Sabtu, 11 Ogos 2012

KRAI Utara

KRAI Utara


Penceroboh itu hantu budak!

Posted: 11 Aug 2012 02:36 AM PDT

CCTV rakam hantu budak

LONDON : Sepasang suami isteri di Clifton yang memasang kamera litar tertutup (CCTV) untuk menangkap penceroboh terkejut apabila ia merakam apa yang mereka percaya hantu kanak-kanak melompat di atas kereta mereka.Lisa Rigley, 44, dan suami, Phil, 51, memasang kamera itu di luar kediaman mereka selepas berlaku beberapap pencerobohan terhadap kereta mereka.Tetapi selepas menyaksikan rakaman itu mereka melihat bentuk ganjil terbang ke jalan masuk ke rumah mereka dan memanjat kereta itu.Ia kemudian hilang sebelum muncul semula di seberang jalan.Lisa, ibu dua anak itu berkata: “Saya sungguh terkejut. Saya melihat rakaman itu dan ia adalah imej seorang kanak-kanak yang berusia empat atau lima tahun.‘Seorang jiran datang dan bertanya sama ada kami boleh melihat rakaman itu kerana dia kehilangan beberapa barang di depan lamannya.“Kami melihat rakaman itu untuk melihat kemungkinan ada orang melintasi pintu pagar kami ketika kejadian curi itu dan nampak hantu itu melompat di atas kereta kami.“Ia sungguh menyeramkan. Ia kelihatan seperti Casper the Friendly Ghost tetapi ia melompat-lompat di atas kereta kami. Ia sudah pasti hantu.” Suaminya berkata: “Saya tidak percaya pada hantu tetapi rakaman itu sungguh ganjil.” - DMHM

Makan colek!

Posted: 10 Aug 2012 09:23 AM PDT

Colek memang best laaa, orang luar kelantan pon suka benda ni.....


Colek, memangnya sudah menjadi juadah yang amat glemer, nak nak lagi dalam bulan puasa di negeri cik siti wan kembang. Lepas saja siap terawih, makan moreh...maka benda yang akan di "piat" adalah colek. Tak kira jenis, sama ada colek buoh ke, kerang, dan macam macam jenis colek yang lain. Bersaf saf la colek akan di telan bagi melepaskan nafsu makan yang tak pernah reda tu, sampai letih perut baru stop!

Malam ni gua berkesempatan ikut member2 ahli pas totok sekqmpung pi carik colek kat kampong machang, pekan machang...belan2 try naik colorado baru he3, berlagak sakan jugak gua naik menatang baru kuar kedai keta tu, tapi dalam berlagak tu wa ingat jua wa hanya menumpang bumi allah! Sape la wa ni, lu pon sama je! Apasal xnak semayang! Pehhhh best la naik keta baru buatan orang asing ni! Bukan made in malaya bro!

Colek, wa tak tau kat kg lu orang ada tak menda ni....lupaaa, dah lama dok kampong, seingat gua kat luar kelantan pon orang suka jugak spesis colek ni! Tapi wa tau dengan pasti, rasa colek kelantan memang berbeda, tambah lagi si tukang jualnya serta mek mek yang dok layan pemakan colek tu kekadang lebih sedap di pandang dari si colek tu sendiri.

Tiada ulasan: