Selasa, 25 September 2012

SOKONG PAKATAN RAKYAT

SOKONG PAKATAN RAKYAT


MAKAN MALAM PERDANA 28 SEPTEMBER

Posted: 25 Sep 2012 01:48 AM PDT


MISKIN INFO

Posted: 24 Sep 2012 09:55 PM PDT

Sesekali balik kampong, ambil kesempatan menziarahi beberapa orang  kawan lama.  Ada kawan lama rakan sekelas Tingkatan Lima pada tahun 1976   dan ada rakan se UKM pada 1979-1983. Saya mendengar cerita mereka sahaja. Oleh kerana nak tahu isi hati mereka, maka saya tidak membalas apa-apa kenyataan dari mereka.  Baru boleh tau cerita sebenar.  Ha ha.

Walaupun suasana internet hebat dengan pelbagai cerita politik  serangan PR ke atas BN, tetapi rakan-rakan saya yang mempunyai latar pendidikan berbeza, ada yang belajar setakat SPM  dan ada  yang belajar sehingga Master, tidak menghiraukan apa yang terjadi di dalam negara ini. Mereka ini hanya memikirkan kehidupan mereka sahaja.  Tidak bersedia "mendengar" info baru. Tidak bersedia bersama arus masyarakat.  Ada yang tak  reti internet dan yang mempunyai kemudahan internet tetapi tak bersedia melayari lelaman yang  kritis dengan BN.

Saya ingatkan selepas masuk abad 21 ini dan pelbagai kebangkitan rakyat di luar negara, rakyat negara kita pun turut peka sekali. Tetapi ianya tidak berlaku. Agak-agak berapa ramai golongan macam ini????






Tiada ulasan: