Nuffnang

Pengikut

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


[Tragedi] Bas kilang rempuh treler. 2 maut 9 cedera

Posted: 20 Apr 2012 08:14 PM PDT

Kampar - Dua pekerja kilang terbunuh manakala sembilan cedera termasuk pemandu bas apabila kenderaan yang mereka naiki terbabit dalam kemalangan dengan sebuah treler di KM38.5 Jalan Ipoh-Kuala Lumpur dekat Kampar malam tadi.

Ketua Polis Daerah Kampar, Supt Abdul Aziz Salleh berkata mangsa yang terbunuh Rohani Ramli, 38, berasal dari Taman Mesra Raya, Kampar dan Russiah Md Yusof, 44, berasal dari Kampung Simpang Tiga Sungai Lesung, Ayer Kuning, Kampar.

Kedua-dua mangsa pekerja kilang elektronik Unisem di Simpang Pulai.


Rohani yang mengalami cedera parah di kepala meninggal dunia di tempat kejadian dan mayatnya dihantar ke Hospital Kampar untuk bedah siasat, manakala Russiah yang juga cedera parah di kepala meninggal dunia di Hospital Raja Permasuri Bainun pagi ini ketika sedang dirawat, katanya kepada pemberita di sini hari ini.

Aziz berkata, sembilan lagi penumpang termasuk pemandu bas kilang yang mengalami kecederaan turut dirawat di hospital Kampar.

Beliau berkata, kejadian berlaku pada pukul 8 malam tadi ketika bas kilang itu yang membawa sepuluh penumpang dari sebuah kilang di Simpang Pulai menuju ke Teluk Intan apabila dirempuh di bahagian tengah oleh sebuah treler membawa
muatan sarung tangan getah dari arah bertentangan.

Ketika kejadian treler berkenaan dari Kuala Lumpur ke Teluk Intan dipercayai melanggar isyarat lampu merah, katanya.

Akibat kejadian itu bahagian tengah bas tersebut remuk teruk dan pasukan Jabatan Bomba dan Penyelamat dikejarkan ke tempat kejadian untuk membantu mengeluarkan mangsa yang tersepit.

Pemandu treler berusia 64 tahun ditahan untuk siasatan lanjut mengikut Seksyen 41(1)(A) Akta Pengangkutan Jalan 1987 kerana memandu secara melulu, katanya. – Bernama

[Video] Lawatan DSAI ke Dataran Merdeka

Posted: 20 Apr 2012 07:50 AM PDT

Scorpene : Najib Rosmah main sembunyi-sembunyi

Posted: 20 Apr 2012 06:24 AM PDT

Scorpene: Najib, Rosmah sembunyi lantikan peguam? 

KUALA LUMPUR : Ahli Parlimen Subang, Sivarasa Rasiah berkata, tindakan boleh diambil terhadap peguam terkemuka Shafee Abdullah kerana didakwa melanggar etika peguam dan memberikan gambaran palsu kepada badan kehakiman. 

 Ia berhubung surat yang ditulis Shafee kepada Ketua Hakim Negara, Presiden Mahkamah Rayuan dan Hakim besar Malaya untuk menangguhkan semua kesnya dari 1 April hingga 25 April, atas alasan dilantik kerajaan untuk melaksanakan 'satu tugasan sulit' di luar negara. 

 Namun pelantikan itu kemudian dinafikan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk Seri Nazri Aziz."Itu merupakan satu pembohongan sebab Nazri Aziz ketika ditanya di dewan rakyat mengesahkan bahawa memang tidak ada pelantikan dibuat terhadap Shafee oleh kerajaan Malaysia. 


 "Ia merupakan salah laku peguam dan tindakan boleh diambil. Kerajaan Malaysia patut membuat aduan termasuk Majlis Peguam," ujar Sivarasa yang menyatakan laporan polis boleh dibuat terhadap Shafee.Nazri sebelum ini berkata, kerajaan tidak boleh melantik peguam untuk mewakili isteri Perdana Menteri.Keadilan difahamkan, Datuk Seri Najib Razak dan isterinya, Datin Seri Rosmah Mansor melantik Shafee atas kapasiti peribadi, bagi mewakili mereka dalam kes perbicaraan Scorpene di Perancis. 

 "Isu ini merupakan pengetahuan umum bahawa peguam Shafee Abdullah dilantik secara peribadi untuk menyelesaikan satu tugasan guaman di luar negara yang melibatkan perdana menteri dan isteri yang cuba dirahsiakan."Rakyat Malaysia perlu tahu dan kerajaan wajib menerangkan kepada rakyat. Ini kerana rakyat boleh buat kesimpulan ada sesuatu yang cuba diselindungi oleh PM dan isterinya," kata Sivarasa yang juga pengamal undang-undang. 

 Tegasnya, pelantikan Shafee untuk persediaan perundangan sensitif melibatkan empat bandaraya termasuk di Paris, bagi mewakili kerajaan Malaysia dalam tugas sulit itu, adalah satu pembohongan.Beliau juga tidak menolak kemungkinan ia merupakan satu percubaan peguam itu untuk mempengaruhi hakim supaya semua kesnya ditangguhkan, bagi menyelesaikan 'misi sulitnya' di luar negara. 

 "Ungkapan yang penting ditulis dalam surat berkenaan ialah tugasan itu mesti disiapkan sebelum pilihan raya."Namun Nazri membuat penafian mengenai pelantikan itu. Ini bermakna peguam bagi gambaran palsu kepada tiga hakim apabila surat memberi gambaran tidak benar bahawa Shafee dilantik oleh kerajaan Malaysia," katanya.

Bekas Pengarah Jab. Siasatan Jenayah Komersial, Ramli Yusuff antara calon PAS dalam PRU 13

Posted: 20 Apr 2012 05:07 AM PDT



PAS is celebrating the entry of cops and artistes into its realm in preparation for the 13th general election. 
(Free Malaysia Today) - PAS is set to field former Commercial Crimes Investigations Department (CCID) director, Ramli Yusuff, as its candidate in the most anticipated 13th general election (GE) speculated to be held soon.
PAS vice-president, Sallahuddin Ayub, announced this last night at a ceramah organised by the party in Seremban.
"I met Ramli two days ago and we had a very long discussion. If everything goes well we are prepared to field him as our candidate in the coming 13th GE. He himself is willing to be fielded as PAS candidate as well, " Sallahuddin said.
He said three of Rahim's cases in court have been settled with one more pending.
"There is one more case regarding the claim of his outstanding salary and allowances since the day of his suspension.
"He told me that once he gets all the dues he will use the money to build a mosque in his hometown in Kelantan," he said.

Sallahuddin also said that another former senior police officer, Fauzi Shaari, had also agreed to contest under the PAS banner in the coming election.
Cops and celebrities
He said that the presence of former high-ranking police officers in the party would definitely strengthen the party and boost the morale of its members and supporters.
Sallahuddin also said that more artistes are joining the party and this augured well among the youngsters.
"Recently former 80s and 90s popular singer Aishah took centre stage when she joined PAS. Another 80s singer Dayang Ku Intan has also agreed to take to the stage at PAS ceramah.
"Attracting artistes and former police officer is a good sign for PAS and indicates that it is well received by all parties including Chinese and Indians", Sallahuddin told the 500-strong crowd, who responded with "Allahu Akhbar".
Aishah was a once a lead singer in "Aishah and The Fan Club" band which was based in New Zealand.
She later returned home and recorded her all time hit song "Janji Manismu". It went on to win her many awards including "Juara Lagu" in 1990.
Dayang Ku Intan was a hit in the 80s with the song "Semakin Rindu Semakin Sayang".

Ibrahim Ali lancar TIBAI - Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim ..... hahaha ...

Posted: 20 Apr 2012 01:04 AM PDT

Selepas angpau putih, Ibrahim Ali kini bersedia untuk melancarkan 'TIBAI'
Dengan cara kasar yang kini telah menjadi tandanya, Presiden Perkasa Ibrahim Ali akan merasmikan pelancaran sebuah badan NGO baru yang dikenali sebagai TIBAI untuk mengecam Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim Ahad ini di Kelab Sultan Sulaiman di Kampung Baru, Kuala Lumpur.
TIBAI bermaksud Tolak Individu Bernama Anwar Ibrahim. Ia juga perkataan Melayu dari loghat utara yang bermaksud pukul atau hentak.
Walau bagaimanapun, penganalisis politik ramai mengesyaki Ibrahim Ali yang anti-Cina juga mungkin menggunakan perkataan buruk Kantonis yang pada dasarnya bermaksud punggung atau belakang seseorang.
MP Pasir Mas tersebut semasa perayaan Tahun Baru Cina pada bulan Januari telah menyerahkan wang tunai dalam sampul surat putih kepada warga emas. Wang didalam sampul surat putih menandakan pak kam atau sumbangan tunai yang dibuat oleh kawan-kawan kepada keluarga berkabung pada pengebumian.
Kesilapan itu menyebabkan kacau-bilau yang amat besar terutamanya apabila kemudiannya didapati bahawa MCA telah bekerjasama dalam kejadian yang tidak menyenangkan itu.
Bekas Timbalan Ketua Pemuda PKR
Sementara itu, TIBAI diasaskan oleh bekas timbalan ketua pemuda PKR Muhammad Zahid Arip, yang telah berpaling tadah, kepada jurang politik Umno . Matlamatnya adalah mudah - untuk menjalankan kempen anti-Anwar menjelang pilihan raya umum ke-13 yang dijangka diadakan pada pertengahan Jun.
"Kami akan pergi ke kawasan pilihan raya yang dimenangi oleh PKR dan yang akan ditandingi oleh parti itu dalam menjalankan agenda kita untuk menyedarkan rakyat siapa Anwar sebenarnya," Zahid berkata pada satu sidang akhbar pada hari Rabu.
"Sejak penubuhan PKR, 28 pemimpin tertinggi telah meninggalkan parti, dengan itu saya boleh membuat kesimpulan bahawa ada sesuatu yang tidak kena dalam PKR. Kami telah melihat dalam ceramah beliau bahawa Anwar telah kehabisan idea dan ucapan beliau kurang kandungan kecuali mengutuk kerajaan di bawah kepimpinan Datuk Seri Najib Tun Razak."
Orang Melayu di persimpangan
Sesungguhnya, masyarakat Melayu kini berada di persimpangan kritikal. Najib, yang juga Presiden Umno, telah gagal untuk mengekang kejatuhan dalam parti yang mendominasi politik Malaysia dan Melayu untuk 5 dekad yang lalu. Rasuah kini endemik dan pemimpin Umno berani secara terbuka mempertahankan rakan sekerja yang ditangkap dalam aktiviti yang salah.
Oleh itu keperluan untuk menjatuhkan kredibiliti Anwar. Lelaki berusia 64-tahun-bekas timbalan perdana menteri adalah mungkin pemimpin Melayu yang paling terkenal di dunia hari ini. Beliau dilihat sebagai ikon reformasi dan dikaitkan dengan perubahan positif.
Manakala Najib telah menghina dirinya dengan kesilapan di peringkat antarabangsa dan kini banyak dibabitkan dalam perbicaraan di Perancis mengenai skandal rasuah Scorpene. Pada usia 58 tahun, Najib juga perdana menteri Melayu pertama yang pernah dikenali sebagai "juara dua kata" oleh Washington Post yang berpengaruh.
Menurut pembangkang, bertentangan dengan dakwaan Zahid, ramai dalam masyarakat Melayu mempunyai pegangan berkaitan arah mana angin bertiup dan berpindah kepada jurang Pakatan Rakyat.
Penghijrahan keluar dari Umno telah pun bermula dan pemimpin PKR telah berkata ini akan meningkat tinggi sebaik PU-13 diumumkan.
Malaysia Chronicle

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


PANAS: BERSIH 3.0 sudah bermula!

Posted: 19 Apr 2012 11:56 PM PDT


7 hari sebelum Perhimpuan Bersih yang akan diadakan di Dataran Merdeka pada 28 April ini, makin ramai telah berkumpul sepanjang malam dengan perhatian banyak pihak. Ini susulan dari tindakan biadap sekumpulan samseng lebih 50 orang berpakaian hitam  yang mengganas merosakkan harta benda dan mencederakan peseta demo. Seorang mahasiswi demo tercedera yang berkemah secara aman bagi bantahan mansuhkan PTPTN di Dataran Merdeka, Kuala Lumpur.

Laporan akhbar menyata, 

1.       PAS telah mengarahkan sebilangan pasukan seragam Unit Amal bersama pelajar bagi tujuan menyediakan keselamatan peserta demo berkenaan.
2.       Dijangka lebih ramai Mahasiswa akan menyertai peserta demo sebagai tanda kesatuan solidariti.
3.       Polis juga akan menambahkan kekuatan anggota berikutan keganasan dan serangan samseng terhadap mahasiswa.
4.       Datuk Bandar Kuala Lumpur masih tidak perjelaskan kewajarannya ber tindak merampas kemah-kemah mahasiswa sebelum ini.

Sementara itu pada 19 April, seorang sukarelawan NGO hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia Tan Hong Kai ditahan dan dibawa ke balai polis ketika memasang poster perhimpunan BERSIH di Universiti Sains Malaysia (USM). Beliau kemudiaannya dibawa oleh pengawal itu ke Balai Polis Sungai Nibong.

Bekas penuntut koleh itu dipercayai kes pertama melibatkan tangkapan kerana memasang poster BERSIH.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


Video Amanat MurSHIT Am `TIBAI' (TERBAIK INDIVIDU BERNAMA ANWAR IBRAHIM)

Posted: 20 Apr 2012 09:49 AM PDT



Oleh:  WFAUZDIN NS

VIDEO di atas adalah ucapan atau `amanat' MurSHIT Am `TIBAI' (TERBAIK INDIVIDU BERNAMA ANWAR IBRAHIM).  Ucapan di atas adalah rakaman sewaktu beliau belum `didera zahir dan batin'.  

Amat menyedihkan, kini beliau telah hilang ingatan dan menjadi kebodohan akibat didera.  Alhamdulillah, beliau sempat memberikan wasiat dan amanahnya sewaktu beliau masih sihat dan waras.  Bersamalah kita berdoa agar MurSHIT Am ini kembali pulih sebelum beliau dicabut nyawanya./wfauzdin.blogspot.com


dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Lawan kita lawan !

Posted: 20 Apr 2012 05:33 AM PDT

PRU-13 yang nak datang ini, dan jika Pakatan Rakyat tak dapat ambil Putrajaya, ini maknanya 'chief' kita Anwar Ibrahim pun hanyut lah sebab tak dapat nak jadi PM. Kalau lah di-PRU-13 ni dia hanyut, dia nak kena tunggu lagi lima tahun, baru lah boleh nak 'fight' balik.


Lima tahun?? dan gurkah-gurkah kata peluang sudah 'elek-pochi', dan dia boleh ucap sayonara, dan kalau dia ditakdirkan mati, tak terpejam mata nampaknya...Kah..Kah..Kah..


Tetapi bila ...Peguam Shafiee terpaksa buat kerja-kerja yang macammana dalam wayang gambar filem 'James Bond 007', dimana dia telah dipaksa??Di-paksa untuk 'travel' sampai hujung dunia ke- Dubai,London,Paris & New York atas arahan Rosmah dengan Najib untuk kerja-kerja guaman yang sensitif..


Dan bila...Bapak Altantunya ni pula sudah 'offer' diri dia untuk jadi saksi secara sukarela tanpa perlu sapina dalam kes perbicaraan kapal selam yang sedang 'on going' di Paris dengan alasan kata kes ini ada sangkut paut dengan anak nya yang mati kena bom...


Juga bila...;driver peribadi seorang artis tu sudah buka cerita dan pecah lubang kata Naib Presiden gerombolan umno sudah bagi duit sampai satu setengah juta ringgit dekat artis itu dan driver ini juga yang jadi 'barua' tukang kutip duit dan di-bawa simpan dalam bank...


serta bila...Dr.Mahathir telah di- masukan ke-hospital sebab pengsan dan terkejut bila sudah dapat laporan kata BN akan di-'bungkus' pada PRU-13 ni...  kah..kah..kah..


juga bila...blog tukartiub yang hari-hari dok rasuk dok hasut orang ramai dan anak-anak muda supaya turun pada Bersih 3.0 untuk duduk-bantah pada 28 haribulan nanti...


lagi bila...Kader Sheikh Fadir yang sudah menjadi tiga suku sebab terlalu lama sangat sampai 56 tahun berada di-dalam umno...


yang juga bila... Hassan Ali Jati dalam kempen ceramahnya menghentam Anwar dan Pakatan Rakyat, hanya bercakap dengan bangku dan kerusi, manakala Ku Li pula sokong BERSIH 3.0...


MAKA gurkah-gurkah tetap menaruh harapan tinggi dan 'have a very strong feeling' mengatakan yang ada kebenaran nya akan teori RAHMAN itu.

dollah yankee -
Koh Tsu Koon pun dah nak cabut...


Tukar Tiub

0
sumber :-

Tukar Tiub


SPR IALAH SURUHANJAYA PENIPU RAKYAT

Posted: 20 Apr 2012 07:01 PM PDT



KOMENTAR TUKAR TIUB


tak perlu nafi
tak perlu silat lidah
semua orang tahu
semua orang sudah dengar
memang ramai

di sabah
apa yang tgerjadi
rakyat sabah kini hampir
menjadi minoriti

ini hakikat

hanya satu jawapan
pada sabtu 28 april ini
500 ribu kita turun ke dataran merdeka
kita tibai spr sampai letak jawatan


NOTA:
pengundi asing ini
bernasib baik
hanya kena halau

cari makan dalam negara ini
masuk secara haram
kita tak marah sangat
tapi bila campur hal politik
memang nak kena belankong
itu sahaja jawapan yang paling tepat!


JAWAPAN YANG TEPAT IALAH BELANGKONG




RAKYAT ASING TIDAK LAYAK UNDI
- berita hairan

SHAH ALAM: Orang ramai diminta tidak terpengaruh dengan khabar angin bahawa Jabatan Pendaftaran Negara (JPN) mengeluarkan kad pengenalan pemastautin sementara berwarna biru kepada warga asing bagi melayakkan mereka mengundi.

Isu yang menjadi perbualan hangat di laman sosial Facebook itu turut mendakwa kad pengenalan berkenaan tertera kod berlambang segi tiga berwarna hijau, selain pemiliknya diberi tempoh tertentu untuk memperbaharui kad pengenalan mereka.

BUKTI SAHEH DI SABAH


Kad pengenalan pemastautin sementara berwarna hijau dan pada kad itu ada empat segi tiga berwarna hijau bagi membezakan ia lain daripada kad pengenalan warga negara. Kad pengenalan ini dikeluarkan berkait peraturan 5 (3) (C) (2) JPN.

"Kad pengenalan pemastautin sementara berwarna hijau dan pada kad itu ada empat segi tiga berwarna hijau bagi membezakan ia lain daripada kad pengenalan warga negara. Kad pengenalan ini dikeluarkan berkait peraturan 5 (3) (C) (2) JPN," katanya ketika dihubungi di sini, semalam.

INI ANGKA KITA BERDEMO DI DATARAN MERDEKA

BERSIH DI BALI PULAK

Posted: 20 Apr 2012 11:14 AM PDT




AKTIVITI BERSIH DI PANTAI KUTA BALI








Ini maklumat dan poster untuk aksi di Bali, sila sebarkan untuk yang
di malaysia dan akan melancong ke sana pada waktu itu

Tempat: di hadapan Konsul Kehormat Malaysia, Alam Kulkul Boutique
Resort, Jalan Pantai Kuta, Bali
Masa: 2 petang
Tarikh: 28 April 2012


Let's have a gathering style Rally in Bali to support Bersih 3.0
sit-in Protest in Malaysia! We need your help! So Put on your Yellow
Clothing and bring your Bersih signs!

Gathering point in front of Honorary Consul in Kuta


BERSIH BUKAN NASIONAL TAPI GLOBAL







NOTA:
dbkl tak beri 500 ribu rakyat berhimpun
di dataran merdeka

menurut dbkl ini kerana bersih
bukan aktiviti nasional

ini memang betul kerana bersih
kini adalah international
global antarabanhsa
bukan ciput macam
ngo melayu
kah kah kah

BIK MAMA NO SHOPPING DI PARIS

Posted: 20 Apr 2012 05:20 AM PDT




CINTA TIGA SEGI - AKHIRNYA DI BOM






HAKIM PERANCHIS TERIMA SAKSI SUARAM


NGO hak asasi manusia Suara Rakyat Malaysia (Suaram) semalam berjaya dalam hujahnya di depan hakim Roger Le Loire di tribunal Grande Instance Paris supaya kenyataan saksinya diterima.

Suaram pada 2010 memfailkan kes terhadap gergasi pertahanan Perancis DCNS atas dakwaan membayar komisyen secara tidak sah kepada pegawai tertinggi Malaysia dalam penjualan dua kapal semalam Scorpene kepada kerajaan Malaysia pada 2002.

Pengarah Suaram Kua Kia Soon, anggota sekretariat Cynthia Gabriel dan peguam Fadiah Nadwa Fikri berhujah di hadapan hakim dalam sesi tiga jam di Perancis yang berakhir pada jam 6 petang (waktu Perancis).

Peguam Perancis William Bourdon and Joseph Breham bertindak bagi pihak Suaram.

Ketika dihubungi, Gabriel berkata, pasukan meeka berjaya membentangkan kepada hakim Le Loire - satu daripada dua hakim siasatan dalam kes itu - yang menerima kenyataan mereka berhubung kenapa inkuiri mesti dibuat terdapat dakwaan sogokan itu.

Katanya, hakim menerima cadangan senarai saksi berpotensi yang dikemukakan Suaram, termasuk Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Pertahanan Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi.


KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... AKHIRNYA KES INI DI BUKA DI PARIS.... kah kah kah..

kah kah kah... NAJIB RAZXAK AKAN DI PANGGIL SEBAGAI SAKSI.... kah kah kah..

kah kah kah... KALAU TAK DATANG ADA WARANT TANGKAP.... kah kah kah..

woit...PADAN MUKA... MASA ENTOT ALTANTUYA... TAK PAKAI KAPAL SELAM... kah kah kah..

kah kah kah... SUDAH ENTOT BARU NAK BERI SALAM.... kah kah kah..

woit... KALAU NAJIB DATANG KE EROPAH...JAMIN KENA TANGKAP... kah kah kah..

kah kah kah...TAK DATANG JADI SAKSI... ADA WARAN TANGKAP.... kah kah kah..

kah kah kah.... MACAM KES PRESIDEN PINOCHET DARI CHILE....kah kah kah..

kah kah kah...KENA TANGKAP DI LONDON PADA TAHUN 1998.... kah kah kah..

kah kah kah...PADAN MUKA BIK MAMA... TAK DAPAT PERGI PARIS BELI BEG TALI RAFIA....kah kah kah..

kah kah kah...PADAN MUKA... BARU SEDAR... INGAT KAMI BODOH... kah kah kah..








NOTA:
kegumbiraan ialah
melihat mat mongol kena tangkap
kah kah kah




SIAPA KENAL MALAON INI?

Posted: 20 Apr 2012 01:20 AM PDT




DARI BUSUT MANA MALAON INI DATANG?




NOTA:
siapa kenal malaoan ini?
dari mana asal usulnya?
malam tadi malaon ini ketika menyerang pelajar
telah tercirit
dan seluar dalamnya tertinggal di dataran merdeka

adalah diberitahu sesiapa kenal malaon ini
sila beri tahu malaoan ini
untuk datang ambil kembali
seluar dalamnya yang kini dihurungi lalat
kah kah kah




Kenyataan Terbuka
20 April 2012

CABARAN MAHASISWA SAMM UNTUK WARIS MALAYA

Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) Segmentasi Mahasiswa mengecam dan mengutuk sekeras-kerasnya tindakan biadap oleh samseng upahan di bawah kelolaan Waris Malaya, ke atas mahasiswa yang berkampung di Dataran Merdeka untuk menuntut pendidikan percuma.

Merujuk kepada sekumpulan samseng telah bertindak merosakkan khemah-khemah di kawasan tersebut dan mencederakan mahasiswa yang mempertahankan kedudukan mereka di kawasan terbabit. SAMM segmentasi mahasiswa kesal dengan tindakan tidak bertamadun dan memalukan tersebut. SAMM beranggapan bahawa sebarang bentuk keganasan dalam kejadian yang berlaku pada malam tersebut harus dipertanggungjawabkan sepenuhnya oleh regim UMNO/BN. Baru-baru ini Waris Malaya juga dilancarkan oleh Presiden Umno.

Seharusnya jika terdapat di kalangan pihak-pihak tertentu yang tidak berpuas hati dengan kumpulan mahasiswa tersebut, hendaklah bertindak dengan cara yang lebih melambangkan kekuatan ilmu dan hujah bukan dengan menggunakan kekerasan.





Seraya itu, SAMM memberi cabaran kepada pihak terbabit (Waris Malaya) supaya tampil kehadapan dan nyatakan dengan prinsip mengapa tindakan tersebut dilakukan. SAMM juga mencabar wakil kepada Waris Malaya untuk berdebat secara ilmiah di Dataran Merdeka dengan mahasiswa dihadapan umum supaya rakyat dapat menilai perjuangan pihak mana yang lebih benar.

Jika Dataran Merdeka menjadi soalnya, maka kita memilih Daratan Merdeka sebagai tempat yang paling sesuai untuk wacana debat diadakan. Pilihlah walau Ezam Md Noor sekalipun untuk berdebat, kami mahasiswa dari SAMM dan kumpulan mahasiswa lain yang bernaung di bawah Solidariti Mahasiswa Malaysia sedia untuk menghantar wakil. Sila nyatakan tarikh dan masa.

Akhir sekali SAMM beraharap pihak berkuasa khususnya Polis Di Raja Malaysia PDRM melakukan siasatan dengan segera ke atas kumpulan yang bertanggungjawab melakukan serangan tersebut dan jangan biarkan sistem polis diperalatkan oleh pihak-pihak yang mempunyai kepentingan politik.

Wan Farel
Penyelaras Segmentasi Mahasiswa
Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM)



--------------------------------------------------










RABU - RADIO BANGSAR UTAMA

malam ioni jam 9.00 - 10.00
siaran langsung dari studio rabu
temu bual tentang bersih
temu bual aktiviti bersih

nyanyian bersih


layari:

www.radiobangsarutama.blogspot.com

NOTA:
untuk pendengar
yang ingin berhubung
sila menulis:


radiobangsarutama@gmail.com




PROGRAM RADIO BANGSAR UTAMA MALAM INI

Posted: 20 Apr 2012 12:54 AM PDT




RADIO BANGSAR UTAMA - RABU




PROGRAM MALAM INI JAM 9.00 MALAM

Malam ini di Radio Bangsar Utama akan menyiarkan rakaman dari tinjauan pasukan Rabu tentang pandangan orang ramai berhubung perkhemahan anak mahasiswa di Dataran Merdeka.

Dua topik yang dipilih ialah

1- Pendidikan percuma
2 - Bersih 3.0


Selain itu, Rabu turut membawakan persembahan seniman rakyat, Saudara Nik Jidan dan Man, Live dari Dataran Merdeka

Rabu akan turut membawakan berita-berita perkembangan road to Bersih 3.0 dari bandar2 yang menganjurkan himpunan di seluruh negara dan seluruh dunia.








---------------------------------------------------



500 RIBU MENAKUTKAN GEROMBOLAN













TERKINI DARI WARTAWAN TUKAR TIUB

jam 4.00 petang

tahanan bersih di pulau pinang
telah di bebaskan sebantar tadi

kempen dan desakan
telah menakutkan pihak gerombolan
panggilan talipon ke balai
telah mula menakutkan gerombolan

tahniah dan terima klaseh
dari semua yang menyokong!

SATU LAGI PROGRAM MELAWAN - SATU JEMPUTAN

Posted: 20 Apr 2012 12:45 AM PDT




PROGRAM MELAWAN SEMUA DI JEMPUT





KONVENSYEN HALA TUJU FELDA

Assalamualaikum/Salam Sejahtera. Memohon jasa baik saudara/saudari untuk iklankan program "Konvensyen Halatuju Felda" di web/blog saudara/saudari. Terima Kasih atas kerjasama yang anda berikan. Kami pihak program mengalu-alukan saudara/saudari untuk menghadiri program ini.

OBJEKTIF
Ø Memberikan pendedahan kepada awam tentang kepentingan FELDA dalam masyarakat
Ø Membincangkan halatuju FELDA sebagai badan rakyat dalam mengahadapi cabaran global
Ø Membincangkan secara khusus kesan penyenaraian FGVB dalam bursa saham
Ø Merangka dasar jangka panjang untuk FELDA demi menyelamatkan warga peneroka yang kian hari dihimpit dengan pelbagai isu
Ø Membina keyakinan awam terhadap FELDA yang menjadi antara penyumbang besar dalam kek ekonomi Negara pada masa akan datang

TEMPAT
Dewan Utama Universiti Industri Selangor ( UNISEL ), Shah Alam Selangor

TARIKH
22 April 2012 ( AHAD )

MASA
8.30 Pagi sehingga 5.00 Petang

08.00 pagi : Pendaftaran peserta
: Ketibaan Wakil-wakil Jabatan Kerajaan/NGO/VIP
08.30 : Nyanyian Lagu Negaraku
: Konvensyen Bermula
09.00 : Perasmian Program

10.00 : Perbentangan Kertas Kerja 1
Felda Global Venture Berhad (FGVB), Untung dan Rugi Penyenaraian Oleh : Ybr Dr Rosli Yaakub
( Bekas Timbalan Gabenor Bank Negara )
12.00 : Ulasan dan komentar
Oleh : 1. Ybrs Tan Sri Syeikh Abdul Kader Syeikh Fadzir
2. Dato' Zainal Hassan
: Soal Jawab Peserta


01.15 : Rehat
: Makan tengah hari dan Solat Zohor

02.15 : Pembentangan Kertas Kerja 2
Masa Depan dan Halatuju FELDA
Oleh : Dr Kamari Kasan
03.15 : Ulasan dan Komentar
Oleh : 1. Dato' Paduka Husam Musa
2. En Rafizi bin Ramli

04.30 : Majlis Perasmian Penutup Konvenyen
Oleh : Tan Sri Khalid Ibrahim ( Menteri Besar Selangor )

ANJURAN : Gabungan NGO-NGO Gerakan Selamatkan Felda

Maklumat Lanjut Sila Layari : http://k-halatujufelda.blogspot.com/

SEMUA RAKYAT MALAYSIA DI JEMPUT HADIR

PROGRAM MELAWAN DI AMPANG - SATU JEMPUTAN

Posted: 19 Apr 2012 11:39 PM PDT



PROGRAM BERSIH AMPANG AHAD INI




JEMPUTAN PROGRAM BERSIH


YB Zuraida Kamaruddin (Ketua Wanita Keadilan Malaysia / Ahli Parlimen Ampang) dan seluruh pimpinan Keadilan Cabang Ampang - kami menjemput para wakil media, blogger, aktivis, reformis dan warga Ampang khasnya untuk menghadiri Majlis Pelancaran BERSIH 3.0 Parlimen Ampang.

Butiran program adalah seperti berikut:

Program: Majlis Pelancaran BERSIH 3.0 Parlimen Ampang
Tarikh: 22 April 2012 (Ahad)
Masa: 8.30 malam
Lokasi: Hadapan CIMB Bank Bandar Baru Ampang


PENCERAMAH:
YB Zuraida Kamaruddin
YB Azmin Ali (ADUN Bukit Antarabangsa)
YB Khasim Abdul Aziz (ADUN Lembah Jaya)\
Sdra. Rafizi Ramli (Pengarah Strategik Keadilan)

Penampilan Khas: Professor A. Samad Said, Tokoh Sasterawan Negara

Semua hadirin dijemput hadir. Sekian. Terima kasih.

Maklumat lanjut hubungi:
Fareez K. Intidzam
Contact No. 013-3367701



TANGKAPAN PERTAMA BERSIH - BERITA LANJUT

Posted: 19 Apr 2012 11:04 PM PDT





500 RIBU BERDEMO BERI AMARAN









POLIS SEDANG KELAM KABUT


orang ramai diminta datang berkumpul
di hadapan balai polis jelutung
anak anak muda dijemput datang sekarang
datang berhimpun memberi sokongan
kepada tan hong kai yang sedang di tahan

mengikut kata polis
hong kai akan dibebaskan
pada jam 3.00 petang nanti

hong kai telah ditangkap
kerana memasang poster demo bersih
di wilayah universiiti pulau pinang



www.radiobangsarutama.blogspot.com




500 RIBU TAK PEDULI - BAGI ATAU TAK BAGI - TETAP AKAN DEMO

Posted: 19 Apr 2012 10:38 PM PDT




DBKL LARANG DEMO BERSIH

berita baru masuk
dbkl telah melarang
demo bersih pada sabtu 28 april ini

surat dari dbkl telah di terima

jawapan dari bersih ialah:
siapa dbkl ini?
kah kah kah


DEMO MEREBAK KE SABAH



KOMENTAR TUKAR TIUB

siapa dbkl ini?

siapa lantik dbkl
mereka mewakili siapa?

10 dari 11 ahli parlimen
adalah dari pakatan rakyat
warga wilayah tak lantik mereka


menteri wilayah tidak dipilih oleh rakyat

kalau dbkl berani cubalah halang
kalau nak tunjuk samseng datanglaah
pada 28 april hari sabtu
datanglah dan halanglah

ada 500 ribu warga malaysia
yang bersedia untu melentum dbkl

anak muda yang di dataran pun
kecut telooo
inikan pula 500 ribu

berani?

halanglah
mari mari mari mari
seweel dbkl ini



AMARAN 500 RIBU PADA DBKL



DBKL TAK IZIN DEMO BERSIH DI DATARAN
- mkini

Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL) tidak mengizinkan BERSIH menggunakan Dataran Merdeka untuk perhimpunan menuntut pilihan raya bersih dan adil yang dianjurkan mereka pada 28 April ini.

Jawatankuasa pemandu BERSIH Maria Chin Abdullah berkata, perkara itu dimaklumkan melalui surat kira-kira jam 11 pagi ini.



500 RIBU TUNGGU DBKL - KALAU BERANI DATANG














RABU MALAM INI DARI BANGSAR UTAMA


pendengar radio bangsar utama
sila layari malam ini
tepat jam 9.00 - 10.00

temu bual bersih
maklumat bersih
lagu bersih

www.radiobangsarutama.blogspot.com


untuk pendengar
yang ingin berhubujng
yang ingin mengiklankan program
sila hubungi :

radiobangsarutama@gmail.com

NOTA:
iklan melawan akan diberi keutamaan
porogaram laian juiga akan di iklankan

NOTA:
radio bangsar utama
akan membuat laporan terus menerus
ke seluruh pada sabtu 28 april ini
wartawan rabu akan berada di dataran merdeka
untuk membuat lapoan lintas langsung





BERITA KAH KAH KAH NGO MELAYU KANTOI MANTOI

Posted: 19 Apr 2012 08:00 PM PDT





TAKUT HANTU SILAT DATANG KE







NGO AKUR TAK ANJUR PERHIMPUNAN LGBT - berita hairan

KUALA LUMPUR : Jaringan Melayu Malaysia (JMM) dan beberapa pertubuhan bukan kerajaan (NGO) akur dengan alasan penolakan untuk menganjurkan Perhimpunan Rakyat Membantah Seks Bebas & Golongan Lesbian, Gay, Biseksual dan Transgender (LGBT) di Dataran Merdeka petang esok.

Presiden JMM, Azwanddin Hamzah, semalam berkata sebagai gabungan NGO yang bertanggungjawab, pihaknya akur dengan dengan alasan yang diberikan kerana ia membabitkan kepentingan awam.

Penolakan dibuat atas dasar keprihatinan DBKL yang sebelum ini menerima memorandum pelbagai pihak, termasuk persatuan teksi, peniaga serta agensi pelancongan yang mahu DBKL tidak membenarkan sebarang kumpulan mengadakan perhimpunan di Dataran Merdeka.

KAH KAH KAH
KAH KAH KAH
KAH KAH KAH

woit... KAH KAH KAH... KAH KAH KAH.... kah kah kah..

woit.. KAH KAH KAH...KAH KAH KAH..... kah kah kah..

kah kah kah...TEGOLEK DOG KETAWA.... kah kah kah ..

kah kah kah...TAK ADA ORANG NAK DEMO... CAKAP TERUS TERANG... kah kah kah..

kah kah kah...NAK KUMPUL 10 ORANG PUN SERIK KIAMAT.... kah kah kah..

kah kah kah..KE HULU KE HILIR CARI ORANG.... kah kah kah...

kah kah kah...INI NAK KUMPUL LIMA RIBU UNTUK DEMO..kah kah kah

kah kah kah.... CIIIT.....POOOOORAH.... kah kah kah..

wooit... APA PUNYAAAA TUUUUR.... kah kah kah

500 RIBU ANGKA KE DATARAN


NOTA:
demo anak mahasisa tiap malam
ada 10,000 orang keluar masuk

NOTA:
anak muda di dataran
sdedang menunggu kah kah kah




BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT