Nuffnang

Pengikut

Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Israel Tubuhkan Brigade Elit Tentera Dajal

Posted: 29 Apr 2011 03:30 AM PDT

Dajal

Benarkah bala tentara Dajjal telah muncul? Pertanyaan ini muncuk ketika Israel memperkenalkan "Kfir" yang merupakan brigade elit Israeli Defenses Force (IDF).

Brigade ini dibentuk sebagai "900th Brigade" atau Brigade ke-900, yang masuk dalam unit paling elit satuan infanteri IDF di bawah Kementerian Pertahanan Israel.

Brigade Kfir berada di bawah komando Division 162 (Utzvat Haplada). Nama asal Brigade tersebut adalah "KFR", kerana sistem huruf Ibrani tidak mengenal huruf hidup.

Pasukan ini juga merupakan kesatuan anti pengganas yang paling efektif di negara Israel. Bukan itu saja, perusahaan penerbangan Israel bernama IAI yang bekerja sama dengan agen pemerinta juga telah melancarkan pesawat tempurnya yang diberi nama Kfir.

Nabi Muhammad SAW pernah bersabda bahawa ciri-ciri fizikal Dajal, selain bermata satu, di jidatnya juga ada aksara Arab "Ka Fa Ra" atau Kafir.

Kafir berarti "Tidak mempercayai". Dajjal dan para pengikutnya memang tidak percaya pada Allah Swt, kerana mereka lebih percaya pada Iblis atau Lucifer.

Di hadis lain, Rasul juga mengatakan bahawa Dajjal akan memimpin pasukan yang berjumlah 70,000 pasukan. Dan di hadis lainnya pula disebutkan bahawa Dajjal hanya memiliki satu buah mata. Coba perhatikan gambar di bawah ini :

Jadi benarkah pasukan Dajjal telah muncul? Benarkah kiamat semakin dekat? Hanya Allah yang tahu.
http://yaneyms.blogspot.com/2011/04/tentera-dajjal-telah-muncul.html



Cari N3 lama-lama disini

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


FOTO CERAMAH ANWAR MALAM TADI - ESKAY GAGAL PERDAYA RAKYAT

Posted: 29 Apr 2011 10:00 PM PDT

Fitnah melampau, tak pernah berlaku dalam sejarah dunia- Anwar

Anwar terus ditunggui rakyat biarpun Umno cuba merosakkan reputasinya dengan menggunakan video seks fitnah


AMPANG: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pimpinan Umno kerana berterusan memfitnah beliau menggunakan pelbagai strategi jahat. Katanya, tidak cukup dengan kes fitnah II yang sedang dibicarakan di mahkamah, terbaru, Umno dan Barisan Nasional menyebar video fitnah untuk mengaibkan beliau dan seisi keluarga.

Menurut Anwar, yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, fitnah oleh Umno-BN disifatkan tidak pernah berlaku dalam mana-mana sejarah dan tamadun manusia sekalipun. "Agenda fitnah yang digunakan Umno amat melampau dan tak pernah berlaku dalam mana-mana sejarah dunia baik sejarah dunia Islam, China, mana-mana pun," ujar Anwar ketika ceramah Perdana di Bandar Baru Ampang malam tadi.

Anwar terus ditunggui rakyat biarpun Umno cuba merosakkan reputasinya dengan menggunakan video seks fitnah

Kira-kira 5,000 hadir menyaksikan ceramah tersebut yang turut menampilkan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali, Naib Presiden, Tian Chua, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin, Adun Lembah Jaya, Khasim Abdul Aziz serta penampilan khas Adun Ba'kelalan, Baru Bian dan bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khatab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus

Anwar dalam ucapannya, membidas pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang cuba mengalihkan perhatian rakyat dari isu besar yang melanda negara seperti rasuah dan salahgunakuasa.

Tambah beliau, ketika rakyat berdepan isu kenaikan harga minyak, barangan dan kos kehidupan yang semakin tinggi, Pakatan Rakyat yang membawa agenda untuk kemakmuran rakyat pula cuba dihancurkan. Malah katanya, Umno menggunakan strategi jahat untuk memusnahkan reputasi Pakatan, dengan menyerang beliau secara peribadi menggunakan fitnah kotor dan jijik.

"Tak ada fitnah melampau seperti ini. "Ini politik apa? Ini cuma mahu alih pandangan. Isu debat, ekonomi keselamatan negara sampai sekarang tak ada jawapan," ujar beliau.

Mengikuti ucapan Anwar dan pimpinan KEADILAN, kehadiran melimpah ke luar dewan

Hadirin mendengar pidato beliau, terdiri daripada rakyat pelbagai kaum dari segenap peringkat umur dan lapisan masyarakat. Bukan sahaja golongan dewasa, malah golongan muda dan remaja belasan tahun, juga tekun mendengar ucapan Anwar.

Ia membuktikan mereka sudah muak dengan situasi politik negara dan kempen lucah yang digunakan Umno-BN untuk menghancurkan kredibiliti Pakatan Rakyat./KeadilanDaily

AKIBAT SUMPAH ESKAY, CERAMAH ANWAR MALAM TADI DEWAN KOSONG

Posted: 29 Apr 2011 12:07 PM PDT







Oleh: WFAUZDIN NS

BERKATNYA Eskay bersumpah walaupun beliau baca `Bismillahi...dan mengucap dua kalimah syahadah pun salah, maka ceramah Anwar malam tadi tiada sambutan. Dewan hanya separuh sahaja dipenuhi, ertinya sumpah Eskay dipercayai ramai.

Gambar yang sempat diambil hanyalah di dalam dewan sahaja, jika dilihat di luar sana sesiapa yang hadir sahaja boleh menganggarkan betapa berkesannya sumpah Eskay. InsyaAllah, sedikit masa lagi kita pamirkan kehadiran ceramah luar dan dalam dewan malam tadi di Ampang.

Ada kawan bertanya, mengapa Rahim Thamby tidak bersumpah? Rahim sudah jawab, dia hanya wakilkan sahaja pada Eskay. Sudah macam berwakil Wali pula nampaknya. Mungkin di antara three strooges itu, Eskay dilihat lebih `ulamak' dari Rahim atau Shuib. Sebab itulah, kita dengan bagaimana insan yang berjuang untuk agama ini membaca Bismillah dengan amat tertil sekali, dan melafazkan dua kalimah syahadah amat baik sekali.

Peliknya, jika mereka wakilkan kepada Eskay, mengapa Eskay hanya menyebut `aku' dan tidak `kami'? Mungkin aku itu bermaksud kami, namun apa pun tetap bersumpah juga. Peduli apa Eskay dengan pesanan seorang Ustaz yang menasihatinya tentang Sumpah menurut Islam serta Qazaf itu. Apa yang penting buat Eskay, alang-alang buat fitnah lebih baik bersumpah terus, fitnah pun masuk Neraka, persendakan sumpah pun Neraka juga. Jadi, apa beza?/wfauzdin.blogspot.com

DSAI : Saya tak akan tunduk serangan Umno-BN

Posted: 29 Apr 2011 06:00 AM PDT

Oleh Shazwan Mustafa Kamal

April 29, 2011
Anwar Ibrahim berkata dalam mana-mana arena politik tidak demokratik, wajah pembangkang yang berwibawa akan diserang dengan teruk. — Foto oleh Choo Choy May
KUALA LUMPUR, 29 April — Musuhnya boleh membawa seberapa banyak video seks atau tuduhan liwat, tetapi Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan kesemuanya tidak akan memaksa beliau berundur daripada arena politik dan melepaskan tanggungjawabnya sebagai ketua Pakatan Rakyat.

Sebaliknya, pemimpin berusia 63 tahun ini percaya serangan demi serangan yang dibawa Umno terhadap bekas timbalan perdana menteri itu jika dilayan bermakna beliau "tunduk" kepada perancangan berterusan parti teras Barisan Nasional (BN) itu.

Ketua Umum Pakatan Rakyat ini memberitahu The Malaysian Insider, meskipun perikatan tiga parti itu digantikan oleh seorang ketua yang baru, serangan oleh Umno-BN tidak akan dihentikan.

"Dalam pemerintahan diktatorial yang tidak demokratik, mana-mana wajah pembangkang yang berwibawa akan diserang dengan teruk," katanya lagi.

"Anwar menjadi sasaran, tetapi jika Anwar meninggalkan pentas dan anda mendapat pemimpin baru, maka pemimpin ini akan diserang," kata beliau dalam temu bual ini yang diadakan kelmarin, sehari sebelum rakaman video seks yang didakwa mirip beliau dimuat naik di laman YouTube.

Dalam temu bual eksklusif ini, Anwar menjelaskan meskipun serangan yang dihadapinya itu sangat "melukai hati" diri beliau dan juga keluarganya, usaha-usaha untuk menamatkan kerjaya politik bukan sesuatu yang baru.

"Ia (satu perbuatan) menghina maruah," kata bapa kepada enam orang anak dan mempunyai dua cucu ini.

Bagaimanapun beliau menekankan, serangan-serangan itu memperkuatkan azamnya untuk terus menerajui Pakatan Rakyat.

"Jika saya berundur dan melepaskan (jawatan), ini bermakna kita tunduk kepada rekaan (politik) Umno... siapa yang patut menentukan sama ada saya patut berundur atau tidak? Parti-parti Pakatan Rakyat dan pengundi buat keputusan. Saya tidak akan tunduk kepada tekanan ini," kata Anwar.

Anwar dilihat sebagai pengikat kerjasama dan hubungn komponen Pakatan Rakyat iaitu PKR, PAS dan DAP, yang ditubuhkan pada 1 April 2008 selepas pilihan raya umum ke-12.

Beliau berhadapan dengan tuduhan liwat pertama pada 1998 dan yang kedua satu dekad kemudian, di mana sama ada Ketua Umum PKR ini akan dipanggil bela diri atau dibebaskan akan ditentukan 16 Mei ini.

"Saya terus diserang, sejak tuduhan pertama pada 1998... ramai tidak dapat membayangkan yang mereka (Umno-BN) (sanggup) mengambil tindakan macam ini, tetapi ia bukan tuduhan yang baru, bukan?" kata bekas timbalan presiden Umno ini.

Anwar berkata, tindakan-tindakan ini, yang beliau sifatkan sebagai terdesak, bertujuan menghentikan usahanya mahu mewujudkan sebuah kerajaan bebas rasuah.

"Sebagai contoh, sebuah pasukan pihak berkuasa berasuah yang cuba mencemarkan anda, menghentikan kempen anda menentang rasuah... adakah anda akan menyerah diri? Itu penekanan saya. Anda perlu ada iltizam dan semangat dalam apa yang anda lakukan," katanya lagi.

Sehari selepas temu bual ini, rakaman video seks yang tidak diedit menggambarkan Anwar dimuat naik di YouTube, langkah yang dilihat sebagai usaha mengenakan tekanan ke atas Ketua Pembangkang itu yang sejak sebulan lalu menafikan beliau sebagai si pelaku dalam aksi seks terbabit.

Rakaman video itu dibahagi kepada empat segmen dan berlarutan kira-kira empat minit dan 28 saat.

Video seks 21 minit itu buat kali pertama dipertontonkan kepada wakil media terpilih di hotel Carcosa Seri Negara di sini, 21 Mac lalu oleh "Datuk T".

Anwar juga berkata beliau tidak mahu fokus perjalanan politiknya diganggu oleh penyebaran tuduhan video seks yang dipertontonkan pada 21 Mac lalu.

"Saya tidak mahu dialih pandangan dengan pendedahan video, ia didedahkan ketika dekat dengan pilihan raya Sarawak.

"Di Sarawak, saya berkempen selama 13 hari ketika serangan Umno begitu tinggi, menggunakan video... tetapi ia bukan pilihan untuk serah diri sekarang, bukan sekarang," kata Anwar lagi.
"Saya perlu teruskan (perjuangan)," katanya lagi.

Keluarganya menurut Anwar lagi, adalah sumber kekuatan beliau sepanjang berhadapan dengan waktu-waktu yang sukar dan mereka sentiasa menyokongnya dalam keputusan seharian sebagai ahli politik.

"Saya ada keluarga yang hebat dan saya harus ucapkan terima kasih kepada mereka," katanya lagi.

"Azizah, anak-anak saya... meskipun ketika saya menjadi timbalan perdana menteri, mereka bukan anak timbalan perdana menteri, mereka anak Anwar dan Azizah," kata beliau dengan senyuman.TheMalaysiaInsider

VIDEO ESKAY BERSUMPAH - MENGUCAP PUN TAK BETUL...

Posted: 29 Apr 2011 04:42 AM PDT




Beliau telah diberi tazkirah dahulu. Syabas kepada Ustaz berkenaan. Cuba dengan Eskay sebut Bismillah...tak betul....mengucap pun tak betul...Astaghfirullah...

ESKAY TIADA PILIHAN, TERPAKSA BERSUMPAH JUGA, KERANA APA?

Posted: 29 Apr 2011 01:21 AM PDT

Oleh: WFAUZDIN NS

SYABAS dan tahniah kepada sebilangan besar jemaah Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul hari ini kerana berani meluahkan kebenaran dan hak agar kelakuan sesat dapat dihindarkan berlaku di dalam Rumah Allah itu. Sejurus selepas Solat Jumaat, wajah Eskay tidak kelihatan untuk mengadakan perbuatan karut iaitu Sumpah Laknat, melainkan yang lebih awal muncul adalah Pengarah JAWI.

Petikan dari Malaysiakini, keadaan di Masjid Amru Al-As, Bandar Baru Sentul menjadi kecoh apabila penyokong PKR pimpinan ketuanya, Shamsul Iskandar Mat Akin mula melaungkan takbir serta ungkapan "kami mahu qazaf, bukan sumpah" selepas solat Jumaat hari ini (Malaysiakini).

Meskipun difahamkan Eskay tetap akan hadir bersumpah selepas Jumaat kemungkinan lewat tiba, apa yang penting kita patut bersyukur masih ramai yang sedar dan insaf bahawa perkara sumpah di dalam Islam tidak boleh dipersendakan. Masih ramai yang tidak sejahil puak mereka yang mahu agar tuduhan zina ini boleh diatasi dan diselesaikan dengan sumpah. Eskay sedar, beliau tidak mampu untuk menghadapi kes Qazaf kerana hukum tersebut akan memberi keadilan yang sebenar. Adakah Eskay mahu kepada keadilan Islam ataupun hanya mahu mengaibkan musuhnya?

Pelik bin ajaib, permohonan untuk membicarakan kes Qazaf terhadap isu ini lebih awal dipohon bagi pihak DS Anwar melalui Ketua AMK, Sdr Shamsul Iskandar bahkan beliau telah pun dipanggil untuk memberi keterangan di Pejabat JAWI. Tetapi, mengapa Pengarah JAWI memilih untuk hadir lebih awal ke Masjid berkenaan semata-mata untuk upacara sumpah tersebut? Mengapa beliau memilih membelakangkan kes Qazaf tetapi segera malah lebih awal dari Eskay untuk menyaksikan sumpah laknat?

Kita masih ingat kes sumpah laknat oleh Saiful dahulu, siapakah Pengarah dari Jabatan Agama Islam yang terlibat memaksa Imam Raml;an Poringgi mengadakan sumpah laknat buat Saiful? Alhamdulillah, akhirnya Imam Ramlan sedar betapa beliau telah dipergunakan oleh bosnya yang berkepentingan politik. Apa jadi pada Imam Ramlan selepas itu? Beliau digantung dan akhirnya ditamatkan perkhidmatan. Itulah cabaran bagi sesiapa sahaja yang ingin menegakkan kebenaran. Seandainya Eskay tetap mahu bersumpah hari ini kita merasa sedih kerana berkemungkinan ada Imam lain yang turut menjadi mangsa politik lagi.

Saya tetap yakin Eskay akan terus bersumpah kerana beliau tahu tiada jalan lain untuk beliau menghilangkan rasa malu akibat fitnahnya yang kini ditertawakan orang. Siapa mahu percaya cerita Eskay yang pada awalnya menyebut beliau tahu kes zina tersebut apabila terjumpa kamera tersembunyi sewaktu beliau ingin mengambil jam DS Anwar yang tertinggal. Beliau pun memanggil beberapa rakannya terlebih dahulu untuk menontonnya bagi memastikan kebenaran siapa pelaku di dalam video yang kununnya beliau jumpai itu sebelum ditayangkan kepada para wartawan. Tetapi semalam, beliau membuat pengakuan berbeza dengan menyebut bahawa beliau tahu watak lelaki tersebut adalah DS Anwar kerana beliau ada bersamanya ketika kejadian.

Dari segi fakta fizikal lelaki di dalam klip video siri I hingga setakat Siri II yang disiarkan oleh youtube dan dipanjangkan juga oleh media porno kita, jelas penipuan mereka. Tambahan pula apabila Eskay berbelit di dalam ceritanya. Sebab itu Eskay terlalu ingin untuk bersumpah kerana beliau tidak perlu menjawab apa jua kemusykilan.

Kita tidak pelik berapa ribu kali Eskay mahu bersumpah kerana yang kita inginkan adalah kes ini mesti mengikut apa yang Allah ajar pada kita. Sebelum itu, kita juga mahu tindakan ke atas Eskay dan juak-juaknya yang telah mengaku menayangkan video lucah berkenaan agar didakwa segera. Eskay boleh bersumpah setiap hari, ada kita kisah?/wfauzdin.blogspot.com


MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Video seks : MP Kapar terima CD dari Thai semalam, pertikai PDRM

Posted: 29 Apr 2011 11:15 PM PDT

KUALA LUMPUR, 30 April — Ahli Parlimen Kapar S. Manikavasagam mempertikaikan PDRM selepas beliau menerima cakera padat (CD) yang mengandungi rakaman aksi seks penuh, si pelakunya didakwa mirip Datuk Seri Anwar Ibrahim, dari Thailand semalam.

Manikavasagam (gambar) , wakil rakyat PKR, juga mempersoalkan bagaimana CD berkenaan masih boleh disebarkan sedangkan "Datuk T" mendakwa rakaman asal sudah pun diserahkan kepada polis bulan lalu.

Beliau mengesahkan telah menonton CD itu empat kali, sekali gus menegaskan lelaki yang dimaksudkan bukan Anwar. Wakil rakyat penggal pertama itu menerima CD itu semalam yang dihantar ke pejabatnya.

MENYUSUL LAGI

Fitnah melampau, tak pernah terjadi dalam sejarah dunia - DSAI

Posted: 29 Apr 2011 09:42 PM PDT

AMPANG: Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar pimpinan Umno kerana berterusan memfitnah beliau menggunakan pelbagai strategi jahat.

Katanya, tidak cukup dengan kes fitnah II yang sedang dibicarakan di mahkamah, terbaru, Umno dan Barisan Nasional menyebar video fitnah untuk mengaibkan beliau dan seisi keluarga.

Menurut Anwar, yang juga bekas Timbalan Perdana Menteri, fitnah oleh Umno-BN disifatkan tidak pernah berlaku dalam mana-mana sejarah dan tamadun manusia sekalipun.

"Agenda fitnah yang digunakan Umno amat melampau dan tak pernah berlaku dalam mana-mana sejarah dunia baik sejarah dunia Islam, China, mana-mana pun," ujar Anwar ketika ceramah Perdana di Bandar Baru Ampang malam tadi.

Anwar terus ditunggui rakyat biarpun Umno cuba merosakkan reputasinya dengan menggunakan video seks fitnah

Kira-kira 5,000 hadir menyaksikan ceramah tersebut yang turut menampilkan Timbalan Presiden KEADILAN, Azmin Ali, Naib Presiden, Tian Chua, Ahli Parlimen Ampang, Zuraida Kamaruddin, Adun Lembah Jaya, Khasim Abdul Aziz serta penampilan khas Adun Ba'kelalan, Baru Bian dan bekas Imam Masjid Saidina Omar Al Khatab, Bukit Damansara, Ustaz Shamsul Firdaus

Anwar dalam ucapannya, membidas pimpinan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak yang cuba mengalihkan perhatian rakyat dari isu besar yang melanda negara seperti rasuah dan salahgunakuasa.

Tambah beliau, ketika rakyat berdepan isu kenaikan harga minyak, barangan dan kos kehidupan yang semakin tinggi, Pakatan Rakyat yang membawa agenda untuk kemakmuran rakyat pula cuba dihancurkan.

Malah katanya, Umno menggunakan strategi jahat untuk memusnahkan reputasi Pakatan, dengan menyerang beliau secara peribadi menggunakan fitnah kotor dan jijik.

"Tak ada fitnah melampau seperti ini. "Ini politik apa? Ini cuma mahu alih pandangan. Isu debat, ekonomi keselamatan negara sampai sekarang tak ada jawapan," ujar beliau.

Hadirin mendengar pidato beliau, terdiri daripada rakyat pelbagai kaum dari segenap peringkat umur dan lapisan masyarakat.

Bukan sahaja golongan dewasa, malah golongan muda dan remaja belasan tahun, juga tekun mendengar ucapan Anwar.

Ia membuktikan mereka sudah muak dengan situasi politik negara dan kempen lucah yang digunakan Umno-BN untuk menghancurkan kredibiliti Pakatan Rakyat - Keadilan Daily

Perkahwinan Putera William - First Lady dijemput tapi Fat Lady tidak ... jadi siapa sebenar First Lady of Malaysia?

Posted: 29 Apr 2011 07:46 AM PDT

Putera William  Britain TAK MENGIKTIRAF Rosmah Mansor sebagai First Lady of Malaysia sebaliknya mengiktiraf Raja Permaisuri Agong sebagai FIRST LADY OF MALAYSIA.

Tengok gambar diatas, Raja Permaisuri Agong yang di jemput ke Majlis Pra Perkahwinan yang diadakan di Hotel Mandarin Oriental London pada 28 April 2011, dan bukan minah katek yang perasan dia first lady tu

Jadi, siapa sebenarnya First Lady of Malaysia? Permaisuri Agong atau sipendek katek tu?

Jadi si katek jangan nak perasan awak tu First Lady ...

sumber asal : Manjung Mari

Jangan permainkan sumpah laknat - Tuan Ibrahim Tuan Man

Posted: 29 Apr 2011 06:25 AM PDT

oleh Nazri Abdullah

KUALA LUMPUR, 29 April: PAS mengingatkan semua pihak tidak mempermainkan sumpah laknat seperti yang mahu dibuat ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah hari ini berhubung video seks yang didedahkannya.

Naib Presiden PAS, Datuk Tuan Ibrahim Tuan Man (gambar) berkata dalam perundangan Islam, sumpah di hadapan hakim mahkamah syariah mempunyai nilai yang tinggi bagi menjaga martabat seseorang yang dituduh.

Bagaimanapun katanya, penuduh yang menggunakan kaedah sumpah laknat untuk membenarkan tuduhan, bukan sahaja akan merosakkan nilai sumpah itu sendiri, malah lari dari kaedah Islam.

"Sumpah mesti di dalam mahkamah atas arahan hakim syarie.

"Kita tengok sumpah ini dah jadi macam satu trend baru untuk menuduh orang. Lepas tuduh, bersumpah nak membenarkan tuduhan.

"Iaitu guna metodologi Islam (sumpah) untuk menghalalkan benda yang bukan syarak (fitnah)," katanya kepada Harakahdaily.

Beliau mengulas hasrat Eskay yang mahu bersumpah laknat di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul selepas solat Jumaat hari ini bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim merupakan pelaku dalam video seks yang didedahkannya.

Beliau juga turut mengulangi penegasan bahawa Anwar juga tidak perlu bersumpah atas desakan mana-mana pihak kecuali hakim mahkamah syariah.

"Jika Anwar bersumpah di khalayak seperti yang didesak pihak tertentu, adakah ia menjamin bahawa tuduhan ke atasnya itu digugurkan?" soal Tuan Ibrahim.

Sebelum ini, Mufti Perak Tan Sri Harussani Zakaria turut menegaskan Anwar tidak perlu bersumpah mubahalah atau kerana pelaku dalam rakaman video seks masih belum dibuktikan lagi.

"Sumpah (mubahalah) dalam mahkamah bukan di luar... lagipun apa guna beliau (Anwar) nak bersumpah? Jadi beliau tidak perlu bersumpah di hadapan masyarakat, kenapa tidak buat di mahkamah? Anwar tak perlu dihukum sebab beliau tidak lagi didapati bersalah.

"Dalam video itu, kita belum tahu siapa pelakunya, kalau nak bersumpah mubahalah pun kena tunggu bukti dulu tapi kalau ada (bukti) pun Anwar tidak boleh disabitkan bersalah sebab menurut Islam perlu ada empat saksi yang menyaksikan kejadian itu berlaku," katanya - HD

Apa salah Anwar? Kenapa terus menerus dia difitnah?

Posted: 29 Apr 2011 05:52 AM PDT

Rakaman porno skandal, digunakan dalam putus asa untuk melibatkan Datuk Seri Anwar Ibrahim dipercayai terlibat dalam seks dengan pelacur dalam rangka untuk mengubah gelombang berpihak pada Barisan Nasional dalam pilihan raya Sarawak, menolak memudar bahkan selepas pemilihan Sarawak.

Ini adalah berita diterbitkan secara luas dan - menurut beberapa laporan - rakaman itu bahkan diedarkan di rumah panjang di Sarawak untuk meremehkan dan merendahkan Anwar dan menyajikan pembangkang di cahaya miskin untuk mendapatkan mileage politik bagi BN.

Polis menyatakan bahawa rakaman itu asli. Orang-orang dibuat merasa bahawa akan episod mesum akan terurai dan orang dalam rakaman itu terkena.

Berbagai laporan dalam domain awam mencipta persepsi bahawa itu adalah Anwar di rakaman porno. Polis menyampaikan kesan bahawa itu adalah masalah waktu sebelum Anwar terdedah kepada sebagai pemilik menonton Omega dicuri oleh pelacur. Jam tangan Omega tampaknya menjadi missing link yang paling penting untuk menentukan identiti Anwar.

Tetapi untuk kekecewaan mengucapkan mereka tidak ada nota pembeli di Taiwan, di mana menonton ternyata dibeli. Link yang hilang pergi hilang dan mereka tidak lebih dekat kebenaran.

Sekarang mereka mengatakan 'mereka tidak akan ragu untuk mengekspos kepada awam, jika perlu "pelaku" dalam video seks yang dipercayai serupa dengan pemimpin pembangkang Anwar Ibrahim. "

Dengan kata lain, apa yang mereka katakan adalah sama sahaja dengan kenyataan bahawa mereka telah mengenalpasti "pelaku" tapi mereka tidak cenderung untuk mengekspos "pelaku" kecuali hal itu perlu untuk melakukannya.

Masyarakat Malaysia adalah benar bingung. Apa yang dimaksudkan dengan kecuali hal itu perlu? Lalu mengapa mereka pergi ke panjang besar seperti untuk mengetahui pemilik arloji Omega? Anda mengambil kesulitan untuk mengesan menonton sepanjang jalan ke Taiwan.

Apa tujuannya? Bukankah itu untuk link "Pemain" untuk menonton sehingga anda pasti dapat mengenal pasti "pelaku" dan mengekspos dia?

Jika itu tidak perlu untuk mengenalpasti "pelaku" mengapa Anwar dilecehkan? Dia dipanggil untuk memberikan kenyataan untuk kedua kalinya terakhir (28 April 2011). Kecuali anda mempunyai bukti tak terbantahkan bahwa watak dalam video tersebut memang Anwar, tidak ada keharusan untuk meminta dia untuk melapor ke markas polis daerah Dang Wangi. Apakah kerana mereka ingin mempertahankan episode ini memalukan hidup?

Seolah-olah tidak ada masalah berharga yang lain di negeri ini bagi media untuk mengomentari dan bagi para pemimpin politik kita untuk membincangkan.Sudahkah kita menjadi begitu bejat bahawa skandal seks harus babi pusat perhatian dan mengambil begitu banyak masa dan perhatian bangsa?

Malaysia mempunyai hak untuk menjadi skeptis tentang urusan kotor keseluruhan. Hal ini jelas bahawa ada usaha bersama untuk menghabisi Anwar dalam kepentingan Barisan Nasional. Dia adalah satu-satunya orang yang berdiri di jalan mereka yang boleh mencegah memerintah meneruskan BN di Putrajaya. Bahawa kes yang sedang, akan hal itu tidak logik untuk mengekspos Anwar sekarang?

Tapi mengapa mereka tidak melakukannya? Adakah kerana "Pemain" dalam video ini adalah sebuah pura-pura? Jika itu Anwar, mereka akan pergi ke kota dengan maklumat ini selama pilihan raya Sarawak untuk meremehkan dan menghancurkan pembangkang dengan satu stroke. Media cetak dan elektronik serta blog dan laman akan gembira menyerbu dengan berita untuk hari akhir. Tapi itu tidak terjadi!
Tapi mereka mengheret kaki mereka dalam urusan ini terlalu lama walaupun tidak ada tampaknya banyak harapan menggali kebenaran.Mengapa mereka menghabiskan begitu banyak masa berkenaan dengan Anwar ketika ada masalah, sederhana langsung di depan pintu mereka menangis untuk ubat?

Para Datuk mengerikan Trio yang mempunyai sebuah video pornografi seharusnya dikenakan oleh sekarang.Para Datuk mengerikan Trio harus menghadap muzik untuk penapisan acara pornografi kepada awam. Dengan begitu banyak bukti yang tak terbantahkan terhadap trio menatap dan mencabar polis, mengapa ada begitu banyak kaki-mengheret? Mengapa ada keengganan untuk mengambil tindakan untuk menghukum mereka yang dimainkan video porno? Apa yang memegang polisi dan Jaksa Agung?

Karlal Singh telah benar menunjukkan bahawa pelacuran bukan merupakan tindak pidana tetapi menggunakan tempat untuk pelacuran atau hidup dari pendapatan pelacur merupakan suatu kesalahan. Menurut Karpal, "Sesiapa solicits atau importunes untuk tujuan pelacuran atau tujuan tidak bermoral di tempat manapun harus dihukum dengan hukuman penjara ..." Jika itu adalah undang-undang, di mana tidak sesuai Anwar ke dalam? Kesalahan apa dia bersalah?

Sebuah laporan mengatakan bahawa polis telah menemui tempat di mana hubungan seks berlaku dan dikenalpasti pelacur.Mengapa mereka tidak mengambil tindakan terhadap pemilik tempat untuk membolehkan tempatnya akan digunakan untuk "tujuan yang tidak bermoral"? Mengapa mereka tidak mengambil tindakan terhadap orang yang pengadaannya perkhidmatan daripada pelacur?

Penjahat merancang untuk menyalibkan Anwar telah dikenalpasti; penglibatan mereka dalam urusan kotor telah ditetapkan.Mengapa kita tidak bergerak di atas mereka?

P Ramakrishnan adalah presiden Aliran

Kenyataan Media YB Nik Nazmi - Video Seks: Umno - BN cuba alihkan pandangan

Posted: 29 Apr 2011 02:32 AM PDT

29 Apr 2011 |

Sejak 'Dato' T' mula-mula menayangkan video lucah di Carcosa Seri Negara, kami menegaskan bahawa Datuk Seri Anwar Ibrahim bukanlah lelaki di dalam video tersebut.

Selepas pelbagai adegan sandiwara hampir sebulan, kini klip penuh video lucah tersebut sudahpun dimuatnaikkan di laman-laman web perkakas UMNO dan disebarluaskan oleh media arus perdana UMNO-Barisan Nasional.

Kebusukan niat Dato' T yang didokong oleh UMNO sudah ketara. Sejak awal lagi Anwar menegaskan bahawa beliau bersama keluarga beliau ketika waktu kononnya video lucah tersebut dirancang. Keluarga Datuk Seri Anwar, khususnya Dato' Seri Dr. Wan Azizah Wan Ismail dan Nurul Izzah Anwar telah mengesahkan perkara tersebut serta tentang perbezaan sosok badan lelaki tersebut yang tidak menyerupai Anwar.

Kami mempersoalkan tentang tulisan Thai yang wujud dalam klip pertama dan klip terbaru, sehingga hari ini Dato' T gagal memberi jawapan yang jelas mengenai tulisan Thai tersebut, sedangkan adegan itu kononnya berlaku di Kuala Lumpur.

Kini klip video terbaru jelas menunjukkan perbezaan rambut pelakon video dan Anwar.

Benarlah ayat al-Quran yang bermaksud, "Perancangan kamu dan perancangan Allah s.w.t., sesungguhnya perancangan Allah lebih baik daripada semua perancangan."

Malangnya UMNO serta perkakas mereka cuba mengalihkan perhatian dengan meletakkan beban pertuduhan di atas Anwar.

Ketika Anwar memberikan keterangan kepada polis semalam, soal siasat tersebut juga tertumpu untuk meletakkan beban pertuduhan kepada Anwar.

Petang ini kita akan menyaksikan salah seorang daripada Dato' T mengangkat sumpah di masjid.

Kejahilan mereka tentang agama jelas. Mereka tidak faham konsep sumpah laknat sendiri yang telah diperjelaskan oleh banyak ulama' muktabar (berwibawa) dalam dan luar negara.

Seperti dalam kes sumpah Saiful dahulu, UMNO tidak berminat tentang hukum agama, tetapi hanya untuk menimbulkan persepsi bahawa Anwar bersalah dengan apa jua cara. Kita sedih melihat hukum-hakam agama dipersendakan dengan mudah untuk matlamat politik UMNO dan BN dan berharap lebih ramai ulama dan mufti yang sebelum ini lantang menjatuhkan hukum menyatakan pendirian mereka dengan jelas tentang pencabulan hukum agama ini.

Maklumat terkini yang kami terima daripada seorang guru, seorang pegawai polis, Datuk Dr Isa b. Abdul Rahman (SAC 1) dari Bukit Aman telah pergi ke sekolah-sekolah di Kelantan selama empat minggu berturut-turut untuk bersyarah kepada guru-guru bahawa Anwar ialah ancaman keselamatan negara dan menjelaskan Anwar sememangnya watak dalam video tersebut.

Prinsip tidak bersalah sehingga dibuktikan sebaliknya (innocent until proven guilty) ialah prinsip asas dalam perundangan Islam mahupun sivil tetapi nampaknya tidak diendahkan oleh UMNO dan perkakas mereka apabila melibatkan Pakatan Rakyat khususnya Anwar Ibrahim.

Dato' T juga terus bebas menyebarkan bahan lucah tanpa sebarang tindakan. Mengapa mereka dibenarkan terus melanggar undang-undang? Jelas hujah kami bahawa tindakan mereka mendapat restu pimpinan tertinggi UMNO-BN terbukti benar.

Kami menyeru rakyat Malaysia yang cintakan agama, bangsa dan negara dan bencikan politik kotor untuk bersama-sama menolak usaha terdesak terbaru UMNO-BN untuk mengekalkan kuasa mereka dengan apa jua cara sekalipun

Nota : Nik Nazmi Nik Ahmad adalah ADUN PKR Seri Setia

Akhirnya Eskay bersumpah pada 4.15 - 4.25 ptg

Posted: 29 Apr 2011 02:14 AM PDT


TRIO Datuk T iaitu Datuk Shazryl Eskay Abdullah, Tan Sri Rahim Thamby Chik dan Datuk Shuib Lazim hadir di Masjid Amru Ibni Al As, Bandar Baru Sentul bagi melakukan sumpah laknat berhubung isu rakaman video seks yang didakwa membabitkan individu mirip Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim, dengan seorang wanita dipercayai warga asing. Majlis itu dibuat bermula kira-kira jam 4.15 petang tadi dan tamat jam 4.25 petang. - Foto BH Online

Artis antara peserta Jelajah Belia 2011 anjuran Pejabat MB Selangor

Posted: 29 Apr 2011 12:57 AM PDT

SHAH ALAM: Pelakon terkenal, Wardina Safiyyah, penyanyi dan penggubah lagu, Juwita Suwito, pelakon filem Mualaf, Brian Yap dan Namron, adalah antara artis yang terlibat dalam siri Jelajah Belia Selangor 2011.
Program tersebut yang dianjurkan Pejabat Menteri Besar Selangor dengan kerja sama Merdeka center di adakan di empat lokasi , bermula pada 29 April hingga 7 Mei.

Dalam satu kenyataan media yang dikeluarkan sekretariat Pejabat Menteri Besar, program bertemakan 'Anak Muda Peneraju Perubahan' itu bertujuan menanam minat dan memberi inspirasi kepada anak muda untuk terbabit secara aktif dalam pelbagai kegiatan.

"Program ini juga bertujuan mengiktiraf peranan anak muda sebagai peneraju perubahan dalam masyarakat," ujarnya.

Menurutnya, siri pertama program jelajah tersebut akan diadakan di Bangi Golf Resort, pada Jumaat 29 April bermula jam 3 petang.

"Antara ahli panel yang terlibat termasuk aktivis masyarakat, Hishamuddin Rais, peguam terkenal, Fahda Nur Ahmad Kamar, hos rancangan Mari Mengaji di Tv9, Ustaz Zamri dan Ketua Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia (SAMM), Badrul Hisham Shaharin atau Che'gu Bard," ujar kenyataan itu.

Manakala siri kedua diadakan keesokan harinya di Dewan Sivik, Petaling Jaya menampilkan ahli panel termasuk Ahli Parlimen Lembah Pantai, YB Nurul Izzah Anwar, pelakon dan pengarah filem/ Drama, Namron, penyanyi dan penggubah lagu, Juwita Suwito, pelakon filem Mualaf, Brian Yap dan peguam, N Surendran.

Wadina Safiyyah antara ahli panel yang dijemput pada siri ketiga yang diadakan 6 Mei di Kolej Taylor, Subang Jaya.

"Ahli panel lain yang mengambil bahagian termasuk YB Nurul Izzah Anwar, penulis dan pengarah filem bebas, Amir Muhammad, pelakon, Alvin Wong serta aktivis Adrian Yeo dan Lee Khai Loon," jelasnya.

Manakala siri terakhir pula diadakan di Kediaman Rasmi Menteri Besar di Shah Alam pada 7 Mei dengan ahli panel terdiri daripada pimpinan muda KEADILAN seperti Shamsul Iskandar Akin, Nik Nazmi Nik Ahmad dan Rafizi Ramli.

Menurut kenyataan itu lagi, Menteri Besar, Tan Sri Abdul Khalid Ibrahim akan turut hadir bagi merasmikan majlis penutup pada hari terakhir.

Short URL: http://www.keadilandaily.com/?p=12461

Sumpah Eskay dibatal di saat akhir

Posted: 29 Apr 2011 12:05 AM PDT

KUALA LUMPUR: Sumpah laknat yang mahu dilakukan salah seorang Trio Datuk T, Datuk Shazryl Eskay Abdullah di sebuah masjid di Sentul di sini, dibatalkan di saat-saat akhir.

Pengerusi Masjid yang dikenali sebagai Abdul Razak Hussien, memaklumkan perkara itu di mimbar masjid selesai solat jumaat tadi.

Sebelum ini Eskay dilaporkan mahu membuat sumpah laknat berkenaan, yang diselar ramai pihak khususnya golongan agamawan kerana tidak mengikut hukum syarak yang digaris dalam Islam.

Shazryl yang dikatakan mahu melakukan sumpah itu di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul, dikatakan turut 'mewakilkan' sumpah itu bagi pihak bekas Ketua Menteri Melaka, Tan Sri Abdul Rahim Tamby Chik dan bekas bendahari Perkasa, Datuk Shuib Lazim.

PAS perlu kekal dalam Pakatan - Mat Sabu

Posted: 28 Apr 2011 11:49 PM PDT

Bekas naib presiden PAS Mohamad Sabu berkata, beliau berpandangan bahawa parti Islam itu perlu kekal bersama Pakatan Rakyat walau walau apa saja nasib yang bakal menimpa ketua umum PKR Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Tegasnya, keputusan berhubung kedudukan PAS dalam Pakatan tidak harus dibuat secara bersendirian oleh mana-mana pemimpin PAS tetapi dibuat oleh parti.

Katanya, isu melibatkan tayang video lucah oleh trio Datuk T itu juga masih dalam siasatan dan beliau perbincaraan kes Liwat II juga masih berjalan.

"Saya berharap ada siasatan menyeluruh kemudian selepas itu barulah kita berbincang.

"Setakat apa yang berlaku sekarang ini, (ia) bertaraf spekulasi dan kita tidak mahu komen atas spekulasi.

"Siasatan yang berwibawa mesti datang daripada pakar dan sebagainya dan hasil siasatan itu kita akan bincang sama ada hendak terima atau tidak," katanya lagi dalam satu sidang media hari ini.

Tambahnya, parti itu juga tidak akan membuat pendirian rasmi kerana isu berkenaan setakat ini masih dilihat sebagai satu spekulasi.

"Kita tidak akan membuat pendirian selagi perbincangan rasmi tidak dibuat di peringkat parti dan di peringkat hukum.. kita akan tunggu di peringkat majlis syura ulama.

"Kalau (pandangan dibuat) di peringkat peribadi dia tidak secocok dengan pandangan jitu yang akan dibuat oleh majlis ulama," katanya.

Mohamad yang lebih dikenali sebagai Mat Sabu dalam sidang media sama turut menyatakan bahawa beliau setakat ini masih sedia untuk bertanding bagi merebut jawatan timbalan presiden PAS dalam pemilihan pada Jun. -Mkini

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

0
sumber :-

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Anak Bongsu Dato' Mui Kemalangan

Posted: 29 Apr 2011 01:57 PM PDT


Alfatihah.......

Anak bongsu kepada bekas senator Dato' Jamaluddin (Mui) kemalangan maut awal pagi tadi.

Nurul Huda Jamaludin merupakan seorang pengacara Tv " Pesona" aktif dalam sukan lasak berkuda dan Jet ski, meninggal ditempat kejadian setelah terbabas merempuh besi pembahagi jalan di lebuhraya raya karak-Genting.

Jenazahnya dijangka disemadikan di tanah wakaf kampung ibunya (Kak Mon) Kg Sawah lebar selepas solat asar.

Kami warga PR Juasseh/Jemapoh mendokan agar arwah ditempatkan bersama2 orang2 yg beriman dan kepada Dato' Mui......Takziah dan tabah menghadapi ujian Tuhan ini.

Sumber:

KM 25.4 Lebuhraya Karak arah Genting Sempah Gombak., Selangor 29 April, 2011 8.30 pagi Nama mangsa: Nurul Huda Jamaludin, 26 tahun dari Jalan Melang, Kuala Pilah

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI

0
sumber :-

WARTAWAN RASMI LAMAN REFORMASI


Politik Fitnah Mencemar Rukun Negara

Posted: 29 Apr 2011 05:39 PM PDT





Tidak keterlaluan jika dikatakan bahawa rakyat kini bingung dengan apa yang berlaku di sekeliling mereka. Semuanya berpaksi kepada video seks yang cuba dikaitkan kepada Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Media arus perdana, Utusan Malaysia, Berita Harian dan Tv3 serta RTM mengangkat Shazryl Eskay kerana mahu melafazkan sumpah laknat untuk menyokong dakwaan bahawa Anwarlah pelaku zina dalam video itu.

Bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik pula mewakilkan Eskay untuk melafazkan ikrar itu bagi pihaknya yang mendapat sokongan Menteri di Jabatan Perdana Menteri Datuk Jamil Khir Baharom.

Nasihat mufti-mufti seperti Tan Sri Harussani Zakaria bahawa isu itu harus ditangani secara qazaf dan bukan sumpah laknat ditenggelamkan oleh media arus perdana.

"Kalau semua orang boleh bersumpah (laknat) saja, ramai orang yang boleh melakukannya. Takut apa sumpah ini," kata beliau kepada Tv Selangor kelmarin.

Di Kelantan, Parti Keadilan Rakyat mendedahkan seorang pegawai polis kanan memberitahu guru-guru kononnya pelaku dalam video itu adalah Anwar. Kempen "pencerahan isu Anwar" oleh pegawai polis berkenaan berlarutan sejak awal bulan ini.

Di Pulau Pinang, Timbalan Ketua Menteri Mansor Othman pula mendedahkan penduduk setempat di Penanti dijemput menonton video itu di pejabat Kemas. Video itu juga disajikan semasa kursus Biro Tata Negara untuk mahasiswa.

Untuk mereka, (termasuk kanak-kanak) yang tidak dapat mengikuti video seks menerusi You Tube atau suratkhabar dan blog-blog pro-Umno, jangan khuatir kerana gambar-gambar video itu dicetak dalam bentuk risalah dan diedarkan di merata tempat.

Ke mana hala tuju Negara? Jika ini bukan "politik longkang" yang menghakis nilai-nilai keagamaan dan peradaban yang kita junjung sebagai rakyat bersopan yang tahu menjaga maruah diri dan jiran kita, amalan politik apa namanya ini? Ke mana semangat Rukun Negara yang menggariskan soal KESOPANAN DAN KESUSILAAN?

Apakah segala-galanya boleh dihalalkan semata-mata untuk mencari keuntungan politik?

Apakah benar Polis dan Biro Tata Negara membantu mencaci dan menfitnah supaya generasi muda menolak pemimpin pembangkang? Kenapa Peguam Negara pula yang menentukan rentak siasatan polis?

Semua persoalan ini mempunyai jawapan mudah jika seseorang mengambil kira hakikat Perdana Menteri Najib Razak sendiri menggunakan "jam Omega' sebagai modal politik ketika pilihanraya negeri Sarawak yang lalu.

Walaupun beliau cuba memberi gambaran kononnya segala yang melanda Anwar ketika ini tidak ada kaitan dengan Umno dan kerajaan, ramai yang sangsi, curiga dan amat tidak mempercayai Najib.

Malah, satu lagi kes Anwar bersabit isu moral menyebabkan kewibawaan polis, Peguam Negara dan Biro Tata Negara pula menjadi persoalan utama mengenai kredibiliti kita sebagai rakyat yang bermaruah.

Berdasarkan perkembangan semasa, isu ini juga akan mengheret Badan Kehakiman yang masih tercalar imejnya daripada pusingan pertama perbicaraan fitnah terhadap Anwar pada tahun 1998.

Rakyat tertanya-tanya, sampai bila institusi-institusi awam negara akan terus diheret ke kancah fitnah dan bukti rekayasa semata-mata untuk membenamkan Anwar Ibrahim.

Tindakan terbaru akhbar-akhbar berbahasa Melayu, Tv3 dan RTM menyembunyikan kenyataan-kenyataan mufti dan tokoh Islam bersabit isu fitnah dan kemungkaran mencerminkan bagaimana rendahnya kewibawaan media kawalan kerajaan.

Namun mereka tidak mempunyai pilihan kerana berfungsi di bawah telunjuk Umno dan Barisan Nasional (BN).

Mereka ditugaskan untuk mewarnakan Anwar sebagai seorang peliwat, kaki perempuan, ejen CIA, agen Yahudi dan apa sahaja asalkan Ketua Pembangkang itu diaibkan sehingga terpaksa berundur dari politik buat selama-lamanya.

Media massa ini mahu rakyat beragama Islam di Malaysia percaya bahawa orang-orang seperti Eskay, Rahim Thamby Chik dan Shuib Lazim adalah bebas daripada dosa besar dan layak membuat sumpah laknat untuk menuduh pihak lain.

Umno pula mengharapkan sumpah laknat Eskay akan berjaya setelah sumpah laknat Saiful Bukhari Azlan gagal mencapai matlamatnya dalam kes liwat fitnah.

Dalam mengejar matlamat masing-masing, Umno, mahupun media massa tidak harus lupa bahawa rakyat mempunyai kewarasan dan iman untuk membezakan antara kebenaran dan fitnah.

Kebenaran akan sentiasa menzahirkan diri dan menyerlah dengan peredaran masa serta mempunyai ketahanan untuk mengatasi apa sahaja kemungkaran yang cuba disebarkan.

Fitnah sebaliknya tidak lebih daripada rekayasa jijik yang akhirnya akan terpalit kepada pihak yang mencetuskannya.


Video Lucah : PKR Persoal Integriti Polis

Posted: 29 Apr 2011 05:32 AM PDT




PETALING JAYA 29 APRIL: Integriti Polis Diraja Malaysia (PDRM) semakin hangat diperkatakan apabila siasatan rakaman video seks yang dikaitkan dengan Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan, mula diketepikan.

Malah, beban tersebut dialih pula kepada Anwar Ibrahim untuk membuktikan bahawa dirinya bukan pelaku dalam video seks berkenaan seperti mana yang didakwa trio ' Datuk T'.

Walhal, beliau merupakan individu utama yang membuat laporan berhubung penayangan video lucah dan intimidasi jenayah terhadapnya oleh trio 'Datuk T' iaitu Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik, Datuk Shazryl Eskay Abdullah dan Shuaib Lazim, 22 Mac lalu.

Tindakan pejabat Peguam Negara yang diketuai Tan Sri Abdul Gani Patail mengembalikan kertas siasatan buat kali kedua kepada polis mula menampakkan campur tangan politik.

Lantas, Abdul Gani memberi alasan bahawa siasatan polis terhadap video itu masih tidak lengkap dan memerlukan pihaknya untuk memanggil Anwar untuk kali kedua bagi memberi keterangannya.

Namun, apa yang jelas polis masih belum memanggil ketiga-tiga individu yang mengaku menjadi dalang dalam menayangkan video lucah tersebut sehingga kini.

Naib Presiden PKR, Nurul Izzah Anwar dalam kenyataannya hari ini membidas jawapan tidak konsisten polis berhubung tumpuan siasatan selepas laporan itu dibuat bapanya lebih sebulan lalu.

Justeru dakwaan terdapat konspirasi politik dalam kes terbabit semakin jelas apabila polis mula menampakkan tindakanya bersekongkol dengan parti pemerintah untuk memerangkap Anwar walaupun prinsip undang-undang jelas menyatakan bahawa tertuduh perlu dilindungi.

"Semalam jawapan yang kami terima kenapa Datuk T tidak ditangkap, adalah kerana kes tersebut telah diserah semula kepada pejabat Peguam Negara. Tapi sehingga kini jawapan yang diberi itu tiada penjelasan.

"Dalam hal ini, apabila kita bercakap soal konspirasi kepimpinan BN sendiri banyak peristiwa yang berlaku telah menimbulkan pelbagai persoalan yang tidak terjawab oleh mereka," kata beliau pada sidang media di Ibu Pejabat PKR hari ini.

Dalam pada itu, Ahli Parlimen Batu Tian Chua turut mengarahkan polis untuk kembali memberi tumpuan terhadap siasatan di bawah Seksyen 292 Kanun Keseksaan.

"Secara keseluruhan isu ini adalah untuk mewujudkan tanggapan bahawa Anwar telah disiasat sebagai pelaku video berkenaan. Malah ianya langsung tidak menyentuh seksyen 292 Kanun Keseksaan yang mengariskan kesalahan menggunakan video lucah untuk melakukan intimidasi jenayah serta memalukan beliau. Jadi anda selesaikan itu dahulu," kata beliau.

Menurut Tian Chua lagi, berdasarkan sesi keterangan kedua Anwar di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi, semalam, rata-rata pemimpin yang hadir bersama Ketua Pembangkang itu membidas bentuk soalan yang dikemukakan pegawai penyiasat.

Sementara itu, Peguam N Sankara menjelaskan kepada media bahawa polis cuba untuk mengalih fokus siasatan kepada individu di dalam video tersebut berbanding salahlaku penayangan video seks.

Tambah Tian lagi, beliau turut mendakwa terdapat segelintir polis yang bersekongkol dengan pemimpin Umno-BN pada Pilihan Raya Negeri Sarawak lalu untuk meyakinkan rakyat bahawa Anwar adalah sememangnya pelaku dalam video seks berkenaan.

Katanya, polis secara senyap mendekati ahli jentera parti dan menasihatinya supaya tidak terjebak dengan dakwaan muslihat Anwar yang hanya akan merugikan dirinya sendiri.

Justeru, Tian mengakui bahawa polis merupakan agen Umno-BN yang menyalahgunakan kuasa demi kepentingan parti itu.

"Polis telah dipergunakan sebagai mesin propaganda Umno dan ini amat dikesali. Polis seharusnya menjauhkan diri dari politik dan sepatutnya lebih penumpuan dalam menguruskan jenayah serta keselamatan awam.

"Termasuk siasatan video itu, polis telah membazir banyak masa dan tidak tumpu kepada pelaksanaan undang-undang malah mereka seolah-olah "menari" mengikut rentak parti memerintah," ujar beliau lagi.

Manakala, Pengarah Komunikasi PKR Nik Nazmi Nik Ahmad pula menegaskan bahawa undang-undang Malaysia terbahagi kepada dua apabila ia melibatkan Ketua Pembangkang Malaysia.

Katanya lagi, perkara yang sama harus dilakukan kepada Perdana Menteri Najib Razak dan isterinya Rosmah Mansor dalam kes pembunuhan kejam wanita Mongolia, Altantuya Saariibuu sekiranya polis ingin mengembalikan kepercayaan rakyat sekali gus mengangkat semula reputasi institusi itu.

"Kenapa ianya bukan standard yang sama apabila kes melibat Datuk Seri Anwar Ibrahim, di mana beban untuk membuktikannya hanya kepada Datuk T dan bukan Anwar,"

3 EKOQ RAJA SUMPAH PAKAI BAJU KALIS PELURU: TAKUT MATI RUPANYA ...Sumpah Laknat - Eskay Pegang Quran Terbalik, Dilarang Fitnah Anwar

Posted: 29 Apr 2011 03:21 AM PDT


Sumpah Laknat - Eskay Pegang Quran Terbalik, Dilarang Fitnah Anwar
29/04/2011
Share |



SENTUL 29 APRIL : Ahli perniagaan, Datuk Shazryl Eskay hari ini melafaz sumpah laknat dengan memegang naskah Al-Quran terbalik, sebelum diperbetulkan oleh seorang pendakwah bebas di Masjid Amru Al-As Sentul petang tadi.

Beliau bagaimanapun gagal mencapai hasrat mengambil sumpah bahawa Anwar adalah pelaku dalam video lucah yang ditayangkannya selepas dinasihati oleh pendakwah Firdaus Supri mengenai nas-nas Islam.

"Saya nak beritahu, sumpah ini tidak boleh digunakan dalam menuduh seseorang berzina kerana ia tiada dalam syariat Islam," kata beliau kepada Eskay sebelum menyerahkan senaskah buku mengenai hukum Qazaf kepada ahli perniagaan itu.

Firdaus kemudian membetulkan cara Eskay memegang Al-Quran sebelum ahli perniagaan itu menyempurnakan sumpah laknat bahawa beliau ada dalam rakaman video lucah yang diedarkan menerusi Internet sejak 4 April lalu.

Eskay, bekas Ketua Menteri Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim hadir di masjid itu memakai baju kalis peluru seolah-olah keselamatan mereka terancam.

Rahim semalam berkata beliau dan Shuib telah mewakilkan Eskay untuk membuat sumpah laknat itu bagi pihak mereka.

Terdahulu, Pengerusi Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul, Abdul Razak Hussin mengesahkan bahawa majlis sumpah laknat itu dibatalkan apabila gandingan Datuk T itu tidak hadir.

Selesai upacara mengangkat sumpah laknat, tiga Datuk T itu bergegas meninggalkan masjid tanpa menjawab soalan pemberita.

Terdahulu keadaan selepas solat Jumaat menjadi kecoh seketika apabila sekumpulan jemaah memasuki ruang solat dan menuntut penangkapan Eskay kerana menabur fitnah bersabit video lucah itu.

Hadir bersama mereka adalah Ketua Angkatan Muda Keadilan Samsul Iskandar Md Akin.

Shamsul Iskandar Md Akin berkata Eskay memperalatkan sumpah laknat dan membelakangkan hukum Qazaf yang jauh lebih sesuai untuk kes-kes fitnah.

AMK telah menfailkan pertuduhan Qazaf terhadap Datuk T, kerana menfitnah Anwar dan isterinya yang juga Presiden Parti Keadilan Rakyat.

Shamsul kesal kerana pihak berkuasa Islam seolah-olah merestui sumpah laknat Eskay.

"Saya hairan dengan kehadiran pegawai Jawi sedangkan penyiasatan dikatakan sedang dilakukan oleh Jawi tentang kes Qazaf saya.

"Ini bukan caranya, kita ada Mahkamah dan (sumpah) ini bukan cara yang betul," kata Shamsul kepada media.

Gambar Buktikan Anwar Difitnah-Nik Nazmi

Posted: 29 Apr 2011 12:30 AM PDT


PETALING JAYA 29 APRIL : Gambar Datuk Seri Anwar Ibrahim yang diambil pada 22 Febuari lalu, jelas membuktikan beliau bukan pelaku dalam video lucah Datuk T yang dirakam sehari sebelumnya.

Ibu Pejabat Parti Keadilan Rakyat hari ini membandingkan dua gambar itu yang menunjukkan perbezaan ketara rambut dan bentuk muka pelaku dan Anwar.

Pengarah Komunikasi PKR, Nik Nazmi Nik Ahmad berkata, rambut individu dalam klip video berkenaan lebih nipis jika dibandingkan dengan rambut Anwar yang lebih tebal.

Gambar yang dicetak dari laman web Tv Selangor itu menunjukkan rambut Ketua Umum itu lebih tebal ketika hadir ke perbicaraannya pada 22 Februari di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur.

"Saya tidak tahu kalau rambut Datuk Seri Anwar tumbuh dengan cepat," kata beliau.

Perbezaan dalam dua gambar itu mengukuhkan pendirian kepimpinan parti yang konsisten menyatakan bahawa Anwar difitnah oleh gadingan Datuk T dan juak-juak Umno untuk mendapat sokongan pengundi Melayu.

Datuk T merangkumi ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay, bekas Ketua Menteri Melaka Tan Sri Abdul Rahim Thamby Chik dan bekas Bendahari Perkasa Shuib Lazim.

Mereka menayangkan video itu pada 21 Mac kepada wartawan dan ahli politik terpilih, dengan mendakwa Anwar adalah pelaku dalamnya.

Gandingan itu kemudian mengugut untuk menyebarkan video itu jika Anwar dan isterinya Datuk Dr Wan Azizah Ismail tidak berundur dari politik.

Anwar membuat laporan polis terhadap Datuk T manakala Angkatan Muda Keadilan membuat pertuduhan qazaf terhadap tiga individu itu yang mempunyai kaitan dengan Umno.

Nik Nazmi berkata penyebaran video itu menerusi Internet dan risalah berbentuk lucah adalah cubaan terdesak Umno-BN yang cuba menjatuhkan maruah Anwar dan keluarganya.

Dalam pada itu mengulas keterangan yang diberikan Anwar kepada polis di Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Dang Wangi petang semalam, Naib Presiden PKR Nurul Izzah Anwar menegaskan soal siasat itu hanya bertumpu untuk meletakkan beban pertuduhan kepada Anwar.

Nurul berkata pihak polis juga tidak mahu menjelaskan kenapa pihaknya tidak memberifokus kepada Seksyen 292 Kanun Keseksaan yang menjurus kepada pengedaran bahan lucah.

Mat Sabu : PAS Tetap Bersama Pakatan

Posted: 29 Apr 2011 12:30 AM PDT

Mat Sabu : PAS Tetap Bersama Pakatan
29/04/2011
Share |



KUALA LUMPUR : Calon Timbalan Presiden PAS, Mohamad Sabu berkata, parti Islam itu akan kekal bersama Pakatan Rakyat walapu apa pun yang berlaku terhadap pemimpin kanan perikatan itu, Datuk Seri Anwar Ibrahim.

Beliau yang lebih dikenali dengan panggilan Mat Sabu menambah, bagaimanapun ia adalah pandangan peribadi beliau.

" Apapun yang berlaku kepada Anwar (dalam dakwaan liwat dan kes video seks), saya fikir PAS akan kekal bersama Pakatan," katanya pada sidang media di pejabat akhbar Harakah di ibu negara hari ini.

Ahli jawatankuasa PAS pusat itu menambah, ia menjadi tanggungjawab kepada Parti Keadilan Rakyat untuk membuat keputusan berhubung pendirian parti itu dan kedudukan Anwar sebagai Ketua Umum PKR.

"Ini masalah parti, apa kena dengan Pakatan Rakyat pula? PAS akan kekal bersama Pakatan Rakyat, ini pandangan peribadi saya tapi keputusan itu hanya akan kita buat lepas siasatan polis selesai.

"Ini melibatkan individu, bukan Pakatan Rakyat. Kalau betul, parti yang terlibat perlu buat keputusan," katanya lagi.

Sumpah Laknat Eskay : Kecoh Di Masjid

Posted: 29 Apr 2011 12:29 AM PDT

Sumpah Laknat Eskay : Kecoh Di Masjid
29/04/2011
Share |


SENTUL 29 APRIL : Keadaan di Masjid Amru Al-As Bandar Baru Sentul kecoh apabila sekumpulan orang memasuki ruang solat dan menuntut penangkapan ahli perniagaan Datuk Shazryl Eskay Abdullah.

Semalam Eskay memberitahu bahawa beliau akan mengambil sumpah laknat selepas solat Jumaat di sini, hari ini.

Tindakan Eskay ini bercanggah dengan fatwa, sekurang-kurang daripada tiga mufti setakat ini bahawa perlakuan zina tidak boleh dibuktikan dengan video sebaliknya melalui empat orang saksi.

Eskay semalam turut mencabar Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim untuk turut serta mengangkat sumpah.

Laporan lanjut menyusul...


BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT