Nuffnang

Pengikut

PENYAPU SIAL

sumber :-

PENYAPU SIAL


bila konek konek polis di ikat oleh kepala butoh najib dan burid rosmah...maka tiada pasukan khas nak siasat kencing anjiing anjing pukimak sebegini....!!!

Posted: 06 Sep 2012 03:58 AM PDT

Polis Diraja Malaysia (PDRM) menubuhkan pasukan khas untuk menyiasat insiden peserta Perhimpunan Janji Bersih yang memijak gambar pemimpin negara dan menghina Jalur Gemilang semasa ambang sambutan Hari Kemerdekaan ke-55 di Dataran Merdeka pada malam Khamis lalu.

Sehubungan itu, polis memberi amaran kepada individu terlibat melakukan perbuatan tersebut yang gambar mereka tersebar di Internet dan disiarkan dalam beberapa akhbar hari ini, supaya tampil membantu siasatan.

Pengarah Jabatan Siasatan Jenayah Ibu Pejabat Polis Bukit Aman, Datuk Seri Mohd. Bakri Mohd. Zinin berkata, pihaknya memandang serius perbuatan tersebut kerana ia boleh menggugat kestabilan negara dan tidak teragak-agak mengambil tindakan berdasarkan undang-undang.

"Semasa Perhimpunan Janji Bersih diadakan pada malam 30 Ogos lalu di Dataran Merdeka, telah berlaku insiden beberapa individu mempamerkan bendera 'baru' untuk menggantikan bendera Malaysia iaitu Jalur Gemilang.

"Terdapat juga insiden beberapa individu bertindak memijak gambar pemimpin negara dan seorang individu yang menunjukkan punggung atas gambar pemimpin negara," katanya pada sidang akhbar di Ibu Pejabat Polis Daerah Dang Wangi di sini hari ini. -petikan UM

 

penyapu sial

 

persoalannya mengapa ada double standard sedang puak puak penyokong lahabau UMNO bebas melakukan tanpa sebarang tindakan...

dan lagi kita dapat lihat siapa sebenarnya yang mengamalkan politik pelampau di negara ini yang di lindungi oleh kerajaan haramjadah yang memerintah dan anjing anjing penguatkuasa undang undang yang menjilat punggung najib dan rosmah..

Ini anjing baka kacukan syaitan bro.. Kacukan UMNO dgn sekutunya memang hebat Bro..

Kalau tak kena batang depa, depa bukan sedar.
la ni perogol pun dah boleh terlepas atas dasar ada masa depan. Aku berdoa lepas ni yang kena rogol tu anak betina atau bini depa, barulah depa rasa.

boleh tak kita percaya akan kata-kata manusia yang pernah minum arak, bininya tak bertudung, .... bercakap tentang keadilan dan kebaikan. Piraah ... dah dasar munafik, munafik juga. Cuba bukan mulut depa dan perhati betul-betul kat lidah depa, bercabang le .....

kerajaan porno yang memerintah di saran muhasabah diri...sebenarnya mereka yang ajar rakyat menghina gambar pemimpin ...!!!!

Posted: 05 Sep 2012 03:59 PM PDT

Insiden mempermainkan gambar pemimpin negara pada malam ambang Merdeka tempoh hari perlu dinilai oleh kerajaan mengapa ianya berlaku.

Apa yang dilakukan oleh anak muda pada malam itu ada signifikannya yang perlu difikirkan.Kerajaan perlu fikirkan mengapa mereka bertindak diluar batas seperti itu. Apakah tidak cukup dengan sekadar laungan dan protes sehingga mereka memijak gambar pimpinan. Ini yang perlu dinilai oleh kerajaan,

Tindakan memijak gambar itu menggambarkan ekspresi kemarahan anak muda yang merasakan tuntutan mereka yang tidak dipenuhi oleh kerajaan.

Namun kita menegaskan perbuatan tersebut adalah diluar batasan dan ia tidak sepatutnya berlaku.Kita tidak perlu tunjuk perbuatan seperti itu untuk menyatakan protes kita terhadap mana-mana pihak. Kita tidak boleh menerima budaya ini sebagai demokrasi tulen..

Bagaimanapun , pihak kerajaan perlu bersikap adil dan mengenakan tindakan undang-undang kepada sesiapa sahaja yang melakukannya.

Maknanya sesiapa yang melakukan perbuatan seperti itu harus dikenakan tindakan tidak kira individu yang menghina pimpinan kerajaan ataupun pimpinan pembangkang. Kerajaan perlu adil,

Tambahnya, jika dibiarkan perbuatan seperti itu terus berleluasa seolah-olah kerajaan membiarkan demokrasi ini diamalkan secara liar.

Sebelum ini, Ketua Menteri Pulau Pinang Lim Guang Eng meminta pihak berkuasa turut menyiasat individu memijak gambarnya.

Terdahulu, di Dalam Himpunan Janji Demokrasi pada malam 30 Ogos lalu segelintir peserta himpunan dipanggil polis kerana telah bertindak memijak dan menghina gambar pimpinan negara.

Tindakan mereka itu turut mendapat perhatian Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Hishammuddin Tun Hussein dan menyifatkan ia tindakan melampau bagi menyemai bibit kebencian terhadap pemimpin negara.

Comments (0)

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT