Jumaat, 1 Ogos 2014

dollah yankee

dollah yankee


Pesan ini selalu kena ingat !

Posted: 01 Aug 2014 09:12 PM PDT






dollah yankee -
Jangan lupa pesanan ini !

Wanita sebagai 'boss'

Posted: 01 Aug 2014 05:00 PM PDT



Sejak kita bersekolah sampailah ke peringkat universiti malah sehinggalah ke persekitaran kita bekerja; kita dikelilingi oleh begitu ramai kaum Hawa yang sangat menakjubkan ini.
Jadi untuk apa kita khuatirkan jika mereka ini boleh menjadi pemimpin besar negara atau sekadar bermula sebagai menteri besar sesebuah kerajaan negeri. Kita telah mempercayai mereka sejak berkurun dari sekecil-kecil perkara, maka kemampuan mereka untuk perkara-perkara yang lebih besar usah pula kita pertikai.
Memetik pandangan tokoh ulama Islam dunia Dr. Yusoff Al-Qaradhawi, memilih wanita sebagai pemimpin termasuk ke jawatan tertinggi seperti Perdana Menteri adalah sesuatu yang menjadi keharusan dalam dunia hari ini.
Malah, dalam kitab Min fiqh al-dawlah fil Islam beliau menegaskan bahawa memilih dan melantik pemimpin haruslah berdasarkan merit kelayakan atau kemampuan, bukan faktor jantina.
dollah yankee -  Sejak kita bersekolah sampailah ke peringkat universiti malah sehinggalah ke persekitaran kita bekerja; kita dikelilingi oleh begitu ramai kaum Hawa yang sangat menakjubkan ini. Kalau kerja kat kilang-kilang perusahaan, lagi menakjubkan. Lelaki tak boleh angkat muka.. Kah..Kah..Kah..

Tiada ulasan: