Khamis, 6 September 2012

Anak Sungai Derhaka

Anak Sungai Derhaka


Kenapa Mahathir gelabah sangat ni?

Posted: 06 Sep 2012 07:16 AM PDT


Mahathir adalah antara individu yang kelihatan begitu tertekan sejak akhir-akhir ini, malah tutur katanya kadang-kadang menimbulkan persoalan, siapakah Perdana Menteri Malaysia sekarang ini..

Adakah Mahathir yang menjadi Perdana Menteri atau Najib ataupun Rosmah??

Sedangkan umum mengetahui bahawa Najib adalah Perdana Menteri Malaysia yang telah diberikan mandat untuk berkuasa memerintah negara ini oleh Pak Lah.

Apa yang jelas kelihatan sekarang ini ialah Mahathir begitu takut UMNO/BN kehilangan majoriti 2/3 pada PRU yang ke 13 ini.

Ketakutannya itu semakin terserlah kini hingga beliau terpaksa memberikan amaran kepada rakyat agar jangan berubah..

Kata Mahathir pilihan untuk "merubah pemimpin" itu juga bukanlah satu tindakan yang baik, sebaliknya mengingatkan berkemungkinan ia langkah yang amat teruk.

Tetapi beliau terlupa bahawa mengekalkan pimpinan yang semakin teruk ini adalah lebih teruk lagi..
 
Cuba perhatikan Pak Lah, Pak Lah yang memberikan mandat kepada Najib sebagai Perdana Menteri langsung kelihatan seperti tak kisah samada UMNO/BN kekal berkuasa atau tidak selepas PRU13 ini..

Persoalannya di sini ialah mengapa Mahathir amat tertekan dengan situasi sekarang ini.. adakah beliau khuatir anaknya tidak sempat menjadi Menteri Besar atau dia gusar banyak penyelewengannya terbongkar?
 

****************************************

Jika PR berkuasa, rakyat tak berpeluang pilih BN kembali, kata Dr M 

KUALA LUMPUR, 6 Sept — Tun Dr Mahathir Mohamad hari ini memberi amaran kepada rakyat di negara ini agar tidak memilih Pakatan Rakyat (PR) dalam pilihan raya akan datang kerana mereka tidak akan berupaya untuk berubah kepada Barisan Nasional (BN) semula apabila PR telah memerintah.

Jelas mantan perdana menteri itu lagi,  pilihan untuk "merubah pemimpin" itu juga bukanlah satu tindakan yang baik, sebaliknya mengingatkan berkemungkinan ia langkah yang amat teruk.

"Ada yang kata kita tukarlah (pemimpin) ... cuba yang lain ... kita cuba lima tahun, kalau tidak baik, kita tukar.

"Sekali mereka berkuasa, mereka akan buat untuk rakyat tidak boleh bertukar lagi kepada BN," kata Dr Mahathir  ketika program sepetang bersama beliau di Pusat Komuniti Bukit Bandaraya anjuran Kelab Pesara Kerajaan Lembah Pantai di sini.

Jelas beliau yang telah berkhidmat selama 22 tahun sebagai perdana menteri, usaha mengubah pemimpin negara itu juga berkemungkinan akan menghancurkan negara ini jika kita hanya memilih mereka yang hanya "ingin menjadi perdana menteri."

"Jika kita menghargai keamanan dan kemakmuran yang kita ada, kita pasti akan dapat lebih lagi daripada pembangunan," kata Dr Mahathir lagi.

The Malaysian Insider

Mad Bashah kata Anwar jejas keharmonian Masjid bukannya PERKASA?

Posted: 06 Sep 2012 01:39 AM PDT


Antara kata-kata Ahmad Bashah ialah "Penduduk menyuarakan bantahan mereka kerana mahu mempertahankan kerukunan masyarakat serta tidak mahu masjid mereka dicemari dengan ceramah politik,"

Ini menyebabkan aku tertanya-tanya siapakah yang memenuhi Masjid pada hari PERKASA menyerang Masjid itu jika yang membantah adalah penduduk setempat, sedangkan ketika Anwar menyampaikan tazkirah Masjid dipenuhi oleh jemaah?

Cuba korang tengok video ni.. agak-agak korang yang mana satu penduduk setempat?.. yang menyalak diluar Masjid atau yang mendengar tazkirah di dalam Masjid?


Laporan berkaitan..
ALOR SETAR - Tindakan pemimpin pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menjadikan masjid sebagai medan politik telah menganggu keharmonian institusi masjid, kata Pengerusi Badan Perhubungan Umno Negeri Kedah Datuk Ahmad Bashah Md Hanipah.

Beliau berkata masjid tidak harus dicemari dengan aktiviti berpolitik dan perkara itu perlu dihormati oleh semua pihak.

"Di Kedah, jemaah telah ada kesepakatan tidak rasmi bahawa masjid tidak harus dicemari dengan aktiviti berpolitik dan kesepakatan itu dihormati oleh semua pihak," katanya dalam kenyataan di sini hari ini.

Beliau mengulas kekecohan di Masjid Al-Hussin, Kampung Seberang Pumpong di sini Sabtu lepas ekoran bantahan khariah masjid berkenaan yang tidak bersetuju dengan tindakan Anwar menyampaikan tazkirah di situ.

"Saya difahamkan imam masjid telah berjanji dengan penduduk kampung bahawa Anwar hanya datang untuk sembahyang sahaja tanpa tazkirah tetapi apa yang berlaku adalah sebaliknya.

"Penduduk menyuarakan bantahan mereka kerana mahu mempertahankan kerukunan masyarakat serta tidak mahu masjid mereka dicemari dengan ceramah politik," katanya.

Beliau berkata kejadian di Masjid Al-Hussin itu harus menjadi pengajaran bahawa masjid tidak boleh dijadikan pentas politik mana-mana pihak. - Bernama

Itu kata Ahmad Bashah.. kenyataan yang jelas cuba memburukkan Anwar..

Baca keratan berita ini pula...


Mad Bashah ni tak baca surat khabar ke?

Pesanan dari Dr. Asri kepada Ulamak Muda UMNO..

Posted: 05 Sep 2012 09:40 PM PDT


Rentetetan dari insiden menunjukkan punggung kepada gambar Najib dan Rosmah yang dikatakan biadap oleh kebanyakkan pemimpin UMNO pada malam sambutan Kemerdekaan yang lalu..


Dr. Asri dalam laman Tweeter  mempersoalkan adakah perbuatan membuka seluar dan menunjukkan kemaluan pada gambar orang lain yang dilakukan oleh ahli-ahli UMNO itu perbuatan beradap?

Menurutnya dalam berpolitik kita perlu berakhlak.

Itu berkenaan dengan insiden tunjuk punggung kepada gambar Rosmah dan Najib, berikut pula adalah pesanan yang disampaikan kepada Ulama Muda UMNO oleh Dr. Asri melalui laman Twitter miliknya.

Menurutnya beberapa tokoh UMNO meminta beliau agar menyampaikan pesan kepada Ustaz-ustaz muda yang menyertai UMNO supaya jangan terlalu mengampu, kerana tokoh-tokoh UMNO tersebut juga tidak menyukai tindakan Ustaz atau Ulama Muda UMNO itu..


Atau dalam lain ayat.. nak bodek tu agak-agaklaa...

Anwar sendiri simbah cat kearah bas Merdeka Rakyat kata Roslan Kassim

Posted: 05 Sep 2012 07:28 PM PDT


Ini adalah cubaan Kata Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kasim untuk memperbodohkan golongan muda di negara ini..

Katanya bas yang disimbah cat ini adalah angkara Anwar sendiri untuk menagih simpati dari golongan muda terhadapnya.. macam kes mata Anwar lebam dulu kot??

Pembangkang akan menggunakan pelbagai cara untuk mendapatkan simpati daripada rakyat ketika tarikh pilihan raya umum ke 13 semakin akhir kerana mereka beranggapan pilihan raya kali ini adalah peluang terbaik untuk mereka merampas Putrajaya.

Ketua Penerangan Perkasa, Ruslan Kasim menyifatkan tindakan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menggunakan bas yang disimbah cat itu sebagai kenderaan konvoi jelajah pembangkang adalah strategi untuk menagih simpati.

"Itulah politik Anwar, beliau akan menggunakan apa sahaja untuk mendapat simpati, selain itu untuk menimbulkan persepsi negatif rakyat kepada pemerintah terutama UMNO, strategi sebegini bukanlah perkara baru kepada Anwar, telah digunakan sejak beliau dipecat daripada kerajaan dan UMNO dahulu.

"Imbas kembali apa yang tidak dilakukan oleh Anwar ketika dipecat, berlakon menggunakan kerusi roda, mendakwa ada pihak yang cuba meracunnya dan pellbagai lagi yang dilakukannya untuk mendapatkan simpati supaya menyokongnya.

"Dengan menggunakan bas yang disimbah cat itu, Anwar berharap rakyat akan simpati kepadanya dan rakyat akan menuduh penyokong UMNO dan Barisan Nasional bertindak ganas, Anwar pakar dalam membuat persepsi dan spekulasi," katanya

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas tindakan Anwar dan pembangkang yang menggunakan bas yang disimbah cat untuk konvoi jelajah pembangkang ke seluruh negara.

Menurut Roslan, pembangkang sudah ketandusan idea berikutan kegagalannya mentadbir negeri yang diperintah sejak pilihan raya lalu dan bagi menutup kelemahan itu mereka terpaksa menggunakan taktik lain yang dirasakan boleh memberi undi pada pilihan raya nanti.

"Ramai di kalangan generasi muda yang bakal menjadi pengundi buat pertama kali tidak mengenali siapa sebenarnya Anwar, golongan ini menjadi sasaran kepada pembangkang untuk mendapatkan sokongan dan cara yang terbaik ialah mendapatkan undi simpati serta menimbulkan kebencian kepada Barisan Nasional.

"Kepada pengundi muda, mereka diingatkan supaya tidak mudah terpengaruh dengan apa yang cuba dilakukan pembangkang itu, mereka perlu melihat apa yang sudah dilakukan pembangkang di negeri yang diperintah," katanya.

Menurutnya, semakin hampir tarikh pilihan raya, pelbagai strategi serta kaedah akan digunakan pembangkang untuk mengelirukan rakyat, itulah cara terbaik iaitu dengan menimbulkan persepsi negatif kepada Barisan Nasional dan simpati kepada mereka. -MediaUMNO

Video keganasan Pemuda BN dihadapan Ibupejabat PKR tersebar..

Posted: 05 Sep 2012 10:20 AM PDT


Jika selama ini kita sering mendengar pencacai-pencacai UMNO mengatakan Anwar alat Cina, Alat DAP, alat India, alat Yahudi dan berbagai jenis alat lagi, tetapi dalam video ini kita akan menyaksikan siapa sebenarnya yang menjadi alat.

Inilah hasilnya bila anak-anak Melayu selamat menjalani proses pembodohan oleh pemimpin UMNO, selain mudah diperkudakan oleh pemimpin-pemimpin UMNO, juga diperkudakan atau menjadi alat kepada bangsa lain.


Dalam Insiden yang berlaku di hadapan Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat tengahari 5 September, kita menyaksikan anak-anak Melayu dijadikan sebagai alat untuk mempertahankan segerombolan ahli Barisan Bersatu Nambikkai.

Presiden Barisan Bersatu Nambikkai (Nambikkai) Kalai Vanar yang hadir ke ibu pejabat PKR untuk melakukan demostrasi secara aman kononnya bagi membuat Bantahan Terhadap Penghinaan Bendera Malaysia, Penipuan PR dan Lakonan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Turut hadir mengiringi beliau adalah sekumpulan Pemuda BN dan juga sekumpulan Melayu Berwawasan yang tidak punya wawasan.


Apabila kekecohan tercetus , Kalai Vanar melakukan provokasi dari jauh tetapi pemuda-pemuda Melayu yang memakai 'T' Shirt Pemuda BN dan Melayu Berwawasan maju kehadapan bagi menghadapi menghadapi ahli-ahli PKR


Mereka sanggup berada di barisan hadapan menjadi alat untuk bergelut dengan anggota Polis dan juga ahli-ahli PKR kepada Presiden Barisan Bersatu Nambikkai,Kalai Vanar.



Tiada ulasan: