Selasa, 24 Jun 2014

ALHUSSEYN

ALHUSSEYN


Hakim yang Hukum Mati Saddam Hussein kena bunuh

Posted: 24 Jun 2014 09:00 AM PDT



Hakim Raouf Abdul Rahman ditangkap ISIS pada 16 Juni lalu dan dieksekusi dua hari kemudian.

 Salah satu sumber khabar ini adalah akun Facebook milik anggota parlemen Jordania, Khalil Attieh. 


 "Para revolusioner Iraq menangkapnya (Abdul Rahman) dan menjatuhkan hukuman mati karena telah mengirim Saddam Hussein ke tiang gantung," kata Attieh seperti dikutip harian Al-Mesyroon.

 Lebih jauh Attieh mengatakan, hakim Abdul Rahman sebenarnya mencoba untuk meninggalkan Baghdad dengan menggunakan pakaian penari sebagai samaran. Namun, upayanya itu gagal. 

Patutlah Perkasa pun dah berani nak main pancung orang!

Posted: 24 Jun 2014 04:47 AM PDT

Pertengahan bulan ini Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi memberi amaran rakyat Malaysia yang berjuang dalam peperangan di Syria akan ditangkap sebaik sahaja mereka pulang ke tanah air. 

Tetapi, PM Najib dalam ucapannya di Cheras, Kuala Lumpur malam tadi telah menggesa ahli Umno mempelajari keberanian kumpulan militan Isil yang berjaya mengalahkan tentera Iraq walaupun mempunyai jumlah anggota lebih kecil.

 "Sama ada kita bersetuju atau tidak, itu cerita lain. Kumpulan Isil yang hanya mempunyai 1,300 orang berjaya mengalahkan 30,000 tentera Iraq, sehingga empat, lima jeneral bintang tiga terpaksa melarikan diri menyelamatkan diri mereka, terjun dari tingkap pada waktu malam," kata presiden Umno itu dalam jamuan makan malam sempena 20 tahun Umno di Cheras  di sini  dan  disini

 Apasal Zahid Hamidi tak tangkap Najib? Bukankah Najib terang-terangan telah menyokong kumpulan pengganas seperti ISIL itu? 

Patutlah Perkasa pun dah berani nak main pancung orang!

Tiada ulasan: