Selasa, 26 Ogos 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hadi tawar Azmin sertai PAS bentuk kerajaan bersama Umno adalah tidak benar tetapi juga bertujuan jahat - Hadi nak saman Malaysian Insider ??

Posted: 26 Aug 2014 08:22 AM PDT


Sebelum kalian baca penafian ringkas Haji Hadi di bawah, eloklah kalian teliti tulisan macai UG yang berselindung pakai nama el-Haraki yang sangat kuat memfitnah Mat Sabu semasa pemilihan Timbalan Presiden PAS dahulu... 

Status malaon ini mejelaskan kepada kita bahawa dia sendiri akui mengenai benarnya maklumat tersebut ...



Apakah berita yang dikatakan tidak benar dan berniat jahat itu? Sila baca berikutnya :


Menurut sebaran itu, isu itu bermula dalam mesyuarat semalam apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada presiden adakah benar perkhabaran beliau dan Setiausaha Agung Datuk Mustafa Ali mengadakan pertemuan dengan Azmin.

Presiden mengatakan perkhabaran itu benar.


"Kalau PKR boleh curi wakil rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama," kata Hadi, menurut sebaran itu.


AJK yang sama bertanya lagi isi kandungan perbincangan dengan Azmin, lalu dijawab yang Azmin diajak menyertai PAS bersama dua atau tiga orang lagi Adun PKR.


AJK yang sama menyambung pertanyaan, "Kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang Adun PKR, bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan?"


Belum sempat Hadi menjawab, seorang AJK lain mencelah dan bertanya adakah presiden bersetuju bekerja sama dengan Umno.


"Lantas presiden menyatakan persetujuan, malahan presiden memberikan alasan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan," kata sebaran itu yang disahkan kebenaran sebahagian besar isi kandungannya oleh AJK PAS Pusat itu kepada The Malaysian Insider.


- Baca seterusnya   di sini 
KENYATAAN MEDIA RINGKAS 

 Saya merujuk kepada berita yang dipaparkan oleh The Malaysian Insider (TMI) pada hari ini, 26 Ogos 2014 dengan tajuknya "Hadi tawar Azmin sertai PAS bentuk kerajaan bersama Umno, dakwa AJK Pas Pusat" adalah bukan sahaja tidak benar tetapi juga bertujuan jahat.

 Saya yang juga turut hadir semasa YB Mohamed Azmin Ali mengunjungi YB Dato Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang baru-baru ini juga ingin menjelaskan bahawa intipati perbincangan adalah berkisar kepada perasaan terima kasih YB Azmin Ali kepada YB Tuan Guru yang mencalonkan nama beliau sebagai calon Menteri Besar Selangor pada 17 Ogos lalu, selain dari meminta kata nasihat dan pandangan secara umum sebagai panduan untuk memperkukuhkan Pakatan Rakyat. Tiada disebut langsung mengenai kerajaan perpaduan bersama UMNO seperti yang didakwa. 

 Pihak kami amat kesal dengan fitnah yang sengaja diwujudkan untuk mengelirukan rakyat dan pihak TMI bertanggungjawab untuk melaporkan penafian ini dan meminta maaf secara terbuka.

DR AHMAD SAMSURI BIN MOKHTAR
Setiausaha Politik Presiden PAS
26 Ogos 2014

Syabas kepada 13 Adun PAS kerana tidak jadi Pak Turut!

Posted: 26 Aug 2014 02:13 AM PDT


Saya ingin mengucapkan syabas kepada 13 Adun PAS Selangor yang bertegas menolak pencalonan Azmin Ali, cadangan Presiden PAS sendiri.

Presiden berdegil tetap mahukan nama Azmin Ali walaupun Azmin Ali sendiri telah menolak untuk dicalonkan. Pelik sungguh gelagat seorang Presiden yang tidak mahukan WAWI sebagai MB Selangor semata-mata dia seorang wanita. 

 Sewaktu diwawancara pada 18 Ogos di Kota Baru bersama TGNA, beliau dan Mustapa Ali telah menyetujui nya apabila ditanya watrawan :


3:55-4:59 ~ Wartawan: Sekiranya, minta maaf… diserahkan nama Wan Azizah, tidakkah bercanggah dengan… 
4:00 – 4:06 ~ Mustafa Ali: Tak! Tak! Tak! Tak! tu… tidak bercanggah! Itu kaedah sahaja. (kedenganran TGHH turut 'bertaktak' dan mengatakan 'tidak bercanggah' juga) Videonya di sini
Kenapa hanya ketika masuk hari ke-7 baru buat U-Turn sampai cecah telinga; hingga habis terburai lilitan serban...adui! Korang dengarkanlah semula video yang aku link kan tuh!

Setiausaha Majlis Syura Ulama Pas Pusat, Datuk Nik Zawawi Nik Salleh dalam sat kenyataannya pada 22 ogos lalu berkata:

 "Tetapi Pas tetap dengan pendirian bahawa kita cadang dua nama, satunya (Dr Wan Azizah) sebab ambil daripada muafakat tersebut, kita tidak tolak kerana itu (suara majoriti) PR tetapi pegangan Pas sebagaimana yang saya tegaskan tadi," katanya kepada media di Majlis Aidilfitri Pas Terengganu, di sini.


AZMIN SUDAH MENARIK DIRI, FAHAM TAK NIH ?

Hadi dilaporkan enggan bertemu media selepas mesyuarat dan menghantar Setiausaha Agung PAS Datuk Mustafa Ali untuk memberikan kenyataan satu perenggan dan memberikan penjelasan kepada media yang menanti. 

Dalam mesyuarat semalam, ketegangan berlaku kerana Hadi berdegil tidak mahukan Dr Wan Azizah untuk memimpin negeri terkaya itu, menjadikan PAS tersepit selepas Adun mereka di Selangor memberitahu Hadi mereka tidak akan menyokong Azmin.

"Presiden tidak mahu Dr Wan Azizah, 13 Adun Selangor pula menolak Azmin, jadi hasilnya kita serahkan kepada Sultan untuk membuat pilihan," kata satu sumber kepada The Malaysian Insider dengan syarat tidak dinamakan.


Haji Hadi secara tidak langsung telah mengaku dirinya tidak
 bijaksana lalu menyerahkan kemelut MB Selangor kepada 
orang yang lebih bijaksan darinya…??
Demi menjaga mertabat seorang manusia yang dianggap suci, sebaik saja selepas mesyuarat selama dua jam itu semalam berakhir, Mustapa pun membacakan kenyataan satu perenggan , tanpa menyatakan bahawa 13 Adun PAS itu tidak mahu ikut kemahuan Haji Hadi supaya menyokong kehendak hatinya iaitu menamakan Azmin Ali. Kenyataan itu sekadar sebagaimana gambar diatas dan berbunyi :

"Mesyuarat Jawatankuasa Kerja PAS Pusat pada hari ini 25 Ogos 2014 bersetuju untuk menyerahkan kepada perkenan dan kebijaksanaan Ke Bawah Duli Yang Maha Mulia Tuanku Sultan Selangor dalam menentukan jawatan menteri besar Selangor." Baca sepenuhnya di sini

Akhirnya pecah sudah tembelang ....

Posted: 25 Aug 2014 11:25 PM PDT



Haji Hadi akhirnya tanpa berselindung dan malu, telah menunjukan sikapnya yang sebenar  bahawa dia sangat menyakini bahawa gagasan pembentukan kerajaan perpaduan yang dicetuskannya itu dulu bukanlah retorik semata-mata. Ia adalah suatu pendirian politik yang tegas ..... 

Walau pun Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pernah suatu ketika dulu secara terbuka membidas bahawa mereka yang mempertahankan kerajaan perpaduan merupakan "boneka-boneka Umno".

Gelagat Haji Hadi ini hanya akan memecah belahkan PAS menjadi dua kumpulan, yang pro- dan yang anti-kerajaan perpaduan.

Kepada mereka yang masih mempertahankan Haji Hadi sebagai manusi suci, bacalah pendedahan di sini seterusnya :
AKHIRNYAAA!!!!!!
 Rupa2nya Dr. Zuhdi Marzuki hanyalah tukang sampai sahaja.
Masej wassap beliau tempoh harisebenarnya adalah berasal dari Presiden PAS sendiri.
 Mesyuarat AJK PAS Pusat hari ini menjadi bukti. Mereka yang hadzir menjadi saksi di hadapan Allah dan para Malaikatul Muqarrabin. 
 Ia bermula apabila seorang AJK PAS Pusat bertanya kepada Presiden adakah benar perkhabaran Presiden dan SU Agung telah mengadakan pertemuan dgn Azmin Ali.
 Presiden mengatakan perkhabaran itu benar. Kalau PKR boleh curi wakil2 rakyat PAS maka PAS pun boleh berbuat perkara yang sama.
 AJK yang sama bertanya lagi apa isi kandungan perbincangan dgn Azmin. Dijawab Azmin diajak masuk PAS bersama-sama dua atau tiga orang lagi ADUN PKR.
 AJK yang sama menyambung pertanyaan kalau dicampur PAS yang 13 orang dengan Azmin dan 2 orang ADUN PKR bilangan cuma 16 orang. Bagaimana hendak mengadakan kerajaan?
 Belum sempat Presiden menjawab dicelah oleh seorang AJK lain, adakah Presiden bersetuju untuk bekerja sama dengan UMNO.
Lantas Presiden menyatakan persetujuan malahan Presiden memberikan alasan menjaga Melayu sebagai asas perpaduan. 
Ertinya Presiden PAS telah mengkonfirmasi kepada seluruh AJK PAS Pusat akan sokongan terbuka beliau kepada Kerajaan Perpaduang UMNO-PAS.
 Juga, Presiden telah mendedahkan akidah Presiden yang terbaru yakni nasionalisma Melayu. Dengan kata lain Presiden PAS telah pun menukar aqidah beliau dari Islam yang syumul kepada Nasionalisma Melayu.
 Apa2 pun penahahan surat sokongan kepada Wan Azizah adalah selari dgn kehendak UMNO dan Barisan Nasional serta Najib dan Rosmah.
 Sila rujuk kepada mana2 AJK PAS Pusat yang hadzir dlm mesyuarat tersebut untuk konfirmasi.~ Tulang Besi Malaysiawaves

Tiada ulasan: