Isnin, 14 Julai 2014

Biaqpila

Biaqpila


PATUT LA LANUN KAT SABAH TAK TAKUT KAT TENTERA LAUT KITA

Posted: 14 Jul 2014 12:01 AM PDT




Kalau permohonan TLDM ini tidak diluluskan kerajaan.. Hantarlah seluruh Armada TLDM ke Sabah.. lanun-lanun yang ada tu dijamin tak akan gentar langsung..

Ianya umpama singa yang tak ada gigi.. sekadar boleh mengaum untuk menakutkan tapi tak mampu nak mengigit untuk mencederakan..


Tentera Laut Diraja Malaysia (TLDM) akan memohon kepada kerajaan bagi membenarkan angkatan itu melepaskan tembakan terhadap mana-mana pihak yang menceroboh kawasan perairan Sabah.

Panglimanya, Laksamana Tan Sri Abdul Aziz Jaafar berkata, sebelum ini pihak bertanggungjawab termasuk TLDM yang menjaga perairan negeri itu tidak dibenar melepaskan tembakan terhadap 'penceroboh' menyebabkan kumpulan tersebut sentiasa berjaya meloloskan diri daripada ditahan.

"Mereka (penceroboh) tidak lagi takut dengan pihak berkuasa kerana tahu kami tidak akan melepaskan tembakan, hanya amaran mengarahkan supaya berhenti sahaja.

"Perkara ini tidak boleh berterusan, takkan mahu tunggu mereka berhenti, sedangkan mereka tidak akan berbuat demikian.

Jadi, kami akan memohon kepada kerajaan supaya 'peraturan' itu ditukar dan pihak berkuasa termasuk TLDM dibenar melepaskan tembakan sekiranya penceroboh enggan mengikut arahan," katanya.

Beliau berkata demikian dalam sidang akhbar selepas menyaksikan majlis serah terima tugas Panglima Armada antara Laksamana Madya Datuk Abdul Hadi A. Rashid dengan Laksamana Madya Datuk mohamad Roslan Mohamad Ramli lapor RakyatNews


 darisungaiderhaka



Tiada ulasan: