Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PROGRAM PENCERAHAN DISANA SINI

Posted: 14 Aug 2014 07:00 PM PDT






  MALAM 

INI

DI IPOH


 RADIO BANGSAR
akan membuat siaran langsung
untuk warga dimana saja berada


AHAD MALAM

DEWAN CHINA


TIAP MALAM 

DI MALAYSIA




----------

KHALID PULAK KENA LIWAT

Posted: 14 Aug 2014 06:00 PM PDT







PERKASA gesa MB sumpah macam 
Saiful Bukhari2:35PM Aug 14
Tuduhan itu harus dijawab kerana seorang pemimpin 
mesti berani kerana benar.

Presiden PERKASA  Ibrahim Ali meminta Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim menjelaskan isu rundingan penyelesaian hutangnya dengan Bank Islam yang bernilai RM70 juta dengan segera.

Ibrahim berkata, Khalid perlu membersihkan namanya segera dan tidak menunggu sehingga Suruhanjaya Pencegahan Rasuah (SPRM) menjalankan siasatan.

Ibrahim turut mencadangkan supaya Khalid bersumpah menjunjung al-Quran seperti yang dilakukan oleh bekas pembantu peribadi Anwar Ibrahim, Mohd Saiful Bukhari Azlan (bawah, memegang al-Quran).



KAH KAH KAH
woit
kalau macam ni
tak perlu disiasat
tak perlu bukti
tak perlu saksi

pakai sumpah sumpit
semua beres

semua akan bersunpah
apa ada pasal
70 juta $$$$ sekarang
kiamat lambat lagi

NOTA

persoalan hari ini:
buntut khalid koyak ke?
ada bukti dalam plastik ke?

KAH KAH KAH



-------------

AMARAN TELAH DIBERI

Posted: 14 Aug 2014 06:38 AM PDT



KOMENTAR

betul atau tidak
amaran dari tukar tiub
amaran itu bukan rasisma
tapi berasaskan pengalaman
bahawa warga nigeria ini
banyak menyamar dan 
menyuludup pakai
paspot negara lain


- See more at: http://www.straitstimes.com/news/singapore/health/story/first-suspected-ebola-case-singapore-20140814#sthash.mbClqfxz.dpuf









--------

RADIO BANGSAR AKAN BUAT SIARAN

Posted: 14 Aug 2014 06:04 AM PDT





AHAD MALAM
dewan china
kuala lumpur
jam 8:30 malam
radio bangsar
akan buat siaran langsung
untuk warga di mana berada


FACE BOOK

Mohamad Lothfi 

buat siaran live kat radi0 bangsar utama bro

2 mins · Edited · Like


----------

LAWAK BERDIRI MALAM INI

Posted: 14 Aug 2014 03:00 AM PDT





MALAM

 INI DI PJ


tukar tiub buat 
kah kah kah
di pj lives arts
pj one seksyen 17
14 ogos 2014
jam 9 malam

lawak berdiri
tidak di taja
oleh mek donal
tidak di taja
oleh air badak
semua jemput
buat bising

KAH KAH KAH











---------

INI BUKTI SECARA RESMI

Posted: 13 Aug 2014 11:46 PM PDT





SOKONGAN MAJORITI 

30 AHLI DEWAN 

 NEGERI SELANGOR

Saya memanjatkan kesyukuran ke hadrat Allah SWT yang mengizinkan pentadbiran Kerajaan Selangor dikembalikan kepada Pakatan Rakyat seperti yang dimandatkan oleh rakyat dalam Pilihanraya Umum 13.

Dengan ini, saya mengumumkan bahawa 30 orang Ahli Dewan Negeri (ADN) Pakatan Rakyat (termasuk saya) seperti tersenarai di dalam lampiran telah menyatakan rasa hilang percaya kami kepada YAB Tan Sri Khalid Ibrahim sebagai Dato' Menteri Besar. Mereka juga telah menyatakan sokongan kepada saya untuk mengambilalih tugas sebagai Dato' Menteri Selangor yang baru.

Pendirian mereka ini dinyatakan secara bertulis di dalam Akuan Bersumpah yang ditandatangani oleh kesemua 30 ADN selain mereka hadir sendiri pada hari ini untuk menyatakan sokongan itu.

Dengan perkembangan ini, kami yang hadir mengesahkan bahawa kami mempunyai majoriti di dalam Dewan Negeri sekurang-kurangnya sebanyak empat (4) orang ahli berbanding seorang ahli bebas, 12 ahli dari UMNO dan 13 ahli dari PAS yang masih belum menyatakan sokongan terbuka.

Oleh yang demikian, saya telah mengutus satu surat kepada ke bawah DYMM Tuanku Sultan Selangor pada jam 1130 pagi ini untuk memohon mengadap dan mempersembahkan sokongan majoriti untuk perkenan ke bawah DYMM Tuanku seperti yang diperuntukkan di dalam Undang-undang Tubuh Negeri. Saya juga memohon untuk mendapatkan pandangan DYMM Tuanku Sultan Selangor sekiranya ada keperluan bagi YB Speaker memanggil sidang Dewan Negeri Selangor untuk memuktamadkan proses pertukaran YAB Menteri Besar.

Saya menasihati YAB Tan Sri Khalid Ibrahim supaya menghormati undang-undang dan prinsip demokrasi dengan segera meletakkan jawatan kerana beliau telah hilang sokongan majoriti. Beliau seharusnya memudahkan proses peralihan kuasa secara tertib dan tidak membuat sebarang keputusan dasar atau pentadbiran setelah sah kini dengan terbatalnya keabsahan (legitimacy) beliau sebagai Menteri Besar.

Keutamaan saya ialah mengembalikan pentadbiran Kerajaan Selangor kepada Pakatan Rakyat agar segala perancangan dan dasar Pakatan Rakyat dapat dilaksanakan dengan cepat dan berkesan seperti mandat yang diberikan rakyat.

Oleh yang demikian, saya menyeru supaya rakan-rakan ahli Dewan Negeri dari Pakatan Rakyat yang lain yang belum membuat penyataan sokongan terbuka mempertimbangkan keperluan mendesak ini untuk mengembalikan urusan pentadbiran Kerajaan Selangor seperti biasa.

Saya juga memuji kesabaran rakyat Selangor dalam menghadapi perkembangan politik mutakhir ini dan menasihati orang ramai agar terus bertenang sementara menunggu ia diselesaikan secara baik melalui jalan perundangan mengikut Undang-undang Tubuh Negeri.

YB  DR WAN AZIZAH ISMAIL
Ahli Dewan Negeri Kajang


AHLI DEWAN NEGERI SELANGOR YANG MENYOKONG PENCALONAN YB DATO' SERI DR WAN AZIZAH ISMAIL SEBAGAI MENTERI BESAR
1. Y.B. Tuan Ng Suee Lim
Kawasan: ADN N4 Kawasan Sekinchan
2. Y.B. Puan Lee Kee Hiong
Kawasan : ADN N6 Kuala Kubu Baharu
3. Y.B. Tuan Idris Bin Ahmad
Kawasan : ADN N11 Ijok
4. Y.B. Puan Gan Pei Nei
Kawasan : ADN N14 Rawang
5. Y.B. Tuan Amirudin Bin Shari
Kawasan : ADN N16 Batu Caves
6. Y.B. Tuan Haji Saari Bin Sungib
Kawasan : ADN N18 Hulu Klang
7. Y.B. Tuan Mohamad Azmin Bin Ali
Kawasan : ADN N19 Bukit Antarabangsa
8. Y.B. Puan Tiew Way Keng
Kawasan : ADN N22 Teratai
9. Y.B. Datuk Seri Wan Azizah binti Wan Ismail
Kawasan : ADN N25 Kajang
10. Y.B. Tuan Ng Tien Chee
Kawasan : ADN N27 Balakong
11. Y.B. Tuan Ean Yong Hian Wah
Kawasan : ADN N28 Seri Kembangan
12. Y.B. Tuan Ng Sze Han
Kawasan : ADN N30 Kinrara
13. Y.B. Puan Hannah Yeoh Tseow Suan
Kawasan : ADN N31 Subang Jaya
14. Y.B. Tuan Nik Nazmi Bin Nik Ahmad
Kawasan : ADN N32 Seri Setia
15. Y.B. Puan Haniza Binti Mohamed Talha
Kawasan : ADN N33 Taman Medan
16. Y.B. Tuan Rajiv A/L Rishyakaran
Kawasan : ADN N34 Bukit Gasing
17. Y.B. Tuan Lau Weng San
Kawasan : ADN N35 Kampung Tunku
18. Y.B. Puan Yeo Bee Yin
Kawasan : ADN N36 Damansara Utama
19. Y.B. Puan Elizabeth Wong Keat Ping
Kawasan : ADN N37 Bukit Lanjan
20. Y.B. Tuan Haji Yaakob Bin Sapari
Kawasan : ADN N40 Kota Anggerik
21. Y.B. Puan Rodziah Binti Ismail
Kawasan : ADN N41 Batu Tiga
22. Y.B. Dr. Puan Daroyah Binti Alwi
Kawasan : ADN N43 Sementa
23. Y.B. Dato` Teng Chang Khim
Kawasan : ADN N44 Sungai Pinang
24. Y.B. Tuan Tan Pok Shyong
Kawasan : ADN N47 Pandamaran
25. Y.B. Tuan Ganabatirau A/L Veraman
Kawasan : ADN N48 Kota Alam Shah
26. Y.B. Tuan Dr. A. Xavier Jayakumar A/L Arulanandam
Kawasan : ADN N49 Seri Andalas
27. Y.B. Tuan Mat Shuhaimi Bin Haji Shafiei
Kawasan : ADN N50 Sri Muda
28. Y.B. Tuan Loh Chee Heng
Kawasan : ADN N52 Teluk Datok
29. Y.B. Tuan Hasnul Bin Baharuddin
Kawasan : ADN N53 Morib
30. Y.B. Puan Lai Nyuk Lan
Kawasan : ADN N56 Sungai Pelek




---------------

INI BUKTI SOKONGAN

Posted: 13 Aug 2014 10:55 PM PDT







TAHNIAH!

ini buktinya
30 adun selangor
 menyokong dr wan azizah


tukar tiub ucap tahniah
kepada pak abu a.k.a  shaari sungip
kawan satu sel di kamunting
no 2506

tahniah juga
kepada amir shaari
ucapan syabas 
 kepada azmin ali

jelas dalam hal salah benar
dalam hal selangor
kita semua dalam satu kancah
dalam satu saf
kita sangkutkan perbedaan
kita satukan pakatan




Gambar 30 adun yg menyokong wan azizah sbg MB termasuk YB PAS Shaari Sungip dan YB Hasnol Morib
TAKBIR!!!!!






------------

BUKTI ADAN DI UMUMNKAN

Posted: 13 Aug 2014 10:11 PM PDT



JENG JENG 

JENG

bukti sampai
kah kah kah 

FACE BOOK

Assalamualaikum dan salam hormat,
YB  Dr Wan Azizah Wan Ismail, Presiden KEADILAN merangkap ADUN Kajang akan mengadakan sidang media untuk mempersembahkan sokongan majoriti untuk beliau menjadi Dato' Menteri Besar Selangor pada
Tarikh: 14 Ogos 2014 (KHAMIS)
Waktu: 12 tengah hari
Tempat: Throne 1 & 2, Tingkat 2, Empire Hotel Subang, Jalan SS16/1, Subang Jaya
Wartawan dan jurugambar dijemput membuat liputan.
Sekian, terima kasih.

KAH KAH KAH
woit
kah kah kah
ini bukti
khaqlid tipu sultan

adakah ini derhaka
adakah ini hina raja
adakah ini hina melayu
adakah ini hina islam
adakah ini hina kavita singah

KAH KAH KAH
--------

KHALID TIPU SULTAN?

Posted: 13 Aug 2014 09:09 PM PDT







KOMENTAR

khalid beri tahu sultan
dia ada sokongan majoriti

kalau pakatan buktikan
khalid tak ada sokongan?

apakah ini maknanya:
khalid bodoh?
khalid tipu sultan?

kita tunggu dan nanti
apa bukti pakatan

Sultan perkenan Khalid jadi MB

Menurut Abdul Khalid, dalam mesyuarat itu, Sultan Selangor berpuas hati dengan penjelasan beliau ketika menghadap baginda mengenai statusnya yang ketika ini masih lagi memperoleh kepercayaan majoriti daripada Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) walaupun menjadi wakil rakyat Bebas.

KAH KAH KAH
woit
hang kena ingat
bangang bangang pun
khalid sudah rembat 
tanah rakyat selangor 
300++ekar lebih
buat deal dengan
danny tan
lalu selesai utang 
dengan bank islam

hang boleh buat

KAH KAH KAH 

--------

TAK AKAN MASUK TONG TAIK

Posted: 13 Aug 2014 08:18 PM PDT




DARI MEJA 

PENGARNG

walau apa pun dibaca tentang pas 
apa pun  kita dengar tentang pas
hakikatnya:
pas adalah sebuah parti politk
parti politik yang terbesar di malaysia
parti yang tersusun
parti yang telah lama teruji

sebagai sebuah parti politik
ianya memiliki ahli yang ampoh
memiliki struktur yang tersusun
parti ini dipasak oleh amalan demokrasi
ertinya: keputusan melalui suara ramai

pada ketika ini 
dalam kes selangor
pelbagai suara sedang didengar
hampir keseluruha suara ini
mahu meneruskan garis politik demokrasi
mahu meneruskan suara ramai
mahu terus bersama pakatan rakyat

suara bersama pakatan ini lantang
suara bersama pakatan ini ampoh
suara bersama pakatan ini didengar
disana sini

ada lagi satu suara:
suara yang dikatakan mahu bersama
parti ketuanan melayu

garis mahu bersama 
parti ketauanan melayu ini
tidak terbuka keluar bersuara
muka yang mahu pas bersama
gerombolan ketuanan melayu 
tidak muncul muncul 

warga hanya mendengar surah
haji desas bin lebai desus
tidak ada kenyataan resmi 
muka tok aji ini tak nampak nampak

apa maknanya ini?

kenapa
muka haji desas bin lebai desus tak dilihat
ini kerana tok aji ini malu
tok aji ini tak nak tunjuk muka
kerana tok aji ini sedar
bahawa  majoriti ahli pas 
tidak akan mahu
tidak akan menerima
parti wadah perjuangan mereka
sekali lagi bersubahat dengan
united malaya national organisation

pengalaman bersubahat pada tahun 1974
dengan
united malays national organisation
telah memberi pengajaran
ahli pas tidak mahu
masuk ke dalam tong taik
sekali lagi

justeru
ini juga bermakna
suara ramai dalam pas
sedar dan yakin masa depan pas
adalah bersama pakatan rakyat

sayugia diberi ingatan:
disetiap muktamar pas satelah 2009
sebagai amalan demokrasi
diakhir persidangan 
akan muncul
ketetapan - satu resolusi
dari dalam dewan untuk memperkukuh pakatan
inilah petanda kedewasaan ahli-ahli pas
inilah petanda suara ramai suara keramat

Sekiranya mesyuarat Jawatankuasa Pusat PAS memutuskan untuk bekerjasama dengan Umno, ia akan memerlukan proses panjang termasuk kelulusan Majlis Syura Ulama dan juga muktamar khas. – Gambar fail The Malaysian Insider, 14 Ogos, 2014.

14 Aug — PAS tidak akan menubuhkan kerajaan perpaduan dengan Umno di bawah i Abdul Khalid Ibrahim, kata seorang pemimpin kanan, menjelang mesyuarat Jawatankuasa Pusat pada Ahad ini. Beliau juga menolak sebarang kemungkinan mesyuarat penting ini akan menyaksikan…

Beliau juga menolak sebarang kemungkinan mesyuarat penting ini akan menyaksikan pemimpin PAS menyeru penubuhan kerajaan perpaduan, walaupun ahlinya mahu bersama menteri besar Selangor itu.

Bercakap dengan syarat tidak dinamakan, beliau berkata, walaupun mesyuarat itu memutuskan untuk bekerjasama dengan Umno, ia akan memerlukan proses panjang termasuk kelulusan Majlis Syura Ulama dan juga muktamar khas.


----------

KESEDARAN AKHIRNYA SAMPAI

Posted: 13 Aug 2014 07:48 PM PDT




KOMENTAR
tahniah yb
yab baru pulang 
dari luar negara
akhirnya sedar
pencerahan sampai
bahawa undi 
yang memenangkan yb
datang dari penyokong pakatan rakyat



Rodziah bersama keputusan PKR dalam isu MB Selangor


Ahli Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri (Exco) Selangor Rodziah Ismail akan bersama keputusan PKR dalam isu menteri besar, mengatakan beliau mahu memelihara amanah diberikan kepada Pakatan Rakyat (PR) untuk mentadbir negeri terkaya itu.

Keputusan ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) Batu Tiga itu bermakna beliau berisiko kehilangan portfolio pengerusi Jawatankuasa Tetap Kebajikan dan Hal Ehwal Wanita Negeri Selangor dalam kerajaan negeri pimpinan  Abdul Khalid Ibrahim yang dipecat PKR pada Ahad.

KAH KAH KAH
pencerahan sampai
undi di batu 3
datang dari penyokong
pakatan rakyat
bukan dari peminat
din ayam

KAH KAH KAH


-------------

KES HUTANG KHALID IBRAHIM

Posted: 13 Aug 2014 06:30 PM PDT








HADI JANGAN JADI SEMBAB
dari segala segi, PAS dibawah presiden Hadi mmg lembab buat keputusan. Kedah kalahpun sebab lambat dan lembab utk selesaikan hal dalaman parti dan Hadi juga penyebab. Arwah Ust Zizan pun mesti nak kena tunggu keputusan Hadi, bila dah caca marba, habis runtuh punah ranah kerajaan PAS negeri Kedah.

krisis Selangor semakin meruncing sebab abah mertua lembab jugak. kenapa nak tunggu 17hb Ogos baru buat keputusan? Cuba sekali sekala longgarkan sikit ikatan serban tu, kasi oksigen sampai ke otak secukupnya, baru laa akal ligat berfikir utk buat keputusan. Hadi tolong jgn jadi mcm Mat Sembab. on HUTANG BESAR KHALID IBRAHIM
Anonymous
on 8/13/14
HUTANG 59.6 JUTA
Sesiapa yang hendak lihat bagaimana seseorang penghutang yang berserabut/kalut lalu bertindak bagaikan orang tak siuman sosok Khalid Ibrahim adalah contoh sempurna. Khalid Ibrahim masih beragama Islam lalu nak ambil nyawa sendiri agak suli, kalu orang lain mungkin dah bunuh diri kerana hebat stres nak langsaikan RM 59.6 juta ooooi! 

Lalu dia rela dipergunakan oleh UMNO konon percaya itu caranya terbaik tak kisahlah jika tindakan dan perilakunya menjadi bahan lawak mega. Hoi apa jadahnya Khalid Ibrahim sanggup mengambil hutang begitu banyak untuk objektif apa?

 Lagi kau nak kejarkan ilusi hidup kaya raya lagi dekat kau rasa yang hayat kau akan dipanggil. Khalid adalah contoh insan yang tersilap kira mengejar cita-cita kejayaan palsu alau hilang stabilitinya dan kasi ramai orang benggong dengan tingkah laku sewel yang kini segalanya yang dia buat adalah restu suci dari sultan, hadi awang, haron din, nik aziz dan mustapa ali. Manusia edan, serabut dan kalut bagi Selangor!Satu lawak on HUTANG BESAR KHALID IBRAHIM
Publish | Delete | Spam
Anonymous
on 8/13/14
PIL KUDA
Kisah Khalid ini bagai membaju kan Kuda dengan Keldai.... Selangor akan ada Padang Lumba Kuda ter besar di Asia di Bestari Jays , anak anak Melayu akan belajar bagaimana pil pil kuda membuat Unta Umta ber lari selaju Keldai Keldai mengatasi Tok Guru Tok Guru. My Botol , I Rest My Case !!!!!! on HUTANG BESAR KHALID IBRAHIM
Anonymous
on 8/13/14


---------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT