Selasa, 25 September 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Bodoh Tak Boleh Di Ajar....Kalau terdesak pun , janganlah sampai ke tahap ini....buat malu kaum ajer...Buku Latihan 1Malaysia dengan Ilustrasi Wajah Najib....!!!

Posted: 25 Sep 2012 10:22 AM PDT

ada pelirkah najib untuk jahit mulut keling kutty nak mampos mahathir....!!!!

Posted: 25 Sep 2012 09:49 AM PDT

Pilihan raya hanya boleh diadakan apabila Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berani 'menjahit' mulut Tun Dr Mahathir Mohamad.

Bagaimanapun, tidak diketahui bila pilihan raya boleh diadakan kerana Najib  kuncup pelirnya  untuk  menutup mulut Dr Mahathir.

Hari demi hari Najib melihat kenyataan demi kenyataan Dr Mahathir yang makin memburukkan lagi peluangnya untuk mendapatkan kemenangan yang diharap-harapkannya untuk Umno dan Barisan Nasional.

Dengan keadaan sedemikian, Najib tidak mampu mengadakan pilihan raya dalam keadaan peluangnya kian diburukkan seperti yang berlaku kepada Pak Lah (bekas Perdana Menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi) pada tahun 2008 dahulu.

Menyuruh Najib menjahit mulut Mahathir samalah seperti menyuruh tikus menggantung loceng ke leher kucing.

Kenyataan Mahathir yang menyatakan "kita adalah syaitan yang orang kenal" akhirnya menyebabkan Umno dan BN dipanggil sebagai 'parti syaitan' dengan begitu meluas di ruang maya.

Mahathir menggunakan simpulan bahasa atau idiom Inggeris tetapi tindakannya itu menyebakan Umno dan BN dipanggil sebagai 'parti syaitan' dengan begitu meluas di ruang maya..

Bekas Perdana Menteri juga, , menghakis keyakinan rakyat yang mahukan kerajaan yang stabil apabila memberi gambaran jika Umno dan BN menang pilihan raya umum akan datang sekalipun, kerajaan pimpinan parti itu akan kekal lemah.

Malah, Mahathir menyifatkan kerajaan yang kekal lemah itu menjejaskan pembangunan dan tidak baik untuk perniagaan.

Memburukkan lagi peluang Najib ialah apabila bekas Presiden Umno itu memberi gambaran bahawa kerajaan Najib ialah kerajaan yang menghampiri rasuah..

Mahathir dilaporkan mengakui bahawa tindakan pentadbiran Najib membuat pemberian tunai kepada rakyat Malaysia menghampiri kepada pembelian undi.

Mahathir memang kata perbuatan Najib itu menghampiri kepada pembelian undi atau rasuah. Tetapi, yang rakyat faham ialah kerajaan Najib mengamalkan rasuah untuk mendapatkan sokongan.

Perkataan menghampiri yang Mahathir gunakan itu hanya untuk melunakkan tetapi yang sebenarnya memang beli undi secara terang-terangan.

indek jenayah menurun tak payah hudud....ketua gerombolan kepong hampir putus jari di kerat penjenayah....barang tak hilang tapi jari hampir hilang....pastinya ada yang tak beres....UMNO kalau tak menipu bukan UMNO namanya....itulah padah akibatnya...!!!!

Posted: 25 Sep 2012 09:37 AM PDT

ISTERI kepada Datuk Norizan Ali (gambar kecil), Datin Roslinda Kamaruddin hadir bersama anak perempuannya untuk melihat keadaan suaminya di Hospital Ampang. 

 

Ketua Pemuda Umno Kepong, Datuk Norizan Ali terpaksa lari sejauh 20 meter menyelamatkan diri ke rumahnya selepas diserang oleh dua penjenayah di depan rumahnya di Ampang, awal pagi tadi.

Kejadian pada jam 3.30 pagi itu, mangsa berusia 41 tahun itu melarikan diri dalam keadaan cedera parah di bahagian perut, tangan dan jari tangan hampir terputus akibat ditikam dengan senjata tajam oleh dua penjenayah yang dipercayai warga Indonesia.

Ketua Polis Selangor, Datuk Tun Hisan Tun Hamzah berkata, siasatan awal mendapati berlaku pergelutan diantara mangsa dan dua penjenayah terbabit.

"Motif kejadian masih dalam siasatan, kami dapati barangan berharga mangsa tidak hilang, telefon bimbit dan cincin milik mangsa berada di lokasi kejadian. Senjata penjenayah pula tidak ditemui," katanya.

Menurutnya, polis akan mengambil keterangan daripada mangsa selepas keadaannya sembuh.

"Kami juga masih menunggu laporan perubatan. Keadaan mangsa stabil, doktor menasihatkannya berehat," katanya.

Tun Hisan berkata, difahamkan jiran memberitahu terdapat kenderaan yang mencurigakan berkeliaran di kawasan perumahan berkenaan sebelum ini.

"Dua kenderaan milik mangsa pernah dipecahkan sebelum ini, difahamkan kes kejadian pertama tidak dilaporkan," katanya.

Siasatan awal kes berkenaan disiasat mengikut Seksyen 394 Kanun Keseksaan mendatangkan cedera ketika samun. -

 

SH

 

 

penyapu sial

 

 

polis perlu buka mata seluas-luasnya. PDRM mendakwa indeks jenayah menurun, sedangkan jenayah terus-terusan berlaku.

Kali ini jenayah berlaku lagi dan terkena kepada seorang Ketua gerombolan sendiri, masih mahukah mengaburi mata rakyat kononnya kadar jenayah telah menurun? Pun masih nak putarbelitkan angka jenayah untuk menunjukkan kononnya Malaysia paling selamat?

kalu warga indon yang buat,siapa dalang yang bawa masuk pendatang asing, yang bermaharajalela dimalaysia sekarang,janji masuk poket...kadar jenayah turun konon,bleh blah laa...skrg di malaysia pun dah tak selamat.ketua gerombolan  pun kena tikam,apalah kami yang kerdil ini.

akhirnya lembu betina NFC lembah pantai kena sembelih dengan raja tong taik....elok la lepas kena sembelih sisa sisa nya pun kena buang dalam tong taik...kah kah kah....!!!!

Posted: 25 Sep 2012 09:20 AM PDT

Menteri Wilayah Persekutuan dan Kesejahteraan Bandar, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin telah menyatakan hasratnya untuk bertanding kerusi Parlimen Lembah Pantai pada pilihan raya umum ke-13, kepada pucuk pimpinan Barisan Nasional (BN).

Ketua Umno Lembah Pantai itu berkata, beliau telahpun memaklumkan perkara tersebut kepada Perdana Menteri.

"Saya telah banyak kali memberitahu Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak sebelum ini, sekiranya saya dicalonkan dalam pilihan raya ke-13 kelak, saya mahu bertanding di Lembah Pantai walaupun ia dikatakan sukar untuk dimenangi, berbanding Putrajaya dan Labuan," katanya.

Beliau berkata demikian kepada pemberita selepas menghadiri Program Pencegahan Jenayah anjuran Persatuan Alumni kaum India Universiti Malaya (PANI-UM) dengan kerjasama Persatuan Kemajuan dan Kebajikan Masyarakat Lembah Pantai di Taman Bukit Angkasa, Pantai Dalam di sini, Ahad.

Kerusi Lembah Pantai disandang Nurul Izzah Anwar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) dengan mengalahkan Ketua Wanita Umno Datuk Seri Shahrizat Abdul Jalil pada pilihan raya umum 2008.

Ditanya mengapa beliau memilih bertanding di Lembah Pantai, Raja Nong Chik berkata, beliau menetap di kawasan itu, lebih 25 tahun dan berkhidmat kepada masyarakat setempat dalam apa jua keadaan.

"Saya mempunyai banyak pengalaman dalam menyelesaikan pelbagai masalah dan isu-isu berkaitan masyarakat setempat dan bukannya seperti beberapa anggota politik lain yang hanya aktif ketika musim pilihan raya sahaja.

"Sudah tiba masanya untuk saya berkhidmat sebagai wakil rakyat dan benar-benar membuat kerja untuk warga Lembah Pantai.

"Bagaimanapun, saya akur sekiranya pucuk pimpinan memilih calon lain untuk kerusi Parlimen Lembah Pantai," katanya.

Mengenai Program Pencegahan Jenayah anjuran PANI-UM itu, beliau mahu penduduk setempat dan persatuan penduduk bekerjasama dengan pihak polis dalam menangani kejadian jenayah, di sekitar Lembah Pantai.

Katanya, penduduk perlu berperanan mencegah jenayah dan mengamalkan langkah keselamatan bagi mengelak diri menjadi mangsa serta melaporkan sebarang aktiviti jenayah, termasuk penagihan dadah atau mencuri kenderaan.

 

BERNAMA

 

 

penyapu sial

 

 

Patutlah Najib menyatakan beliau gembira Sharizat ambil cuti 3 minggu (atau memang perancangan Najib arahkan Shahrizat bercuti?) Rupa-rupanya ada perancangan lain, untuk meletakkan kawan karib Rosmah Mansor, iaitu Raja Nong Chik, menteri bertaraf senator, untuk bertanding di Lembah Pantai. Kini Nong Chik melilau di sekeliling Lembah Pantai untuk pamer diri sebagai calon Lembah Pantai, menyerang Ahli Parlimen sekarang, Nurul Izzah Anwar.

Dia konfiden menang sebab dah banyak sumbang sejadah....patut lah perangai macam haramjadah....kah kah kah

Elok lah Raja Nong Chik masok lembah pantai bagi jalan mudah Nurul Izzah menang. Sebabnya semua penduduk sana dah tahu Nong Chik ni tak clean....dengan sejarahnya. Kalau di letak Shahir Samad susah juga Nurul Izzah nak menang. Betul tak?

kecoh lubuk taik UMNO....anwar naik jet pinjam dia sibuk....najib naik jet kerajaan untuk kegunaan peribadi macam kepala mak bapak dia punya pecacai pecacai bangsat ini mulut terkucil bagai di sumbat pelir najib dengan tetek rosmah....!!!!

Posted: 25 Sep 2012 09:07 AM PDT

 

anwar cuma  di beri pinjam.....

PM tong sampah 1 malaysia....guna jet peribadi macam kepala mak bapak dia....kos di rembat dari titik peluh rakyat....!!!

Media tong najis  babi Umno BN sengaja membesar-besarkan isu DSAI  menaiki jet bagi manakut-nakutkan ahli korporat supaya tidak membantu pemimpin Pakatan Rakyat (Pakatan).

Dengan berbuat demikian, tokoh-tokoh korporat takut berurusan dengan pimpinan Pakatan kerana bimbang perniagaan mereka akan terjejas.

Orang yang curi bilion ringgit, curi tanah ratus ribu ekar tidak diisukan. Tapi, menaiki jet dijadikan isu besar. Kononnya untuk menakut-nakutkan ahli korporat supaya jangan bantu Pakatan Rakyat. Kalau bantu akan jadi isu besar dan bakal jejas perniagaan  sebagai  mengulas laporan akhbar Utusan Malaysia hari ini berkenaan isu tersebut.

DSAI  dan beberapa pimpinan Pakatan lain menggunakan pesawat itu kerana menghadapi masalah penerbangan ketika dalam perjalanan dari Labuan ke Kota Kinabalu semasa menghadiri sambutan Hari Malaysia di Sabah dan Sarawak pada 15 September lalu.

Mereka ke sana untuk menerima penyertaan tokoh politik Sabah, Tan Seri Ibrahim Menudin ke dalam KEADILAN.

Ada masalah daripada Labuan ke Kota Kinabalu. Masa itu tiada penerbangan petang. Jadi mereka  terpaksa atur bot laju. Tapi  oleh kerana  DSAI  ada masalah naik bot selama dua jam…Maka ada seorang rakan membantu memberi pinjam jet..

Pemilik jet  tersebut tidak mempunyai kepentingan politik di mana-mana negeri yang ditadbir Pakatan.Dia cuma bantu…macam kereta  rosak, beliau pinjam kereta orang. Itu tak jadi masalah.  kerana dia tiada apa-apa kepentingan.

 

 

Pinjam jet macam pinjam kereta kawan, kata Anwar

KUALA LUMPUR: Datuk Seri Anwar Ibrahim hari ini mengibaratkan jet peribadi yang dipinjam kepada beliau adalah sama seperti “kita memberi kawan kita untuk pinjam kereta” dan tidak harus diperbesarkan.

Beberapa blog dan media tempatan hari ini menyiarkan gambar Anwar dan pemimpin Pakatan Rakyat lain menggunakan pesawat mewah itu untuk berkempen di Sabah dan Sarawak baru-baru ini.

Penggunaan jet mewah itu menimbulkan persoalan sama ada Ketua Pembangkang “dibiayai” oleh pihak tertentu atau pun terpaksa berhutang budi kepada pemilik pesawat itu.

Bagaimanapun Anwar mendakwa beliau bertanya terlebih dahulu kepada pemilik pesawat itu tujuan meminjam jet itu kepadanya.

"Saya sudah tanya dulu, ada kepentingan atau tidak, tetapi dia kata tiada," katanya di sidang media di lobi Parlimen.

Anwar tidak mengenal pasti siapa pemilik pesawat itu tetapi berkata pihak yang ingin tahu boleh menghubungi Jabatan Penerbangan Awam.

Gambar Anwar di dalam pesawat di muat naik di laman Twitter oleh Naib Presiden Parti Keadilan Rakyat (PKR) Tian Chua pada 15 September lalu sebelum di siarkan oleh beberapa laman blog selepas itu. -antarapos


 

 

penyapu sial

 

 

Anwar pakai pengawal peribadi (dari syarikat keselamatan) dikecohkan. Anwar guna bas yang disewakan oleh Tan Sri Khalid pun dikecohkan. Kini Anwar naik jet peribadi yang dipinjam dari rakan pun dikecohkan. Sungguh cemburu dan irihati besar puak UMNO ini. Tetapi Najib & Rosmah berbelanja berjuta-juta wang rakyat ke luarnegara mereka menikus.

zahid hamidi pakai jet peribadi kawanya pergi MEKAH tempoh hari , kenapa UMNO tak bising.

DAH LAMA NAJIB, MAHATHIR DAN MUHYIDIN NAIK JET KERAJAAN UNTUK TUJUAN UMNO KENAPA TAK BISING???? jet tu wang rakyat bukan wang UMNO

UMNO LAGI KECOH KALAU ANWAR NAIK KERUSI PM MALAYSIA

Tiada ulasan: