Khamis, 6 September 2012

Biaqpila

Biaqpila


AWANG HITAM "TAKLUK" PADANG BOLA

Posted: 06 Sep 2012 07:51 AM PDT



DEY MACHA!!!
INI GAMBAQ YANG DI AMBIL PETANG TADI
DI PADANG BOLA BERSEBELAHAN MASJID TAMAN CHERAS INDAH
SEKUMPULAN AWANG HITAM SEDANG BERMAIN BOLA
TAK TAU DARI MANA DEPA NI MAI
NAK KATA RAMAI TU KIRA RAMAI LA JUGAK
KIRA CUKUPLA SATU TEAM BOLA
KAH! KAH! KAH!

MOHON RAJAGOBAL PI SIASAT
KALAU DEPA NI ADA KERAKYATAN MALAYSIA
BOLEH LA DISERAPKAN DALAM PASUKAN KEBANGSAAN
PASAI TENGOK DEPA MAIN BAGUIH JUGAK
SEMUA POWER-POWER
FIZIKAL PUN BESAQ-BESAQ
KAH! KAH! KAH!


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Najib sedia jumpa keluarga pelajar tunjuk punggung

Posted: 06 Sep 2012 12:29 AM PDT


BESUT - Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak bersedia untuk bertemu dengan keluarga pelajar kolej yang melondeh seluar ke arah gambarnya ketika sambutan Perhimpunan Janji Bersih, 30 Ogos lalu.

Bagaimanapun beliau menyerahkan kepada pihak berkuasa untuk mengambil tindakan undang-undang.-SH

DEY MACHA!!!
LEPAS NI RAMAI LA YANG TUNJUK PUNGGUNG
BUKAN SENANG...NAJIB MAI JUMPA KITA WOOO
KAH! KAH! KAH!


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

LEBIH BAIK MEROGOL DARI TUNJUK PUNGKOQ?

Posted: 05 Sep 2012 08:30 PM PDT

DEY MACHA!!!
KALAU TUNJUK PUNGKOQ
DEMI MEMARTABATKAN UMNGOK TAK DAK HAL
MACAM KUMPULAN TARIAN PUNGKOQ ASKAR PENCEN
TUNJUK PUNGKOQ BERKEDUT DEPAN RUMAH AMBIGA KIRA OK
KAH! KAH! KAH!

UNDANG-UNDANG DOUBLE CHEESE UMNGOK
ROGOL BUDAK BOLEH LEPAS
TUNJUK PUNGKOQ KENA TINDAKAN TEGAS
KAH! KAH! KAH!


Menteri: Kolej buat pertimbangan wajar pecat pelajar tunjuk punggung


Menteri Pengajian Tinggi Datuk Seri Mohamed Khaled Nordin percaya keputusan pengurusan sebuah kolej swasta di Cheras memberhentikan seorang pelajarnya berikutan insiden menunjuk punggung ke atas gambar pemimpin negara telah dipertimbangkan dengan sewajarnya.

Beliau berkata tindakan itu wajar dilakukan kerana ia telah mencemar nama baik institusi pengajian tinggi berkenaan.

"Saya percaya keputusan memberhentikan pelajar itu telah

dipertimbangkan sebaik-baiknya sehingga membawa kepada pemecatan itu," katanya kepada pemberita di Bangi malam tadi.

Beliau mengulas mengenai seorang pelajar semester tiga Diploma Multimedia Kreatif sebuah kolej, yang ditahan semalam dan kemudiannya dibebaskan berhubung insiden menunjuk punggung ke atas gambar pemimpin negara pada sambutan ambang merdeka di Dataran Merdeka, malam Khamis lepas.

Difahamkan pelajar itu diberhentikan serta merta untuk mencerminkan pendirian pihak kolej yang tidak akan berkompromi dengan sebarang tingkah laku menyalahi undang-undang negara.

Ditanya sama ada pelajar itu boleh merayu untuk menyambung semula pengajiannya, Khaled berkata ia terpulang kepada budi bicara kolej berkenaan.

Beliau, bagaimanapun berkata pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN) pelajar terbabit, juga telah diberhentikan serta merta.

Terdahulu, Khaled menghadiri majlis tinjauan mesra menteri bersama pelajar Kolej Keris Mas sempena Minggu Mesra Pelajar Sesi Akademik 2012-2013 di Universiti Kebangsaan Malaysia (UKM) di Bangi.

Dalam ucapannya, beliau menasihati pelajar supaya memahami dan menghayati matlamat berada di universiti iaitu untuk menguasai ilmu pengetahuan.

"Anda perlu memahami kebebasan. Tapi ia tidak bermaksud kita membuat apa yang kita suka dan melanggar undang-undang negara," katanya.

Seramai 521 pelajar baru mendaftar masuk ke Kolej Keris Mas untuk sesi akademik 2012-2013. Mereka antara 3,180 pelajar baru yang mendaftar di UKM sesi tersebut.

- Bernama

KUALA LUMPUR- Keputusan Mahkamah Rayuan yang mengekalkan keputusan Mahkamah Sesyen membebaskan pemain boling tenpin handalan Noor Afizal Azizan dengan perintah berkelakuan baik dan ikat jamin kerana merogol gadis bawah umur perlu dihormati dan kemuliaan mahkamah perlu dipelihara dan disanjungi.
Menegaskan demikian, Setiausaha agung Majlis Kebangsaan Jaksa Pendamai Malaysia, Datuk M.Ramalingam berkata hakim-hakim Mahkamah Rayuan telah bersusah payah menjelaskan rasional di sebalik keputusan mereka terhadap “pesalah terhadap kanak-kanak buat pertama kalinya itu”.
Noor Afizal diperintah berkelakuan baik selama lima tahun dan ikat jamin RM25,000 kerana kesalahan berkenaan.
Dalam satu kenyataan hari ini, beliau berkata: “Tidak timbul soal hakim-hakim kita menyalahgunakan peluang yang dibentangkan pada semakan kehakiman demi kepentingan masyarakat sivil.
“Ía menuntut kebijaksanaan dan pengetahuan serta perpaduan hakim untuk mencapai keputusan yang dapat diterima secara sah dengan kepentingan awam dilindungi dengan betul,” kata beliau.
Pada 8 Ogos, Mahkamah Rayuan membenarkan rayuan Noor Afizal supaya dikekalkan keputusan Mahkamah Sesyen pada 5 Julai tahun lepas yang memerintahkannya berkelakuan baik selama lima tahun dengan ikan jamin RM25,000.
Mahkamah tersebut mengambil kira beberapa faktor termasuk kewujudan hubungan seks atas persetujuan bersama antara tertuduh dengan gadis berkenaan.
Noor Afizal, 21, mengaku bersalah melakukan kesalahan itu ke atas gadis berusia 13-tahun di sebuah hotel di Ayer Keroh, Melaka antara 12.30 pagi dan 5 pagi 5 Jun, 2009.
Namun berikutan rayuan pihak pendakwa, Mahkamah Tinggi Melaka pada 20 Sept tahun lepas menjatuhkan hukuman penjara lima tahun ke atas Noor Afizal.
Panel tiga hakim diketuai Presiden Mahkamah Rayuan Tan Sri Raus Md Sharif dalam membenarkan rayuan pihak pendakwa untuk hukuman lebih berat, sebulat suara mengetepikan hukuman penjara lima tahun ke atas Noor Afizal oleh Mahkamah Tinggi itu.
Pemain boling tenpin itu pernah mewakili Negeri Sembilan antara 2004-2010 dan serentak itu, mewakili Malaysia dalam Kategori Belia Kebangsaan selama lima tahun (2004-2008).
Noor Afizal juga pernah beraksi di Kejohanan Terbuka Thailand International pada April tahun ini, dan dijangka mewakili Kedah dalam beberapa pertandingan yang bekal menjelang termasuk Kejohanan Terbuka Antarabangsa KL 2012. -Bernama


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Diburu polis kerana bawa gambar Dr Burhanuddin?

Posted: 05 Sep 2012 06:41 PM PDT


KUALA LUMPUR: Jika saya membawa gambar Dr Burhanuddin Al Helmy dalam sambutan Hari Merdeka, adakah saya akan dituduh menghina Tunku Abdul Rahman dan selepas itu diburu polis?

Demikian pertanyaan spontan Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu (gambar) ketika ditanya mengenai kontroversi pengibaran bendera Sang Saka Malaya dalam perhimpunan rakyat pada malam Hari Merdeka baru-baru ini.

"Jalur Gemilang kita hormat. Tetapi proses menuntut kemerdekaan juga mesti kita hormati dan kita kenang sebagai tanda terhutang budi kita kepada mereka yang terlibat dalam perjuangan tersebut," katanya.

Menurut Mohamad, Sang Saka Malaya adalah sebahagian dari peristiwa dan proses menuntut kemerdekaan.

"Mengibarkan Sang Saka Malaya adalah salah satu cara untuk mengenang dan menyanjung perjuangan dan proses menuntut kemerdekaan dan adalah tidak siuman jika sanjungan sedemikian dianggap jenayah dan mereka yang terlibat diburu seperti penjenayah," katanya.

Mohamad seterusnya menjelaskan, ia sama seperti kita menghormati Tunku yang terkenal dengan panggilan Bapa Kemerdekaan.

"Tetapi itu tidak bermakna kita tidak boleh menghormati tokoh-tokoh lain yang menuntut kemerdekaan dan penghormatan kepada mereka tidak sama sekali bermakna kita menghina Tunku.

"Kalau ikut otak sempit dan dangkal para pemimpin Umno yang histeria terhadap pengibaran Sang Saka Malaya itu, saya akan dianggap menghina Tunku dan diburu seperti penjenayah kalau saya bawa gambar Dr Burhanuddin dalam sambutan Hari Merdeka," katanya.

Menurut Mohamad, banyak tokoh lain yang terlibat memperjuangkan kemerdekaan tanah air kita dari penjajahan British seperti Dr Burhanuddin sendiri, Ustaz Abu Bakar al-Baqir, Ahmad Boestamam, Ishak Haji Muhammad dan ramai lagi.

"Ada di antara mereka yang dipenjarakan oleh penjajah British malah ramai dibunuh.

"Adakah kita tidak boleh menyanjung dan mengenang mereka dan hanya boleh memperingati tokoh-tokoh yang dikehendaki oleh sejarah versi Umno sahaja?" beliau mempersoalkan.

Mengulas lanjut mengenai pengibaran bendera yang menjadi sebahagian dari proses menuntut kemerdekaan itu, Mohamad berkata, bendera Sang Saka Merah Putih pernah dibawa oleh para perwakilan Malaya sebagai bendera negara dalam Persidangan Solidariti Afro-Asia di New Delhi pada tahun 1947.

"Oleh kerana Umno merasa terancam sangat dengan pengibaran Sang Saka Malaya, kenapa tidak arahkan polis buru perwakilan Malaya yang bawa bendera Sang Saka Merah Putih ke persidangan Solidariti Afro-Asia itu?" kata beliau sinis.

Mohamad melihat histeria Umno terhadap pengibaran Sang Saka Malaya itu akan menguatkan semangat rakyat untuk terus mencabar versi yang dipaksakan oleh Umno mengenai sejarah negara ini.

"Akhirnya semakin ramai rakyat akan sedar dan tahu siapa yang menaja penubuhan Umno dan mengapa ia ditubuhkan," katanya lagi.

Setakat ini, polis masih tidak menghentikan tindakan memburu mereka yang mengibarkan bendera Sang Saka Malaya pada malam Hari Merdeka itu.

Menurut kenyataan dalam Facebook Bukit Aman, Ketua Polis Negara memandang serius perbuatan itu kerana "ia bercanggah dengan perlembagaan dan proses demokrasi".-HD


KONGSI ARTIKEL INI MELALUI FACEBOOK

Tiada ulasan: