Selasa, 10 Januari 2012

RAKYAT MARHAEN

RAKYAT MARHAEN


Video : Anwar's release, a relief

Posted: 10 Jan 2012 09:00 PM PST

Video : Ubah Sekarang, Bersihkan Malaysia!

Posted: 10 Jan 2012 08:51 PM PST

Perjuangan Pemulihan Sistem Pilihan Raya

Posted: 10 Jan 2012 08:50 PM PST

Lensa 901 : Jalan Duta - Part 19

Posted: 10 Jan 2012 08:44 PM PST










Murtad: Salah kita sendiri

Posted: 10 Jan 2012 08:14 PM PST

Jabatan Agama Islam, Baitulmal dan Pusat Zakat gagal melaksanakan tugas dan tanggungjawab.

Bahagian Akhir
Berhubung Himpunan Sejuta Umat Selamatkan Aqidah (Himpun) yang diadakan di Seremban baru-baru ini; Ahli Majlis Pimpinan Pusat (MPN) PKR, Dr Mohamad Rafie Abdul Malek berkata beliau mengikuti rapat perkembangan perhimpunan anjuran Himpun melalui media massa dan rakan yang hadir di perhimpunan tersebut.
"Apa yang menghairankan saya mereka (Himpun) itu sendiri mengaku di dalam ucapan dan sidang akhbar bahawa kebanyakan kes yang murtad atau memohon untuk murtad adalah disebabkan faktor kemiskinan (kewangan), keluarga bermasalah dan cerai berai, keluarga yang tidak menpunyai asas pendidikan Islam yang sempurna serta kes-kes membabitkan saudara baru yang hilang pedoman dan tempat bergantung.
Read More / Baca Lagi >>

Haron Din, Taib, Ismail tiada di rumah Hasan Ali

Posted: 10 Jan 2012 08:08 PM PST

KUALA LUMPUR, 11 Jan: PAS hari ini mengesahkan bahawa laporan berita mengenai kehadiran beberapa pemimpin PAS yang dilaporkan berada di rumah bekas ahli PAS, Datuk Dr Hasan Ali, Ahad malam yang lalu adalah palsu.
Selepas Hasan dipecat pada siang hari, media melaporkan bahawa ramai pemimpin PAS yang hadir memberikan sokongan moral kepada bekas Pesuruhjaya PAS Selangor tersebut.
Antara nama yang disebut hadir ialah Timbalan Mursyidul Am, Datuk Dr Haron Din, ustaz Taib Azamuddin Mohd Taib dan Datuk Ustaz Ismail Kamus.
"Laporan tersebut adalah tidak betul dan mempunyai niat tidak senonoh, kerana hakikatnya kesemua mereka tidak bersama pada malam tersebut.
"Ketika penjelasan itu diberikan, PAS mengesahkan bahawa Datuk Dr Haron Din sedang bermesyuarat Majlis Syura Ulamak di pejabat agung PAS, Ustaz Taib Azamuddin pula berada di China dan Ustaz Ismail Kamus sedang menerima rawatan," terang Ketua Penerangan PAS Pusat, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man dalam satu kenyataan hari ini.
Read More / Baca Lagi >>

Nakhaie: ‘Adakah Hasan akan dapat keadilan jika buat rayuan’

Posted: 10 Jan 2012 08:07 PM PST

Hasan mempunyai tempoh 30 hari untuk mengemukakan rayuan kepada Majlis Syura Ulama. — Gambar fail
KUALA LUMPUR, 11 Jan — Bekas naib presiden PAS Datuk Nakhaie Ahmad menyifatkan "perkara sama" pasti akan berulang sekiranya Datuk Dr Hasan Ali yang dipecat keahlian oleh PAS tanpa mengikut prosedur perlembagaan parti, mengemukakan rayuan kepada Majlis Syura Ulama. Nakhaie menegaskan prosedur pemecatan Hasan tidak wajar kerana  bekas Pesuruhjaya PAS Selangor itu tidak diberi peluang membela diri di peringkat jawatankuasa disiplin parti itu.
Read More / Baca Lagi >>

Lensa 901 : Jalan Duta - Part 18

Posted: 10 Jan 2012 08:06 PM PST













901 : Utusan cuba sensasikan ‘kesalahan’ muslimat PAS

Posted: 10 Jan 2012 08:03 PM PST

KUALA LUMPUR, 11 Jan: "Apalah 'kesilapan' yang sedikit ini dibandingkan dengan dosa rasuah, penyelewengan, kezaliman, penolakan hukum hudud yang dilakukan pimpinan Umno BN serta Fitnah I dan II terhadap Anwar?" kata Timbalan Ketua Dewan Muslimat PAS Pusat, Dr Siri Mariah Mahmud (gambar).
Beliau menyatakan demikian sebagai mengulas laporan akhbar Utusan Malaysia hari ini yang telah menghebahkan gambar dari rakaman YouTube kegembiraan sebahagian Muslimat PAS, Wanita Keadilan dan penyokong Pakatan selepas pengumuman pembebasan Datuk Seri Anwar Ibrahim dengan mempertikaikan akhlak Muslimat PAS.
Katanya, kegembiraan yang dizahirkan secara nyanyian beramai-ramai dan senikata yang zahir secara spontan telah menaikkan kemarahan penyokong Umno dan BN dan membuka peluang mereka untuk membina persepsi negatif terhadap PAS.
Tambahnya, ia satu kesinambungan usaha Umno BN untuk memburukkan PAS yang cuba menggambarkan yang akhlak muslimat buruk dan mempersoalkan moral muslimat.
Read More / Baca Lagi >>

Veteran Umno: Pembebasan Anwar saja tak cukup

Posted: 10 Jan 2012 08:01 PM PST

NONEKetika pemimpin BN bermegah kononnya keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur yang membebaskan Ketua Umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim dari tuduhan liwat II membuktikan badan kehakiman adil dan bebas, seorang bekas menteri dan veteran Umno berpandangan sebaliknya.

Tan Sri Kadir Sheikh Fadzir yang kini timbalan presiden Angkatan Amanah Merdeka (AMANAH) berkata keputusan itu "tidak cukup" untuk menepis persepsi umum yang sering mempersoalkan kebebasan nstitusi badan kehakiman dari pengaruh kerajaan.

"Ini tidak cukup... Saya harap ia permulaan yang baik, peluang keemasan untuk meletakkan sesuatu pada tempatnya supaya kita semua dapat tidur nyenyak," katanya yang juga bekas menteri pelancongan dan penerangan.

Kadir menjawab soalan berhubung laporan media arus perdana termasuk kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang berkata keputusan mahkamah yang memutuskan Anwar tidak bersalah itu membersihkan kerajaan daripada tuduhan campur tangan dan konspirasi politik.
"Bersejarah tetapi mengejutkan"
Read More / Baca Lagi >>

Adam alaihissalam pun di keluarkan dari syurga....

Posted: 10 Jan 2012 07:58 PM PST

Saya masih tidak memahami kenapa isu pemecatan Hasan Ali dari PAS mengambil tempat di dada media dengan begitu meluas sekali. Jawapannya tentulah mudah….kerana pilihanraya sudah menghampiri kita maka isu seperti ini menjadi hangat dan panas kerana kepanasan isu ini menjadi harapan bagi setengah pihak untuk mendapat 'ganjaran' politik darinya.

Pertemuan di antara Hasan dan Tok Guru Nik Aziz beberapa ketika dahulu sepatutnya telah meredakan keadaan kerana di pihak Nik Aziz beliau telah pun memaafkan Hasan jika ada apa-apa kesalahan dari pihak Hasan. Maksudnya pertemuan itu adalah pertemuan memaafkan di antara satu dengan yang lain.

Tetapi ego dan keperongosan Hasan membuatkan keadaan bertambah rumit dengan memarahi pihak lain kononya beliau tidak pernah meminta maaf kepada TGNA. Hasan merasakan beliau begitu besar darjatnya, lebih besar dari aulia dan ambia dan elemen meminta maaf itu tidak ada dalam dirinya. Meminta maaf itu adalah perkara yang beliau anggap seperti suatu fitnah pada dirinya. Saya tidak tahu di mana yang dikatakan Hasan sebagai pejuang Islam dan Raja itu ada ke relevanannya.
Read More / Baca Lagi >>

Nikmat teh tarik liwat 2

Posted: 10 Jan 2012 07:55 PM PST

Pembebasan Anwar dipercayai dapat mengelakkan tercetusnya gelombang reformasi kedua yang pernah dicetuskan beliau dalam tahun 1998.

Ia hanyalah segelas teh tarik sama seperti dengan teh tarik yang saya dan pelanggan-pelanggan lain minum sebelumnya, tiada apa yang membezakannya.
Ia masih teh bancuhan dari serbuk daun teh dan susu krimer yang sama seperti sebelumnya juga, tiada apa-apa yang membezakannya.
Cuma satu perkara membezakan teh tarik yang saya minum malam tadi ialah ianya dibayar oleh seorang teman yang sebelum ini menolak mentah-mentah pandangan saya bahawa Anwar Ibrahim akan dibebaskan dalam artikel 'Bebaskan Anwar, beri BN kelebihan' yang diterbitkan oleh FMT sebelum ini.
Read More / Baca Lagi >>

Konspirasi politik wujud walau Anwar bebas

Posted: 10 Jan 2012 07:53 PM PST

Rakyat perlu sedar bahawa keputusan kes kelmarin bukan lambang transformasi Najib tetapi satu keputusan terpaksa dan kemenangan rakyat.
PETALING JAYA: Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM) tetap percaya konspirasi politik tetap wujud walaupun Datuk Seri Anwar Ibrahim dibebaskan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur atas tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya, Mohd Saiful Bukhari Azlan.
Pengasasnya, Badrul Hisham Shaharin berkata, keputusan mahkamah membebaskan Anwar dari tuduhan liwat jangan dipandang dari aspek kebebasan kehakiman.
"Walaupun kami menerima baik keputusan mahkamah itu tetapi ia bukanlah petanda bahawa institusi kehakiman bebas," katanya dalam satu kenyataan media semalam.
Beliau yang juga dikenali sebagai CheguBard berkata, jika institusi tersebut bebas maka sejak dari awal lagi pendakwaan tidak harus berlaku ataupun kes ini pasti digugurkan di pertengahan perbicaraan.
Read More / Baca Lagi >>

Syria: Assad speech denounced by opposition

Posted: 10 Jan 2012 07:37 PM PST

Orang Paling GAGAH Atas Muka Bumi - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:36 PM PST

Di Tipu Harta Hidup-Hidup - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:35 PM PST

Zikir Atas Motorsikal - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:32 PM PST

Jawapan Balas ISU Bidaah QUNUT TALQIN - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:31 PM PST

Jawapan Balas ISU Perkataan BODOH BINATANG - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:26 PM PST

Individu FREE Masuk Syurga - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:23 PM PST

Orang Islam SOMBONG Nak Masuk Neraka - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:22 PM PST

Cara Orang TUA Jadi MUDA - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:19 PM PST

Nikmat Sembahyang Solat - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:18 PM PST

Isu TAREQAT - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:17 PM PST

Hukum Makan Suapan ISTERI - Ustaz Azhar Idrus

Posted: 10 Jan 2012 07:02 PM PST

Tiada ulasan: