Nuffnang

Pengikut

bumiperak

0
sumber :-

bumiperak


HUKUM ISLAM: seribu daya atau seribu dalih

Posted: 14 Oct 2011 06:58 PM PDT

Muka depan akhbar-akhbar tempatan Brunei sehari-dua ini bertungkus-lumus "menyelamatkan" aqidah dan memberi pemahaman & penerangan kepada rakyat Brunei akan betapa indahnya undang-undang Islam dan betapa baiknya ia kepada Negara sekiranya ianya diamalkan.

Sultan Brunei juga secara jelas pelaksanaan undang-undang Islam disegerakan & mempersoalkan "siapa kita untuk berkata nanti" untuk melaksanakan undang-undang Islam di Brunei.

Malu aku jadi warganegara Malaysia yang dikhabarkan sebagai sebuah "Negara Islam" termaju di Rantau Asia sedangkan pemimpin tertinggi Negara Malaysia tanpa segan silu & tegas menyatakan bahawa undang-undang Islam tidak akan dilaksanakan di Malaysia.

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


BEKAS-BEKAS TENTERA JANGAN MELATAH TIDAK TENTU PASAL

Posted: 14 Oct 2011 02:10 AM PDT



Oleh: WFAUZDIN NS


RAMAI bekas tentera yang menyuarakan rasa meluat dan jijik dengan perangai beberapa orang bekas tentera yang berselindung di sebalik PERKASA begitu anti dengan Timbalan Presiden PAS, Muhammad Sabu (Mat Sabu) kononnya Mat Sabu ini menghina bekas tentera di dalam isu Mat Indera.

Sebenarnya berapa kerat sahaja bekas tentera yang masih `beku' otak mereka sehinggakan tidak tahu menilai apa yang diperkatakan oleh PERKASA. Kesihan mereka, jika di dalam tentera minda mereka dikawal sehinggalah mereka bersara masih juga tidak mampu untuk berfikir dengan waras. Saya juga bekas tentera dan saya juga sempat belajar sejarah sewaktu bersekolah dahulu. Sebab itulah semenjak dari tentera lagi kita patut ambil tahu isu politik walaupun kita terikat dengan undang-undang tentera tidak boleh terlibat dalam politik.

Sekiranya di dalam perkhidmatan tentera atau Polis kita langsung tidak ambil tahu isu atau perkembangan politik, hanya yang kita tahu cukup bulan kita cucuk duit gaji di mesin ATM, maka apabila kita bersara kelak kita akan menjadi seperti beberapa kerat bekas tentera yang menyokong PERKASA itu. Mereka diperbodohkan oleh PERKASA dengan menuduh Mat Sabu dan PAS menyokong Komunis.

Saya mahu tanya bekas-bekas tentera yang otak mereka masih beku itu, semenjak bila ATM ini bekerja dengan British atau perkataan paling lunak disebut menjadi `barua British'? Di era tahun 50-an sewaktu tragedi Bukit Kepong, ketika itu Polis atau tentera adakah sama fungsinya dengan Polis atau tentera selepas merdeka? Apa bezanya waktu itu dengan sekarang?

Sejurus selepas merdeka, Polis atau tentera bekerja kuat untuk mempertahankan kemerdekaan dan ketika itu sememangnya polis dan tentera terpaksa berdepan dengan Komunis yang terus mengancam keselamatan negara. Memang benar Polis dan tentera wujud lebih awal sebelum merdeka tahun 1957, tetapi siapa ketua bagi Polis dan tentera ketika itu? Ertinya, terlalu jauh beza perjuangan tentera dan Polis sebelum merdeka dan selepas merdeka.

Satu lagi, Mat Sabu tidak pernah di dalam ucapannya menghina Polis atau tentera samada mereka bertugas sebelum mahu pun selepas merdeka. Mat Sabu hanya menceritakan perjuangan Mat Indera menentang penjajah dan tali barut penjajah. Jika Polis atau tentera ketika itu pun berjuang menentang penjajah, mungkin Mat Sabu juga akan mengangkat Polis dan tentera yang menjadi hero menentang penjajah tersebut. Bekas-bekas tentera/Polis jangan cuba menghina kerjaya tentera/Polis dengan menyamakan perjuangan mereka dengan perjuangan pasukan beruniform di Bukit Kepong itu.

Mendukacitakan, beberapa kerat bekas tentera yang menyokong PERKASA itu mereka bukan berkhidmat di zaman Bukit Kepong. Kebanyakan mereka berkhidmat selepas merdeka dan mereka tiada kena mengena dengan zaman Mat Indera. Justeru itu, jangan jadi bodoh dengan melatah tidak tentu pasal./wfauzdin.blogspot.com


WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Aziz Bari: Saya Cuma Persoal, Bukan Hina Raja

Posted: 14 Oct 2011 12:09 AM PDT




SHAH ALAM, 13 OKT : Pakar Perlembagaan Malaysia Prof Dr Abdul Aziz Bari berkata beliau hanya mempersoal titah seorang Raja Melayu dan bukan menghina institusi Raja-Raja Melayu seperti yang didakwa media pro-Umno.

Pensyarah Universiti Islam Antarabangsa itu berkata Perlembangan memberinya hak untuk membincang titah tersebut dan mereka yang mengkritiknya sebenarnya tidak faham undang-undang.

" Saya tak kata pertikai Tuanku, tak ada. Saya tak kata dia tak ada kuasa. Saya kata kuasa tu memang ada, saya tak pertikaikan. Tiba soal kewajaran, soal keadilan dalam isu ni macam mana. Itu saja."

"Iyalah yang dakwa menghina itu dia. Kalau dia faham peruntukan perlembagaan itu dia tak kata begitu. Dia orang sudah melabel kita macam tu, saya nak buat macam mana."

Dr Aziz berkata demikian ketika dihubungi TV Selangor apabila diminta mengulas langkah beberapa Ahli Parlimen BN yang mendesak
supaya tindakan tegas diambil ke atasnya ekoran rencananya semalam yang disiarkan di portal Malaysiakini yang berjudul "Tidak Salah Kritik Raja-raja".

Aziz dengan tegas menyatakan bahawa beliau tidak mempertikaikan kuasa ketua agama. Apa yang diperkatakan ialah kewajaran sesuatu tindakan itu dari segi undang-undang dan Perlembagaan.

"Saya dah kata, saya tak pertikaikan kuasa ketua agama. Saya cuma sebut soalnya adakah kewajarannya ada. Itu boleh. Kalau tengok akta hasutan pun jelas. Kalau kita setakat mencuba nak memperbaiki, nak improve kata orang apa salahnya."

Beliau kecewa kata-katanya telah dipusing oleh pihak-pihak tertentu bagi tujuan politik.

'Orang ni dah twist sentence.... Itu yang sedihnya. Kalau orang yang macam Zulkifli Nordin yang pernah jadi peguam fikir macam itu. Apa jadinya. Ini nak mengapi-api, nak menghasut namanya. Nak memanaskan keadaan yang tak panas."

Dr Aziz memuji sikap terbuka seorang Putera Diraja Negeri Sembilan Tunku Zain Al Abidin Tuanku Muhriz.

Tunku Zain dalam kenyataan kepada portal berita Malaysia Kini hari ini antara lain berkata, titah diraja boleh dibincangkan oleh ahli akademik dan media, selagi ia tidak mendatangkan kemudaratan yang sebenar.

Tambah Dr Aziz, beliau memberi komen sedemikian kerana kes siasatan Jabatan Agama Islam Selangor (JAIS) terhadap gereja Methodist Damansara Utama (DUMC) membabitkan sensitiviti agama lain.

Di dalam titahnya Isnin lalu, Sultan Selangor Sultan Sharafuddin Idris Shah berkata tindakan JAIS menepati skop undang-undang agensi itu.

Sebelum ini, siasatan JAIS terhadap DUMC atas dakwaan ia cuba berdakwah kepada orang Islam dikecam oleh ahli politik Pakatan Rakyat dan NGO.

"Satu lagi yang kita kena faham ialah soal ini dia melibatkan soal agama lain. Jadi dalam soal itu kita kena tengok jugak. Kalau dah sampai kedudukan agama lain terancam dalam soal ini dalam kedudukan soal gerejanya diceroboh, macam mana. Dan bukti tak ada."

Beliau berpendapat jika tidak cukup bukti lebih baik kes sedemikian ditutup kasar, jangan dipanjang-panjangkan kera ia mempunyai impilasi negatif.

"Saya kata macam ini, kalau bukti tak ada tutup saja . Tutup buku. Apa pulak bukti tak ada masih lagi kita seolah-olah melihat orang-orang ini beralah. Macam mana . Itu yang saya kata mana ada dalam dunia ini undang -undang kata macam tu. Kalau tak ada bukti , tutup buku, itu saja. Tang mana lagi kita nak cuba seolah-olah nak menunjukkan orang ini masih bersalah walaupun tak ada bukti. Itu yang saya katakan."

Menyentuh tindakan Ahli-ahli Parlimen mencabar beliau menyertai politik, Prof Dr Aziz dalam ketawa berkata bahawa dia tidak berminat menyertai politik dan mencabar ahli politik yang mencabarnya agar menjadi golongan akademik sepertinya.

"Nak mencabar saya berhenti pasal apa. Kenapa saya harus berhenti. Saya tak minat poltik. Saya bukan nak kedudukan dia. Kalau dia rasa nak lawan saya masuk ke sinilah, cuba jadi ahli akademik . Apa pulak saya lawan dia. Bila masa saya nak lawan dia. Apa pula timbul soalan berhenti politik masuk bertanding. Ini apa ceritanya."

"Mustahil" Anwar Dapat Bersetubuh

Posted: 13 Oct 2011 11:59 PM PDT




PULAU PINANG 13 OKT : Seorang pesara tentera yang mengalami sakit tulang belakang yang sama seperti Datuk Seri Anwar Ibrahim tidak percaya Ketua Pembangkang itu kini mampu melakukan hubungan seks dengan sempurna kerana penyakit itu menjejaskan kekuatan tenaga batin.

Ini kerana penyakit yang dialami Anwar itu menjejaskan tulang belakang kata Hashim Othman, bekas askar infantri di sini.

Tambahnya, hanya orang yang mengalami penyakit yang sama dapat merasakan penderitaan Anwar.

"Tapi kalau macam cerita Anwar mereka dok cerita tu, saya ingat mustahil. Tak terima akal. Pasal pakcik yang kena pakcik tahu. Orang yang tak kena boleh cakap apa saja. Tapi memang kekuatan tulang belakang. Pasal apa urat kita ni melalui tulang belakang. 0120

"Tapi kalau macam Anwar kena ni saya kata , bukan saya nak masuk sebelah siapa. Makna saya kena saya tahu. Apa macam kedudukannya, Kalau macam kes Anwar ni kita kata ini kes kita kata kes-kes rogollah, paksa atau sukarela . Ini maknanya saya tak percaya . Tapi saya tak kata 100 peratus. Kalau 99 peratus saya kata Anwar tak boleh."

Bekas askar berusia 77 tahun ini tidak malu menceritakan pengalamannya agar Anwar tidak dihujani dengan fitnah dan pelbagai tuduhan dan dakwaan yang memalukan.
Anwar, yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh sedang menghadapi tuduhan meliwat bekas pembantu peribadinya Mohd Saiful Bukhari Azlan di sebuah kondo pada 26 Jun 2008.

Minggu lalu, peguambela Anwar mengemukakan bukti dari doktor beliau yang menyatakan kecederaan pada tulang belakang Anwar menghalangnya dari melakukan aktiviti-aktiviti lasak.

Beliau membuat pendedahan dalam satu sidang media di pejabat PKR di sini.

Menurut Hashim nafsunya menjadi lemah selepas menjalani pembedahan tulang belakang setelah terjatuh di banjaran berbatu batan di hutan Gunung Ledang berhampiran Tangkak, Johor.

Menurut Hashim, dia menjalani pembedahan selepas bersara pada umur 58 tahun, lebih kurang 19 tahun dahulu. Katanya, selepas pembedahan, dia menyedari nafsunya menjadi semakin lemah.


RAKYAT MARHAEN

0
sumber :-

RAKYAT MARHAEN


Over 4m enforcers to take part in next 6P phase

Posted: 14 Oct 2011 08:15 PM PDT

KUALA LUMPUR, Oct 15 — Putrajaya will mobilise over four million enforcement officers in the coming phase of the 6P amnesty programme against employers who have failed to register their illegal workers with the government.
The large-scale operation will involve 22 federal agencies, including the police, army, navy and Rela, Berita Harian reported today.
File photo of members of the Armed Forces marching in a parade during the double Malaysia Day and National Day celebrations in Kuala Lumpur on September 16, 2011. The Armed Forces will be enlisted to help in the next phase of the 6P amnesty programme. — Reuters pic
Home Ministry secretary-general Tan Sri Mahmood Adam said the operation will be spearheaded by the Immigration Department and supported by nearly three million Rela volunteers, 125,000 police officers and 110,000 members of the Armed Forces. He said employers and illegal workers who have yet to register will be given a grace period to turn themselves in at Immigration offices nationwide before the operation commences at a date to be announced soon.
"If they give themselves up, they will be exempt from legal action but, at the same time, employers... will be required to send the illegal workers back to their home country at the employers' cost," he said yesterday.
Read More / Baca Lagi >>

Video : Search continues for kidnapped aid-workers in Kenya

Posted: 14 Oct 2011 08:10 PM PDT

Video : US sends combat troops to Uganda

Posted: 14 Oct 2011 08:10 PM PDT

Video-Khalid Ibrahim: I Don't Usually Talk So Much,

Posted: 14 Oct 2011 08:08 PM PDT

Video-Khalid Samad: When Dr. Mahathir Speaks About Hudud

Posted: 14 Oct 2011 08:07 PM PDT

Video-Perception: Budget 2012

Posted: 14 Oct 2011 08:04 PM PDT

Kursus Keusahawanan : Rakyat Malaysia Tak Layak...!!! Warga Asing Layak..!!!

Posted: 14 Oct 2011 07:23 PM PDT

Pemuda PAS mendakwa penjelasan pihak polis bahawa sekumpulan 240 warga asing, dari Johor yang dikesan di Selangor kononnya untuk beri taraf warganegara asing dan kemungkinan hak mengundi kelak, mereka hadir untuk mengikuti kursus keusahawanan menimbulkan banyak persoalan berbanding jawapan munasabah. Pengerusi Pemulihan Demokrasi dan Mobilisasi Suhaizan Kaiat berkata, beliau tertarik dengan kenyataan Ketua Polis Daerah Sepang Superintendan Imran Abdul Rahman berhubung dengan tuduhan Pemuda PAS yang mengatakan 240 orang warga asing yang berkubu di Istana Dugang Country Resort adalah untuk mendapatkan hak kewarganegaraan mudah.
Read More / Baca Lagi >>

Protesters to greet Najib at CHOGM

Posted: 14 Oct 2011 07:18 PM PDT

Bersihkan Malaysia of Perth will join a rally organised by the CHOGM Action Network
PETALING JAYA: When Prime Minister Najib Tun Razak goes to Australia for the Commonwealth Heads of Government Meeting (CHOGM) this month, he will be greeted by yet another rally calling for electoral reforms in Malaysia.
Delegations from 54 Commonwealth nations will attend the three-day meeting at the Perth Convention Centre on Oct 28 and the rally organisers, CHOGM Action Network (CAN), is seizing the opportunity to draw international attention to Malaysia's political situation.
CAN is endorsed by a wide range of activist networks, including Bersihkan Malaysia of Perth.
Read More / Baca Lagi >>

Pelancaran Risalah Cincin RM24.45j

Posted: 14 Oct 2011 07:15 PM PDT


Isu cincin ini telah che'GuBard dedahkan sejak 8 Julai 2011, sejak itu pelbagai spekulasi muncul. Maka che'GuBard mengambil tanggungjawab untuk menjelaskan perkara sebenarnya. Solidariti Anak Muda Malaysia akan menerbitkan risalah 16 muka surat (penuh warna) menerangkan isu cincin ini. Risalah yang turut akan memuatkan senarai pembaziran dan pemborosan orang yang menyamar wanita pertama Malaysia diedar percuma dalam jumlah yang terhad.
Read More / Baca Lagi >>

Kisah La Bianca ,gadis desa Australia memilih menjadi muslimah

Posted: 14 Oct 2011 06:46 PM PDT

 http://2.bp.blogspot.com/-RKJ13XgX-oo/Th-AqkW-kXI/AAAAAAAAJAM/EmyuleTffDg/s1600/labianca.jpg
La Bianca hanya seorang perempuan desa sederhana yang dibesarkan di sebuah ladang peternakan di Perth, Australia Barat. Ketika masih kanak-kanak, ia mempunyai haiwan kesayangan, seekor kangaru. 
Read More / Baca Lagi >>

Sue Taib if your were banned from Sarawak

Posted: 14 Oct 2011 06:37 PM PDT

Sarawak has no right to bar West Malaysians with proper travel documents from entering the state unless they have been 'officially' classified as 'dangerous'.

By Awang Abdillah
We have witnessed over the years , prominent people from  West Malaysia who have been denied entry into Sarawak.
Despite having all the necessary travel documents and applying to enter the state  on a social visit pass, these people could not pass the immigration point upon the order from the Sarawak authorities.
Let us analyse the issues  involved. Firstly,  Article 9(2) of the Federal Constitution  pledges to uphold the democratic personal right of all Malaysians to travel and stay in any part of the country.
Read More / Baca Lagi >>

Senarai Elaun Ahli Parlimen Malaysia

Posted: 14 Oct 2011 06:35 PM PDT

Perlu atau tidak dinaikkan ???

Kalau asyik tidur shj ???


Read More / Baca Lagi >>

Pegawai Polis terlibat sindiket curi kereta

Posted: 14 Oct 2011 06:32 PM PDT


Seorang pegawai polis telah ditahan dalam satu kes sindiket curi kereta mewah di negara ini yang melibatkan 38 buah kereta mewah yang bernilai lebih RM4 juta. Apa Bajet 2012 tak cukup lagi ke ganjaran untuk polis?


Cerita pegawai SPRM jadi penyamun, pegawai Polis jadi pengedar dadah, anggota Tentera jadi perompak yang dilaporkan di http://amkns.blogspot.com/2011/09/sprm-penyamun-polis-pengedar-dadah.html
 
Read More / Baca Lagi >>

Di mana kedudukan anda??

Posted: 14 Oct 2011 06:31 PM PDT


Darjat seorang isteri.

1. Isteri Siddiqin

Isteri yang tidak akan meminta apa-ap...a dari suaminya sekalipun yang perlu (dharuri). Apa yang disediakan suaminya, dia terima dengan penuh malu dan bersyukur. Kalau ada, adalah. Kalau tidak ada, dia bersabar. Tapi meminta tidak. Apatah lagi yang tidak perlu, kalau diberi pun dia tolak bahkan adakalanya yang perlu pun dia tolak dengan baik, dia lebih suka menolong suaminya. Itulah golongan yang bersifat orang yang Siddiqin. Golongan ini payah hendak dicari terutama di akhir zaman ini, macam hendak mencari belerang merah atau gagak putih. Ini adalah perempuan luar biasa.
Read More / Baca Lagi >>

Perak, DAP dan Melayu

Posted: 14 Oct 2011 06:23 PM PDT

Perak negeri yang perlu dipertahankan oleh BN meskipun DAP memenangi majoriti kerusi di negeri yang majoriti rakyatnya bukan Cina.
PETALING JAYA: Sekiranya Selangor menjadi idaman yang mesti ditawan Umno-Barisan Nasional (BN), Perak pula negeri yang mesti dipertahankan oleh Umno-BN dalam Pilihan Raya Umum ke 13.
Ini kerana Menteri Besar Datuk Zambry Abdul Kadir memerintah Perak tanpa mendapat mandat daripada rakyat sejak tahun 2009.
Menyingkap semula PRU 12, DAP merangkul 18 dari keseluruhan 59 kerusi Dewan Undangan Negeri (Dun) Perak. PKR mendapat tujuh kerusi manakala PAS memenangi enam kerusi untuk membentuk kerajaan Pakatan Rakyat dalam bulan Mac 2008.
Read More / Baca Lagi >>

Siapa yang menderhakai institusi raja dahulu?

Posted: 14 Oct 2011 06:21 PM PDT

Baru-baru ini Utusan Malaysia, sebuah akhbar milik penuh Umno mendakwa bahawa Malaysiakini tidak menghormati titah Sultan Selangor malah mempersoal titah baginda dengan lantang.
Lupakah Utusan Malaysia bahawa pada suatu ketika dahulu, akhbar Umno tersebut juga pernah menderhakai institusi raja sebelum ini. Malah Umno juga pada suatu masa pernah lantang mengkritik institusi raja dengan mengatakan baginda-baginda menyalahgunakan kuasa.
Sebenarnya, Umno adalah merupakan petualang dan penderhaka yang sebenarnya sejak dari tahun 1920 lagi.
Peristiwa di Johor dan Perak
Pengasas Umno, Datuk Onn Jaafar, iaitu datuk kepada naib presiden Umno sekarang Datuk Hishammuddin Hussein, telah dibuang dari Istana Johor pada tahun 1920 dan membawa diri beliau ke Singapura kerana mengkritik Sultan Johor pada ketika itu, atas isu harta dan hutang keluarga baginda.
Dalam tahun 1974, Tan Sri Ghazali Jawi, ayah kepada bekas ketua perhubungan Umno Perak Datuk Tajol Rosli Ghazali, enggan meletak jawatan sebagai menteri besar Perak walaupun perjanjian asalnya antara Tan Sri Ghazali dengan Sultan Perak yang menyatakan bahawa Tan Sri Ghazali akan hanya memegang jawatan tersebut selama dua tahun. Akan tetapi Tan Sri Ghazali memungkiri perjanjian tersebut dan menyebabkan baginda Sultan Idris murka. Baginda bernazar enggan bercukur jambang selagi Tan Sri Ghazali masih berdegil tidak melepaskan jawatannya sebagai menteri besar Perak.
Read More / Baca Lagi >>

12 juta Melayu meruntuhkan agama Islam di Malaysia

Posted: 14 Oct 2011 06:14 PM PDT

Oleh: rozmal

"Bercakap mengenai mempertahankan akidah dan memartabatkan agama Islam, tahukah kita satu kajian mendapati 80 peratus umat Islam di Malaysia ini tidak menunaikan solat fardu. Majoriti umat Islam di Malaysia ini ialah orang Melayu, kalau ada 15 juta orang Melayu di Malaysia ini, bermakna 12 juta orang Melayu pada ketika ini sedang meruntuhkan agama Islam.

Solat merupakan tiang agama. Sesiapa yang mendirikan solat, dia telah mendirikan agama dan sesiapa yang meninggalkan solat, maka dia telah meruntuhkan agama (maksud Hadith) http://www.ustazamin.com

Pakar motivasi dan penceramah bebas terkemuka, Datuk Dr. Mohd Fadzilah Kamsah, mendedahkan 80 peratus umat Islam di Malaysia masih tidak menyempurnakan solat lima waktu dalam sehari.


Statistik penduduk Malaysia di SINI "

Senjata Melayu Canggih yang digelapkan oleh British dan anak emasnya (UMNO)

Posted: 14 Oct 2011 06:07 PM PDT

Oleh: rajaibrahimpetra96

"

Beribu-ribu tahun dahulu... di Lembah Bujang,terdapat satu peradaban yang makmur. Kota-kota yang besar dan istana-istana yang mengagumkan. Di satu kawasan, terdapat kilang-kilang membuat peralatan logam; kilang melebur besi.

Zaman berganti zaman. Tahun berganti tahun. Peperangan demi peperangan. Hasad dengki, khianat, kekejaman dan penipuan menghiasi tabir. Jatuh dan bangun. Bina kembali peradaban. Berperang lagi. . . hancur semuanya. . . . bangkit kembali membina empayar. . . perang saudara. . . kedatangan bangsa Eropah yang tamak.... dijajah... dijajah... dijarah...

Read More / Baca Lagi >>

Kempen Occupy Wall Street merebak, demo global protes ‘golongan kaya tamak’

Posted: 14 Oct 2011 06:04 PM PDT

Aksi seorang penunjuk perasaan kempen Occupy Wall Street di Zuccotti Park dekat Wall Street, New York semalam. — Foto Reuters
MILAN, 15 Okt — Penunjuk perasaan di seluruh dunia mula membuat persiapan menggerakkan protes besar-besaran terhadap bank, pembiaya kewangan dan ahli-ahli politik yang dituduh menguruskan ekonomi global sambil mendakwa menyebabkan berjuta-jta orang diselubungi kemiskinan ekoran ketamakan mereka. Dirangsangkan oleh gerakan Occupy Wall Street yang berlarutan sejak sebulan lalu - dari bandar-bandar New Zealand sehingga ke Alaska — dari London, Frankfurt sehingga New York sendiri.
Pasukan polis antirusuhan mula bersiap sedia untuk menghadapi sebarang kemungkina — bandar-bandar seperti London dan Athens telah menyaksikan konfrontasi-konfrontasi tahun ini, tetapi mustahil untuk mengatakan berapa ramai yang sebenarnya akan menyertai meskipun sudah ada panggilan ke arah itu menerusi laman-laman media sosial.
Read More / Baca Lagi >>

HUDUD HANYA LIBATKAN ORANG ISLAM !!! Habis , kenapa MCA bersungguh buat kempen anti Hudud?

Posted: 14 Oct 2011 06:03 PM PDT

MARANG, 14 Okt 11: Masyarakat bukan Islam sebenarnya tidak perlu gusar dan bimbang dengan isu hudud yang kini menjadi polemik Umno dan Barisan Nasional (BN) menyerang PAS dan Pakatan Rakyat.
Pengerusi Dewan Himpunan Penyokong PAS (DHPP) Terengganu, Dr B.Chandran berkata, orang bukan Islam sepatutnya tidak perlu mempersoalkan isu hudud kerana ia hanya melibatkan orang Islam.
Read More / Baca Lagi >>

Protes Terbesar Seluruh Dunia - Occupy Wall Street!

Posted: 14 Oct 2011 05:57 PM PDT

Penunjuk perasaan di seluruh dunia mula membuat persiapan menggerakkan protes besar-besaran terhadap bank, pembiaya kewangan dan ahli-ahli politik yang dituduh menguruskan ekonomi global sambil mendakwa menyebabkan berjuta-jta orang diselubungi kemiskinan ekoran ketamakan mereka.

Dirangsangkan oleh gerakan Occupy Wall Street yang berlarutan sejak sebulan lalu - dari bandar-bandar New Zealand sehingga ke Alaska — dari London, Frankfurt sehingga New York sendiri.
Read More / Baca Lagi >>

Video-Khalid Samad: Why Malaysian MPs Don't Deserve A Pay Raise

Posted: 14 Oct 2011 08:39 AM PDT

Video-NATO: Libya Action Shows Europe's Commitment

Posted: 14 Oct 2011 08:31 AM PDT

Video : Al Jazeera's Jane Arraf latest updates on Syria

Posted: 14 Oct 2011 08:29 AM PDT

Video : US pressing for Iran sanctions

Posted: 14 Oct 2011 08:28 AM PDT


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT