Jumaat, 11 Julai 2014

dollah yankee

dollah yankee


Kita kena makan 'kang-kung' hari-hari nampak gaya nya

Posted: 11 Jul 2014 06:47 AM PDT



Bank Negara Malaysia hari ini memutuskan untuk menaikkan Kadar Dasar Semalaman (OPR) pada kadar 25 mata asas kepada 3.25 peratus.
Keputusan ini dibuat dalam mesyuarat jawatankuasa dasar monetari.
Perubahan ke atas OPR itu antara lainnya akan menjejaskan kadar pinjaman asas dan kadar faedah jangka pendek. Ia termasuk kadar faedah untuk pinjaman perumahan.


Gurkah-gurkah politik di'port' kata ini ada lah cara terbaru kerajaan Najib mahu rembat duit kita. Kadar faedah yang tinggi akan membuatkan industri bank akan memperolehi lebih banyak keuntungan dan hasil. Kerajaan juga akan mendapat hasil cukai yang tinggi dari bank-bank yang buat untung yang tinggi ini. 

Impaknya? tentulah kita semua yang kenaaaaaaaaaaa ... nampak gaya nya kerajaan Najib memang terdesak untuk gasak duit kita.

Kita dipaksa bayar cukai yang lebih dan tinggi, kenaikan harga barangan keperluan, GST lagi ...

Dalam kes ini gurkah-gurkah politik di'port' juga kata yang kita patut jumpa Hassan Malik untuk tolong 'settle' kan masalah kita sebab dia ada pengalaman bagi kawan dia pinjam berpuluh juta tanpa dikenakan sebarang faedah. Dan bila Chairman bank yang nak bagi pinjam duit itu bantah, chairman tu kena 'tendang'. Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
'Kang-Kung' kalau kena GST pun masih lagi murah


Tiada ulasan: