPA. Bukan sahaja ia mendapat tentangan daripada rakyat Malaysia, malah kerajaan yang ada pun tahu akan akibat buruk dengan menandatangani perjanjian ini. Ia disedari sebagai penjajahan cara baru Amerika. 

Lalu Amerika mencipta drama MH370. Mereka seolah olah datang membantu lantas mahukan balasannya melalui TPPA. Selain TPPA, Malaysia dilihat tempat yang paling strategik untuk menyekat China menjadi kuasa besar baharu. 


Selepas kem tentera di Filippina tiada, Amerika memerlukan base camp baru di laut China Selatan. Semua ini diselesaikan dengan satu drama MH370. Ada yang beranggapan, bila China marah kepada Malaysia kerana rakyatnya yang ramai terkorban, Malaysia akan memerlukan bantuan Amerika untuk menyeimbangkan keadaan negaranya yang ditekan oleh China.

Selain semua perkara di atas, Amerika juga sedar tentang lemahnya Najib dengan pelbagai isu yang melibatkan dirinya sendiri seperti kes Altantuya. Najib juga dilihat tidak mendapat sokongan politik oleh rakyat negaranya sendiri tidak sepertimana zaman Mahathir dahulu.

Maka, tanpa rela Malaysia menandatangani TPPA...

Dan ada yang kata MH370 akan ditemui selepas pulangnya Barrack Obama, ini kerana drama penemuan MH370 akan menghilangnya curiga tentang TPPA.

Ahhh sungguh licik mereka dan sungguh mudah kita ditipu!!

Hj Osama
Penyelaras SAMM Kelantan


---------

BAHAN SEJARAH

Posted: 27 Apr 2014 05:30 AM PDT





PKR tidak setuju desakan DAP supaya PAS keluar pakatan jika laksana hudud

Angkatan Muda Keadilan (AMK) hari ini menyatakan pendiriannya untuk tidak bersetuju dengan desakan DAP supaya PAS..


INI MAMAT 

KEROPOK

LEKOR
masanya telah sampai untuk buka surah kenapa mamat ini dipanggil mamat keropok lekor:

ini kesah benar
ini kesah sejarah

ketika demo anti-syabas
ketika anak muda  menyokong 
kerajaan selangor ambil alih ayer
ketika ramai berdemo di masjid negara
ketika fru sedang menyearang

sila tanya si mamat ini dimana?

mamat ini sedang tercegat berdiri
membeli keropok lekor
dari sb yang menyamar buka
motosikal jual keropok lekor
di belakang masjid negara

semenjak hari itu
hingga ke anak cucu 
maka mamat ini akan dikenali
sebagai mamat keropok lekor

suara mamat ini
suara keropok lekor

tak caya tanya 
shamsul iskandar
dia tahu surah ini





------

LAWAK PETANG AHAD

Posted: 27 Apr 2014 01:41 AM PDT











  • BERITA 

  • HAIRAN

  • bukan saje

  •  mh370 hilang

  • rosmah mansor

  • hilang sama

  • kah kah kah







  • ANAI ANAI MAKIN BANYAK

    Posted: 27 Apr 2014 12:53 AM PDT






    KOMENTAR
    apa makna berita ini?
    maknanya makin ramai
    ahli united malays national organisation
    tidak minat dengan parti ketuanan melayu ini

    ini berita baik
    anai anai ini sedang buat kerja
    anai anai ini sedanag makanm rumah sdendiri

    tapi awas 
    anai anai ini makan rumah sendiri
    kerana tak dapat projek
    bukan kerana perjuangan 
    bukan kerana keadilan



    Jangan jadi anai-anai
    KUALA TERENGGANU – Ahli Umno diingatkan tidak menjadi seperti 'anak-anai' yang meruntuhkan bangunan dibina sejak sekian lama kerana ia adalah kerja sia-sia.

    Pengerusi Badan Perhubungan Umno negeri,  Ahmad Said berkata, sikap itu menyebabkan sekurang-kurangnya 40 peratus ahli Umno lari atau merajuk dan beralih kepada pembangkang setiap kali pilihan raya.

    "Apabila kita menang, kita lantik semua orang kita dalam apa jua tempat dan jawatan, manakala ketepikan golongan yang kalah. Tetapi apabila pilihan raya, mohon bersatu semula.


    MB IKANG
    KENA TERAJANG



    ---------

    HANTU RAYA DALAM PKR RAYA

    Posted: 26 Apr 2014 09:59 PM PDT









    Tuan tt, saya musykil kenapa orang benci Azmin.Dia seorang yang baik hati.Kena ingat Azmin tu adalah Anwar dan Anwar adalah Azmin.walaupun ramai benci Azmim,tapi aku akan tetap pangkah dia sbagai Timbalan Presiden PKR.Kah..kah..kah.. on MACAM MANA BACA UTUSAN
    Publish | Delete | Spam
    Anonymous
    on 4/27/14

    Roslan Alan's photo.
    Roslan Alan's photo.
    Roslan Alan's photo.
    Roslan Alan's photo.
    Roslan Alan's photo.
    gambar2 membuktikan terdapat cubaan menipu undi di sarawak..
    mengundi dalam bilik hotel..
    pintu tertutup dan berkunci..
    Azrai orang kuat azmin dalangnya..
    ...See More
    Like ·  · 


    ---------

    PETANG INI DI RUMAH API AMPANG

    Posted: 26 Apr 2014 09:51 PM PDT






    A-Politikal Gig. Hari ini 3ptg di Rumah Api! Tiket RM15. Dum Dum Tak, Pyanhabib 


    5m
    A-Politikal Gig. Hari ini 3ptg di Rumah Api! Tiket RM15. 
    Dum
    Dum Tak, Pyanhabib







    -----------

    BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT