Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Pelakon 80-an, Rosnah Mohd Noor Meninggal Dunia

Posted: 04 Aug 2013 01:31 AM PDT


Rosnah Mohd Noor
PETALING JAYA: Pelakon popular tahun 1980-an, iaitu Rosnah Mohd Noor, 54, meninggal dunia pada pukul 2.55 petang Ahad di Hospital Kuala Lumpur (HKL) dekat sini.
Menurut rakannya, Zaridah Ishak, Allahyarham meninggal dunia di wad Onkologi hospital itu kira-kira pukul 2.55 petang Ahad.
"Rosnah sudah pun meninggal dunia pada pukul 2.55 petang tadi. Dan kini saya bersama keluarganya sibuk menguruskan jenazah. Buat masa ini kami belum pasti lokasi pengebumiannya.
"Kami sedang berbincang," katanya ringkas ketika dihubungi mStar Online kira-kira pukul 3.30 petang Ahad.
Terdahulu, mStar Online pada 27 Februari lalu pernah melaporkan Rosnah dimasukkan ke HKL apabila tulang pada bahagian paha kirinya patah akibat kesan komplikasi pelbagai penyakit termasuk kanser payudara yang dihadapinya sebelum ini.
Gambar fail yang dirakamkan pada Februari lalu menunjukkan Rosnah bersama keluarganya di Hospital Kuala Lumpur.
Allahyarham sering mendapatkan rawatan di HKL akibat penyakitnya itu.
Sepanjang penglibatannya dalam dunia seni, Rosnah telah berlakon beberapa buah filem antaranyaHantu Siang (1986), Di Ambang Kasih (1984), Aku Yang Berhormat (1983), Esok Untuk Siapa (1982) dan Ribut Di Hujung Senja (1982).
Hasil perkahwinannya dengan penyanyi dangdut Iwan, beliau dikurniakan tiga orang anak iaitu Wan Ramada Agus Putra, 24, Wan Shamira Puteri Octavia, 22, dan Wan Shahera Puteri Apreena, 20.
Wan Ramada sedang melanjutkan pelajaran dalam bidang seni bina di Australia manakala anak bongsunya pula belajar di sebuah kolej swasta Kuala Lumpur.
Rosnah turut memiliki seorang cucu yang berusia setahun hasil perkahwinan anak keduanya.
Beliau juga sudah berpisah dengan seorang usahawan iaitu perkahwinan keduanya kira-kira dua tahun lalu.

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


WALAU KALAH DAN PERNAH BERSALAH MASIH NAK TANDING???

Posted: 04 Aug 2013 06:13 AM PDT

Mohd Ali, 63, dipilih sebagai naib presiden Umno pada pemilihan 2004, bagaimanapun tidak dibenarkan bertanding jawatan Timbalan Presiden pada pemilihan 2009 selepas didapati melanggar peraturan pemilihan Umno.
 Bekas Ketua Menteri Melaka ini berkata dorongan kuat untuk beliau bertanding adalah disebabkan beliau mahu terus menyumbang kepada parti dan masyarakat.

Katanya pada masa kini kedudukan orang Melayu dan Bumiputera seperti mahu diketepikan oleh banyak pihak dan ini menambah kepada semangatnya untuk mempertahankan hak golongan itu.

"Apa guna kita berjuang dalam politik kalau tidak kerana orang Melayu, hak agama Islam di samping menjaga kepentingan orang lain.


 SPRM DAH SELESAI KAH SIASAT KENDURI MEGA?


 Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) telah memulakan siasatan terhadap Ketua Menteri Melaka Datuk Seri Mohd Ali Rustam atas dakwaan rasuah ekoran penganjuran kenduri kahwin mega anak lelakinya.





mohd shukri abdul aca investigation director 080408"Kami sedang menyiasat... berapa banyak wang dibelanjakan dan siapa yang membayarnya. Kami akan teliti satu per satu," kata Timbalan Pesuruhjaya SPRM (Operasi) Mohd Shukri Abdull (kanan) ketika ditemui di Kuala Lumpur hari ini.


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Egypt enters fifth week of pro-Morsi protests

Posted: 04 Aug 2013 08:37 PM PDT

Salam Aidilfitri: Laksanakan tugas berdasarkan ketakwaan

Posted: 04 Aug 2013 08:36 PM PDT

Perutusan Hari Raya Aidilfitri 1434H YB Dato' Hj Mohd Nassuruddin Hj Daud

Posted: 04 Aug 2013 08:35 PM PDT

مليونية الدعاء على الظالم بالإسكدرية 4/8/2013 - Islamists rally in support of Morsi

Posted: 04 Aug 2013 04:04 PM PDT

التراس حرية يشعل الإسكندرية في مليونية الدعاء على الظالم - AntiCoup rally in #Alexandria today

Posted: 04 Aug 2013 03:59 PM PDT

Mesir: Adakah Regim Zionis El Sisi Akan Membunuh lagi?

Posted: 04 Aug 2013 03:39 PM PDT

Egypt says clock ticking on sit-in standoff

National defence council urges Morsi supporters to reach deal as Cairo court sets trial date for Brotherhood leaders.

Egypt's national defence council has warned that reconciliation talks with supporters of deposed president Mohamed Morsi will not be open-ended, suggesting that security forces will eventually break up the ongoing sit-ins across the capital.

The US, EU and Gulf states are trying to negotiate a deal to end the Muslim Brotherhood-led protests, which have continued for more than five weeks.

William Burns, the US deputy secretary of state, extended a visit to Cairo by an extra day on Sunday to meet defence minister Abdel Fattah el-Sisi and other officials.

But as the meetings continued, the council warned that talks would be "defined and limited and ... not infringe on the law and rights of citizens," and that "law-breakers" would still face punishment.

Read More / Baca Lagi >>

Pemimpin Kelantan bersama perantau 2 Syawal

Posted: 04 Aug 2013 03:34 PM PDT


KOTA BHARU: Anak Kelantan di perantaun dijemput hadir pada program Aidilfitri pimpinan kerajaan dengan anak Kelantan di perantauan.

Program yang dianjurkan setiap tahun untuk meraikan anak perantau itu akan diadakan pada 2 Syawal bertempat di Dewan Jubli Perak, di sini bermula jam 8.00 malam.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Islam, Dakwah, Penerangan dan Hubungan Seranta negeri, Datuk Nassuruddin Daud berkata, majlis berkenaan akan dihadiri oleh Menteri Besar Kelantan, Datuk Ustaz Ahmad Yakob.

"Inilah masanya peluang untuk kita beramah mesra dengan beliau memandangkan Aidilfitri tahun ini buat julung kalinya beliau memegang jawatan itu," katanya.

Beliau berkata demikian ketika berucap pada majlis meraikan rakan media anjuran Urusetia Penerangan Kerajaan Kelantan.

Program itu juga dianjurkan urusetia penerangan dengan kerjasama Anak Kelantan di perantauan.

"Saya berharap anak anak Kelantan diperantau dapat mengambil peluang untuk hadir dan beramah mesra bersama pimpinan," ujarnya.

Satu-satunya Mujahidin Rakyat Malaysia Yang Kini Berperang di Syria

Posted: 04 Aug 2013 03:11 PM PDT

Ini adalah gambar satu-satunya mujahidin Free Syrian Army (FSA) berkerakyatan Malaysia asli bukan Banglasia atau Myammasia. Dilaporkan bahawa beliau baru sahaja berlepas ke sana untuk bersama barisan jihad menentang Regim Zalim Syiah Nusairiah LaknatuLlah Basyar Assad. Nama beliau Faisal Hamdi. Beliau berasal dari Alor Setar, Kedah Darul Aman dan kini menetap di Kuala Lumpur.

Beliau mempunyai seorang isteri, Faliyana Bt Muda dan mempunyai beberapa orang cahaya mata.

Mesti anda semua tertanya-tanya bagaimana seorang rakyat Malaysia ini boleh 'terlepas' ke Syria dan tiba-tiba muncul dengan menyertai pasukan mujahidin FSA di sana kan?

Ini jawapannya...

Beliau sebenarnya adalah salah seorang anggota kumpulan team kemanusiaan dari Malaysia yang ditugaskan memberi bantuan kemanusiaan kepada rakyat serta pelarian perang di Syria terpaksa menderita akibat peperangan yang meletus. Namun apabila tiba di sana, beliau nekad mengambil keputusan yang telah lama dipendam hajatnya iaitu berjuang fisabiliLlah. Untuk pengetahuan, sebelum berangkat ke Syria, beliau telah mempersiapkan diri dengan memasuki latihan keras rejimen askar wataniah serta mempersiapkan diri dengan amalan serta ilmu agama.
Komen isteri beliau di facebook suaminya, Faisal Hamdi.

Kini, hajat dan cita-cita beliau sudah tercapai. Doanya dimakbulkan Allah. Malah, lebih manis pemergian beliau adalah di dalam bulan Ramadhan serta mendapat restu daripada keluarga beliau. Isteri dan seluruh anggota keluarga beliau di Malaysia mendoakan kesejahteraan beliau. Malahan, seluruh umat Islam di Malaysia dan dunia mendoakan kemenangan dan kesejahteraan para mujahidin di Syria.

Namun, ada satu perkara yang pasti. Jika beliau pulang ke Malaysia...Adakah Regim Sekutu Basyar Assad akan menahan beliau...???

Mujur UMNO BN Gagal Rampas Selangor Pada PRU13 Yang Lalu....Jika tidak habislah..!!!

Posted: 04 Aug 2013 03:06 PM PDT

Rezab Selangor Hampir Cecah RM3 Bilion

Laporan kewangan terkini dari Jabatan Perbendaharaan Kerajaan Negeri Selangor menunjukkan rezab Kerajaan Negeri Selangor terus meningkat dari RM2.7 bilion sebelum ini kepada hampir mencecah RM3 bilion.

Menurut Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim, wang rezab itu kemudiannya akan diuruskan mengikut satu garis panduan yang akan diumumkan dalam Belanjawan 2014 pada bulan November akan datang.

"Dalam Belanjawan November nanti kita akan terangkan bagaimana kita mentadbirkan rezab negeri, bagaimana penggunaannya jika perlu.

"Hanya lima tahun lepas kita asyik sibuk memastikan simpanan kita terkumpul, baru kali ini kita dah ada simpanan terkumpul dan sekarang kita boleh buat beberapa program menggunakannya dengan lebih tertib dan lebih efisyen," kata Abdul Khalid .

Beliau berkata demikian selepas merasmikan Program Jom Shopping Bantuan Raya di Pasaraya Besar Econsave, Pandamaran di sini.

Ujar, Abdul Khalid memberitahu pada ketika ini Kerajaan Negeri tidak menetapkan sasaran jumlah tertentu yang perlu ada dalam rezab Kerajaan Negeri.

Sebaliknya menurut beliau, jumlah rezab tersebut bergantung kepada keadaan ekonomi semasa.

"Terpulang pada keadaan ekonomi negeri, kalau ekonomi meningkat, hasil negeri meningkat dan tentulah simpanan negeri dipertingkatkan.

"Ekonomi ini ada turun naik, kalau ekonomi turun kita boleh gunakan rezab ini untuk menolong Kerajaan Negeri dalam pentadbiran," ujar Abdul Khalid lagi. -selangorku

ULASAN GB

Mujur sangat UMNO BN Selangor di bawah pimpinan Najib gagal untuk merampas Selangor di dalam PRU13 yang lalu. Jika tidak, habis dikitainya dan lunyailah wang rezab Selangor yang 3 billion itu.

Apa yang GB tertarik ialah kenyataan MB Selangor: "Ekonomi ini ada turun naik, kalau ekonomi turun kita boleh gunakan rezab ini untuk menolong Kerajaan Negeri dalam pentadbiran".
Read More / Baca Lagi >>

Masih Selamat: Ahli perniagaan pula mati ditembak di Sabah

Posted: 04 Aug 2013 03:03 PM PDT

KOTA KINABALU: Seorang ahli perniagaan dari Kuching, Sarawak dilaporkan maut selepas ditembak di kawasan letak kereta di hadapan sebuah restoran di Beverly Hills, Penampang, malam tadi.

Pesuruhjaya Polis Sabah, Datuk Hamza Taib, berkata mangsa yang dikenali sebagai Teong Choon Kwong, 44, seorang pengusaha pusat peranginan Dinawan (di Sabah) terkena satu das tembakan di bahagian rusuk kanannya.
Dalam kejadian 10.30 malam itu, mangsa yang baharu keluar dari restoran berkenaan dikatakan sedang bertelefon apabila sebuah kenderaan kecil berwarna putih merapati kawasan letak kereta itu dan melepaskan tembakan menggunakan 'shotgun' dari jarak dekat.


"Mangsa meninggal dunia pada tengah malam ketika dirawat di Hospital Queen Elizabeth dekat sini," katanya pada sidang media di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Sabah di sini hari ini.

Hamza berkata, suspek yang terlibat dalam kes itu dipercayai lebih daripada dua orang.

Beliau meminta orang ramai yang menyaksikan kejadian itu supaya tampil memberi maklumat kepada pihak polis.

Kes disiasat di bawah Seksyen 302 Kanun Keseksaan. - BERNAMA

Perbicaraan pemimpin Ikhwanul Muslimin ditetapkan 25 Ogos ini oleh Ragim Zionis Al Sisi

Posted: 04 Aug 2013 02:59 PM PDT

KAHERAH 5 Ogos - Mahkamah Mesir hari ini menetapkan tarikh perbicaraan buat pemimpin Ikhwanul Muslimin, dua pegawai kanan serta tiga anggota pergerakan itu pada 25 Ogos ini.
Agensi berita MENA melaporkan, Mohammed Badie yang kini menyembunyikan diri daripada pihak berkuasa dan dua pegawai kanannya iaitu Khairat al-Shater dan Rashad Bayoumi yang ditahan di penjara Tora didakwa menghasut keganasan menentang penunjuk perasaan di luar ibu pejabat pergerakan tersebut pada 30 Jun lalu.
Tiga anggota pergerakan tersebut pula didakwa atas kesalahan menyebabkan kematian penunjuk perasaan. - AFP

Masa depan negara gelap dibawah kepimpinan yang mediocre

Posted: 04 Aug 2013 02:56 PM PDT

Dr Mahathir kata dia akan terus bercakap mengenai orang Melayu. Kenapa Mahathir perlu bercakap begini? Kerana dia tidak yakin Naib faham apa ertinya menjadi pemimpin Melayu terlebih dahulu sebelum jadi pemimpin Malaysia.
kita pun mendapat perkhabaran dimana dalam perjumpaan tertutup, Mahathir membalun Najib. Kerosakan UMNO bermula dari zaman Pak Lah kata Mahathir. Najib menyambung kerosakan tersebut. Kesilapan terbesar Najib ialah dia hilang keyakinan kepada jenama UMNO.
Najib mengikut Mahathir sudah malu menjaja jenama UMNO. sebab itu dia menjaja Najib sebagai jenama dan 1Malaysia sebagai jenama tambahan. Najib ingat negara kita sudah menjadi demokrasi ala Amerika dimana kita pilih presiden. Kesana kesini para juak Najib membesar besarkan factor Najib untuk mendapat kemenangan.
Keadaan bertambah buruk kerana Najib mempunyai barisan penasihat yang tidak ada pengalaman politik dan tidak sensitive terhadap kesan daripada nasihat yang diberi kepada seorang PM yang kurang cerdiknya. Mengikut Mahathir- BR1M adalah suatu kesilapan kerana ianya membiasakan orang akan berfikiran bahawa mendapat wang setiap kali adalah suatu hak. Masaalah akan timbul bila kerajaan tidak mempunyai wang untuk mendanai rasuah dan politik wang. BR1M boleh kita ibaratkan sebagai seorang yang menunggang harimau yang sudah takut untuk turun kerana akan dibaham harimau tersebut.
Najib bukanlah pemimpin yang kuat. Dalam kawasan parlimen nya, kita amat hairan bagaimana jumlah pengundi mencecah 80,260 orang. Orang yang tidak datang dari Pekan tentulah tidak memahami perkara ini. Sesak dan semak Pekan jika ada orang seramai ini.
Read More / Baca Lagi >>

Umno sudah ada 'future PM' rupanya...

Posted: 04 Aug 2013 02:46 PM PDT


Di sebalik kemeriahan umat Islam menyambut ketibaan Hari Raya Aidil Fitri yang hanya tinggal beberapa hari saja lagi, ahli-ahli UMNO juga sibuk dengan pemilihan parti yang akan diadakan pada 5 Oktober depan. Sementara ada cawangan-cawangan UMNO dalam fasa mengadakan persidangan tahunan masing-masing dan memilih pemimpin di peringkat bahagian selepas itu, tumpuan sebenarnya tetap terarah kepada pemilihan pemimpin di peringkat pusat.


Berbagai nama sedang dijaja untuk dinaikkan pangkat, dikekalkan kedudukan dan tidak kurang juga ada beberapa nama yang lain mahu disingkirkan. Coffee house, lobi hotel, kopitiam dan restoran mamak mula menjadi tempat mengatur untuk menaik dan menjatuhkan pemimpin.

Walaupun jawatan Presiden dan Timbalan Presiden belum pasti sama ada akan dipertandingkan atau tidak dan desakan kedua-dua jawatan itu tidak dipertandingkan terus kedengaran di sana sini, Timbalan Presiden UMNO, Muhyiddin Yassin masih lagi membisu mengenai jawatan yang bakal ditandinginya.

Ini menjadikan kedudukan dua jawatan tertinggi itu terus menjadi teka-teki, meskipun pada hakikatnya ramai yang sangsi akan keupayaan Muhyiddin untuk bertanding jawatan Presiden UMNO. Dari segi keupayaan, kemampuan dan wibawa sebagai pemimpin, Muhyiddin tidak ada kurangnya berbanding Najib, cuma masalah utama yang membelenggu Muhyiddin ialah sikapnya yang tidak kenal orang, sedikit sombong dan tidak ramai penyokong setia.

Penyokong dan pengikut Muhyiddin sering datang silih berganti mengikut keadaan dan penyokongnya yang benar-benar setia pula hanya boleh dibilang dengan jari. Perjalanan politik Muhyiddin selama ini hampir 70 peratus ditentukan oleh nasib semata-mata, bukan kerana kesetiaan penyokong terhadapnya.

Beliau pernah menang dan kalah jawatan Naib Presiden UMNO. Beliau juga pernah hampir keseorangan dan ditinggalkan ramai kawan-kawan politiknya. Tetapi nasib sentiasa menyebelahinya. Jika tidak kerana tindakannya mendesak Pak Lah berundur awal dan Ali Rustam pula dibenarkan bertanding jawatan Timbalan Presiden UMNO pada 2009 dulu, kedudukannya hari ini mungkin bukan sebagai Timbalan Perdana Menteri.
Read More / Baca Lagi >>

Tunisian government moves in on armed groups

Posted: 04 Aug 2013 02:43 PM PDT

Egypt denies entry to Nobel Peace Prize Winner

Posted: 04 Aug 2013 02:42 PM PDT

Syrian rebels open new frontline in Latakia

Posted: 04 Aug 2013 02:42 PM PDT

Syrian Rebels Seize Anti-Tank Missiles In Raid On Army Base

Posted: 04 Aug 2013 02:40 PM PDT

Egypt says clock ticking on sit-in standoff

Posted: 04 Aug 2013 02:40 PM PDT

TGHA: PERUTUSAN IDULFITRI 1434H

Posted: 04 Aug 2013 02:38 PM PDT

Religious Rage: Will Egypt's Muslims & Copts live in peace?

Posted: 04 Aug 2013 08:31 AM PDT

Al Jazeera talks to Muslim Brotherhood spokesman

Posted: 04 Aug 2013 08:30 AM PDT

What's Up Raya 1434H - YB Ust Baihaki (MP Kubang Kerian)

Posted: 04 Aug 2013 08:30 AM PDT

Mengusik nostalgia Syawal

Posted: 04 Aug 2013 07:08 AM PDT

MENJADI orang terkenal dan sangat dikenali bukanlah penghalang kepada beberapa tokoh dalam PAS untuk tidak hidup seperti insan lain.

Biarpun bergelar pemimpin, mempunyai jawatan dalam parti mahupun organisasi, namun mereka tetap manusia yang punya nostalgia dan mimpi sendiri.

Sesekali cuba menyingkap, mengusik nostalgia Ramadan yang melintasi dan Syawal yang bakal menjelma tak lama lagi. Ada kisah menarik untuk dikongsi bersama.

Bagi Naib Presiden PAS, Salahuddin Ayub, Ramadan yang ditempuhi banyak mengajarnya untuk tidak lupa kesusahan yang dilaluinya suatu ketika dahulu sehingga tidak mampu membeli baju raya kepada anak dan isteri tercinta.

"Sejak belum menjadi wakil rakyat, isteri mengambil upah menjahit baju sebab kami orang susah awalnya. Jadi ahli Parlimen pada 2004, isteri terus mengambil tempahan pakaian seperti sebelumnya," kata Salahuddin.

Selepas dua penggal menerajui Parlimen Kubang Kerian, beliau kembali ke tempat asalnya di Johor pada PRU13 untuk bertanding di Parlimen Pulai, namun tewas.

Ujian ini bagi Salahuddin suatu yang biasa dalam hidupnya, kerana menang dan kalah adalah nikmat semuanya. Perjalanan hidupnya tetap diteruskan dengan tugas selaku Naib Presiden PAS.

Baginya pengalaman susah amat 'penting' sebagai pengajaran dalam hidup dirinya dan supaya manusia merasai keperitan yang dilalui oleh orang lain.
Read More / Baca Lagi >>

Kuin: Macam bunga jatuh ke tangan kera...ia berlaku dizaman pemerintahan BN...!!!

Posted: 04 Aug 2013 07:00 AM PDT

AKHIRNYA Kulliyah Muamalat yang menjadi kelompok terakhir bertahan di kampus induk Kolej Universiti Insaniah (Kuin), Kuala Ketil juga diarah berpindah kembali ke Alor Setar. Bermakna selepas Aidilfitri nanti kosonglah kembali kampus induk Kuin yang telah dirasmikan oleh Seri Paduka baginda Yang di-Pertuan Agong penghujung tahun lalu.

Apa ertinya apabila kampus induk Kuin yang tersergam indah di Kuala Ketil itu dikosongkan oleh kerajaan negeri? Pertama, ia bermaksud kerajaan Umno tidak berminat lagi untuk menjadikan kampus induk tersebut untuk kegunaan Kuin. Kampus di Kuala Ketil adalah simbol kejayaan kerajaan lalu membangunkan sebuah institusi pendidikan tanpa sesen pun bantuan Pusat.

Kata Pesuruhjaya PAS Kedah, Dato' Mahfuz Omar, BN cuba mematikan pembangunan yang dimulakan oleh kerajaan Pakatan Rakyat Kedah dahulu.

Secara tidak langsung mereka tidak mahu lima tahun Pakatan memerintah Kedah meninggalkan kesan fizikal terhadap Kedah.

Kedua, bermakna kampus induk Kuin akan dilelong atau disewa. Masakan kerajaan Umno akan membiarkan kampus yang bernilai RM330 juta, hampir lengkap dengan prasarana sebagai sebuah kampus pengajian terbiar begitu sahaja sedangkan kerajaan negeri perlu mencari sumber untuk membayar balik pinjaman terhadap institusi kewangan.

Terdapat khabar angin yang menyebut, timbul desas desus bahawa kerajaan negeri membuka tawaran penjualan saham miliknya kepada beberapa institusi pengajian tinggi (IPT) tempatan.

Kerajaan negeri dikatakan sudah membuat tawaran itu termasuk kepada Universiti Teknologi Mara (UiTM), Universiti Utara Malaysia (UUM), Universiti Aimst dan Universiti Antarabangsa Al-Bukhary (AiU).

Jika ia benar, maka ia berita malang bagi rakyat Kedah, khususnya penduduk sekitar Daerah Baling yang mengharapkan Kuala Ketil menjadi sebuah bandar universiti.

Lantaran dapat menghidu kemungkinan tersebut maka kira-kira 500 penduduk setempat bersama para waris dan pelajar Kuin mengadakan himpunan aman di hadapan kampus induk membantah arahan perpindahan pelajar kembali ke Alor Setar.

Read More / Baca Lagi >>

ANOTHER ONE, WHAT'S HAPPENING! Businessman SHOT DEAD in KK

Posted: 04 Aug 2013 06:59 AM PDT

ANOTHER ONE, WHAT'S HAPPENING! Businessman SHOT DEAD in KKKOTA KINABALU, (Bernama) -- A businessman from Kuching, Sarawak, died after being shot at a car park in front of a restaurant in Beverly Hills, Penampang near here Saturday.

Sabah police commissioner Datuk Hamza Taib identified the victim as Teong Choon Kwong, 44, who operated a resort in Dinawan, Sabah, was shot on the right rib by the assailant.

The incident occurred about 10.30pm while Teong was talking on the phone after leaving the restaurant when the suspect, in a small white vehicle, fired a short at close range with a shot gun, he told a media conference in Kota Kinabalu, Sundaday.

He said Teong died about midnight while undergoing treatment at the Queen Elizabeth Hospital.

Hamza believed that more than one suspect was involved and urged those who witnessed the shooting to contact the police.

In KUALA LUMPUR, police are confident of solving the shooting case involving Arab-Malaysian Bank founder Hussain Ahmad Najadi although the latter's son is reluctant to come to Malaysia.

Kuala Lumpur CID chief, Datuk Ku Chin Wah said the investigation was progressing well as police had sought other sources of information and intelligence-based reports.
Read More / Baca Lagi >>

Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


KESAH DIN AYAM LAGI

Posted: 04 Aug 2013 06:53 PM PDT



PENGUMUMAN
diminta pembaca
diberi pencerahan
kenapa din ayam
di panggil din ayam

pencerahan  diminta
dari tok perawi  yang soheh
dengan nas dan nad
bukti dan anekdot
agar pembaca
mendapat pengajaran 
hendaknya

SIAPA DIN AYAM?



  • Menantu Hadi sedia buktikan sabotaj dalam PAS


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... PAK LAH ADA KJ.... kah kah kah..

kah kah kah...HAJI HADI ADA DIN  AYAM.... kah kah kah...

kah kah kah.... MANA LEBIH POWER?.... kah kah kah



----------

TAHNIAH KEPADA WARGA IRAN

Posted: 04 Aug 2013 06:47 PM PDT





KOPMENTAR TUKAR TIUB
tahniah 
kepada warga iran
yang mendapat seorang presiden baru
hassan rouhani
baru sahaja mengangkat sumpah
sebagai presiden baru iran
mengantikan ahmedinejad

kita lihat dan tunggu
apa akan berlaku

Hassan Rouhani  ‌حسن روحانی
     12 November 1948



kita difahamkan
presiden baru ini
membawa gaya pembawakan tersendiri

presiden baru ini
yang faseh empat bahasa ini
ialah bekas perunding nuklear iran

apakah isu senjata nuklear iran
akan menghantui iran 
apakah iran yang sedang dikepong
apakah sekatan ekonomi berterusan
apakah sekatan ekonomi bertambah

aapakah iaran akan dapat membebaskan diri

apakah tekanan zionis  israel akan berterusan

apakah ketengangan akan kendur?
apakah ketegangan akan meledak?
apakah iran akan diserang?

kita tunggu dan lihat


Hassan Rouhani angkat sumpah Presiden Iran yang baru

TEHRAN: Imam beraliran sederhana, Hassan Rouhani yang dilantik sebagai presiden baru Iran pada majlis yang berlangsung di bangunan Parlimen di sini Ahad, menekankan perhubungan dengan negara Islam harus berdasarkan "hormat menghormati, dan bukannya sekatan".

Dalam ucapannya pada majlis itu, beliau turut berjanji bahawa usaha memerangi rasuah dan kesaksamaan akan menjadi agenda utama pentadbiran beliau serta memahami kehendak rakyat Iran untuk kehidupan yang lebih baik dan menikmati faedah daripada kestabilan hidup. 




-----------

JAKIM PILIH BULU

Posted: 04 Aug 2013 06:00 PM PDT





KELAWAR TAK ADA BULU
Anwar: Jakim pilih bulu isu 'video anjing'

Anwar Ibrahim membidas Jabatan Kemajuan Islam Malaysia (Jakim) yang didakwanya memilih bulu apabila menjadikan kontroversi video seorang jurulatih anjing sebagai isu nasional.

Dalam masa yang sama, ketua umum PKR itu mendakwa, badan itu hanya membiarkan pihak yang terlibat dengan rasuah, judi dan pegangan saham syarikat arak.
"Sepatutnya (jurulatih itu) dipanggil dan beri nasihat supaya dia jelaskan. Panggil bagi teguran. Jangan jadikan isu nasional.

"Orang Islam pegang (saham syarikat) San Miguel, syarikat perjudian, (Jakim) tak ada kenyataan," katanya ketika ditemui pemberita di ibu pejabat PKR di Petaling Jaya hari ini.

Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Seri Jamil Khir Baharom berkata pihaknya telah mengarahkan Jakim memaklumkan perkara itu kepada Suruhanjaya Komunikasi dan Multimedia (SKMM).

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... MANA  BERANI NAK TUTUP SAN MIGUEL.... kah kah kah...

klah kahg kah..MANA BERANI TUTUP GENTING.... mkah kah kah..

kah kah kah...MANA BERANI TUTUP EMPAT EKOR.... kah kah kah...

kah kah kah...MANA BERANI TUTUP MAGNUM.... kah kah kah..

woit...MINAH JAGA ANJING BERANI LAAA.... kah kah kah...

kah kah kah... DENGAN MINAH JAGA ANJING TUNJUK HEBAT.... kah kah kah...

kah kah kah...POOOOORAH.... kah kah kah

NOTA
jakim pilih bulu
minta minta jangan
terpilih bulu ari
kah kah kah


------------

LEPAS RAYA KITA WAJIB TURUN KE JALAN RAYA

Posted: 04 Aug 2013 07:30 AM PDT





SURAT FITNAH TERBARU UMNO

Laporan penyebaran surat-surat layang di Permatang Pauh membuktikan budaya fitnah tajaan UMNO yang berterusan.

Surat-surat ini didakwa oleh bekas calon UMNO Permatang sebagai mengandungi kandungan transaksi kewangan antara saya dan Karpal Singh dan apa yang dikatakan 'pelbagai nombor-nombor akaun' saya.

UMNO-BN telah berjaya menanam budaya fitnah sehingga menjadi begitu sebati dan berakar-umbi di dalam politik negara. Namun dengan menggunakan media perkakas UMNO, fitnah ini diulang-ulang sebagai usaha berterusan menipu rakyat.

Malang sekali taktik kotor dan jijik ini berterusan meskipun pada bulan Ramadan yang mulia ini. Bayangkan betapa sia-sianya ribuan surat dihantar di seluruh Permatang Pauh semata-mata untuk usaha terkutuk ini.

Malaysia berhadapan pelbagai isu yang mendesak pada waktu ini: unjuran ekonomi lesu; kadar jenayah yang meningkat, dan skandal rasuah.

Kita sewajarnya menumpukan masa dan tenaga kita kepada isu-isu tersebut dan tidak melayan usaha memesongkan perhatian kita daripadanya.  


ANWAR IBRAHIM


INI LATAR BELAKANGNYA
PULAU PINANG 3 Ogos - Mereka yang dikaitkan dalam surat misteri seperti didedahkan bekas calon Barisan Nasional (BN) Parlimen Permatang Pauh pada Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13), Dr. Mazlan Ismail diminta...
PULAU PINANG 3 Ogos - Polis tidak menerima sebarang laporan mengenai pengedaran surat misteri yang dihantar ke rumah penduduk di sekitar Permatang Pauh sejak beberapa hari lalu. Ketua Polis negeri, Datuk...
KUALA LUMPUR 3 Ogos - Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Pengerusi DAP, Karpal Singh dicabar mengambil tindakan saman fitnah terhadap bekas calon Barisan Nasional (BN) Permatang Pauh, Dr. Mazlan...


---------

AHAD AKHIR SEBELUM RAYA

Posted: 04 Aug 2013 04:00 AM PDT




PETANG INI 
petang ini aku kelam kabut
petang ini ada dateline
selalunya isnin
kerana nak raya
date line suara keadilan
dibawa ke hari ini

buka frigo
jumpa telor ikan dari pasar payang
panaskan minyak ziton
goreng telor ikan
ini jamuan aku 



MERCUN DAN BUNGA API
masih belum beli
masih belum pesan
selalu terlupa
kalau tak ada mercun
tak sah berhari raya

selamat berbuka puasa

---------

YAM AMPOON SIAPA PULAK INI

Posted: 03 Aug 2013 11:30 PM PDT





KOMENTAR TUKAR TIUB
mengunakan semabah
patek pacal yang hina
bermakna
saya anak anjing yang hina

kenapa penggunan ayat ini
telah menghina islam?
kenapa penggunaan ayat ini
tidak merosakkan akidah?

SPRM siasat kerabat diraja
Kuala Lumpur: Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) menyiasat seorang kerabat diraja yang dipercayai menipu tiga ahli perniagaan supaya melabur ke tabung kebajikan dan program E-Pendidikan membabitkan nilai RM500,000, bagi memperoleh kontrak di 812 sekolah.

JENG JENG JENG
JENG JENG JENG
JENG JENG JENG

woit..... YA AMPOOOON.... kah kah kah...

kah kah kah..... KITA LIHAT APA JADI....kah kah kah..

kah kah kah... ATAU NANTI .... KES TAK SAMPAI KE MAHKAMAH.... mkah kah kah..

kah kah kah...HILANG TENGAH JALAN...kah kah kah

NOTA
daulat tuanku apa ertinya?
patek apa ertinya?
pacal apa ertinya?




----------

SATU LAGI PILIHAN RAYA TIPU

Posted: 03 Aug 2013 09:00 PM PDT



 KOMENTAR TUKAR TIUB
mugabe adalah presiden zimbabwe 
mugabe menjalankan  pemerintah ganas 
pemerentahan  zalim

zanu  - parti mughabe telah memerintah semenjak 1980

spr zimbabwe telah mengadakan pilihanraya ujung minggu ini
spr zimbabwe sama saperti spr malaysia ialah alat
untuk memenangkan kuasa yang sedia ada

mugabe menang lagi
parti pembangkang menolak keputusan
pasti ombak politik baru akan melanda zimbabwe

pilihan raya di zimbanwe
amat penting kerana ianya membutikikan
bahawa kerajaan zalim
dalam dunia ini tidak akan dapat
diubah melalui pilihan raya


KAIN RENTANG SPR TIPU
TELAH NAIK LEBIH AWAL

SPR ZIMBABWE TERUS MENIPU

PERDANA Menteri Zimbabwe, Morgan Tsvangirai (kanan) ketika sidang media di Harare, awal pagi tadi mengumumkan menolak kemenangan Mugabe (gambar kecil) dan akan mencabar keputusan itu di mahkamah selepas mendakwa berlaku penipuan dalam pilihan raya negara itu. - Foto AFP


Keputusan pilihan raya Zimbabwe tidak berwibawa - AS
WASHINGTON: Amerika Syarikat (AS) hari ini mendakwa kemenangan besar 
Presiden Zimbabwe, Robert Mugabe sebagai tidak 'berwibawa' dengan proses pilihan raya berkenaan penuh dengan kecacatan. 


"Amerika Syarikat tidak mempercayai keputusan yang diumumkan hari ini dan ia tidak memterjemahkan kehendak rakyat Zimbabwe," kata Setiausaha Negara AS, John Kerry dalam satu kenyataan. - AFP




-------------

SENYUM PAGI AHAD

Posted: 03 Aug 2013 08:30 PM PDT



TUUUU DIA
TEMPAT NAJIB MENYOROK

Najib sembunyi masalah kewangan bawah karpet – Anwar »

anwar-pc-close-01
KUALA LUMPUR 1 Ogos: Perdana Menteri,  Najib Razak ibarat cuba menyembunyikan masalah kewangan negara di bawah permaidani berhubung…


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH


woit... ANWAR INI SALAH CAKAP.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB BUKAN SEMBUNYI  MASALAH  KEWANGAN DI BAWAH KARPET.... kah kah kah..

kah kah kah...NAJIB  SENDIRI BERSEMBUNYI DI BAWAK KOPEEK..... kah kah kah..

kah kah kah...BUKAN DI BAWAH KARPET.... kah kah kah

kah kah kah...BARU TEPAT.... kah kah kah


---------

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT