Khamis, 3 Julai 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Siapakah sebenarnya yang memalukan Malaysia di mata dunia ? Nak salahkan Anwar juga?

Posted: 02 Jul 2014 07:00 PM PDT


KUALA LUMPUR, 3 Julai - Kerajaan telah menuduh de facto ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim cuba untuk memburuk-burukkan reputasi negara dengan mendakwa bahawa Malaysia telah mengendalikan kes yang melibatkan duta junior dituduh melakukan serangan seksual di New Zealand dengan cara yang tidak betul.

 "Dakwaan Anwar Ibrahim dalam satu temu bual dengan media New Zealand bahawa terdapat usaha 'cover up' itu adalah jelas palsu," kata satu kenyataan yang dikeluarkan kerajaan lewat malam semalam. Baca di sini 

Tetapi, ini apa? Boleh tak siapa-siapa tolong jelaskan? 


(1) Suruhanjaya Tinggi mencadangkan menghantarnya
 dan keluarganya balik pada Khamis 22 Mei, 2014 ,
 1.15 p.m dengan MH 130. 
(2) Harap pertimbangkan merahsiakan semua maklumat 
berkaitan perkara tersebut dan tarik semula semua
 tuduhan keatas Rizalman Bin Ismail
 Muhammad Rizalman, 32 tahun ditahan polis New Zealand pada  Mei atas tuduhan cubaan pecah rumah dan serangan seksual keatas wanita berusia 21 tahun.

 Dia didakwa di sebuah mahkamah New Zealand sehari kemudian kerana pecah rumah dan serangan dengan niat untuk melakukan rogol, dengan mahkamah memberikan perintah melindungi identitinya. Perintah itu ditarik balik kemudian.

 Surat diplomatik Suruhanjaya Tinggi Malaysia kepada Kementerian Luar Negeri dan Perdagangan New Zealand, jelas menunjukkan bahawa Malaysia sebenarnya telah menggunakan imuniti diplomatik  untuk membawa Muhammad Rizalman kembali ke Malaysia dan cuba merayu supaya mempertimbangkan agar kes tersebut di 'cover-up' 

Siapakah sebenarnya yang memalukan Malaysia di mata dunia nih? Nak salahkan Anwar juga? Kah! Kah! Kah! Memang lawaklah Malaysia nih!

Ganas Sungguh Api Cinta Mu Itu.....

Posted: 02 Jul 2014 05:08 PM PDT

Lahore: Seorang gadis remaja telah mati terbakar selepas disimbah petrol dan dinyalakan api oleh seorang lelaki yang mahu mengahwininya tetapi telah ditolak.

  Sidra Shaukat, 18, berada di rumah bersendirian, tanpa ibu bapa ketika Fayyaz Aslam berusia 22 tahun memasuki rumahnya, menyimbah beliau dengan petrol dan menyalakan api, kata Mohammad Akram, seorang pegawai polis.

  "Dia dibawa ke hospital tempatan yang merujuk beliau ke hospital utama tetapi dia meninggal dunia sebelum sampai ke sana," kata Encik Akram.

 Encik Aslam telah ditangkap dan kes yang didaftarkan terhadapnya.

 "Budak lelaki itu mencintainya, telah masuk meminang untuk mengahwininya, tetapi telah ditolak oleh keluarganya," kata Encik Akram.

 Bapa wanita, Shaukat Ali, mengesahkan pembunuhan itu dan menuduh Encik Aslam mengganggu anak perempuannya.

 "Dia selalu mengganggu anak perempuan saya - semalam dia datang pada sebelah petang dan mengugut 'perkara buruk' akibatnya selepas kami memberitahunya supaya jangan datang lagi," kata Encik Ali.

 Ia adalah pembunuhan kedua kejam di wilayah Punjab Pakistan, dalam masa beberapa hari, selepas gadis berusia 17 tahun dan suaminya telah dibunuh oleh sekumpulan saudara mara kerana berkahwin tanpa restu mereka.

 Insiden terbaru berlaku pada hari Sabtu di sebuah kampung yang merupakan sebahagian daripada bandar Toba Tek Singh.

 Maafia Bibi, 17, dan suaminya berusia 31 tahun, Muhammad Sajjad telah dibunuh oleh bapa Bibi, dua bapa saudaranya, datuk dan ibu pada malam Khamis kerana berkahwin tanpa mendapat restu mereka di bandar Daska. ~ sumber : The Nation

Tiada ulasan: