Selasa, 21 Oktober 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Dr Tareq Suwaidan difitnah oleh UG....

Posted: 21 Oct 2014 05:13 AM PDT


Dah tak ada kerja lain ker si El-Haraki ini selain menggelar , melabel, buat fitnah dan menyibarkannya?

Malah El-Haraki menganggap mereka yang pergi mendengar ceramah motivasi Dr Tareq Suwaidan ini seolah-olah telah melakukan suatu kesalahan ...

Sodap mulut cirit biritnya gelar orang lain dengan 'Jebon'....masya' Allah! Ini ropanya yang ngaku pecintaik ulama? El-Haraki ni dah dengar belum apa yang dia bicarakan? Gherti tak dengor bahasa omputeh? Respind? Alisis? Kah!3

Dr Tareq Suwaidan pun dia perkecilkan dan difitnahnya. Betullah apa yang dikata oleh seorang Facebooker yang memberikan reaksinya terhadap entri El-Haraki yg di kopipes dari seorang UG di sini 
Fadrul Hisham : Ya Allah jahatnya El-Haraki ni. Suka betul dia mencela orang2 yg banyak jasanya pada Islam. Siapakah engkau mahu judge orang wahai El Haraki? Nak cemuh puak anwarinas saya takder hal. Tapi melarat sampai ke Tareq Suwaidan, dah melampau
 Aku dah dengar dan sangat tertarik mendengar kupasan kajiannya sendiri mengenai "Six Leadership Major Signs" yang diselitkan dgn sedikit kelucuan dan dikaitkan sedikit dgn seerah penghijrahan sahabat ke Habsyah.Intipati ucapannya adalah seperti berikut :

1. Kemampuan untuk menganalisa:
    Soalan pintar / Komen pintar / Cepat memahami / Expektasi yg baik

2. Mengambil inisiatif :
Seseorang yang memulakan projek / Seseorang yang membentangkan idea-idea baru /Seseorang yang mengetuai kumpulan itu / Seseorang yang memulakan sebuah organisasi / Seseorang yang mempunyai kreativiti


3. Keberanian :
Keadaan ketakutan / Melahirkan idea-idea berani / Kritis / Yang mempunyai pengaruh pada orang lain 


4. Menjadi serius :  
Bahagian aktivisme /kelab/Hobbies/ Banyak membaca Pengurusan masa

5. Bercita-cita tinggi:
Mahu berada dikedudukan tinggi / Mahu meninggalkan suatu legasi / Berangan-angan yg mampu dicapai


6. Kepimpinan persekitaran:
Keluarga sudah jadi pemimpin / berasal dari keluarga kaya/ Keluarga adalah aktivis /Anak Yatim @ yang dibesarkan oleh ibu tunggal

Tidak ada pun dia mengutuk atau mencerca sesiapa pun. Dari apa yang dikupasnya itu, kita akan dapat tahu bagaimana untuk menilai atau kalau mahu menjadi atau kalau mahu memilih seseorang pemimpin yang baik ... Semuanya berkisar tentang bagaimana mengenali seseorang pemimpin yang baik .....

Olahannya sangat menarik. Sila korang dengar sendiri di sini. Berikut beberapa komentar yang menarik, mendedahkan kepalsuan/ fitnah tulisan Ahmad Hakimi Othman itu:
Saiful Islam: Komentar ringkas Sdr Jamzuri Ardani, bekas Naib Ketua Pemuda Pas Selangor dan Alumni MISNA terhadap tulisan Ahmad Hakimi Othman :
 Ada beberapa kenyataan yg tidak tepat dlm tulisan Ahmad Hakimi Othman.
 1. Dr Tareq Suwaidan datang ke Malaysia atas program beliau dgn sekumpulan org2 dari Saudi yg tidak ada kena mengena dgn mana-mana Pakatan Rakyat. Progran latihan (sepenuhnya dlm vagasa Arab) dgn sekumpulan org Saudi ini dibuat di Malaysia kerana Dr Tareq diharamkan masuk ke Saudi kerana buat kenyataannya menentang rampasan kuasa El Sisi di Mesir. Jadi, adalah silap utk mengatakan Dr Tareq dibawa ke Malaysia oleh mana-maba pimpinan PR. Kebetulan beliau berada di Malaysia dan keberadaannya dimanfaatkan.
2. Dr Tareq tidak menujukan ucapannya kepada mana-mana kumpulan di Malaysia. Dia bercakap ttg prinsip2 secara umum. Adalah tidak tepat utk mengandaikan ucapannya adalah utk menyerang kepimpinan ulamak Pas. 
3. Dr Tareq mempunyai hubungan yg baik dgn TGHH. Malah TGHH sempat call Dr Tareq dari Tganu sebelum berlepas ke London. Beliau ada memuji TGHH sebagai seorang yg alim dan dihormati, walaupun beliau ada mempunyai perbezaan pandangan dlm beberapa isu.
4. MISNA ditubuhkan setelah Dr Syed Azman kembali ke Malaysia sebelum menyambung PhD di UK. Beliau sebelum itu bersama MISG dan Hizbi US (Sayap PAS). Bukan tokoh MISNA seperti didakwa.
 5. ISNA adalah Institusi agama utama di Amerika Utara. Hampir semua masyarakat dan pelajar Islam dari dalam dan luar Amerika merujuk kepada ISNA dalam isu dan permasalahan berkenaan hal ehwal Islam. Dr Tariq pernah menjadi President ISNA dan tidak hairan beliau dikenali oleh hampir semua pelajar Malaysia yg bergiat dengan kesatuan pelajar islam dan institusi keagamaan. Beliau sering di jemput untuk ceramah dan forum di seluruh Amerika Utara.


21 Oktober 2014.89
 Ahmad Sofi Jundullah : Nak tanya el-haraki..betul k ape yg diperkatakan dibawah tu..sy copy dalam gruop...=Sebahagian maklumat di atas betul... Sebahagiannya salah dan fitnah... Jangan jadi penyebar fitnah... Tareq suwaidan mempunyai 2 phd iaitu dlm bidang petroleum dan syariah... Dia org rajin belajar... Ceramah beliau banyak dlm youtube berbahasa arab dan inggeris... Boleh nilai sendiri ilmu dan fikrahnya... Ikhwan muslimin sudah lama bertapak d kuwait yg di bawa oleh seorang ulamak mesir yg bernama hasan uyub... Ikhwan muslimin ada cawangan di 86 buah negara di dunia... Termasuk singapura, siam, sri langka dll..

Al-Suwaidan : Pemulihan Khalifah dan ​​Jihad Era Baru Cyber

Posted: 20 Oct 2014 04:56 PM PDT

Terdapat kini kalangan di Malaysia yang tidak berpuas hati lalu cuba memperkecilkan dan menuduhnya yang bukan-bukan hanya kerana beliau mengkritik cara Kepimpinan Ulama kesayangan mereka... 

Mereka berhujah secara rambang tanpa menghurai apa sebenarnya yg beliau ucapkan. Saya belum lagi meneliti ucapan beliau sepenuhnya mengenai isu yang kalangan UG dan GU pertikaikan. 

Namun saya mempunyai tanggapan yg baik terhadap ulama ini menerusi ucapan beliau yang lepas-lepas.  Antaranya adalah yg berikutnya.

Cubalah lihat dan pelajari apa yang orang lain mampu buat selain mencanangkan pemimpin kita adalah yang terbaik...

Pemimpin Ikhwanul Muslimin Kuwait dan Pengarah TV Arab Al-Risala , Tareq Al-Suwaidan telah mengelilingi dunia Barat, menggalakkan pemulihan Khalifah dan Jihad Cyber Era Baru. Anda pasti akan turut bersemangat apabila membaca saranan dan kenyataannya menyeru ummat Islam untuk meneruskan jihad. 


Oleh: Steven Stalinsky  

Pengenalan
 Tareq Al-Suwaidan, 58, adalah pendakwah Islam terkemuka Kuwait dan pemimpin Ikhwanul Muslimin di Kuwait dan juga penceramah motivasi dan pendakwah popular TV Islam ; dia mendapat lebih daripada $ 1 juta setahun dari ceramah dan rancangan TV beliau. CD-Nya "Kehidupan Nabi-nabi" telah dijual lebih dua juta salinan. 

 Al-Suwaidan mempunyai hubungan yang kuat ke Barat, daripada menghadiri sekolah tinggi dan kolej dan tinggal di Amerika Syarikat untuk menyampaikan kepada penonton yang besar di United Kingdom dan Kanada, dan juga di Australia - di mana beliau lawati 09-18 Jun, untuk bercakap di Melbourne dan Sydney. Beliau bercakap kepada penonton Barat di tempat-tempat seperti Universiti Georgetown Sekolah Perkhidmatan Asing di Qatar; Para pengikut dan penontonnya di Barat adalah terdiri daripada kumpulan-kumpulan yang baru memeluk agama Islam, untuk acara-acara mengumpul dana untuk organisasi utama  Muslim Amerika. Beliau sering menyokong organisasi Islam Barat dan AS. Walaupun ucapan Al-Suwaidan dalam Bahasa Inggeris biasanya sederhana , dalam bahasa Arab, beliau sering memberi sokongan kepada idea-idea ekstremis.

 Tinggal 17 Tahun Di AS
 Dalam temu bual 2006, Al-Suwaidan berkata beliau tinggal di Amerika Syarikat dari usia 17; beliau menghadiri sekolah tinggi di sana, dan kemudiannya "lulus dari Universiti Oklahoma di Amerika Syarikat dalam bidang kejuruteraan petroleum dengan minor dalam pengurusan" dan terus kekal di negara ini selama 17 tahun, juga pendapatan B.S dari Universiti Pennsylvania State .

 Dalam satu temu bual di Al-Quds TV Hamas yang disiarkan pada 26 Mac, 2012, Al-Suwaidan membincangkan pengalaman beliau yang tinggal di Amerika Syarikat dan pandangan antisemitik, dan mencatatkan bahawa orang-orang Yahudi mengawal kedua-dua "wang dan media." Beliau berkata: "Kami bergantung kepada Allah, kemudian apabila perjuangan tentera kita dalam mendapatkan hak-hak kami." Beliau meneruskan: "Perkara yang paling berbahaya yang dihadapi oleh umat Islam bukan pemerintahan diktator. Perkara yang benar-benar paling berbahaya adalah orang-orang Yahudi. Mereka adalah yang paling berbahaya. Mereka adalah musuh yang paling besar...." 

Berikut adalah transkrip temu bual itu:
Al-Suwaidan: "Saya belajar di Jabatan Petroleum di Universiti Oklahoma, dan dekan kami, yang merupakan seorang Kristian Amerika, bersara Lelaki mereka membawa untuk menggantikan beliau adalah benar-benar tidak cekap saya pergi ke bekas Dekan, Dr Guerrero. , dan bertanya kepadanya: 'Apa yang membuatkan mereka memilih Dr Sylvester sebagai dekan baru, walaupun dia tidak boleh dipercayai ini?' Saya masih seorang pelajar ketika itu Dia ketawa dan berkata: "Anda perasan?" Saya berkata: 'Sudah tentu. Sesiapa sahaja dengan mata di kepalanya akan nampak.' Beliau berkata: "Ini kerana beliau (Dr Sylvester) adalah seorang Freemason.' Guerrero ini mula mengutuk orang-orang Yahudi dan Freemason, mengatakan bahawa mereka mengawal segala-galanya.

 "Ini hanya cerita sedikit dari Oklahoma di tengah-tengah Amerika. Sekarang fikirkanlah apa yang berlaku di New York atau California, pusat-pusat kuasa ...

 "Semasa saya masih di Amerika Syarikat, kami mengambil keputusan untuk cuba mempengaruhi ahli Kongres, yang seolah-olah menjadi agak bersimpati kepada kita. Dia berkempen dalam pilihan raya, dan kami berkata: 'Marilah kita umat Islam undi dan mengumpul dana untuk anda . ' Kami mengumpulkan $ 300,000 dan pergi untuk memberikan kepadanya, dengan berkata: '. Ambil wang ini, kami menyokong anda, dan anda akan menyokong kita dari segi politik' Beliau enggan. Kami bertanya mengapa, dan dia berkata:. 'Orang-orang Yahudi berada di sini semalam dan memberikan saya $ 300,000,000 .'...

 "Saya tidak mempunyai harapan bahawa Barat akan berubah kedudukannya. Saya boleh mengubah kedudukan beberapa orang Barat, tetapi pada hari akhir, kuasa terletak pada ahli-ahli politik yang dipengaruhi oleh dua perkara dan dua perkara sahaja:. Wang dan media, kedua-duanya dikawal oleh orang-orang Yahudi. 

"Oleh itu, kita perlu berusaha, tetapi kita tidak boleh bergantung kepada bantuan Barat atau simpati popular di Barat. Ini adalah perkara-perkara kecil. Kita bergantung kepada Allah, dan kemudian pejuangan tentera kita dalam mendapatkan hak-hak kita ...

 "Saya berkata kepada orang Arab hari ini: 'Tolong jangan berunding. Anda lemah dan akan berakhir membuat konsesi yang tidak perlu Jika anda tidak mampu mendapatkan kembali kota suci [Baitul Maqdis], saya mohon anda membiarkanya diduduki (oleh Zionis). Generasi akan datang akan membebaskan untuk kita.' Kita tidak mahu rundingan atau tolak ansur manakala dalam keadaan lemah, kerana kita akan berakhir melepaskan apa yang kuat tidak akan serahkan. "

 Penemuduga:
 "Prinsip berkompromi menyatakan bahawa kita harus mendapatkan apa sahaja yang kita boleh. Penyokongnya mengatakan: Mari kita menerima ini, supaya Palestin tidak sepenuhnya hilang. Beberapa rejim Arab telah pun mula meratap [bantahan mereka kepada] Rancangan Partition itu [1947 PBB]. Agar tidak mengulangi kesilapan yang sama, mereka berkata, mari kita ambil apa yang ditawarkan -"

 Al-Suwaidan: "Ini adalah mentaliti mengalah, yang diterima pakai oleh mereka yang lemah. Biar saya katakan sesuatu kepada anda, kepada penonton dan kepada rakyat Palestin: Tanah ini bukan milik Palestin, Tanah Suci - dan terutama Jerusalem dan Masjid Al-Aqsa - bukan milik rakyat Palestin. Ia milik dunia Islam keselurahan. Anda tidak mempunyai hak untuk melepaskan atau membahagikannya. Demi Allah, walaupun semua rakyat Palestin menerima kompromi dan menyerahkan Jerusalem, kita tidak akan bersetuju untuk itu. Walaupun anda menjadi lemah dan menyerah kalah, kita tidak akan lemah. Kami akan terus melancarkan serangan sehingga kita membebaskannya. Ini adalah tempat suci kita. Ini adalah mentaliti Islam seperti yang saya fahami ....

 "Saya dari Kuwait, tetapi sebab yang utama sekali di dunia ini adalah Palestin dan Baitul Maqdis. Palestin dan Jerusalem datang sebelum Kuwait bagi saya, kerana saya seorang Islam, dan saya percaya tempat-tempat suci saya. Negara yang melepaskan tempat-tempat sucinya adalah tidak ada maruah. Walaupun semua rakyat Palestin melepaskannya, dunia Islam tidak akan ....

"Ringkasnya, strategi saya adalah seperti berikut: Kita mesti menyatukan kedudukan rakyat Palestin dalam Palestin sebanyak mungkin. Kita mesti menyokong perjuangan bersenjata di Gaza, dan jika boleh, kita harus merebak ke Tebing Barat walaupun hingga ke Palestin [sempadan dalam 1948 ]. Jika kita boleh, kita harus melakukannya. Ketiga, negara-negara yang bersempadan dengan [Israel] mesti serius dalam penentangan mereka terhadap entiti Zionis. Terima kasih kepada Allah, terdapat tanda-tanda ini. Keempat, ini mesti menjadi misi negara-negara Islam keseluruhan. Setiap orang harus menyokong perjuangan ini. Perkara yang paling berbahaya yang dihadapi oleh umat Islam bukan pemerintahan diktator. Perkara yang benar-benar yang paling berbahaya adalah orang-orang Yahudi. Mereka adalah yang paling berbahaya. Mereka adalah musuh yang paling besar. 

Walaupun beliau belajar dan tinggal di Amerika Syarikat, dan telah aktif bagi pihak pertubuhan Islam Amerika, terdapat beberapa kontroversi mengenai beberapa aktiviti lain Al-Suwaidan ini.

 Pada bulan Mei 2007, Al-Suwaidan telah disenaraikan oleh pendakwa raya persekutuan US, bersama-sama dengan sekumpulan ahli Ikhwanul Muslimin US, sebagai tidak resmi bersama konspirator dalam kes pembiayaan keganasan terhadap Yayasan Tanah Suci untuk Relief dan Pembangunan; dalam kes itu, pengasas dan pemimpinnya telah disabitkan kerana membiayai Hamas. Walau bagaimanapun, Al-Suwaidan belum didakwa dalam mana-mana pendakwaan berkaitan. SUMBER- Global Muslim Brotherhood.

Dr Tareq Mohammaed Al- Suwaeidan : Ulama Haraki Dunia sebenar ; Professional pun dia !

Posted: 20 Oct 2014 03:35 PM PDT

Dr Tareq Mohammed Al-Suwaidān (bahasa Arab: طارق محمد السويدان; lahir November 15, 1953) adalah seorang usahawan Kuwait, penulis dan penceramah, dan seorang pemimpin Ikhwanul Muslimin dari Kuwait .

Beliau terkenal di Timur Tengah dan dalam masyarakat Islam di seluruh dunia untuk pengurusan/latihan strategik perancangan, ceramah motivasi dan rancangan televisyen dan penampilan.

Menurut majalah Forbes (bahasa Arab edisi: Forbes Saudi), Al-Suwaidān menduduki tahap kedua dalam pendapatan bersih tahunan antara penceramah Islam di dunia Islam dengan keuntungan bersih yang dianggarkan sebanyak $ 1 juta pada tahun 2007. [1]

 Al-Suwaidān telah dilatih dalam ilmu-ilmu klasik Islam di masa mudanya dan tinggal dan belajar di Amerika Syarikat, setelah menerima BS dalam kejuruteraan petroleum dan gas asli dari Penn State University dan Ijazah Sarjana Sains dan Ph.D. Kejuruteraan petroleum dari Universiti Tulsa. [2]

 Al-Suwaidān adalah personaliti TV, dengan TV menunjukkan ranking antara yang tertinggi di peringkat pada Timur Tengah saluran TV satelit seperti MBC, Abu Dhabi TV, Orbit, Dream, Iqra dan Al-Resalah TV. [3] [4] [5 ]

 Kira-kira 10 juta penonton menonton rancangannya setiap hari di MBC setiap tahun di bulan Ramadhan [6]

 Al-Suwaidān merupakan bekas Pengurus Besar Al-Resalah Satelit TV, gagasan dari pengusaha Saudi Putera Al-Waleed bin Talal. [7]

 Pada bulan Ogos 2013, Putera Talal memecat Suwaidān kerana pengakuannya sebagai pemimpin Ikhwanul Muslimin di Kuwait . Putera Talal menulis di akaun Twitter-nya bahawa dia memecat Tarek Al-Suwaidān "kerana dia mengakui ia menganggotai gerakan Ikhwan itu." [8] 

 Al-Suwaidān adalah seorang pengurus, kepimpinan dan perunding perancangan strategik di Timur Tengah dan Ketua Pegawai Eksekutif Kumpulan Inovasi Teluk. [9] Ia sering dirujuk oleh organisasi sektor kerajaan dan swasta serantau yang mantap. [10] Beliau juga merupakan Pengerusi yang AWARE (Peguambela bagi Barat-Arab Perhubungan & Exchange) pusat di Kuwait. [11]

Al-Suwaidān mempunyai dua rangkaian sosial rasmi di Facebook [2] dan Twitter [3]. Dan dia mempunyai hampir empat juta pengikut di laman beliau di Twitter dan lebih dari lima juta pengikut di Facebook. Maklumat seterusnya di sini

Tiada ulasan: