Sabtu, 11 Ogos 2012

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


taksub dengan ajaran ayah pin....patutlah tolak hudud....rupanya BN mengaku dia sendiri tuhan....!!!!

Posted: 11 Aug 2012 08:03 AM PDT

Allah SWT yg melindungi kami,bukan BN...

keling paria bapak tokeh arak san miguel Dalang Projek IC/Mykad Di Sabah

Posted: 11 Aug 2012 12:53 AM PDT

Parti-parti politik Sabah ‘seperti mati’ selepas era keling paria mahathir kutty

Parti-parti politik di Sabah seperti “sudah mati” selepas   keling pariar Mahathir Mohamad berkuasa menjadi perdana menteri dengan kehadiran ramai pendatang tanpa izin ke negeri itu..

Projek IC Dr Mahathir telah menyebabkan ramai warga asing menjadi pengundi dalam pilihan raya dan kepentingan penduduk asal tidak lagi diambil kira.

Kenyataan Dr Mahathir pada hari Rabu yang lalu tentang warga asing yang sudah tinggal di Sabah harus mendapat kewarganegaraan sangat membahayakan, dan kita  mencabar parti-parti komponen BN di Sabah supaya keluar agar dapat membela warga tempatan..

BN Sabah tidak seharusnya mempertahankan kenyataan Dr Mahathir, kerana kenyataan ini mendahului Suruhanjaya Di Raja (RCI) mengenai isu ini..

Dalam tulisan blog terbaru, keling paria ini yang mengalami sindrom mudah lupa  seolah-olah menghalalkan mereka untuk datang ke negeri Sabah dan seterusnya mengenepikan warga asal Sabah.

Seharusnya kita mempunyai Perlembagaan yang baru untuk tahun 1963, tetapi sebaliknya Perlembagaan yang digunakan adalah Perlembagaan Malaya yang kemudiannya ditukar menjadi Perlembagaan Malaysia.

Tulisan beliau dalam blog menunjukkan beliau terlibat dalam Projek IC yang memberi MyKad kepada warga asing tanpa izin di Sabah..

Sebagai  contoh seperti Majid Kani yang dilahirkan di Tamil Nadu, dan tidak pernah tinggal di Sabah lebih dari sepuluh tahun mengikut perjanjian semasa Sabah menyertai Malaysia, namun diberikan MyKad dan dibenarkan mengundi.

Pendatang tanpa izin tidak seharusnya diberikan kewarganegaraan hanya kerana kebolehannya bercakap bahasa Malaysia, tetapi kewarganegaraan harus diberi jika dia hanya memasuki negara ini dengan sah dan bukan dari jalan belakang..

Pendatang tanpa izin ini perlu diberi pengampunan dan dilayan dengan penuh kemanusiaan, seperti menghantar mereka pulang, atau hanya mengenakan denda sekurang-kurangnya RM300 seperti di tahun 1965 di Semenanjung Malaysia, dan nama mereka perlu dibuang dari senarai pemilih pilihan raya.

Adalah lebih baik pengampunan ini dilakukan sebelum pilihan raya umum ke-13 sejak banyak nama mereka berada dalam senarai pemilih, bahkan mereka ini ada yang bekerja dalam sektor kerajaan, termasuk di Jabatan Tanah dan memegang jawatan di jabatan-jabatan negeri dan persekutuan..

 

Mahathir: RCI Sabah tak perlu

Bekas perdana menteri Tun Dr Mahathir Mohamad berpendapat, penubuhan Suruhanjaya Diraja (RCI) bagi menyiasat isu pendatang asing diberikan kerakyatan atau lebih dikenali sebagai ‘Projek IC' di Sabah, tidak perlu.

"Mereka berhak minta kerakyatan. Saya harap kita tak ada usaha untuk keluarkan mereka.

"RCI sebenarnya tidak perlu. Kerajaan akan bermasalah jika mengetahui sebarang keputusan suruhanjaya itu.

"Pembangkang akan mengatakan perkara ini dimanipulasi dan jika tidak kerajaan yang akan dipersalahkan," katanya.

Selain itu, bekas perdana menteri yang berkhidmat kira-kira 22 tahun itu berkata, beliau sebelum ini juga pernah didakwa menjadi dalang memberikan kerakyatan kepada pendatang asing.

"Saya dituduh kononnya untuk bawa orang ini. Kita tak payah bawa, mereka datang sendiri. Mereka bukan orang asing.

"Mereka dah tinggal di Sabah sekian lama. Mungkin mereka rasa Sabah lebih selamat sebab itu mereka tinggal di sana," katanya lagi.

Sementara itu, mengulas tema 'Janji Ditepati', Mahathir berkata, menjadi hak kerajaan sama ada ingin menggunakan tema itu atau tidak.

"Tema pembangkang itu tunjuk mereka sedang keliru tak tau nak buat apa. Tak apalah itu pembangkang.

"(Janji Ditepati) Itu kerajaan punya hak nak buat keputusan slogan yang dia guna. Kalau janji, mestilah kena tunaikan," kata Dr Mahathir.

 

 

penyapu sial

 

 

keling paria ini  kata RCI tidak perlu, rupanya beliau sudah tahu bahawa RCI akan membongkar skandal pemberian Mykad yang telah berlaku sejak beliau jadi PM lagi.

Bukti keresahan si nyanyuk tua bangsat ini  ialah jawapannya ini:

"RCI sebenarnya tidak perlu. Kerajaan akan bermasalah jika mengetahui sebarang keputusan suruhanjaya itu."

Bangun rakyat Sabah, tolak BN pada PRU13 nanti!

tunggulah pru 13 nanti....bila BN kalah....kita akan hambat penghianat ini sampai lubang kubur....

Bila polis jadi pengawal peribadi pemimpin UMNO...nanti dah pencen dan nyanyuk boleh jadi pengawal keselamatan kilang....!!!

Posted: 10 Aug 2012 08:50 PM PDT

Layanan istimewa polis terhadap pimpinan Umno semasa hadir ke perbicaraan mahkamah  di persoalkan 

Umno menggunakan polis seperti pasukan keselamatan peribadi mereka apabila mengawal ketat Ketua Wanita Umno, lembu betina NFC  Shahrizat Jalil yang hadir ke mahkamah pagi kelmarin 

Umno gunakan polis umpama pengawal keselamatan peribadi. Mengapa pimpinan Umno boleh dapat layanan istimewa seperti yang diperolehi Shahrizat?..

Berikutan itu, kita  mahu Ketua Polis Negara (KPN),  Ismail Omar menjawab berhubung perkara ini.

KPN mesti jelaskan mengapa pimpinan Umno seperti Shahrizat boleh dapat eskot polis bila hadir ke mahkamah. Mengapa ada layanan istimewa?..

Terdahulu, sekumpulan polis berkawal di luar mahkamah menyambut ketibaan Shahrizat bersama konco-konconya, sebelum mengiringi beliau masuk ke mahkamah.

Turut serta, penyokong-penyokong beliau termasuk kalangan Wanita Umno diangkut menaiki van ‘Skuad Sayang’ untuk memenuhi ruang mahkamah.

UMNO nak satukan orang melayu kunun....!!!.........bapak syaitan yang nak ajak orang melayu untuk turut jadi penyamun dan langgar hukum Allah SWT,,,,,apa barang bro...kah kah kah

Posted: 10 Aug 2012 05:28 PM PDT

inilah taktik untuk memecahkan orang  melayu dan rakyat  yang di terajui  oleh UMNO.....busuk sampai ke usus....!!!

keling kutty  Mahathir Mohammad pernah berkata umno parti busuk dan buruk. Pelik juga macam mana umno parti yang buruk dan busuk dinilai sebagai parti terbaik dan boleh menyatukan orang Melayu di Negara ini.

Sejarah telah membukti umnolah parti yang membuat orang melayu berpecahbelah sehingga wujudnya parti PAS, Semangat 46 dan parti keadilan rakyat.

Pengasas PAS, mereka terdiri daripada orang umno.Tengku Razaleigh Hamzah keluar umno tubuh parti Semangat 46. Pemecatan Datuk Seri Anwar Ibrahim tertubuhnya parti Keadilan rakyat.

Macam mana  keling kutty Mahathir  ini  boleh kata umno sebuah parti terbaik dalam menyatukan orang Melayu di Negara Malaysia ini.

Kita tidak nafikan umno parti terbaik kerana masih kekal menjadi tulang belakang kerajaan yang memerintah Negara ini.malahan boleh kita sebut ia sebagai parti juara pandai buat duit  dan fitnah musuh politik  dengan  fitnah lucah dan mengaibkan .

Tetapi kena ingat umnolah parti terbaik mengkhianati bangsa Melayu sehingga populasi orang Melayu terhakis.

Memang Umnolah yang mula berpolitik membantu rakyat di negara ini mencapai kemerdekaan ikut tertunjuk penjajah membuat para pemimpin kayaraya rompak wang rakyat di simpan di luar Negara.

Dahulu penjajah yang ambil hasil masysul negara, tapi kini para pemimpin umno yang hantar hasil negara keluar negara.

Umnolah parti terbaik melatih para pemimpin jadi benci kepada undang undang Islam dengan slogan hudud tidak sesuai dilaksanakan zaman sains dan teknologi.

Dunia iktiraf Malaysia kerana Malaysia mengekalkan undang undang read ( kafir) 

Kita mahu orang Melayu bersatu kerana bersatu itu membuat kita kuat tetapi bukan dibawah parti Umno.

Kenapa? Kerana umno parti merestukan para pemimpin makan rasuah dan riba yang dikutuk oleh Allah.

Memang parti umno tidak boleh diharap untuk memperkasakan bangsa Melayu sebaliknya telah, sedang dan akan menghancurkan orang melayu di negara Malaysia ini.

Kalau rakyat membiarkan umno/BN terus memerintah Negara Malaysia, tak mustahil orang Melayu akan jadi macam rakyat Palestin suatu masa nanti.

Kalau nak bersatu, kena ikut apa yang telah dinyatakan oleh Al Quran iaitu hendaklah berpegang teguh dengan tali Allah.Lebih lebih ia memberi rahmat seluruh alam.

Soal PAS, parti keadilan parti serpihan kena kembali kepada asal suatu yang sangat tak relevan, kerana bersatu atas lain selain atas nama Allah ia akan menemui kegagalan.

Atas sebab itulah umno setakat ini tidak pernah berpijak di alam nyata. perjuangan Umno adalah perjuangan yang batil kerana tidak ikut acuan yang disedia oleh Allah.

Umno sah parti terbaik menolak penubuhan sebuah Negara Islam.Buktinya ia tetap mempertikaikan perlaksanaan undang undang islam di Negara Malaysia ini.

Macam mana hendak satukan orang Melayu....!!!

UMNO MEMANG "HARAM JADAH"....di pecat kerana bercukur jambul anak dengan Nik aziz....!!!!

Posted: 10 Aug 2012 04:10 PM PDT

Kesalahannya hanya sedikit sahaja kerana membawa anaknya cukur jambul dengan Mursyidul Am Pas Nik Abdul Aziz seorang pegawai di ibu pejabat Umno dipecat dari jawatannya. Begitulah kekejaman Umno di atas muka bumi ini.

Kejadian ini berlaku penghujung bulan lepas. Pegawai berkenaan yang dikatakan seorang dedikasi tidak pun diberi peluang untuk membela diri atau menjelaskan kenapa beliau membawa anaknya bercukur jambul dengan Nik Aziz.

Ekoran tindakan itu pegawai berkenaan yang sudah berkhidmat bertahun-tahun dengan ibu pejabat Umno kehilangan kerja.

Tindakan memecat kaki tangan tanpa kesalahan fatal menjelaskan kerakusan dan kezaliman parti berfahaman kebangsaan itu. Tindakan ini jelas berbeza dengan cara Pas menangani masalah perbezaan fahaman politik.

Misalnya di Kuala Krai salah seorang pengerusi Ladang Rakyat yang menyokong salah seorang bakal calon Umno tidak dikenakan apa-apa tindakan.

Perbuatan pengerusi Ladang Rakyat itu bukan secara senyap tetapi terang-terangan yang sepatutnya sudah dipecat kerana membantu bakal calon lawan.

Umno perlu memperbetulkan tindakan rakus seperti ini untuk mengelakkan ianya dianggap zalim. Apalah salahnya kalau pegawai berkenaan membawa anaknya cukur jambul. Mungkin dia berbuat demikian kerana di dalam Umno tidak ada mana-mana tokoh yang pandai dan arif dengan budaya cukur jambul.

Jamil Bahrom walaupun menteri agama tetapi jarang nampak dia mencukur jambul budak sebaliknya jambul beliau yang terlihat apabila beliau terlupa memakai songkong.

Khabarnya tindakan ke atas pegawai ini dilakukan selepas sebuah blog liar pro Umno menyiarkan gambar pegawai berkenaan yang sedang mencukur jambul anaknya dengan Nik Aziz. Umno oh Umno!

Tiada ulasan: