Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


TERKINI! Nasharuddin KANTOI! DAP Akan Buat Laporan Polis!

Posted: 09 Oct 2012 11:11 PM PDT


WEDNESDAY, OCTOBER 10, 2012

Parti Tindakan Demokratik (DAP) hari ini menafikan pernah menganjurkan majlis dan berdoa untuk menjadikan Malaysia sebagai sebuah negara Kristian, sebaliknya mereka hanya menganjurkan Majlis Kesyukuran selepas DAP memenangi 12 kerusi di Sarawak.

Pengerusi DAP Sarawak, Wong Ho Leng berkata, majlis yang dianjurkan pada 16 April 2011 itu juga turut dihadiri pemimpin DAP yang beragama Buddha.

"Majlis itu turut dihadiri pemimpin utama termasuk Setiausaha DAP Sarawak dan Ahli Parlimen Bandar Kuching, Chong Chien Jen, yang beragama Buddha.

"Tuduhan Nasharuddin itu adalah tidak benar dan kenyataan itu tidak bertanggungjawab," katanya kepada pemberita ketika sidang media di Parlimen hari ini.

Bekas Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa semalam mendakwa, satu majlis kesyukuran anjuran DAP yang diadakan di Sarawak tahun lalu telah mendoakan agar "Malaysia menjadi negara Kristian".

"Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah supaya Malaysia menjadi negara Kristian.

"Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya sewaktu membentangkan kertas kerja di program Wacana Pemikiran Dan Peradaban Ummah ke-4: Seminar Dakwah Nasional anjuran Pertubuhan Muafakat Sejahtera Masyarakat Malaysia.

Wong turut menegaskan, dalam majlis itu mereka juga turut menjemput pemimpin tempatan daripada PKR dan PAS.

Parlimen Kepala Batas [Pak Lah] - jadi rebutan dalam Umno -

Posted: 09 Oct 2012 09:42 PM PDT


Perebutan untuk Kepala Batas berlaku dalam Umno



Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menjadi ahli parlimen Kepala Batas sejak tahun 1978 namun ada kemungkinan beliau tidak akan bertanding sebagai calon dalam pilihanraya umum akan datang.


Pilihan raya umum akan datang dijangka menjadi perlawanan sengit untuk membentuk kerajaan Malaysia baru. Beberapa kerusi di seluruh negara cenderung untuk menjadi pertempuran hangat oleh sebab dimenangi dengan majoriti tipis. The Malaysian Insider melihat beberapa kerusi panas ini dalam apa yang dikatakan pilihan raya sengit untuk memerintah Malaysia.

BUTTERWORTH, 10 Okt — Bandar sepi Kepala Batas, jauh dari hiruk-pikuk ibu negeri Pulau Pinang George Town atau Butterworth, adalah sebuah perbandaran yang semakin meningkat di utara Seberang Perai dengan Dewan Millenium sebagai mercu tanda utama.

Walaupun peningkatan dalam pembangunan perumahan baru sehingga infrastruktur di bandar kecil, orang-orang di sana kekal sebagai komuniti rapat yang menjaga diri mereka sendiri. Dan salah satu yang paling terkenal sudah pasti bekas perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.

Abdullah yang lebih dikenali sebagai Pak Lah, telah menjadi ahli parlimen kawasan ini semenjak tahun 1978.
Bekas Perdana Menteri yang bertutur secara lemah lembut itu masih sangat dihormati dan dipandang tinggi oleh orang Kepala Batas, menurut ahli Barisan Nasional (BN) tempatan.

"Malah, walaupun beliau bukan seorang calon dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, apa yang beliau perlu lakukan adalah membuat penampilan dan menyokong sesiapa yang bertanding dan BN pasti akan mengekalkan kerusi itu seperti tahun-tahun sebelumnya," katanya.

Ya, terdapat cakap-cakap bahawa Abdullah tidak akan bertanding dalam PRU akan datang dan beberapa nama telah disebut sebagai calon untuk menggantikan beliau, terutamanya Ketua Pemuda Umno Kepala Batas, Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican (gambar).

Malah, keyakinan yang telah membawa kepada kerusi dianggap sebagai "laluan langsung ke Parlimen" telah menyebabkan perebutan dalaman bagi barisan Umno tentang siapa yang harus menggantikan Abdullah. "Ini adalah kerusi pasti-menang jadi sudah tentu beberapa pemimpin Umno kini bersaing untuknya," kata sumber.

Beliau berkata pemimpin-pemimpin Umno tidak bimbang tentang kemungkinan PAS boleh merampas kerusi itu dari mereka pada masa pilihan raya.

"Kepala Batas, walaupun banyak perkembangan, masih banyak kawasan luar bandar dan di kawasan luar bandar, orang berfikir secara berbeza jadi, tidak salah bagi Umno untuk berfikir bahawa ini adalah kerusi pasti-menang," katanya.

Beliau menambah bahawa orang-orang di kawasan luar bandar, terutamanya masyarakat Melayu, adalah sekumpulan orang yang setia dan apabila mereka merasakan bahawa mereka telah dijaga dengan baik, mereka akan mengundi kerana mereka merasa terhutang budi. Bagi 34 tahun lalu, orang itu adalah Abdullah.

Walaupun Reezal seolah-olah menjadi calon yang paling mungkin bagi menggantikan Abdullah, bekas ADUN Bertam, Datuk Hilmi Abdul Rashid turut melobi bagi kerusi tersebut. Terdapat cakap-cakap bahawa Datuk Zainal Abidin Osman, sepanjang jalan dari Nibong Tebal, boleh terjun ke kerusi tersebut oleh kerana hubungan rapat dengan Abdullah.

"Sudah tentu sekarang Abdullah tidak lagi bertanggungjawab, Zainal tidak akan mempunyai peluang yang lebih berbanding Reezal atau Hilmi terutama apabila keputusan itu terpulang kepada ketua Umno dan perdana menteri Datuk Seri Najib Razak," sumber dalaman parti berkata.

Dengan jelas, Abdullah terganggu dengan pergaduhan dalaman ini. Dalam ucapannya baru-baru ini, beliau menggesa ahli-ahli Umno untuk meletakkan kepentingan parti melebihi kepentingan diri bagi memastikan kemenangan BN dalam pilihan raya akan datang.

Beliau dilaporkan berkata bahawa dia tidak mahu melihat pergaduhan dalaman di kalangan ahli-ahli kerana ia boleh melemahkan parti, menyebabkan huru-hara dan menggambarkan Umno sebagai sebuah parti sombong.

Jika pemimpin Umno mengetepikan kepentingan diri, Reezal akan menjadi pertaruhan terbaik kerana masih muda dan muncul lebih mampu untuk berkhidmat.

"Penduduk mahu melihat perubahan seperti dijanjikan oleh BN jadi akan menjadi bijak bagi BN meletakkan beberapa muka-muka baru untuk menunjukkan mereka melakukan perubahan kepimpinan dan memberi laluan kepada golongan muda memimpin," sumber yang lain berkata.

Reezal mungkin akan melawan setiausaha Pemuda PAS Pulau Pinang, Ustaz Afnan Hamimi Taib Azamudin yang disebut-sebut bakal bertanding di kawasan parlimen Kepala Batas.

Dalam PRU 2008, Abdullah telah dicabar PAS oleh Mohd Subri Arshad dan menang dengan majoriti 11,246.

Hampir 75 peratus pengundi di sini adalah Melayu dan salah satu faktor penting untuk menguasai kerusi itu adalah untuk memenangi hati orang Melayu.

Seorang pemerhati politik tempatan berkata bahawa orang Melayu luar bandar mudah gembira dan kini dengan semua pemberian dalam Bajet baru, mereka pasti menjadi lebih pro-BN.

"Mereka adalah orang yang mudah jadi dengan semua pemberian kepada mereka seperti BR1M dan subsidi telefon pintar, mereka akan menjadi sangat gembira dan akan mengundi dengan sewajarnya," katanya.

Bagaimanapun, beliau menegaskan bahawa orang-orang di kawasan Bertam, kawasan yang kebanyakannya Cina, akan menjadi lebih sukar bagi. Orang Cina membentuk kira-kira 21 peratus pengundi di kawasan itu.
Tetapi Bertam hanya membentuk sebahagian kecil daripada 21 peratus sebagai kawasan kebanyakannya pengundi Cina, Kampung Selamat, adalah kubu kuat BN. Ini adalah kerana terdapat lebih 80 ladang babi di kawasan itu dan penternak babi ramai masih bimbang dengan PAS dan dasar Islam mereka.

Afnan sememangnya perlu untuk meyakinkan pengundi bukan Melayu bahawa PAS, sebagai salah satu komponen gabungan Pakatan Rakyat (PR), boleh berkhidmat kepada mereka seperti BN.

Tidak dikenali oleh orang BN, Afnan telah membuat kehadirannya dirasai dengan membuat lawatan di kawasan pilihan raya tersebut di kawasan-kawasan kebanyakannya orang Melayu; menganjurkan pelbagai acara komuniti dari memberi ceramah sertamenyampaikan bantuan kepada mereka yang memerlukan.

Ahli perniagaan muda ini, yang dalam usia 40-an, bersikap mesra dan merendah diri maka tidak hairanlah beliau agak disukai oleh beberapa penduduk di kawasan itu walaupun hakikatnya dia bukan dari Kepala Batas tetapi dari Bukit Mertajam.

"Kami telah mendapat penerimaan cukup baik daripada pengundi setakat ini, jadi kami yakin bahawa pada masa ini, kita hanya mungkin dapat merampas kerusi ini dari BN," kata seorang ahli PAS. Namun begitu samada populariti yang semakin meningkat di peringkat akar umbi boleh diterjemahkan kepada undi masih belum dapat dilihat./~TMI

Pak Cik, izinkan saya berzina dengan anak pak cik ...

Posted: 09 Oct 2012 07:42 AM PDT

gambar sekadar hiasan

Gadis : Masuk lah dulu, jumpa dengan ayah saya
Teruna : Boleh ke?
Gadis : Masuk je lah, saya nak siap

Menyusup masuk si teruna melalui pintu utama. Pintu yang siap terbuka mengaluka-alukan kedatangan si Teruna.

Teruna : Assalamualaikum.


Bapa G : Waalaikumusalam.

Melihat pada lantangnya suara bapa si gadis, terus si teruna kaku membatu. Lantas si gadis menarik tangan si teruna menyedarkan dari lamunan itu.

Gadis : Mari, duduk kat kerusi
Teruna : eh.

Setelah tangan dihulur dan salam bertaut, duduklah si teruna di kerusi hampir menghadap bapa si gadis. Hanya surat khabar yang menjadi tabir antara mereka.

Bapa G : nak jalan kemana hari ni?
Teruna : Bandar je cik, dia nak carik barang katanya. Barang apa tak tau lah saya
Bapa G : oh..
Teruna : ??

Hampir 5 minit senyap tanpa suara. Dan ibu si gadis keluar dari tabir ruang utama dan ruang belakang membawa air serta biskut kering. Si teruna senyum kelat.

Ibu G : minum la ni sikit. Kamu sudah sarapan?
Teruna : ehh. Sudah cik. Terima kasih.
Ibu G : kamu malu-malu pula dengan kami.
Teruna : segan cik. Hehe
Bapa G : bila kamu nak hantar rombongan?
Ibu G : eh. Apa ayahnya ni?
Teruna : ehh. Duit takde lagi. Hehe
Bapa G : kamu bawa anak kami kehulu-kehilir. Apa orang kata nanti
Teruna : (eh. Malu ngan orang ke malu ngan Allah, lagi takut orang kata dari Allah yang menghukum) Kami naik kereta je cik, tak de la nampak berkepit sangat. Boleh saya tanya cik sikit
Bapa G : boleh takda masalah
Teruna : pakcik ngan makcik nak letak wang hantaran berapa ye?
Bapa G : kalau boleh 20 ribu
Ibu G : ehh. Tak kisah la, tapi kalau boleh acik nak lebih tinggi sikit dari orang sebelah ni
Teruna : Berapa tu cik?
Ibu G : dalam 25 ribu ke atas dan dulang 25 keatas pihak lelaki
Teruna : (amboi, ko melantak dulang ke ape? Wuhaa.. 25 ribu. Mana nak dapat, aduh) Tingginya acik, tak boleh rendah lagi ke?
Bapa G : itu nasib kamu la, kamu yang nak kat anak kami. Lagipun dialah satu-satunya anak perempuan kami, kene lah market sikit. Nak grand-grand camtu.



Si teruna hampir hilang akal apabila disebutkan harga si gadis itu. Dan si teruna cuba berbincang untuk merendahkan harga si gadis.

Teruna : nak Tanya lagi, kenapa anak acik tak pakai tudung?
Bapa G : itu kenalah Tanya maknya
Teruna : (ehh. Boleh pas-pas pulak dah)
Ibu G : ehh. Awak lah. Apa pulak saya. Awak yang sepatutnya didik anak
Bapa G : saya kan kerja. Mana ada masa
Teruna : (pulak dah, gaduh nanti) Ehh-ehh. Makcik pakcik. Kita lupakan dulu soalan tadi sebab kalau ikut makcik pun tak tutup kepala jugak. Maksudnya lebih kurang jugaklah. Nak Tanya lagi, anak acik pandai masak?
Bapa G : hmm.. haram. Tau-tau bangun tido pukul 12 lebih, bukan bangun pagi dah tu. Bangun tengahari. Terus makan tengahari.
Ibu G : apa la ayahnya, orang ni nak buat anak kita bini, dia cerita buruk-buruk pulak.
Bapa G : maknya pun sama suka bangun lambat juga.
Ibu G : abahnya!
Teruna : (kah kah kah.. bengong. Camtu pun nak cerita) Ehh.. acik sekarang saya da tau. Okeh. Soalan lagi. Boleh tak dia baca quran?
Ibu G : boleh sikit-sikit kot
Teruna : kali terakhir bila?
Ibu G : err. Darjah 1 agaknya.
Teruna : hmm.
Ibu G : kenapa?
Teruna : takda apa makcik. Soalan cepumas. Dia solat tak?
Bapa G : apa motif kamu Tanya semua ni. Dia kan selalu ikut kamu. Kamu tau la.
Teruna : kalau kat luar saya ajak dia solat, dia cakap datang bulan. Hari-hari datang bulan. Dia tau solat atau tak?

Hampir terkedu si bapa dan si ibu. Dan pada raut wajah mereka berdua terdapat tanda-tanda kemerah-merahan menahan amarah.

Teruna : boleh saya sambung lagi. Dia tak reti masak, tak reti solat, tak reti mengaji, tak reti nak tutup aurat sebelum dia jadi bini saya lagi. Dosa-dosa dia terang-terang pegi kat makcik ngan pakcik. Lagipun tak berbaloi harga 25 ribu untuk dia. Lain lah dia ni hafizah, 30 juzuk dalam kepala, bertutup litup habis dari bawah sampai ke atas dan tau jaga batas, haa.. itu barulah berbaloi 100 ribu pun saya sanggup bayar. Tapi orang macam tu kalau kahwin mereka memilih untuk serendah-rendah mahar. Sebab sebaik-baik perkahwinan adalah serendah-rendah mahar. Mata bapa si gadis direnung tajam oleh mata ibu si gadis. Keduanya senyap tanpa suara. Ketiga mereka menundukkan kepala. Lumrah adat untuk menjadikan anak perempuan untuk dijadikan objek pemuas nafsu hati menunjukkan kekayaan serta bermegah-megah dengan apa yang ada. Terutamanya pada majlis perkahwinan. Adat mengatasi agama. Dibiarkan anak perempuan dihias dan dibuat pertunjukkan di khalayak ramai. Sedang pada waktu itu akad telah dilafaz si suami, dan segala dosa anak perempuan sudah mula ditanggung oleh si suami. Amatlah rugi. Mahar berpuluh ribu dibayar pada isteri dan sepatutnya hanya si suami seorang yang berhak melihat, tetapi pada hari pertama perkahwinan iaitu semasa persandingan sahaja berpuluh ribu mata yang melihat si isteri. Seolah-olah si suami membayar mahar untuk mereka sekali.

Bapa G : tapi kan. Pakcik nak anak pakcik rasa sekali. Benda seperti tu kan sekali seumur hidup.
Teruna : pakcik nak anak pakcik rasa ke pakcik yang rasa grand?
Ibu G : tentulah kami berdua pun turut gembira.
Teruna : yeke? Saya sambung lagi ya. Acik, saya bukan apa. Sekarang dosa anak pakcik, pakcik yang tanggung. esok lusa lepas akad nikah terus dosa dia saya yang tanggung. pastu pakcik nak buat bersanding pulak. Setiap mata yang memandang saya akan dapat dosa. Lagilah saya berdosa sangat-sangat. Ibu si gadis segera mengambil langkah mudah dengan menarik diri daripada perbualan itu. Si ibu tahu, si teruna bercakap menggunakan fakta islam. Dan tidak mungkin ibu si gadis dapat melawan kata si teruna itu.
Bapa G : kau memandai pulak nak cakap agama ngan kami.
Teruna : ehh. Sory pakcik. Bukan saya nak cakap pasal agama. Tapi itulah hakikat sebenar. Kita terlalu pandang pada adat sampai lupa agama.
Bapa G : camni lah. Kamu sediakan 25 ribu, ngan 31 dulang. Kalau takde, kamu tak boleh kahwin ngan anak aku!
Teruna : lama lagilah camtu. Dalam umur saya 30 lebih, baru dapat masuk meminang. Kalau camtu pakcik, 'izinkan saya berzina ngan anak pakcik'?
Bapa G : hoi! Kau dah melampau, ko baik-baik sikit cakap tu. Jangan main sedap mulut je.
Teruna : dengar dulu penjelasan saya pakcik. Pakcik tau tak apa sebab orang berzina dan banyak anak luar nikah? Sebab benda nil ah pakcik. Selalu ibu bapa perempuan yang meletakkan berpuluh ribu ringgit sampai pihak lelaki terpaksa menangguh hasrat untuk berkahwin. Tetapi cinta dan nafsu kalau tidak diiringkan dengan betul, syaitan yang jadi pihak ketiga untuk menyesatkan manusia. Akhirnya mereka mengambil jalan pintas memuaskan nafsu serakah dengan berzina. Mula-mula memang ringan-ringan dahulu pakcik, pegang-pegang tangan, peluk-peluk, pegang pinggul, dan sebagainya. Tapi lama-lama jadi berat-berat. Yang berat-berat tu pakcik sendiri pun boleh bayangkan.

Bapa G : apa kaitan kamu nak berzina pula
Teruna : yalah. Dah pakcik tak bagi kami kahwin sekarang, biar ada duit dulu baru boleh kahwin. kami nak lepaskan nafsu camna pakcik? Tiap hari saya tengok dia, dia tengok saya. Susah pakcik. Nafsu. Sebab tu saya dengan rendah hati minta izin pada pakcik untuk berzina ngan anak pakcik. Apa yang penting pakcik tahu yang saya dan dia nak berzina. Sebab rata-rata orang yang berzina ni ibu bapa tak tau. Nampak je biasa-biasa sedangkan da berzina. Err.. berzina bukan sahaja yang ehem-ehem je. Ada yang zina-zina ringan. Tapi sebab ringan tu yang akan jadi berat.
Bapa G : hmm. Kamu ni peliklah. Nasib baik pakcik cool je. Kalau orang lain, da lama angkat parang. Tapi kalau takde duit, camna kamu nak bagi dia makan
Teruna : hehe. Pakcik. Pakcik lupakah dengan apa yang telah Allah bagitau.

"Dan kahwinkanlah orang-orang bujang (lelaki dan perempuan) dari kalangan kamu, dan orang-orang yang soleh dari hamba-hamba kamu, lelaki dan perempuan. Jika mereka miskin, Allah akan memberikan kekayaan kepada mereka dari limpah kurniaNya kerana Allah Maha Luas (rahmatNya dan limpah kurniaNya), lagi Maha Mengetahui." (an Nur 32). Takkan la kita tak yakin dengan apa yang Allah janjikan. Lagipun pakcik, kalau makan dan minum tu insyaAllah, berdaya lagi untuk saya beri pada dia. Tempat tinggal tu kita boleh bincang lagi. Kalau benda ni boleh menghalang kami dari melakukan perkara dosa dan sia-sia. Baiklah disegerakan. Pakcik pun tak mau perkara-perkara tak elok kan. Senyap tanpa kata bapa si gadis, merenung kata-kata si teruna. Segera bapa si gadis memikirkan cara untuk mematahkan kata-kata si teruna. Dan bapa si gadis mendapat akal.

Bapa G : kamu tau la zaman sekarang ni. Kalau ikut cara kamu tu. Mungkin kamu tak suka dengan persandingan, pakcik boleh terima. Tapi kamu kena la ambil kira apa orang lain yang akan kata. Tau-tau orang akan mengata anak aku kena tangkap basah dan kena nikah paksa dengan kamu. Mana nak letak muka ni.
Teruna : bagus juga cadangan pakcik tu. Kena tangkap basah 2 ribu je denda. Kat Malaysia takde hudud, dan kalau untung. Boleh nikah masa tu jugak. Bagus-bagus.
Bapa G : serius lah sikit.
Teruna : betul dah tu pakcik. Hehe. Tapi pakcik, saya tak kata pun takde walimatul urus. Sedang walimatul urus itu perlu untuk hebahkan yang anak-anak dah kahwin. itu cara islam. Ok. Tapi yang tak oknya, bersanding tu ha. Kesian saya pakcik, saya seorang bayar mahar untuk anak pakcik, orang lain pun dapat tengok. Siap kalau berhias secara berlebihan dan orang lain yang lihat menaikkan nafsu syahwat mereka, saya yang berdosa pakcik. Saya yang tanggung dosa dia. insyaAllah pakcik. Kita bukan nak buat apa pakcik. Syariat memang camtu. Maha baiknya Allah sebab jaga kita selama ini, tapi benda remeh-temeh camni pun kita masih pandang ringan dan kita tak menjaga apa yang telah Allah janjikan. Susah lah camtu pakcik.,Sory lah pakcik kalau ada kata saya yang membuat pakcik kurang senang ngan saya. Segala-galanya kita serah pada Allah, kita merancang je. Azan zohor berkumandang, jaraknya tidak sampai 10 dari surau berdekatan rumah si gadis. Si teruna memohon untuk ke surau dan mengajak bapa si gadis untuk pergi bersama. Namun ajakan ditolak dengan lembut. Lantas memberi salam dan memohon untuk keluar. Di birai tingkap bapa si gadis melihat si teruna mengeluarkan kopiah dari poketnya dan segera di pakainya. Masuk ke dalam kereta dan hilang dari penglihatan bapa si gadis tadi. Sedang si gadis yang sedari tadi berdiri di balik tirai bersama ibunya menitiskan air mata mendengar luahan kata-kata si teruna terhadap ayahnya. Tudung pemberian si teruna sebagai hadiah pada hari jadinya yang lepas digenggam erat. Ibu si gadis juga menitiskan air mata melihat pada kelakuan anaknya. Segera ibu dan si gadis ke ruang tamu menghadap ayahnya.

Ibu G : apa yang budak tu kata betul. Kita ni tak beratkan pada agama selama ni. Kita sambil lewa abahnya.
Bapa G : hmm.. ntahlah, tak tahulah saya. Keras betul budak tu kata tadi. Satu-satu kena. Dia pesan tadi, suruh bersiap, lepas zohor dia amik kamu.
Gadis : takde mood nak pegi la ayah. Ntah,,

Si gadis terus mencapai telefon bimbitnya dan menaip mesej.

Si teruna yang selesai mengambil wuduk tersenyum apabila membaca mesej yang baru sahaja diterima daripada si gadis

"andai Allah telah memilih dirimu untukku,
aku redha dan akan terus bersama mu,
aku juga akan terus pada agama yang ada padamu." " : )"

"petang ni takde mood nak keluar, Sory.

Minggu depan ayah suruh hantar rombongan.

Kesudahannya...... :)

p/s : kredit untuk Nur Asma.


Read more: http://ceritekiter.blogspot.com/2012/10/pakcik-izinkan-saya-berzin-dengan-anak.html#ixzz28oS5EiED

Anak ayam gred A ditahan ....

Posted: 09 Oct 2012 04:55 AM PDT


SITI SHAHROSAMIRAH SHAHARMAN
9 Oktober 2012
'Anak ayam' gred A ditahan
Wanita yang ditahan dalam operasi di sebuah hotel berhampiran Jalan Tun Ali, awal pagi kelmarin.
MELAKA - Selepas enam bulan cubaan gagal, Jabatan Imigresen negeri akhirnya berjaya menyerbu sebuah hotel berhampiran Jalan Tun Ali, di sini, hingga membawa kepada penahanan 16 'anak ayam' gred A, awal pagi kelmarin.
Mereka, masing-masing 12 warga Vietnam dan empat warga Thailand ditahan dalam serbuan oleh penguat kuasa Jabatan Imigresen, dalam operasi bersepadu diketuai Majlis Bandaraya Melaka Bersejarah (MBMB), kira-kira jam 1.15 pagi.
Serbuan turut disertai tujuh agensi lain termasuk Jabatan Agama Islam Melaka (Jaim), Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Agensi Anti Dadah Kebangsaan (AADK) itu turut menahan sorang wanita dipercayai 'ibu ayam' berusia 52 tahun.
Penahanan itu juga menyebabkan wanita dari Vietnam itu hanya berputih mata selepas keuntungan berjumlah RM744 dirampas dipercayai hasil urus niaga aktiviti seks pada malam tersebut.


Pengarah Jabatan Imigresen negeri, Kamalludin Ismail berkata, ketika serbuan, semua wanita terbabit ditangkap sewaktu  bersembunyi di bilik  gelap di tingkat enam.
"Serbuan dilakukan di tingkat 10, namun hanya terdapat lelaki sahaja di situ sebelum kami menemui kasut wanita berhampiran kaunter dan pemeriksaan lanjut di tingkat enam menemui 17 wanita termasuk seorang dipercayai 'ibu ayam'.
"Turut dirampas adalah sebuah buku perniagaan, wang tunai RM744 disyaki hasil pelacuran dan 49 keping kondom yang masih belum digunakan di dalam sebuah laci," katanya kepada pemberita, di sini, semalam.

Menurutnya, dua lelaki warga Nepal dan Bangladesh turut ditahan bersama semua wanita berusia 17 hingga 52 tahun dalam serbuan berkenaan.

"Modus operandi mereka adalah berselindung di sebalik khidmat rumah urut, kononnya menawarkan spa di tingkat 10 hotel berkenaan.

"Siasatan awal mendapati, mereka menjalankan aktiviti mengurut dan spa di tingkat 10, pusat hiburan di tingkat sembilan dan aktiviti tidak bermoral di tingkat enam," katanya.

Kamalludin berkata, pihaknya percaya, sebelum melakukan hubungan seks, semua wanita terbabit berkumpul di tingkat sembilan hotel berkenaan, yang turut menempatkan sebuah disko.
"Mereka akan berunding dengan pelanggan masing-masing dan melakukan seks di tingkat enam," katanya.

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


Utusan bersalah menyunting artikel burukkan MP Seputeh

Posted: 09 Oct 2012 01:01 AM PDT

Okt 8 2012 Pengerusi Institut Akhbar Malaysia, Chamil Wariya dan Utusan Malaysia memohon maaf kepada Ahli Parlimen Seputeh, Teresa Kok kerana fitnah yang disiarkan dalam artikel bertajuk 'Politik Baru YBJ' yang diterbitkan oleh edisi hujung minggu akhbar harian milik Umno itu pada 12 Oktober 2008.

Peguam Zalil Mohd Mess - dalam kenyataan pemohonan maaf yang dibacakan di Mahkamah Tinggi hari ini - berkata artikel itu telah diubah oleh edisi hujung minggu Utusan Malaysia - Mingguan Malaysia - tanpa persetujuan Chamil.

Penyelesaian itu direkodkan di hadapan Hakim Datuk Abdul Hamid Sultan Backer

Peguam Sankara Nair yang mewakili Teresa memberitahu mahkamah bahawa ahli parlimen DAP itu tidak menuntut bayaran kos daripada Chamil.

Katanya, Utusan Malaysia perlu membayar RM50,000 kos sebagai sebahagian daripada penyelesaian tersebut dan penerbit bersetuju untuk menyiarkan permohonan maaf itu dalam Mingguan Malaysia.

Chamil, dalam menyuarakan kesalnya kerana menurutnya cerpen yang dikarangnya itu telah disiar dan dieksploitasi oleh Mingguan Malaysia, memohon maaf kepada Teresa dan semua yang terlibat.

Katanya, (suntingan) cerpen tersebut bertujuan untuk melaga-lagakan beliau dengan Teresa.

"Saya juga merasa kesal bahawa Mingguan Malaysia telah menyunting cerpen asal saya dengan cara yang tidak profesional dan tidak beretika di luar pengetahuan saya dan tanpa persetujuan saya.

"Saya tidak bertanggungjawab terhadap penyiaran cerpen itu,"
kata Chamil dalam kenyataan empat muka surat itu.

"Dalam cerita rekaan yang saya hantar kepada Pengarang Mingguan Malaysia itu saya dengan terang dan jelas telah membuat perbezaan yang nyata antara watak YB J (rekaan) dengan watak Ahli Parlimen Seputeh, YB Teresa Kok. Dalam karya asal saya itu, YB J hanya mirip kepada watak YB Teresa Kok tetapi YB J bukan YB Teresa Kok.

" Katanya, perubahan ini bukan kecil tetapi adalah fundamental yang merubah keseluruhan penceritaan, yang jauh berbeza dengan apa yang terkandung dalam karyanya.

Beliau percaya bahawa penggantian nama YB Teresa Kok dan jawatan beliau adalah disengajakan oleh editor Mingguan Malaysia dengan tujuan untuk menjana kontroversi dan skandal.

"Akibatnya saya dan YB Teresa Kok menjadi mangsa kepada kejadian ini," kata Chamil.

Beliau akui bahawa pihak pengarang atau penerbit berhak untuk menukar atau mengubah sebarang skrip yang dihantar kepada mereka, tetapi berkata perubahan-perubahan itu, setelah dibuat, hendaklah dirujuk semula kepada penulis karya asli untuk mendapatkan persetujuan.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


US NASHA SEMAKIN CELARU, CARI ALASAN UNTUK DIPECAT?

Posted: 09 Oct 2012 02:32 PM PDT

 

Oleh:  WFAUZDIN NS

LEPAS satu, satu hal yang ditimbulkan oleh Us Nasha semenjak beliau tidak lagi memegang jawatan Timbalan Presiden PAS.  Perbalahan hebat di antara beliau dengan Karpal Singh juga bermula selepas beliau tidak memegang jawatan tersebut, sedangkan beliau bukan tidak tahu pendirian DAP selama ini di dalam beberapa isu berkaitan hukum Islam.  

Sewaktu Us Nasha memegang jawatan Timbalan Presiden PAS untuk beberapa tahun, adakah beliau merasakan waktu itu DAP berbeza dari DAP sekarang?  Mengapa waktu itu beliau tidak berkokok seperti sekarang?  Hilang sahaja jawatan, beliau sudah tidak tentu hala pendiriannya, asyik menuding jari ke hulu ke hilir, sekejap tuding kepada DS Anwar, sekejap lagi kepada Karpal Singh.  Dan, yang terbaru beliau mendakwa ada golongan (dimaksudkan DAP Sarawak) yang berdoa agar negara ini menjadi sebuah negara Kristian.  Baca kenyataan beliau seperti yang dipetik di dalam Malaysiakini;

"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.  "Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya (Malaysiakini).

Jika beliau ada bukti yang kukuh, mengapa sekarang beliau timbulkan sedangkan Pilihanraya Sarawak sudah berlalu lama?  Dan, mengapa beliau tidak mengemukakan bukti kukuh itu paling tidaknya kepada Majlis Syura di dalam PAS agar PAS boleh melakukan penyiasatan dan mengambil apa jua tindakan yang perlu?  Tidakkah tindakan melalui parti lebih berkesan daripada beliau berkokok seorang diri di khalayak ramai?  Apa motif beliau?  Untuk dilihat menjadi hero lebih hero daripada Presiden JATI?  Mungkin beliau tidak mahu mengemukakan bukti beliau itu kepada parti kerana sudah tidak yakin lagi dengan parti yang beliau dokong sekarang.  Jika benar begitu, tunggu apa lagi?  Us Nasha boleh keluar dari parti dan bawa segala bukti yang beliau ada itu kepada Umno atau JATI, kemudian kita lihat apa yang kedua-dua sekutu itu boleh buat dengan aduan Us Nasha.

Samada perbuatan mendoakan negara ini menjadi sebuah negara Kristian itu merupakan satu kesalahan atau tidak, itu kita tidak tahu.  Tetapi, sebagai umat Islam mengapa kita takut sangat dengan doa orang-orang bukan Islam?  Us Nasha yakinkah dengan doa-doa mereka dari doa-doa orang Islam?  Mengapa kita tidak perbanyakkan doa kepada Allah untuk selamatkan negara ini dari ancaman musuh-musuh Islam?  Musuh-musuh Islam bukan hanya sebilangan dari orang-orang bukan Islam sahaja, tetapi terdapat juga musuh-musuh Islam di kalangan orang-orang Islam itu sendiri.  

Soal umat Islam kena bersatu padu ini bukan baru dilaungkan.  PAS tidak pernah lekang mulut mengajak umat-umat Islam bersatu atas dasar Islam, begitu juga Umno.  Bezanya Umno mahu bersatu atas dasar Melayu, tambah pelik lagi bersatu yang difahami oleh Umno adalah penyatuan Umno-PAS sahaja.  PKR tidak perlu diajak bersatu kerana bagi Umno mungkin PKR ini tidak ada langsung orang-orang Melayu dan Islam di dalamnya.  Di sini jelas dapat dilihat siapa sebenarnya yang tidak mahu bersatu, dan pihak ini lah yang sepatutnya Us Nasha dakwahkan.

Jika benar Us Nasha ikhlas untuk membela Islam, beliau harus bertindak dengan lebih bijak.  Selaku Ahli Majlis Syura dan ahli PAS, beliau harus mendahulukan partinya terlebih dahulu untuk menyuarakan sesuatu yang dianggap sensitif, bukannya berkokok di dalam media melainkan beliau sudah tidak yakin lagi dengan kewibawaan PAS.  Jika begitu, Us Nasha mahu tunggu apa lagi?  Mahu tunggu dipecat? /wfauzdin.blogspot.com









RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Dosa Umno kepada rakyat Kelantan

Posted: 09 Oct 2012 06:22 PM PDT

Kelantan adalah salah sebuah negeri yang berdaulat, dinaungi pemerintahan Beraja sejak berkurun lamanya dan menjadi antara komponen negeri yang membentuk Persekutuan Malaysia. Majoriti rakyat Kelantan adalah terdiri dari kalangan orang-orang Melayu-Islam. Kelantan terkenal sebagai negeri yang subur dengan pendidikan Islam dan kebudayaan Melayu.


Orang-orang Melayu Kelantan terkenal dengan sifat kerajinan mereka, mereka berhijrah merantau di seluruh pelosok negara untuk bekerja. Malah ramai kalangan rakyat Kelantan terdiri dari golongan profesional yang menduduki jawatan penting dalam negara.
Mereka adalah rakyat Malaysia yang setia dengan negara, mereka membayar cukai dan mereka turut menyumbang kepada pembangunan negara.
Read More / Baca Lagi >>

Taktik kotor Najib jerat Pakatan Rakyat dengan "Kabinet Bayangan"

Posted: 09 Oct 2012 06:22 PM PDT

Nampaknya Perdana Menteri, Dato' Seri Najib Tun Razak mengalabah apabila sengaja mengada-ngadakan isu kabinet bayangan bagi memperlekehkan Pakatan Rakyat.
 Niat utamanya ialah bagi memberitahu rakyat betapa Pakatan Rakyat belum bersedia untuk memerintah negara kerana mereka tiada kabinet bayangan seperti yang diuar-urakan oleh Najib sehari dua ini.


Apa yang jelas, Najib sepatutnya mengamalkan apa yang beliau katakan dan tidak berat sebelah, hanya mahukan kabinet bayangan daripada Pakatan Rakyat semta-mata. Sedangkan BN juga amat wajar mengarahkan BN di Kedah, Kelantan, Pulau Pinang dan Selangor untuk membentangkan kabinet bayangan mereka sekiranya BN bersungguh mahu menawan kembali negeri-negeri tersebut.
Read More / Baca Lagi >>

PR tiada halangan tubuh syarikat minyak dan gas

Posted: 09 Oct 2012 06:19 PM PDT

SHAH ALAM – Pakatan Rakyat (PR) tidak mempunyai halangan untuk menubuhkan syarikat minyak dan gas sendiri sekiranya mengambil alih Putrajaya selepas Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU 13) nanti.

Pensyarah Jabatan Ekonomi, Universiti Malaysia Terengganu, Prof Madya Mohd Anuar Md Amin berkata, apabila mereka menjadi pentadbir, akta berkaitan pengurusan minyak yang sedia ada boleh ditukar.

Menurutnya, mereka berhasrat untuk menubuhkan syarikat baru untuk menguruskan minyak kerana ia sumber utama negara.

"Mereka mahu sumber kewangan menyebabkan mereka fokus kepada minyak kerana ia merupakan sumber kekayaan negara.
Read More / Baca Lagi >>

Tak mati kelaparan pun kalau tak jadi ahli Umno

Posted: 09 Oct 2012 06:14 PM PDT

Ini kisah benar lagi saheh
Berlaku di Changlon,Kedah dalam parlimen Kubang Pasu ,Dun Bukit Kayu Hitam
Pada tahun 2003 saudara saya buka kaunter jual tiket bas express atas tanah Majlis Daerah Kubang Pasu.Perniagaan beliau berjalan dengan baik dan dapat sambutan yang menggalakkan.Sangkakan hujan hingga ke petang rupanya hujan di tengahari.Gerombolan parti syaitan yang tak terpikir bahawa perniagaan saudara saya menjadi maju dan berkembang telah pasang niat jahat dengan adukan kepada Majlis Daerah untuk ambil tindakan menyaman.Saman demi saman tidak diendahkan saudara saya akhirnya tindakan untuk merobohkan kaunter tiket yang dibina dengan modal RM35,000 telah diambil oleh pihak berkuasa tempatan.

Read More / Baca Lagi >>

Isu Faekah ke Biro Politik PKR malam ini?

Posted: 09 Oct 2012 06:10 PM PDT


SPRM sedang teliti isu surat sokongan Faekah SHAH ALAM - Biro Politik PKR dijangka membincangkan kedudukan Setiausaha Politik Menteri Besar Selangor, Faekah Husin pada mesyuarat mingguannya malam ini.

Sinar Harian Online difahamkan perkara itu akan dibawa ke perhatian Biro Politik susulan permintaan daripada beberapa pemimpin Selangor dan juga Biro Politik negeri agar Faekah dipecat dari jawatannya ekoran komen kepada media mengenai kenyataan Timbalan Presiden PKR, Azmin Ali menyentuh kedudukan Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim jika Pakatan Rakyat (PR) menang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Sumber mengesahkan bahawa surat meminta agar Faekah diambil tindakan telah dihantar kepada Setiausaha Agung PKR, Datuk Saifuddin Nasution Ismail, semalam.

"Ya, surat sudah dihantar kepada lembaga disiplin menerusi Setiausaha Agung, jadi saya percaya bahawa pejabat Setiausaha Agung akan membawa perkara ini kepada Biro Politik untuk memutuskan sama ada lembaga disiplin perlu mengadakan siasatan atau sebaliknya.
Read More / Baca Lagi >>

Anwar should control Azmin’s agenda

Posted: 09 Oct 2012 06:08 PM PDT

A PKR in disarray is Anwar in disarray because we know they are one and the same.

Before Anwar Ibrahim can lead Pakatan Rakyat into battle with Barisan Nasional at the 13th general election, before he can ask for the people to cast their votes his way, before he can seriously think that he can be prime minister, before all this can happen, he must first put right what is wrong within PKR.
A PKR in disarray is Anwar in disarray because we know they are one and the same.
I have been told many times by those in PKR that the affairs in the party are not the concern of anyone except those in PKR.
But in an election year even how Maggi Mee and Kachip Fatimah do the marketing of their products is of interest to everybody – what more the happenings in PKR.
That is why when PKR deputy president Azmin Ali tells us that Selangor Menteri Besar Khalid Ibrahim will be given a Cabinet post should Pakatan win the government, we want to know whether this is Azmin talking, PKR/Anwar talking or Pakatan talking?
And more to the point, if Khalid is given a Cabinet post, who will be menteri besar of Selangor? Surely not Azmin!
The entire fracas has taken me back to January this year when we were awaiting the verdict on Anwar's Sodomy ll trial.
Read More / Baca Lagi >>

You are worth only 5 sen to BN!

Posted: 09 Oct 2012 06:07 PM PDT

You are worth only 5 sen to BN!I AM WONDERING how much more insults will the majority of Malaysians absorb before they wake up politically to find that they have been had big time by the Barisan Nasional (BN) government.
After 55 years of BN's plundering of the nation's wealth, 26 million Malaysians are saddled with a RM502.4 billion federal debt or 53.7% of the Gross Domestic Product (GDP) this year.
That is only 1.3% short of the 55% legislated debt ceiling.
Also, there are RM118 billion in off Budget liabilities or sovereign guarantees for private corporations like the Port Klang Free Zone (PKFZ) and government-linked company loans ending 2011.
However, many economists believe that we have already breached the legislated debt ceiling as International Trade and Industry Deputy Minister Mukhriz Mahathir appeared to have "accidentally" leaked out some alarming information while speaking to new students in Universiti Utara Malaysia (UUM) on Sept 6, 2012.
'Loose-lips' Mukhriz gave the game away?
Read More / Baca Lagi >>

Polls after Deepavali?

Posted: 09 Oct 2012 06:06 PM PDT

Is Pakatan facing a wipe-out in Selangor, given the innumerable number of 'new' names on the voter list.

According to DAP's Teluk Intan MP, M Manogaran, sources are speculating that the 13th general election is targeted for November but before that a big national Deepavali celebration will be held by Barisan Nasional to woo the Indian voters.
Well, we will just have to wait and see if this is true.
If indeed the polls are to be held on the last weekend of November, Parliament will have to be dissolved latest by Nov 5 as the current Parliament sitting is scheduled to go on till Nov 27.
This means that the budget will have to be re-tabled in the new parliament term. The terminology used in this matter is: "to re-do the budget".
In the meantime, the focus is still on the controversial electoral rolls and Pakatan Rakyat. Several non-governmental organisations will be seeking to hold a rally in the Bukit Jalil Stadium on Nov 3 to protest the fact that the electoral rolls have yet to be cleaned up.
Based on the current electoral rolls, there are 10 Pakatan MPs who are most likely to lose their parliamentary seats in the 13th general election.
Read More / Baca Lagi >>

Perebutan untuk Kepala Batas berlaku dalam Umno

Posted: 09 Oct 2012 06:04 PM PDT

Tun Abdullah Ahmad Badawi telah menjadi ahli parlimen Kepala Batas sejak tahun 1978 namun ada kemungkinan beliau tidak akan bertanding sebagai calon dalam pilihanraya umum akan datang.
Pilihan raya umum akan datang dijangka menjadi perlawanan sengit untuk membentuk kerajaan Malaysia baru. Beberapa kerusi di seluruh negara cenderung untuk menjadi pertempuran hangat oleh sebab dimenangi dengan majoriti tipis. The Malaysian Insider melihat beberapa kerusi panas ini dalam apa yang dikatakan pilihan raya sengit untuk memerintah Malaysia. BUTTERWORTH, 10 Okt — Bandar sepi Kepala Batas, jauh dari hiruk-pikuk ibu negeri Pulau Pinang George Town atau Butterworth, adalah sebuah perbandaran yang semakin meningkat di utara Seberang Perai dengan Dewan Millenium sebagai mercu tanda utama.
Walaupun peningkatan dalam pembangunan perumahan baru sehingga infrastruktur di bandar kecil, orang-orang di sana kekal sebagai komuniti rapat yang menjaga diri mereka sendiri. Dan salah satu yang paling terkenal sudah pasti bekas perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi.
Abdullah yang lebih dikenali sebagai Pak Lah, telah menjadi ahli parlimen kawasan ini semenjak tahun 1978.
Bekas Perdana Menteri yang bertutur secara lemah lembut itu masih sangat dihormati dan dipandang tinggi oleh orang Kepala Batas, menurut ahli Barisan Nasional (BN) tempatan.
"Malah, walaupun beliau bukan seorang calon dalam pilihan raya umum (PRU) akan datang, apa yang beliau perlu lakukan adalah membuat penampilan dan menyokong sesiapa yang bertanding dan BN pasti akan mengekalkan kerusi itu seperti tahun-tahun sebelumnya," katanya.
Read More / Baca Lagi >>

Perbahasan Bajet 2013 - PKR Bandar Tun Razak

Posted: 09 Oct 2012 06:00 PM PDT

Perbahasan Bajet 2013 Bebas Beaufort

Posted: 09 Oct 2012 05:58 PM PDT

Ustaz Wan Hassan Ramly Ceramah Kg Pinang Baru Bukit Besi

Posted: 09 Oct 2012 05:56 PM PDT

Ustaz Roslan Ismail Ceramah Kg Pinang Baru Bukit Besi

Posted: 09 Oct 2012 04:19 PM PDT

Ustaz Azman Shapawi Ceramah Kg Pinang Baru Bukit Besi

Posted: 09 Oct 2012 04:18 PM PDT

Peniaga kecil Kg Kerinchi merana akibat tindakan DBKL

Posted: 09 Oct 2012 04:14 PM PDT

Jualan kereta Jepun merudum di China..!!!

Posted: 09 Oct 2012 04:10 PM PDT

GAMBAR fail menunjukkan beberapa penduduk menterbalikkan sebuah kereta buatan Jepun di Suzhou, China pada 15 September lalu. - Agensi

TOKYO - Jualan kenderaan Toyota dan Honda merudum di China pada bulan lalu selepas sentimen anti-Jepun berlaku ekoran pertikaian wilayah yang mengancam hubungan kedua-dua buah negara. China merupakan pasaran kenderaan terbesar Jepun.

Syarikat Toyota Motor Corporation menyatakan semalam bahawa jualan kenderaan baharu di China jatuh 48.9 peratus pada September lalu berbanding setahun lalu kepada hanya 44,100 buah kenderaan. Firma Honda Motor pula memberitahu bahawa jualan kenderaannya untuk September merosot 40.5 peratus kepada 33,931 buah kenderaan.
Read More / Baca Lagi >>

Mahfuz: 'Nasha telah cabar keputusan Majlis Syura'

Posted: 09 Oct 2012 04:04 PM PDT


Datuk Mahfuz Omar SHAH ALAM - Bekas Timbalan Presiden Pas, Nasharudin Mat Isa telah "menyentuh dan mencabar" keputusan Majlis Syura apabila mendakwa parti itu kini mengutamakan kuasa dan meletakkan prinsip Islam di tempat kedua, kata Naib Presidennya, Datuk Mahfuz Omar.

Sambil menekankan kuasa dan Islam tidak boleh dipisahkan, kata Mahfuz, Pas memang memerlukan kuasa yang meluas untuk menegakkan Islam di negara ini.

Katanya, aspek itu yang diputuskan oleh Majlis Syura selaku badan tertinggi membuat keputusan dalam Pas.

"Jadi, apabila Ustaz mempertikaikan pendirian parti, bermakna beliau telah menyentuh dan mencabar Majlis Syura sendiri," katanya kepada Sinar Harian Online.

Ahli Parlimen Pokok Sena ini berkata, sebagai sebuah parti politik, Pas memang memerlukan kuasa dan usaha ini diteruskan dari dahulu sehingga sekarang.
Read More / Baca Lagi >>

UST NASHA SEMAKIN CELARU, CARI ALASAN UNTUK DIPECAT?

Posted: 09 Oct 2012 04:00 PM PDT

 
Oleh:  WFAUZDIN NS
LEPAS satu, satu hal yang ditimbulkan oleh Us Nasha semenjak beliau tidak lagi memegang jawatan Timbalan Presiden PAS.  Perbalahan hebat di antara beliau dengan Karpal Singh juga bermula selepas beliau tidak memegang jawatan tersebut, sedangkan beliau bukan tidak tahu pendirian DAP selama ini di dalam beberapa isu berkaitan hukum Islam.  
Sewaktu Us Nasha memegang jawatan Timbalan Presiden PAS untuk beberapa tahun, adakah beliau merasakan waktu itu DAP berbeza dari DAP sekarang?  Mengapa waktu itu beliau tidak berkokok seperti sekarang?  Hilang sahaja jawatan, beliau sudah tidak tentu hala pendiriannya, asyik menuding jari ke hulu ke hilir, sekejap tuding kepada DS Anwar, sekejap lagi kepada Karpal Singh.  Dan, yang terbaru beliau mendakwa ada golongan (dimaksudkan DAP Sarawak) yang berdoa agar negara ini menjadi sebuah negara Kristian.  Baca kenyataan beliau seperti yang dipetik di dalam Malaysiakini;
"Saya nak menyebut, dan saya sebut ini untuk mengajak suara ummah menjadi satu, berdepan strategi yang dirancang oleh musuh Allah khasnya di Malaysia ini.  "Selepas pilihan raya di Sarawak baru-baru ini, untuk meraikan kemenangan, parti DAP contohnya, di Sarawak, telah ada satu perhimpunan yang diadakan di satu tempat sebagai majlis kesyukuran.

"Dan dalam majlis kesyukuran itu antara perkara yang disebut dan didoakan adalah doa supaya Malaysia menjadi negara Kristian. Kerana kemenangan yang besar sudah ada doa supaya Malaysia jadi negara Kristian," katanya (Malaysiakini).
Read More / Baca Lagi >>

Akibat budget lebihkan TADIKA KEMAS DAN PERMATA, elaun guru PPSMI akan di tarik balik !!

Posted: 09 Oct 2012 07:41 AM PDT


Best Blogger Tips




Permasalahan elaun BISP(PPSMI) yang membebankan dan mengelirukan guru-guru.

Kerajaan dalam usaha untuk menarik balik elaun BISP daripada guru-guru. Bagi semua guru tidak mempunyai masalah dengan penarikan elaun tersebut kerana sedia maklum bahawa elaun tersebut memang akan ditarik.

Yang menjadikan perkara ni isu ialah 
Dasar ini diperkenalkan di peringkat kementerian tetapi surat penarikan elaun dibuat oleh JPN Pahang. Sila rujuk surat di atas PEMBERHENTIAN DAN PEMULANGAN BALIK BAYARAN INSENTIF SUBJEK PENDIDIKAN (BISP) GURU SAINS/ MATEMATIK.
Kalau mengikut surat yang dikeluarkan JPN itu hanya elaun guru matematik dan sains sahaja yang ditarik, tetapi elaun bagi guru bahasa inggeris TIDAK DINYATAKAN status menyebabkan elaun guru bahasa inggeris masih diteruskan. Sedangkan kewujudan elaun BISP ini kerana matapelajaran sains dan matematik diajar dalam bahasa inggeris. 

Ini bermakna satu PENGANIAYAAN kepada guru-guru SAINS dan MATEMATIK.
Surat pemberhentian dikeluarkan pada tarikh 27 ogos 2012 dan mewajibkan guru-guru memulangkan semula elaun yang diterima menyebabkan guru-guru terpaksa membayar balik elaun selama 9 bulan bermula dari bulan januari 2012. Read More / Baca Lagi >>

Tolak Islam : PAS Nafi Tuduhan Shahnon Ahmad

Posted: 09 Oct 2012 07:29 AM PDT

TERMAKAN Nazar Sendiri - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Oct 2012 07:23 AM PDT

Jamak TA'KHIR Maghrib Dalam Waktu ISYAK - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Oct 2012 07:22 AM PDT

Ambil BARANG Lupus Kira - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Oct 2012 07:21 AM PDT

Hukum DUIT Denda Pelajar SEKOLAH - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Oct 2012 07:20 AM PDT

WARDEN Tak Solat SUBUH Sebab Jaga BANDUAN - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 09 Oct 2012 07:19 AM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT