Selasa, 10 Januari 2012

dollah yankee

dollah yankee


Selepas 3 tahun 6 bulan

Posted: 10 Jan 2012 05:00 AM PST

Selepas keputusan dari hakim mahkamah tinggi terhadap Anwar di-umumkan kelmarin, orang yang paling awal dan orang yang mula-mula buka suara ialah Rais Yatim. Dengan pantas dia pun berkata yang sistem badan kehakiman di negara kita ini bebas.

Tiga tahun setengah kes ini ambil masa. Berapa banyak wang yang sudah habis untuk selesaikan kes ini?

Gurkah-gurkah di'port' politik setuju dengan sesetengah pihak diluar sana yang kata kes ini tak sepatutnya di bawa ke mahkamah sejak awal.

Tiga tahun setengah...masa dalam 'court', pihak pendakwaan dan polis terus menerus memberikan bukti-bukti dan hujah-hujah yang tidak komprehensif.

Tiga tahun setengah... di-luar 'court', hari-hari bakal PM ke-6 kita terus menerus di-busukan nama dan maruahnya, hari-hari media-media barua umno memainkan isu Anwar 'kaki jubur' dengan harapan untuk memusnahkan reputasi beliau dan Pakatan Rakyat.

Tiga tahun setengah punya 'plan' olih 'mereka-mereka' di-atas sana terpaksa di-tukar,di-ubah dan di-batalkan pada saat-saat akhir. Akibatnya Saiful Bukhari telah menjadi bahan lawak jenaka.

Setelah tiga tahun setengah turun-naik dan keluar-masuk 'court', gurkah-gurkah di'port' kata yang pejabat peguam negara  tidak mungkin akan membuat rayuan lagi sebab PRU sudah dekat... Kah..Kah..Kah..

dollah yankee -
Sekarang mereka 'stop' untuk serang Anwar, mereka kini akan menyerang Pakatan Rakyat pula.

Tiada ulasan: