Jumaat, 1 Ogos 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Boleh Tuan Haji Subky tolong jelaskan?

Posted: 01 Aug 2014 09:00 AM PDT

Sebarang langkah menyingkirkan PAS dari Pakatan Rakyat dan menggesa supaya Hadi diketepikan dari pimpinan PAS, maka itulah yang memecahkan Pakatan.

 Jangan sangka PAS sahaja rugi kalau dikeluarkan dari Pakatan. Ia merugikan semua pihak terutama rakyat yang inginkan perubahan.

 Jika Anwar membiarkan ini berlaku, maka ini bererti Anwar sudah tidak berhajat lagi untuk menjadi perdana menteri.

 Adakah Anwar sudah tidak berhajat lagi untuk meneruskan kerjaya politiknya? Pada saya, Anwar diperlukan lagi oleh Pakatan sebagaimana Selangor masih memerlukan Khalid.

 Semuanya jangan berfikir Anwar boleh terus jadi calon perdana menteri dengan menyingkirkan PAS dari Pakatan.

 Mungkin sikap Hadi itu bukan sikap PAS, maka mempertahankan Khalid itu bukan sikap PAS. 

 Sebagai seorang ulama yang merasakan tidak cukup syarat bagi menyingkirkan Khalid, maka beliau sebagai pemimpin PAS mahupun sebagai peribadi, maka beliau merasa perlu membela Khalid supaya Khalid diberi peluang mendapatkan keadilan.

 Orang yang mengkritik kenyataan Hadi itu sebenarnya mahu mengurangkan peluang Anwar menjadi Perdana Menteri.

 Perdana menteri buat Anwar bukan kerana glory diri tetapi untuk membela rakyat mendapatkan keadilan. – 1 Ogos, 2014. Baca kenyataan penuh  di sini

Demikian pandangan Subky Latif yang masih begitu mengharapkan Anwar akan berpeluang untuk menjadi Perdana Menteri Malaysia yang akan datang jika terus berganding bahu dengan Haji Hadi walaupun telah acapkali Haji Hadi dilihat telah menggagalkan perancangan Anwar...

Dalam isu di mana TGHH membuat kenyataan menyokong Khalid, menurut Haji Subky, TGHH merasa perlu membela Khalid supaya Khalid diberi peluang mendapatkan keadilan, saya bersetuju dengan pandangan Haji Subky itu.

Namun persoalan utama disini bukan kerana  membela Khalid.Tetapi adalah kerana TGHH membuat kenyataan sebelum dimesyuaratkan bersama AJK PAS Pusat.

TGHH sepatutnya membela Khalid bila dalam mesyuarat pada 10 Ogos nanti dan cuba mendapatkan persetujuan lain-lain AJK supaya mengekalkan MB Khalid.Itulah yang sepatutnya TGHH lakukan, bukan buat kenyataan yang melulu.

Apabila Mohamad Sabu dan Mahfuz Omar cuba menjelaskan keadaan sebenar bahawa PAS belum bermesyuarat dan belum lagi mengambil apa-apa ketetapan berhubung dengan isu MB Selangor, mereka berdua ni pula diseranga dan menjadi mangsa kutukan mereka yang begitu taksub dengan TGHH.

TGHH telah keluarkan kenyataan sebelum mesyuarat 10 Ogos 2014.TGHH telah mendahului keputusan mesyuarat.Apakah maknanya semua ini? Apakah ini kerja khianat atau setia kawan? Boleh Tuan Haji Subky tolong jelaskan?

Dulu kita diajar oleh presiden supaya bermesyuarat dalam urusan kita. Kemudian kita diajar supaya terima keputusan mesyuarat walau tidak sehaluan dengan kehendak kita. Kini dia sendiri tidak ikut keputusan mesyuarat.Presiden parti sendiri tidak wala' pada keputusan jemaah.Boleh Tuan Haji Subky tolong jelaskan?

Semasa kempen Pilihanraya Umum lepas (PRU 13), Haji Hadi Awang telah berceramah di Marang pada 22 April menyatakan dengan jelas kononya PAS terpaksa menghantar calon berlawan dengan calon PKR (Pakatan Rakyat) kerana 3 alasan :

 1. Calon PR yang lain yang telah dipersetujui awal dilawan kerana lambat menghantar borang pencalonan

 2. Calon PR yang lain yang telah dipersetujui awal dilawan kerana terlibat menjual pil kuda

 3. Calon PR yang lain yang telah dipersetujui awal dilawan kerana berfahaman komunis

 Jelas dimana beberapa calon (Kota Damansara, Bukit Besi, Seberang Takir, Dun Sungai Acheh) yang telah dipersetujui awal bertanding atas mandat Pakatan Rakyat tetapi turut dilawan oleh calon PAS yang diberikan tauliah disaat akhir oleh TGHH sendiri tanpa ketahuan PAS Selangor dan juga Setiausaha PAS Pusat.Boleh Tuan Haji Subky tolong jelaskan?

BELI RUMAH DENGAN BANGSAL YANG BERKUNCI .. DAN ANDA TIDAK AKAN PERCAYA APA YANG BERADA DI DALAM

Posted: 01 Aug 2014 04:39 AM PDT


Ia adalah satu kisah yang menakjubkan.Samada ianya satu pembohongan atau suatu penemuan lombong emas tulen, terpulanglah untuk anda memikirkannya.


Sebuah rumah persaraan seolah-olah telah bertukar menjadi sebuah lombong emas untuk seorang lelaki yang sangat bertuah.


 Lelaki yang tidak disebutkan namanya itu dikatakan telah membeli sebuah rumah ladang, yang telah lama terbiar kosong selama bertahun-tahun, untuk diri dan isterinya.


 Satu-satunya sedikit halangan adalah ia menempatkan satu bangsal yang bertutup dan dikimpal.


 Tetapi dia telah mengambil peluang dan membeli hartanah Portugis tersebut pada harga yg agak murah dari biasanya dan tidak lama kemudian dia mengambil grinder untuk membuka pintu bangsal tersebut.

 Dan alangkah gembiranya  bila melihat satu penemuan yang luar biasa .


 Di dalamnya adalah beberapa kereta vintaj, termasuk Aston Martins, Mercedes dan pelbagai model Lotus. Semuanya berdebu tetapi banyak yang masih dalam keadaan baik dan boleh digunakan di atas jalan raya. Jumlah nilai semuanya menjangkau jutaan pound.



Demikianlah kisah yang yang pernah menjadi viral suatu ketika dahulu mengenai gambar kereta-kereta vintage yang pernah didedahkan.

KISAH DI SEBALIK CERITA DIATAS
Bangsal Portugis menempatkan 180 kereta, semua ditutup dengan dekad debu

 Manuel Morais adalah tukang gambar, yang telah diberi peluang mengambil gambar-gambar kereta diatas itu.

 Tetapi dia telah diminta supaya bersumpah untuk merahsiakan lokasi kereta dan nama pemiliknya.

 Walau bagaimanapun, dia mampu untuk mendapatkan kebenaran daripada pemilik yang sukar difahami untuk memberikan saya maklumat berikut: 

 Pemilik kereta adalah seorang peniaga kereta pada 1970-an dan 1980-an, dan memutuskan untuk menyelamatkan kereta lebih menarik yang datang melalui pintu itu. 

Apabila bangsal itu penuh, dia padlocked dan "mepateri" pintunya. (Mungkin kimpalan terlalu kekal.) 

 Menurut Morais, terdapat 180 kereta dalam kandang. Dan tiada satu pun kereta untuk dijual. 

 Walau bagaimana pun, lokasinya dapat ditentukan iaitu terletak di suatu tempat di kawasan Sintra, dekat Lisbon. 

 Saya bertanya Morais jika dia boleh bertanyakan pemilik itu jika dia mempunyai kereta kegemaran.

 "Beliau mempunyai banyak kereta yang baik dalam keadaan yang sangat baik," katanya, "tetapi dia menyukai Lancia Aurelia B24. Beliau mempunyai dua kereta jenama tersebut. " ~ Wednesday, 18 April 2007 

Mesir halang penghantaran bantuan ke Gaza: Iran MP

Posted: 31 Jul 2014 10:00 PM PDT

Mesir dibawah al-Sisi jelas menjadi boneka Amerika Syarikat dan Israel untuk menghalang apa-apa bantuan untuk Gaza. Itulah sebabnya mereka biarkan Sisi membunuh ribuan rakyat Mesir dan kini menjadi penghalang untuk menyelamatkan rakyat Palestine.

Anggota polis sempadan Mesir dilihat di lintasan sempadan antara 
Rafah dan Mesir dan Semenanjung Gaza yang dikepung. (Fail foto)
Kerajaan Mesir enggan bekerjasama bagi melaksanakan bantuan perubatan dan kemanusiaan ke Semenanjung Gaza yang dikepung, seorang ahli parlimen kanan Iran berkata.

 Pada hari Rabu, jurucakap Majlis Kebangsaan Jawatankuasa Dasar Keselamatan dan Asing Seyyed Hossein Naqavi Hosseini mengkritik dasar Mesir mengenai serangan rejim Israel ke atas Gaza, mengatakan Kaherah tidak mengeluarkan permit yang diperlukan untuk penghantaran bantuan-bantuan ke wilayah Palestin yang dikepung.

 "Kaherah tidak memberi kerjasama yang diperlukan untuk menghantar ubat-ubatan dan bantuan kemanusiaan ke Gaza," katanya.

 Ahli parlimen itu juga menyatakan bahawa pesawat yang membawa ubat-ubatan Republik Islam dan bantuan kemanusiaan untuk Gaza kini sedang menunggu permit penerbangan ke Mesir.

 Naqavi Hosseini lagi menegaskan bahawa Mesir juga telah tidak melakukan apa-apa untuk memudahkan perjalanan sekumpulan ahli parlimen Iran ke Semenanjung Gaza, sambil menambah, "Delegasi Parlimen enam anggota sedang menunggu pengeluaran visa oleh kerajaan Mesir, yang tidak muncul kerjasama setakat ini. "

 Diketuai oleh Hassan Kamran, ahli Dasar Luar dan Keselamatan Negara Jawatankuasa Majlis, pasukan Parlimen merancang untuk melawat Gaza untuk memberikan penghormatan kepada keluarga mereka yang terjejas semasa serangan Israel ke atas pantai perak.

 Kenyataan datang pada hari yang sama Timbalan Menteri Luar Iran untuk Arab dan Hal Ehwal Afrika Hossein Amir-Abdollahian menggesa Kaherah untuk segera membuka semula sempadan Rafah di tengah-tengah serangan Tel Aviv terhadap Semenanjung Gaza.

 Walaupun desakan antarabangsa, Kaherah masih terus menutup sempadan Rafah. Penyeberangan 12 kilometer menghubungkan Mesir ke Semenanjung Gaza.

 Pesawat perang dan kereta kebal Israel telah menggegarkan pelbagai tempat di dalam Semenanjung Gaza yang dikepung dan membunuh penduduk yang tidak bersalah daripada enklaf Palestin yang miskin sejak 8 Julai.

 Angka kematian Palestin dari lebih tiga minggu serangan dari udara dan darat ke atas Gaza kini berjumlah 1,300, dengan lebih daripada 7,200 orang cedera. SUMBER

Seni Krayon yang menakjubkan

Posted: 31 Jul 2014 05:22 PM PDT


 Herb Williams adalah seorang penggiat seni bertemakan krayon. Beliau mencipta arca seperti arnab, rusa dan dahan pokok sangat menggagumkan.

Lebih 40,000 krayon digunakan untuk arca rusa ini
 Herb Williams, sebagai seorang penyanyi pop dari Tennessee AS , juga merupakan peminat seni pemasangan kontemporari.




Beliau menggunakan krayon yang amat banyak sekali untuk menghasilkan arca binatang life-size dan pemandangan dalam pelbagai warna.



Tiada ulasan: