Khamis, 4 September 2014

Tukar Tiub

Tukar Tiub


DULAK DALIK - FLIP FLOP

Posted: 04 Sep 2014 06:33 PM PDT






PAS nafi namakan tiga exconya sebagai 

calon MB Selangor

PAS menafikan laporan The Star Online hari ini yang mengatakan parti Islam itu menghantar tiga nama Ahli Mesyuarat Kerajaan Negeri (exco) mereka di Selangor untuk dilantik sebagai menteri besar (MB).


Menurut Datuk Mustafa Ali (gambar), laporan portal berkenaan tidak benar dan cadangan menamakan tiga exco berkenaan kepada istana Selangor dibatalkan.


PAS namakan Adunnya sebagai calon ketiga MB Selangor

PAS menghantar tiga nama, dua daripada PKR dan seorang daripada partinya sendiri sebagai calon menteri besar Selangor yang baharu, lapor lidah rasmi parti itu Harakahdaily.


Menurut portal itu, Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali mengesahkan perkara itu tetapi tidak menyebut nama ketiga-tiga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) berkenaan.



KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
mana satu yang betul
berita dulak dalik
kah kah kah
dari berita dulak dalik ini
kita tahu pas hantar 
dua kali nama pada sultan

KAH KAH KAH







-----------

MAT MONGOL JADI MAT KANG KONG

Posted: 04 Sep 2014 06:00 PM PDT





MAT MONGGOL 
JADI MAT KANG KONG
klip popular dah lebih satu juta penonton


Kenyataan Media Daripada ADUN Machang Bubuk, 

Lee Khai Loon di Bukit Mertajam, Pulau Pinang pada 4 

September 2014

3 Pegawai Khas ADUN Machang Bubuk Diminta Bantu 

Siasatan Polis Dalam Isu "Flashmob I LOVE Kangkung"

Pada petang 4 September 2014, Ibu Pejabat Polis Daerah Seberang Prai Tengah  telah menghantar satu surat ke Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Machang Bubuk Lee Khai Loon untuk bantu siasatan polis. Dalam surat tersebut, polis meminta tiga pegawai khas ADUN Machang Bubuk iaitu Ho Leng Hong, Tan Xin Ying dan Andrew Chew untuk membantu siasatan dalam isu "Flashmob I LOVE Kangkung".

Isu tersebut telah diklasifikasi oleh polis di bawah Seksyen 500 Kanun Keseksaan. Namun masa belum ditetapkan dan tindakan yang selanjutnya juga tidak dimaklumkan.

Lee Khai Loon berpendapat bahawa tindakan polis tersebut berkaitan dengan siri tekanan politik yang telah berlaku baru-baru ini. "Flashmob I LOVE Kangkung" telah diadakan pada bulan Januari 2014 atau lebih 8 bulan yang lepas. Selepas insiden tersebut, beliau juga disoal siasat oleh pihak polis.

Namun demikian, tindakan polis untuk menyiasat semula insiden tersebut amat mencurigai malahan menimbul persepsi bahawa tindakan tersebut berkaitan dengan siri tekanan politik.

Tambahan Lee, cubaan untuk mewujudkan "white terror" melalui tekanan politik akan menyebabkan demokrasi Malaysia undur ke belakang.


LEE KHAI LOON
ADUN Machang Bubuk
Ketua Penerangan Majlis Pimpinan Negeri KEADILAN Pulau Pinang






TUKAR TIUB PECAH BERITA

Posted: 04 Sep 2014 07:29 AM PDT





PECAH




BERITA
 
 
 
esok muka depan utusan
terpampang berita
pas hantar 3 tiga nama
semua nama adun pas
 
persoalan pertama
siapa kencing
azmin ali?
 
persoalan kedua
berapa kali pas
hantar nama kepada sultan


 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
------------

PAS AKAN KIAMAT

Posted: 04 Sep 2014 06:00 AM PDT






PAS kiamat jika kerjasama dengan Umno'Zakiah Koya | 5:26PM Sep 4

Cakap-cakap berhubung kerjasama PAS dan Umno kini membimbangkan pemimpin parti Islam itu.

Tanpa bersembunyi, anggota jawatankuasa Pusat PAS Dr Dzulkefly Ahmad memberikan amaran supaya perkara itu tidak berlaku kerana "kiamat jika PAS bekerjasama dengan Umno".





KAH KAH KAH

woit
jangan silap baca
bila pas kerjasama
dengan ketunan melayu
bukan tanda kiamat
tapi
tanda pas akan kiamat

kah kah kah
kalau pas kiamat
din ayam apa cerita

KAH KAH KAH







---------

NASIONALISMA IBAN DAN DAYAK MEREBAK

Posted: 04 Sep 2014 12:00 AM PDT






IBAN DAYAK TAK GENTAR
Rakyat Sabah dan Sarawak tidak akan gentar pada ancaman tangkapan demi perjuangan mendapatkan hak mereka, kata Pengerusi Parti Reformasi Negeri (Star) Sabah Datuk Jeffrey Kitingan"Saya tidak berhasrat bersedia apa-apa dan saya hanya berdoa. Sebarang tangkapan baik untuk perjuangan Sabah dan Sarawak. "Ia akan menjadi bertambah kuat dan akhirnya membawa ke arah pemisahan negeri-negeri Borneo," kata Jeffrey sebagai reaksi ancaman terhadapnya selepas didakwa sebagai penyokong pemisahan. 

Dalam kenyataan keras hari ini, beliau berkata, sebelum membuat tangkapan, pemimpin-pemimpin di semenanjung harus faham bahawa Sabah dan Sarawak bersetuju dengan pembentukan Malaysia dan bersuara untuk memulihkan hak-hak mereka, yang dokumentasi dengan baik. "Jika asas untuk pembentukan Malaysia tidak dihormati, Sabah dan Sarawak mempunyai hak daripada segi undang-undang untuk tidak terus bersama Malaysia," katanya. on SEMANGAT MERDEKA MAKIN MEREBAK
Publish | Delete | Spam
underBear
on 9/3/14








-----------

AZMIN PADANG TEMBAGA

Posted: 03 Sep 2014 09:32 PM PDT




PKR tolak dakwaan Azmin calon alternatif MB

 | September 3, 2014
Mesyuarat Majlis Pimpinan telah memutuskan dua perkara iaitu mengukuhkan sokongan parti kepada pencalonan Wan Azizah dan isu PRK Pengkalan Kubor.
azmin_ali_300PETALING JAYA: Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Saifuddin Nasution Ismail menolak dakwaan yang disiar di dalam Astro Awani mengenai pencalonan Azmin Ali sebagai pengganti sekiranya  Dr Wan Azizah Wan Ismail ditolak oleh pihak Istana.
Saifuddin menegaskan sokongan parti hanya kepada Presiden PKR Wan Azizah.
"PKR telah bermesyuarat pada 21 Julai yang lalu dan telah sebulat suara menamakan Wan Azizah," tegasnya dalam satu kenyataan.
Tambah beliau, PKR merujuk kepada berita yang disiar di dalam Astro Awani "MB Selangor, PKR calonkan Azmin jika Istana tolak Azizah" yang kononnya memetik sumber parti berhubung keputusan mesyuarat Majlis Pimpinan Pusat yang berlangsung malam tadi.

KAH KAH KAH


woit 
inilah yang dikatakan
azmin padang tembaga
pas dah rejek
sekarang meraung
nak mintak pkr 
selitkan nama dia
kah kah kah





minta tolong pada
sam keropok lekor
KAH KAH KAH







--------

HARAPKAN BEROK JAGA PADI

Posted: 03 Sep 2014 09:02 PM PDT







Dalang seludup rokok, arak tumpas
PUTRAJAYA - Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) semalam menahan 22 individu, termasuk 12 pegawai Jabatan Kastam Diraja Malaysia, yang disyaki terbabit dalam aktiviti rasuah dalam melepaskan barang seludup yang tidak diisytihar cukai.

KAH KAH KAH

harapkan padi jaga musang
harapkan durian jaga berok
akhirnya durian 
makan berok
akhirnya musang 
makan padi

KAH KAH KAH





-------------

TT BERITA TEPAT TANPA TAHIK LEMBU

Posted: 03 Sep 2014 07:22 PM PDT







BLUE SECURITY
Nama Azmin Ali hanya ada dalam senarai 'Blue Security' Sebab Azmin Ali hanya layak jadi 'Pengawal Keselamatan atau Pengawal Peribadi' Anwar Ibrahim. Cuba perhati wajah Azmin selama 5 minit. Adakah rupa beliau kelihatan seorang Tokoh pemimpin? Jawapan..rupa Azmin memang tak ada tokoh langsung. Betul-betul nampak layak jadi pengawal keselamatan jerr...kikihkih on TUKAR TIUB PECAH BERITA SEDUNIA
Anonymous
on 9/4/14


PAS GILA KUASA
wahhhh..kalau gitu sahlah pas ni giler kuasa jugak orangnya... maka selama ni betullah kata tt..pas ni bisnes agama.... kah kah kah kah kah on TUKAR TIUB PECAH BERITA SEDUNIA
Publish | Delete | Spam
mosabit
on 9/4/14
ULAR  ULARMAK
Wowwwwww.....memang betul ular...mak ustaz Pas yang menghantar nama2 Pas bercanggah dengan kepustusan mesyuarat mereka pada 17August. on TUKAR TIUB PECAH BERITA SEDUNIA
Anonymous


-------------

Tiada ulasan: