Nuffnang

Pengikut

Tukar Tiub

sumber :-

Tukar Tiub


PEMANDU TEKSI BANGUN MELAWAN

Posted: 15 Jun 2014 07:32 PM PDT




KULI BATAK KAYAKAN KRONI

DATA SENANG HILANG
kalau setiap pemndu teksi diberi lesen individu, jenuh la jabatan teksi negara nak cetak permit beribu2 keping. nak bukak beribu2 fail individu. bila nak hantar surat atau kemuka borang, kena print beribu2 surat dan borang setiap kali. pengarah jabatan atau menteri teksi dan beca pulak cramp peha dok sign beribu2 surat setiap kali. kan leceh tu. kejap je fail dah cecah siling.

 kau bukan tak tau, kerajaan nak go green go hybrid, jimat kertas jimat pokok. Malaysia merupakan bumi yang bertuah kerana kaya dengan kepelbagaian Bio, kepelbagaian Bio merangkumi semua benda hidup serta ekosistem yang merupakan habitat bagi kehidupan ini, kita semua adalah sebahagian dari jaringan dari kehidupan yang kompleks ini dan saling bergantung antara satu sama lain. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/14/14

Umno/bn tetap celaka..no matter what!!! on KELUARKAN PANDANGAN 3
michael jackson
on 6/14/14
JADI JADI KAYA
Si Kaya pergunakan Si Miskin utk mengkayakan lg Si Kaya. Yg kaya semakin kaya, yg miskin papa kedana. Awat pemandu2 teksi ni xnak buka mata dok sokong lg kerajaan zalim BN ni? Dah buta hati ke? Ayuh rakyat semua - hapuskan kezaliman BN. Tumbang!!! on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

Abg ipar aku mula bawa teksi mmg kena byr mcm tu. Skrg ada lesen sendiri dah, ambik alih abg dia punya, alhamdulillah. Sistem sewa mcm tu mmg zalim! on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14


Drebar teksi ni ada yang baik ada yang kurang ajar sangat. Mungkin sebab tension kena bayar RM55 sehari. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

najib kalau bertukar jadi seekor babi halala tak makan?..... sebab najib seorang islam.... kah...kah....kah.... on PANDANGAN PEMBACA 3
Anonymous
on 6/13/14


BAPAK BAWA TEKSI 20 TAHUN
Bapak aku dah bawak teksii dekat 20 tahun. Tapi tak dapat permit. Terpaksa sewa dgn syarikat. Kalau nak dapat kena apply bawah kuota Umngok! Itu pun belum tentu dapat sebab biasa kroni2 dapat dulu.

 Satu lagi mesti pandai hulur dan muka tebal kalau nak dapat permit. Jumpa orang tu, jumpa orang ni. Sampai duit byk habis tapi masih tak dapat2. Permit teksi ni untuk rakyat. Tapi syarikat kroni dah sebat. Permit tu harga rm1 je. Tapi punyelah susah nak dapat. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14

sebab pemandu teksi mmg bodoh. tunduk sangat dgn ketuanan gerombolan. apa lagi, mogok laa 6 bulan. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14
JANGAN KACAU 
PERIOK NASI MENTERI
inilah cara jaga kebajikan melayu... sebab majoirit pemandu tu melayu... senang urus... tak banyak kerenah... sewa harian... cara ni berjalan selama nie pun tak ada yang bising... nak.mula.bising... permit sapa kontol... semua kroni bala pak pak mulia yang dok jadi free loader tu lah kah kah kah... 

sham engkau pi lah buat kerja baik sikit... asyik nak hasut orang... projek sham nie penghasut no 1 malaysia oah kah kah... jangan kacau periuk nasi menteri tu... kalau tak silap orang bukit gantang kah kah kah... sama sama menoreh dulu...la nie jadi menteri lah kah kah kulit lupa kacanglahkaha kaha kaha on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous
on 6/13/14


SAYA SEORANG KRONI
Hai saya adalah salah seorang kroni yg mendapat permit teksi. Sepatutnya kalau masalah sepatutnya selesai semasa pemimpin yg dibuang dari kerajaan dahulu mengusulkan semasa di puncak kuasa dahulu.Tetapi sayang seribu kali sayang semasa dikekuasaan dahulu mereka juga menikmati hasilnya.sekian dari kami kroni yg bijak. on KELUARKAN PANDANGAN 3
Anonymous





----------

PECAH BERITA - PJ SENTRAL

Posted: 15 Jun 2014 06:49 PM PDT






 HOT HOT HOT


ini dia dokument
projek pj sentral

hanya tukar tiub
berani langgar
laporan jelas


-------------

LAWAK PAGI INI

Posted: 15 Jun 2014 06:48 PM PDT






KOMENTAR
lihat perkataan difisit
digunakan
apa makna difisit?
kenapa guna perkataan susah
mak cik felda tak faham

difisit ialah hutang

dapat  gaji 100 ringgit
belanja 160 ringgit
ertinya defisit 60 rinngit
ertinya berhutang

dalam laporan berita

sengaja tidak ditulis
berapa jumlah hutang negara
yang dilaporkan hanya peratus
% % % % % % %
apa guna peratus
kenapa tak tulis
jumlah hutang?


inilah contoh akhbar ketuanan melayu
menipu bani melayu

Bajet 2015: Fokus kurangkan defisit
IPOH 15 Jun - Malaysia perlu mengekalkan momentum pertumbuhan ekonomi melebihi 5 ke 5.5 peratus biar apa jua senario ekonomi dunia pada tahun depan, bagi memastikan pengurangan defisit secara beransur-ansur...



KAH KAH KAH

woit kah kah kah

pagi pagi

dah buat lawak


kah kah kah





-----------

HOT TERNOWWW - PECAH BERITA

Posted: 15 Jun 2014 06:22 PM PDT



TERNOW 

TERHOTT

HOT HOT HOT

dokumen rasuah
projek pj sentral
telah ditemui
hot hot hot
tunggu surat
dari khairul anwar

HOT HOT HOT

SEMANGAT NASIONALISMA MEREBAK

Posted: 15 Jun 2014 05:45 PM PDT





KOMENTAR
akhirnya
semua pekong terbuka
nasionalisma dayak
nasionalisma iban
nasionalisma kadazan
semakin merebak
kerana iban dan dayak
tidak mahu  di buli
oleh bani melayu semenanjung


NGO Sarawak dakwa Perjanjian Malaysia 1963 tak sah

Perjanjian Malaysia 1963 tidak sah dan ditolak Malaya melalui tempoh 51 tahun dan kegagalan menghormati perjanjian itu, kata Pertubuhan Aspirasi Rakyat Sarawak (Sapa) dalam satu forum hari ini.
Presiden Sapa Lina Soo berkata, perjanjian penyatuan Malaya, Sarawak dan Sabah sebagai satu negara melanggar tatacara undang-undang antarabangsa, yang menyatakan hanya negara merdeka boleh menyertai perjanjian antarabangsa.
"Perjanjian Malaysia 1963 tidak ditandatangani antara lima negara merdeka, namun disertai antara dua negara bebas – United Kingdom dan Persekutuan Tanah Melayu – dengan negara separuh koloni Singapura dan dua koloni Borneo Utara (Sabah) dan Sarawak," katanya di Kuala Lumpur hari ini.
- baca disini: http://www.themalaysianinsider.com/bahasa/article/ngo-sarawak-dakwa-perjanjian-malaysia-1963-tak-sah#sthash.WQjgYDW3.dpuf


KAH KAH KAH

pekong di dada

tak boleh

tutup dengan

tisu

kah kah kah

---------

RABU MALAM - KELAS FALSAFAH

Posted: 15 Jun 2014 06:00 AM PDT







RABU MALAM

st. thomas 

aquinas

1225-1274

melihat pengaruh ibu rushd
dalam 
pemikiran thomas aquinas


PINTU IJTIHAD
Kawan Isham yang baik hati. Surah Isra' ayat 14 : "Bacalah kitabmu,cukuplah dirimu sendiri hari ini JADI PENGHITUNG dosa pahalamu" Telah bergema dan berkumandang mengatakan pintu ijtihad(kaji,selidik,pendapat,tafsir ikut fikiran sendiri)telah ditutup oleh Imam Ghazali. Bersumber dari mana maklumat menyatakan beliau menutup pintu Ijtihad tidaklah di ketahui hujung pangkalnya. 

Telah seabad lamanya terpacul dari mulut busuk pendusta dan si angan-angan mengatakan mereka telah hadam akan kitab Ihya Ulumiddin.Namun hakikatnya adalah mereka hadam ilmu tahi kambing yang mereka telan lalu berahi mencari akan maksud hakikat dan makrifat. Mukadimah Ihya Ulumiddin pun tak paham. Tidakkah sampai di telinga atau terpampang di depan mata, Imam Ghazali membatalkan semua kitab karangan beliau kecuali kitab Ihya Ulumiddin? 

Bukankah beliau juga yang memancung beratus-ratus mazhab sesat yang muncul sesudah wafatnya Nabi Muhammad s.a.w dan matinya para sahabat ? Bukankah beliau juga yang meninggalkan on MALAM INI - KELAS FALSAFAH DAN PEMIKIRAN KRITIKAL
Publish | Delete | Spam
Sudin
on 6/10/14


BAB FEKAH WOW
(sambungan) Apakah dengan ilmu yang tidak berdiri dengan sendiri(Falsafah) dapat ditelanjang(bogel) zat Allah s.w.t pada umum ? 

Bukankah jalan ini telah dibuka oleh Imam Ghazali dalam Ihya Ulumiddin ? Adalah menjadi tragedi sedih kepada beliau dan kita pada hari ini akan kisah Mansur Hussin AL-HALAJ.Adakah beliau menempelak apa yang diisytiharkan(ucapkan) oleh AL-HALAJ ?

 Tidak...! Siapa AL-HALAJ DAN IMAM GHAZALI...? Mereka adalah wali-wali Allah. Siapa kita untuk menyebut sewenang-wenangnya apa yang diucapkan oleh Al-Halaj dan Imam Ghazali...?Sedangkan kita masih lagi makan-minum,tidur-bangun, berak-kenching,beranak bebini,berangan-angan.....! Agar tak lupa....untuk memahami Ihya Ulumiddin(Jiwa/Nyawa Agama) adalah dengan jalan Tauhid.Berlapis-lapis taraf pembaca.

Kalau bab fekah wow..! suka sangat ustad-ustad setan hari ini ?Dengan wirid dan doa yang lengkap berhabis umur menghafal.Tetapi hakikat dan makrifat tak jumpa. Apakah kita tidak faham akan maksud utusan Allah? "Berbuat on MALAM INI - KELAS FALSAFAH DAN PEMIKIRAN KRITIKAL
Publish | Delete | Spam
Sudin
on 6/10/14


.

------------

MENCECAH DULI

Posted: 14 Jun 2014 11:39 PM PDT




Pimpinan yang tidak berkepimpinan

ASPAN ALIAS
.
TENGKU Razaleigh sebagai pemimpin (planner) penting dalam mencadang dan melaksanakan dasar negara semasa itu diberikan kepercayaan dengan parameter kuasa yang luas


KAH KAH KAH

laaaaa...

ada lagi

mamat ni....

ingatkan dah...

ya ampoooon

KAH KAH KAH



-----------

WHO THE FUCK IS HIS BOSS?

Posted: 14 Jun 2014 09:00 PM PDT



INI RUPA KELING ITU


KOMENTAR
untuk pembaca yang kurang faham
biar diterangkan disini

pkr sedang mengadakan pemilihan

malik husin adalah salah seorang
ahli jawatan kuasa
yang mengendalikan pemilihan

keling yang bernama xavier
ni dikatakan bertanding
keling ini dahulu 
ada kes salah guna kuasa
dalam hal pembelian beg sekolah
kerana itu keling ini
telah digugurkan dari
jawatan exco 
takut perangai keling ini merebak

keling ini telah memberi duit
pada malik husin ahli jawatankuasa pemilihan
malik husin marah
lalu membaling kembali duit rasuah ini
sambail berkata ' fuck your boss'

tukar tiub telah menjalankan siasatan
telah mendapat maklumat tepat
bahawa sebelum malik membawa
kes keling ini
ke dalam biro politik
malik telah berbincang 
dengan ketua umum dahulu

sila ambil perhatian
malik husin bukan ahli biro politik
tetapi dipanggil khas
untuk membuka kesah keling ini

NOTA
soalan hakiki ialah
who the fuck
is keling ini punya boss
kah kah kah



Mkini perjelas laporan dakwaan rasuah dalam pemilihan PKR

Merujuk kepada artikel tersebut, 'PKR top leaders implicated in bribery claim'Malaysiakini kesal laporan itu telah disiarkan sementara menunggu komen diperolehi dari Dr A Xavier Jayakumar.
 
Wartawan yang menulis laporan itu telah berusaha menelefon Xavier sebanyak lima kali tetapi tidak menerima respons. Dia kemudiannya meninggalkan namanya dan nombor telefonnya kepada pembantu Xavier dalam usaha seterusnya untuk mendapat respons daripada beliau. Di samping itu, dia turut menghantar SMS meminta Xavier untuk segera menghubunginya.
 
Sementara dalam laporan tersebut, yang disiarkan pada jam 3.35 petang 5 Jun, menyatakan usaha sedang dibuat untuk menghubungi Xavier bagi mendapatkan komennya, namun Malaysiakini kesal kerana telah menyiarkan laporan tersebut sebelum mendapat komen berkenaan.



KAH KAH KAH

woit

nampak jelas

auta keling

inilah pesan 

nenek moyang

jumpa ular

jumpa keling

ketuk kepala 

madey dulu

KAH KAH KAH


---------

BERITA BAIK UNTUK NEGARA

Posted: 14 Jun 2014 08:48 PM PDT



ANAK BADAK BERENDAM



KUALA LUMPUR 14 Jun - Polis Diraja Malaysia (PDRM) berkemungkinan akan menganjurkan program menurunkan berat badan ala rancangan realiti terkenal The Biggest Loser untuk mengatasi masalah kegemukan melampau...


KAH KAH KAH

sila jemput

rosmah mansor

sebagai penaung

atau

resmikan 

kempen

KAH KAH KAH





-------------

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT