Nuffnang

Pengikut

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM

0
sumber :-

WFAUZDIN.BLOGSPOT.COM


`ANAK SAYA BERKEMBAN ITU PERKARA REMEH' - CIKGU FATHI

Posted: 01 Jan 2011 09:10 PM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

ISU artis `berkemban' di dalam Anugerah Skrin TV3 baru-baru ini menjadi hangat dibincangkan di media. Teguran juga telah dibuat oleh Menteri Penerangan, Kebudayaan dan Komunikasi YB Dato Seri Utama Rais Yatim. Akhbar Sinar hari ini juga melaporkan kisah artis tersebut dan mendapatkan komen dari ibu artis berkenaan yang juga seorang seni terkenal.
Justify Full
Bekas pengajar AF, Cikgu Fatimah (Fathi) adalah ibu kepada artis yang `berkemban' pada malam anugerah tersebut. Apabila ditanya oleh wartawan berkaitan kritikan dan teguran orang ramai termasuk dari Menteri darihal kelakuan lucah dan tidak bermoral anaknya itu, Cikgu Fathi seakan seperti mengamuk dan marah. Beliau mahu isu tersebut dihentikan kerana beliau menganggap itu sebagai isu remeh temeh.

Bagaimana seorang ibu boleh mengamuk dan marah apabila ada orang lain prihatin akan kelakuan anaknya yang terang-terang `bertelanjang' dikhalayak ramai? Sepatutnya beliau bersyukur kerana masih ada orang yang sudi menegur anaknya sekiranya beliau sebagai seorang ibu gagal membentuk keperibadian dan moral anak gadisnya itu. Malangnya, beliau masih ego dan lebih suka cerita anaknya mendapat anugerah daripada mendengar teguran terhadap perangai buruk anaknya itu.

Jika inilah perangai seorang ibu, wajarkah beliau menjadi pendidik dan dipilih sebagai tenaga pengajar di dalam AF di masa-masa akan datang? Inikah contoh dan teladan yang ingin dibawa oleh beliau kepada anak muda yang mencintai seni?

Stesyen TV dan juga pihak penganjur juga patut dipersalahkan di dalam hal ini. Pihak berkenaan seolah-olah mempersendakan Menteri yang hadir di malam tersebut dengan mempamirkan artis `bertelanjang' ini. Sewajarnya YB DSU Rais Yatim memanggil pegawai yang bertanggungjawab untuk memberikan alasan mengapa perkara seperti ini boleh berlaku.

Masalahnya, benarkah teguran YB DSU Rais Yatim itu adalah serius atau sekadar `tegur-tegur ayam'? Jika serius, tindakan tegas mestilah diambil./wfauzdin.blogspot.com

APA FUNGSI UMNO DI P.PINANG ?

Posted: 01 Jan 2011 11:07 AM PST

Oleh: WFAUZDIN NS

DAP khususnya di P.Pinang sering dituduh sebagai anti-Islam oleh puak-puak yang bersekutu dengan Apco. Puak-puak yang menuduh inilah yang menghasut orang-orang Melayu khususnya golongan tua agar menolak dan memulangkan semula pemberian wang untuk warga emas oleh Kerajaan Negeri P.Pinang. Alasan mereka, kununnya wang tersebut adalah haram untuk diambil kerana wang tersebut datangnya dari hasil judi. Inilah kerja puak-puak sekutu Apco yang lebih suka melihat kaum Melayu di P.Pinang membenci Kerajaan Negeri di bawah kepimpinan YAB Lim Guan Eng.

Mereka butakan mata mereka dengan fakta ini. Semenjak P.Pinang diterajui oleh PR di bawah DAP, peruntukan untuk pembangunan Islam sentiasa bertambah dari setahun ke setahun. Pada tahun 2008, peruntukan adalah sebanyak RM 12.5 juta. Pada tahun berikutnya, tahun 2009 peruntukan telah ditambah kepada RM 20.5 juta. Tiada unsur pengkhianatan dari Kerajaan Negeri P.Pinang di bawah YAB Lim Guan Eng terhadap orang-orang Melayu berugama Islam walaupun Kerajaan Negeri tidak pernah berhenti dari menerima kecaman dan fitnah dari Umno P.Pinang. Pada tahun 2010, peruntukan telah ditambah lagi menjadikan jumlah sebanyak RM 24.3 juta.

Namun demikian, ini semua tidak pernah masuk di dalam kepala otak puak-puak yang bersekutu dengan Apco ini. Mereka telah menjalankan berbagai usaha untuk menggambarkan betapa zalimnya Kerajaan Negeri PR di bawah DAP ini terhadap orang-orang Melayu berugama Islam. Adakah YAB Lim Guan Eng merasa tertekan atau mahu membalas dendam terhadap puak ini? Tidak, sebaliknya beliau telah meningkatkan peruntukan untuk pembangunan hal ehwal Islam di negeri tersebut bagi tahun 2011 sebanyak RM 63.21 juta. Di mana penganiayaan terhadap Islam di P.Pinang?

Dakwa mereka lagi, Kerajaan Negeri banyak merobohkan gerai-gerai milik kaum Melayu. Faktanya, gerai Melayu yang telah dirobohkan hanyalah sebanyak 30 peratus sahaja, manakala yang bukan Melayu sebanyak 70 peratus. Kerajaan Negeri tidak pernah meletakkan faktor kaum atau ugama di dalam menguatkuasakan undang-undang Majlis Perbandaran. Di Seberang Prai, jumlah gerai orang-orang Melayu yang dirobohkan hanya 15 peratus manakala bagi yang bukan Melayu sebanyak 85 peratus. Mengapa kaum lain tidak bising di atas tindakan merobohkan gerai ini melainkan Umno sahaja yang melalak tidak berhenti? Ini adalah kerana hasad dan dengkinya mereka terhadap ketelusan pimpinan YAB Lim Guan Eng.

Begitulah buruknya perangai mereka berpolitik. Mereka akan sentiasa mencari dan mencipta isu agar rakyat dapat diperbodohkan seperti mereka yang sering diperbodohkan oleh pemimpin parti mereka sendiri. Oleh kerana asyiknya mereka mencari isu dan mencipta fitnah umpama anjing mencari bangkai, mereka lupa betapa wang saham Bumiputera miskin sebanyak RM 54 bilion yang diperuntukkan kepada Bumiputera di Bursa Saham, kini tinggal RM 2 bilion sahaja. Pernah mereka fikir dan bertanya ke mana lesapnya wang yang begitu banyak untuk kaum Bumiputera itu? Mereka memang suka diperbodohkan oleh pemimpin mereka.

Kita tiada jalan lain lagi. PR wajib kita letakkan di Putrajaya agar semua kaum dapat menikmati hasil kekayaan negara ini. Kita sudah serik dan jemu serta meluat dengan kenaikan harga barang yang seolah-olah menjadi kewajipan buat Umno/Bn memerintah negara ini. Mereka tidak tahu memerintah sekiranya tidak menyusahkan rakyat. Justeru itu, mereka suka agar rakyat terus bodoh agar rakyat tidak tahu rahsia kedurjanaan mereka./wfauzdin.blogspot.com

MIMPI SENJA

0
sumber :-

MIMPI SENJA


Pengarang Utusan Malaysia sudah tidak punya prinsip, maruah dah harga diri - NUJ

Posted: 01 Jan 2011 12:32 PM PST

NUJ Malaysia ingin mengucapkan selamat tahun baru kepada semua pengamal media di negara ini dan diharapkan tahun ini kita akan dapat menikmati kebebasan media yang sebenar bagi memastikan orang ramai mendapat maklumat yang benar dan seimbang.

Kesatuan juga meminta pengarang-pengarang di media perdana terutama Utusan Malaysia, New Straits Times, Berita Harian dan The Star agar kembali kepada fungsi dan matlamat sebenar media iaitu untuk menyampaikan maklumat kepada orang ramai dan bukan sebagai alat propaganda kepada kerajaan, mana-mana parti politik dan individu-individu tertentu kerana kepentingan peribadi.

Kejatuhan edaran akhbar media perdana seperti yang di umumkan oleh Audit Bureau of Circulations (ABC) jelas membuktikan bahawa orang ramai terlalu muak dengan isi yang disajikan di dalam akhbar-akhbar tersebut yang bukan sahaja tidak membina minda tetapi penuh dengan propaganda buruk serta akhbar-akhbar ini boleh dikategorikan sebagai akhbar murahan tidak mempunyai harga diri serta maruah kerana para pengarang mengenepikan serta menguburkan nilai-nilai murni tujuan asal akhbar itu diterbitkan.

Utusan Malaysia yang pernah edarannya mencapai 350,000 sehari kini hanya menjadi alat propaganda kerajaan dan memainkan isu-isu perkauman serta cuba mencetuskan pertelingkahan di antara kaum di negara ini.

Ketua Pengarang dan pengarang-pengarang di Utusan Malaysia sebenarnya adalah pengarang yang tidak mempunyai prinsip, harga diri dan maruah kerana hanya hendak mempertahankan kedudukan dengan gaji puluhan ribu ringgit oleh sebab itulah sentiasa tunduk kepada tuan-tuan politik yang hanya mahu mempertahankan kuasa mereka dengan menggunakan Utusan Malaysia sebagai alat propaganda.

Sehubungan itu NUJ Malaysia menyeru ketua pengarang dan pengarang-pengarang di Utusan Malaysia agar kembali kepada matlamat utama penubuhan akhbar itu pada awal penubuhannya.

NUJ Malaysia juga meminta pihak berkuasa mengambil tindakan tegas terhadap Ketua Pengarang dan pengarang-pengarang di Utusan Malaysia yang jelas cuba mencetuskan pertikaian perkauman di negara ini berikutan beberapa isu perkauman yang dimainkan.

Kegagalan pihak berkuasa untuk mengambil tindakan terhadap Ketua Pengarang dan pengarang-pengarang di Utusan Malaysia menunjukkan mereka juga terlibat dalam agenda untuk mencetuskan pertikaian perkauman di negara ini oleh sebuah akhbar yang boleh dianggap sebagai akhbar rasis dan tidak bermaruah.

*Kenyataan media oleh Hata Wahari (gambar) selaku Presiden NUJ Malaysia

keAZAManMalaysia

0
sumber :-

keAZAManMalaysia


Shahrizat Jalil pernah ke Thailand untuk tegangkan tetek dan muka,pendedahan plastik(sumber wikileaks)

Posted: 01 Jan 2011 06:56 PM PST

yg tak baca surat khabar..

sila la baca surat khabar...

cerita yg sebetul2nya adalah begini..

pasar raya akan kenakan caj 20 sen kepada setiap beg plastik..

pasar2 raya yg besar2 belaka je..

mcm jaya jusco,tesco,apco,mydin,mydeen,giant,nobita dan doremon..

ahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahhahahahahahahahhahahahahaha

plastik dia caj 20 sen???

alamak..mengamuk la mak aku..

mau cahsier tu dibasuhnya...

petrol sudah naik harga...

plastik pun dah naik harga..

ini mcm ifa raziah pun boleh pegi ke siam nk tegangkan tetek dia...

adoiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii..

kononnya nak kurangkan beg plastik la???nak go green la???

ini suma nk menguntungkan syarikat plastik ni..

buat je la beg kertas...ala..beg kertas!!!!!!!

mcm beg shopping kat kedai palo padini tu...

nampaknya pengundi di dun tenang jangan berharap la nk dapat hamper..

hamperkan balut plastik!!!!!!!!!

Teresa Kok dari DAP dedah bahawa punggung dia diraba semasa dalam tahanan ISA(sumber blog dia la weiiiii)

Posted: 01 Jan 2011 12:49 AM PST

siapa yg tak baca surat khabar..

sila baca surat khabar..

isunya pasal teresa,najib,dan salib...

teresa sound sama najib..

sbb buat rumah terbuka krismas kat kediaman biskop

tapi pi suruh alih salib dan sbagainya..

ahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahhaha

adoi..ye la teresa oi....karang...nampak lambang salib..budak2 la slalunya..mulut lancang..

bercakap pasal hal agama...karang pedih plak telinga pak deri tu...

yg lagi satu..najib pun makin bangang..

slalu buat rumah terbuka dekat putrajaya..kat rumah sndiri..yg sibuk nk buat kat rumah pak deri tu nape??

dah teringin nk jadi khalid samad ke??

khalid samad kan dah jadi pope melayu kat malaysia??

yg ko najib nak terikut sama nape???

si rosmah lak nak jadi mother.....mother rambut kembang..

ahahahahahahahahahahahahahahahhahahahahahahahahahahahahhaa

khalid masuk gereja..korang kata dia murtad la..apolah..itulah..

ni buat rumah terbuka kat kediaman pak deri...bagi la anak2 melayu dan Islam masuk..halal plak..

itu rumah pak deri..mesti la dia nk letak mcm2 lambang salib kat umah dia

dok alih lah..salib ka..piano ka apa ka..gereja itu tetap gereja..rumah dia..suka dia la

sama gak mcm rumah orng Islam..dok gantung ayat seribu dinar..4 Qul..dan ayat Kursi..tapi tk dihafal..

tempat itu tetaplah rumah orng Islam.

skang sapa ngok ngek???

masing2 ngok ngek..

blogger umno plak heppi makan ayam turkey kat rumah terbuka..

di rumah pak deri..

wekkk

ahahahahahaha..

apa lg..gamba najib kasi sumperimpose la..

dok pakai pakaian pope benedik ke 80..

ahahahahahahahha(aku tk paham nombor romen ni..)

berita yg dari bh plak..

perkasa lak nk menyibuk..koorang dah pegi rumah terbuka tu melantak dah sudah..

diam..

jangan nk biseng2...

ahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaahahhahaaha

lain kali..najib pergi batu cave sambut taipusam..

surah tok sami tu kasi tutup itu berhala emas aaaaaaaa....eheheh

jangan mara aaaaaaaa....

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::

0
sumber :-

:: RUANG BICARA PRIA MALAYA ::


GEMPAR 2011: 3 Skandal seks pemimpin BN bakal didedah dalam tempoh terdekat oleh Sabahkini.net??

Posted: 01 Jan 2011 11:03 PM PST



Oleh: Pria Malaya

"Hoi..kalau betul tak buat, apesal senyap? report la kalau benda ni fitnah..Papa Gomo tunggu..."..begitulah antara ayat-ayat blogger pro-Umno, Papa Gomo dan team 'Nadi Rakyat' ketika menjaja isu ADUN Selising kononnya berzina beberapa minggu yang lalu...

Bagi mereka, jika benar benda yang diheboh2kan ini tidak benar, atau fitnah semata-mata, maka yang tertuduh sebenarnya mudah untuk membersihkan diri atas prinsip berani kerana benar..

Namun sehingga kini, isu yg mengaitkan menteri tertinggi Umno mencabul amah warga Indonesia masih tidak dijawab oleh yg tertuduh, walaupun blogger tersohor negara pro-kerajaan sendiri yg mendedahkannya..sementara media2 perdana pro-Umno dilihat cuba menyembunyikan isu ini dari pengetahuan rakyat..

2011, tahun bongkar skandal seks pemimpin?

Kali ini, belum pun terjawab isu menteri rogol amah, satu lagi pendedahan yang agak menggemparkan negara dibuat oleh sebuah laman web, Sabahkini.net...

Terdapat 3 isu panas yang didedahkan oleh Sabah.net dalam lamannya..ingat, tuduhan ini sangat berat!..dan penulis menyokong sepenuhnya agar tertuduh menyaman Sabahkini.net andai berita ini tidak benar...pada Sabahkini.net, kecelakaanlah bagi kamu andai isu ini sengaja dicipta dan direka-reka...kamu bertanggungjawab atas laporan ini..

Akhir kalam...penulis tetap dengan prinsip penulis, yang tertuduh tidak bersalah selagimana belum dibicarakan ATAU dibuktikan bersalah oleh mahkamah...fikir2kan..wallahua'lam...


ISU PANAS 1 - Skandal seks pembantu menteri dan Ketua Puteri Umno?

"Manakala seorang Pembantu Menteri yang masih berkhidmat di Sabah juga mempunyai rekod merogol pembantu rumah dan adik iparnya namun kes tersebut ditutup begitu sahaja. Pembantu menteri berkenaan kini mempunyai Skandal Seks dengan Ketua Puteri UMNO. Sabahkini.net akan membuat pendedahan lengkap setelah mendapat nasih peguam."

**baca seterusnya di SINI..

ISU PANAS 3 - Skandal menteri Kabinet Persekutuan?

MENJELANG pilihanraya umum Ke-13, Sabah akan menjadi medan pembongkaran Skandal Seks para pemimpin UMNO, terutama melibatkan beberapa VVIP yang sedang hangat dijaja di kedai kopi hingga di lobi parlimen dan pejabat Perdana Menteri.

Seorang menteri Kabinet Persekutuan yang mempunyai anak luar nikah dan terpaksa mengahwinkan wanita yang dihamilinya dengan adik kandungnya bagi menutup Skandal Seksnya dikhabarkan mempunyai satu lagi skandal yang baru.

Namun seorang VVIP tidak kurang hebatnya kerana walaupun beragama Islam, namun mempunyai anak luar nikah dengan seorang wanita serani bernama Benebin Peter yang kini menetap di London.

Benebin merupakan anak seorang bekas Pengurus Besar sebuah syarikat yang ada hubung kait dengan bekas Ketua Menteri Sabah iaitu Bintang Baru kini mempunyai suami, namun masih berhubungan dengan VVIP tersebut..

**baca seterusnya di SINI..

ISU PANAS 2 - Skandal seks Shahidan Kassim?

PAK LAH HALALKAN ROGOL, UMNO HALALKAN ZINA?

TINDAKAN Mantan Perdana Menteri Malaysia, Datuk Seri Abdullah Badawi (Tun) bersubahat menyembunyikan kes 376 Kanun Keseksaan yang dilakukan oleh Menteri Menteri Kebudayaan, Kesenian dan Warisan, (Februari 2006 sehingga 15 Februari 2008) Datuk Seri Utama Rais Yatim pada 2007 merupakan tindakan tidak bermaruah Perdana Menteri ketika itu.



Selain kes Datuk Rais Yatim, Pak Lah juga menyembunyikan kes perzinaan Menteri Besar Perlis, Datuk Seri Shahidan Kassim dengan membenar beliau bertanding dalam pilihanraya umum ke 12 telah menandatangani watikah perlantikan Shahidan sebagai Menteri Besar Perlis sekalipun tanpa persetujuan Raja Perlis.

Ketika itu, Pak Lah meresetui perzinaan antara Shahidan dengan seorang gadis sehingga gadis tersebut mengandung dan Shahidan memaksa gadis berkenaan menggugurkan kandungan.

Murut fakta kes, mangsa telah bertemu Pak Lah bersama Doktor yang menggugurkan kandungannya dan beberapa VIP yang mengetahui Skandal Seks Shahidan, namun Pak Lah enggan mendengar aduan mereka kerana begitu sayang kepada Shahidan.

Perkara ini bukan rahsia lagi kerana semua jemaah menteri tahu Skandal Seks Shahidan, namun Pak Lah mempertahankan Shahidan atas sebab yang tidak diketahui.

Walaupun selepas 10 Adun telah menulis surat rasmi kepada Pak Lah untuk menolak kepimpinan dan perlantikan Shahidan sebagai Menteri Besar Perlis, namun Pak Lah mengganggap sepuluh adun berkenaan memfitnah Shahidan.

Bahagian Penerangan UMNO Perlis telah menghubungi Bernama Kuala Lumpur memaklumkan bahawa Shahidan akan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar Perlis di Istana Raja Perlis di Kuala Lumpur ketika itu.

Menurut satu sumber, Hashim Suboh yang memainkan peranan sebagai jurucakap media Shahidan dan mengetuai pakatan untuk menjatuhkan Setiausaha Agung UMNO, Datuk Mohd Radzi bagi membolehkan Shahidan mengangkat sumpah sebagai Menteri Besar dan enggan mendengar nasihat dan pandangan menteri kanan seperti Radzi.

Ketika itu, Shahidan telah mengarahkan Hashim memungut nama para pemberita dan wartawan yang membantu beliau dalam kempen pilihanraya umum ke 12 lalu dengan menjanjikan Pakej Umrah secara percuma.

Mereka ini mengatakan bahawa Tuanku Raja Perlis lembut hati dan akan tetap melantik Shahidan sebagai Menteri Besar.

Menurut maklumat daripada sumber terdekat dengan Istana bahawa pada hari tersebut sahaja, Shahidan telah berulang alik sebanyak tiga kali dari Kuala Lumpur ke Perlis untuk mengejar Raja Perlis agar merestui perlantikannya sebagai Menteri Besar.

Namun, Baginda Raja Perlis masih enggan menandatangani Watikah Perlantikan Shahihan atas sebab kebejatan moral walaupun Pak Lah telah memberi watikah sendiri kepada Shahidan dan meminta Shahidan berundur.

Selain skandal seks berkenaan, Shahidan turut terpalit dengan pelbagai skandal kerana disifatkan ramai pemimpin Perlis sebagai 'Beraja Di Mata dan Bersultan Di Hati.'

Tanpa mempedulikan Skandal Seks Shahidan, UMNO Malaysia pula menghalalkan perlakuan zina dengan melantik Shahidan sebagai Timbalan Badan Perhubungan UMNO Perlis pada 27 Disember 2010.

Selain kebejatan moral pemimpin UMNO Semenanjung, Pak Lah turut melindungi Skandal Seks pemimpin UMNO Sabah dan berkenan memilih mereka sebagai calon yang bertanding pada pilihanraya umum Mac 2008.

Adun Lahad Datu, Datu Nasrun Datu Mansur (Datuk) terpalit juga dengan Seksyen 376 Kanun Keseksaan dengan isteri orang yang juga bekas pekerja di syarikat guamannya.

Walaupun Nasrun telah membayar sejumlah RM500,000 kepada suami mangsa dan mangsa telah menarik balik laporan polis, namun kes berkenaan telah ditutup begitu sahaja, termasuk Suruhanjaya Pencegah Rasuah Malaysia (SPRM) sehingga ramai penduduk Lahad Datu beranggapan bahawa 'Rogol' bukanlah kes jenayah kerana boleh ditutup sekalipun semua bukti telah terdedah.

Seorang lagi Adun yang mengalami kebejatan moral yang dipilih bertanding mewakili UMNO ialah Adun Tempasuk, Datuk Haji Musbah Jamli yang mempunyai Skandal Seks dengan pembantu rumah dan adik iparnya serta mempunyai kes dengan BPR, namun Pak Lah telah memilih beliau mewakili Tempasuk.

Manakala seorang lagi Adun yang pernah menjadi banduan di Indonesia, Datuk Haji Harman Mohammad yang dibenarkan bertanding di DUN Sulabayan, Sabah sekalipun beliau tidak layak kerana baru setahun dibebaskan daripada penjara Indonesia (atas ehsan UMNO) sedangkan Anwar terpaksa menunggu selama lima tahun sebelum boleh aktif dalam politik.

Sumber: Sabahkini.net

PANAS: Gambar INTIM pegawai khas Najib bersama YB Noriah Kasnon bakal di dedah??

Posted: 01 Jan 2011 04:48 PM PST



Oleh: Pria Malaya

Berita ini menggegarkan tanah air Disember tahun lalu..namun sehingga kini yang tertuduh tidak tampil membersihkan diri, sementara blogger Umno dan PR semakin rancak memperkatakan perihal ini..

Bak kata seorang blogger pro-Umno, Kedah Times.com:

"Ini Kedah Times petik dari House PK. House PK juga kurang pasti kesahihannya. Maka House PK memohon tuan punya tubuh badan memberi penjelasan. Kerana ianya melibatkan bekas ahli Parlimen Padang Terap, Kedah, maka Keda Times juga ingin mendapat kepastian dari tuan empunya tubuh badan.

Jika tidak benar, harap nafikan. Jika dibiar menjadi teka teki, ianya boleh memakan diri dang juta organisasi yang disertainya. Bola tanggung untuk pembangkang. Tambahan orang KEdah ini adalah Pegawai Khas PM di Kedah. Sila tampil beri penjelasan!"
Hari ini, sempena tahun baru 2011, sebuah lagi blog pro-Umno telah menghidupkan kembali isu ini, blog "sungguhka.blogspot.com" antara yg dikenalpasti...penulis yakin, isu ini akan menjadi 'isu berantai' khususnya dikalangan penyokong2 Umno di Selangor dan Kedah...

Hal ini tidak pelik berikutan wujudnya kepuakan Umno di negeri2 terbabit..kumpulan masing2 akan cuba mengangkat diri, dlm masa yang sama cuba menjatuhkan lawan, sehinggalah segala cerita rahsia dan aib mula dibuka satu persatu..pergeseran dikalngan mereka ibarat 'membuka pekung di dada' sendiri..

Akhir kalam..suka penulis tegaskan disini, ini bukan tuduhan Pakatan Rakyat, tetapi ini adalah pendedahan dari orang Umno sendiri..memetik kata2 dalam artikel ini, "Jika ia menafikan ada hubungan dengan Dato Ghazali, beberapa keping gambar yang intim dan mesra akan diterbitkan"...sama2 kita tunggu reaksi yang berhormat, pegawai Najib, dan nama-nama yg disebutkan diatas..wallahua'lam.


Skandal Timbalan Menteri Dengan Pegawai Khas PM.......?

Banyak sungguh Puaka UMNO Selangor. Minggu lalu terdapat 4 orang pemimpin UMNO Selangor berjumpa Perdana Menteri mendesak Khir Toyo didakwa dalam apa cara sekali pun. Kata mereka jika Khir Toyo didakwa, BN selangor akan kembali mendapat sokongan.

4 orang ini ialah Noh Omar, Noriah Kasnon, Shukor Kuang dan Dato Ghazali Ibrahim. Opsss maaflah. 3 orang saja UMNO Selangor. Satu lagi UMNO Kedah. Apa ke hei nya Dato Ghazali Ibrahim, bekas Ali Parlimen Padang Terap turut terbabit dalam usaha menjatuhkan Khir Toyo ini?

Dato Ghazali Ibrahim ialah Pegawai Khas kepada YAB Dato Seri Najib Tun Razak. Dia lah yang mengaturkan pertemuan Noh, Noriah dan Shukor dengan PM minggu lalu.

Mengapa Ghazali begitu bersungguh mahu menjatuhkan Khir?


(YB Noriah Kasnon merupakan Timbalan Menteri Pembangunan Wanita, Keluarga dan Masyarakat Malaysia. Beliau juga merupakan Ahli Parlimen Sungai Besar, Selangor dari UMNO...)

Apa yang PM tak tahu, apa yang kebanyakan orang UMNO tidak tahu tetapi orang UMNO Sungai Besar tahu ialah Dato Ghazali ini mempunyai hubungan istimewa dengan YB Noriah Kasnon, janda anak 5.

Di kalangan pemimpin Sungai Besar ramai yang sudah bercakap mengenai kemunculan sebuah kereta plat Kedah KY 77 tetapi tidak ramai yang tahu ia merupakan kereta Pegawai Khas Perdana Menteri bernama Dato' Ghazali Ibrahim.

Hubungan intim ini sangat menjelikkan kerana ia muncul lewat-lewat malam jika Noriah berada di Kawasan. Malahan menurut SB, kereta ini juga sering kelihatan di sebuah kondo milik Noriah di ibu kota.

Malang sungguh Sungai Besar selepas ada Bapa Rasuah, ada pula Ibu Maksiat.

Noriah mesti keluar menyatakan adakah dia telah berkahwin dengan Dato Ghazali? Jika ia menafikan ada hubungan dengan Dato Ghazali, beberapa keping gambar yang intim dan mesra akan diterbitkan.

Orang Sungai Besar sila perhati-perhatikan jangan nanti ahli parlimen pula kena tangkap basah.

Di Kedah dah tak laku, ada hati nak kacau negeri orang.

Dato Paduka Ahmad Bashah harus ingat dan berhati-hati dengan manusia macam ni. Jangan mudah terpengaruh dengan apa yang hangpa (Dato Paduha Bashah, Dato Ghazali, Ali Yahya (KB Sg Petani), dan Rahman (KB Pdg Serai) bincangkan di Seri Pasific baru-baru ni.

Sumber gambar: sungguhka.blogspot.com

BERITA BAIK 2011: Harga sayur naik sehingga 125%..restoran mamak umum naik harga seluruh negara!

Posted: 01 Jan 2011 06:02 AM PST



BERITA 1

Bhat naik, Harga sayur impot naik

ALOR SETAR – Baru kecoh kenaikkan harga mendadak santan mentah diseluruh Negara, harga perbagai jenis sayuran di Kedah pula mengalami kenaikkan mendadak sehingga 125% dari harga asal sejak seminggu lalu.

Tinjauan Sinar Harian dipasar Borong Persatuan Saudagar-saudagar Ikan Kedah di sini semalam mendapati kira-kira 10 jenis sayuran mengalami kenaikkan antara 50Sen sehingga RM20 sekilogram, termasuk Sawi, Bawang Besar, Ubi Kentang dan Tomato.

Bagi Sawi harga naik daripada RM2 kepada RM4 sekilogram, manakala Terung meningkat antara RM2 hingga RM2.50 kepada RM3.50 hingga RM4.

Cabai Kering meningkat dari RM7 kepada RM9 sekilogram, Asam Jawa meningkat sebanyak RM10 bagi kuantiti pek besar, Daun Sup naik daripada RM7 sekilogram kepada RM12 sekilogram dan Bunga Kobis mengalami kenaikkan 50 sen sekilogram.


(Logikkah saranan pemimpin2 Umno/BN supaya rakyat menanam sendiri sayuran dlm keadaan seperti ini?..ikuti luahan peniaga Melayu di SINI....)

Kenaikkan harga tertinggi dicatatkan asam keeping daripada RM15 sekilogram kepada RM35 sekilogram manakala harga Ubi Kentang, Tomato dan Sawi pendek meningkat sekitar RM1.50 hingga RM3 sekilogram.

Ooi Ah Chai, 57, berkata peningkatan kos bahan api dan gula yang diumumkan baru-baru ini turut dianggap factor utama kenaikkan harga sayur sekaligus menyebabkan pihaknya terpaksa menanggung kos logistic yang semakin tinggi selain dari mengalami kekurangan bekalan dan kenaikkan nilai matawang Bhat..

**Baca seterusnya dalam akhbar Sinar Harian…

BERITA 2

Makanan mamak naik harga

KUALA LUMPUR - Di sebalik peningkatan kos sara hidup yang terus membebankan rakyat, Persatuan Pengusaha Restoran Muslim Malaysia (Presma) mahu menaikkan harga semua makanan dan minuman yang dijual disemua restoran ahli persatuan itu mulai awal tahun depan (tahun 2011).


(SEORANG pekerja restoran mamak di Bandar Tun Razak, Kuala Lumpur menebar roti canai yang harganya dijangka naik tahun ini..)

Tindakan yang dilihat agak tergesa-gesa itu tanpa perlu melakukan rundingan dengan kerajaan jelas membuktikan bahawa persatuan tersebut mempunyai kuasa penuh untuk menaikkan harga setiap jenis makanan dan minuman di antara lima hingga 10 peratus.

Seperti biasa alasan yang diberikan oleh Presma untuk menjustifikasikan kenaikan harga itu ialah ahli-ahlinya yang kini seramai 2,700 orang sudah tidak lagi sanggup menanggung kos operasi berikutan kenaikan kos bahan mentah. - Kosmo!

TERHANGIT: Akibat pendedahan menteri rogol amah, blogger Umno hentam blogger Umno!

Posted: 01 Jan 2011 01:43 AM PST



Oleh: Pria Malaya

Tidak tahan dengan isu panas yang mengaitkan menteri Ketuanan Melayu Umno merogol dan memperkosa amah warga Indonesia, beberapa blogger Umno dan team 'Nadi Rakyat' memberontak dan berang..

Papa Gomo, antara blogger tersohor Umno kali ini dilihat tidak dapat menahan sabar apabila blogger yang dilihat mesra dan pro-kerajaan (BN) sendiri telah bertindak memberi peluru kepada pembangkang dalam masa yg cukup 'tidak tepat'..isu yg dimaksudkan tidak lain dan tidak bukan ialah isu 'menteri BN rogol amah'!!

Mereka mula menabur kata-kata kecaman terhadap rakan mereka sendiri..tidak cukup dengan itu, diciptanya gambar/banner mengutuk blogger Rocky' bru dan menuduhnya blogger itu adalah 'blogger cari makan', dan tidak layak bersama pejuang bangsa!..




Antara kata-kata team Nadi Rakyat ini:
"AKU PEDULI APA KAU SIAPA!!!
TAPI KALAU NAK MENULIS SEKADAR NAK CARI KEPENTINGAN DIRI, BAIK KAU BERAMBUSSSSSS.... ORG MACAM KAU TAK LAYAK DUDUK BERSAMA PEJUANG!!
KEPADA KERAJAAN, CUKUPLAH DI TIPU OLEH MEREKA YG PERNAH HENTAM KERAJAAN!!!
TUIH!!! KAU ADA TAK UNTUNG, KAU TIADA TAK RUGI!!!"
Kalian boleh lihat sikap kebudak-budakan Papa Gomo n The Geng di SINI dan di SINI..

Untuk makluman, blogger Rocky's bru adalah blogger terawal yg membongkar isu menteri BN rogol amah ini..pendedahan ini adalah berdasarkan laporan Wikileaks, sebuah laman yang pernah 'diagung-agungkan' pemimpin2 BN serta medianya berminggu lamanya apabila sumber itu menyebut mengenai kes liwat Anwar Ibrahim..kalian boleh rujuk di SINI dan di SINI..

Selain Rocy's Bru, terdapat beberapa lagi blogger pro-kerajaan yang lain turut sama mendedahkan isu ini...antaranya ialah "bigdogdotcom.wordpress.com", "novandri.blogspot.com", "theflyingkick.blogspot.com" dan ramai lagi...mungkin Papa Gomo dan team 'Nadi Rakyat' tidak mengetahui bahawa blogger2 pro-kerajaan ini juga adalah blogger terawal yg mendedahkan sumber dan dokumen berkaitan, bukan Rocky's bru semata-mata..

Kenapa mereka begitu berang?

Sebagaimana yg kita ketahui, Papa Gomo adalah antara blogger yg terlibat dgn misi pembongkaran isu kononnya ADUN Selising telah berzina dengan isteri orang..selain Papa Gomo, gerakan 'haram' ini dibantu beberapa facebooker seperti 'Pas Beruk' dan 'Azmy Awang Kelana Jaya' yang menggelar diri mereka sebagai team "Nadi Rakyat"..mereka inilah yg terlibat dengan filem kononnya saksi zina ADUN selising cuba dilanggar dan dibunuh dengan pedang..

Kalian boleh rujuk 'filem' panas 'arahan' Papa Gomo yang TERKANTOI di bawah (18PL):
- SIRI 1
- SIRI 2

Ya, atas sebab inilah Papa Gomo dan team 'Nadi Rakyat' bergitu berang dan marah dengan tindakan beberapa blogger pro-kerajaan kerana mendedahkan isu panas melibatkan menteri BN ketika asyik mereka menjaja isu ADUN Selising, menyebabkan isu yg mereka bawa tidak mencapai klimaks sepertimana yg diharapkan..

Isu menteri rogol amah menenggelamkan isu ADUN zina..

Apa tidaknya, mereka inilah yg bersungguh2 menjaja berita isu ADUN Selising di serata ceruk maya dengan harapan ianya bakal menjadi isu PANAS penghujung tahun 2010, dan berita GEMPAR bagi pembuka tirauitahun baru 2011..namun ternyata malang, isu yg mereka bawa tenggelam dek isu besar yang lebih menggemparkan negara, yg mana bukan sahaja melibatkan Malaysia, malah hubungan dengan negara jiran..



(Bannar yang dihasilkan oleh facebooker pro-PR memperli tindakan Papa Gomo dan team 'Nadi Rakyat' menghentam Rock's bru gara-gara isu yg mereka jaja tidak mendapat sambutan...)

Kini, Papa Gomo dan rakan-rakannya di Facebook telah dipandang sinis oleh pengguna facebook yang lain..sudahlah isu lakonan saksi ADUN Selising terkantoi di tengah jalan, ditambah pula isu lebih besar melibatkan moral pemimpin Umno oleh blogger mesra kerajaan menenggelamkan isu yg mereka cipta...sungguh memalukan..

Untuk yg terakhirnya, penulis menyeru blogger ini khususnya blogger Rocky's bru supaya tidak takut dengan kecaman atau mungkin ugutan dari geng2 Nadi Rakyat ini..apa2 usaha utk menutup kes ini melalui tangan2 ghaib akan menyebabkan maruah kalian tercemar..penulis yakin, anda tidak sanggup berkompromi atau bersubahat dgn membiarkan isu ini terlepas begitu sahaja tanpa sebarang tindakan mahkamah atau membersihkan diri...fikir2kan..wallahua'lam...


Kami Sokong Tokguru

0
sumber :-

Kami Sokong Tokguru


Tips Jimatkan Bateri Laptop Pengunjung Blog anda

Posted: 01 Jan 2011 05:09 AM PST

Tag : Komputer
Tahukah anda,bermula malam ini,apabila anda melayari blog ini anda akan menjimatkan bateri laptop kesayangan anda,Tak percaya.cuba abaikan blog ini dalam masa seminit.Paparan blog ini akan menjadi gelab dan secara automatik menjimatkan bateri laptop anda.

Idea ini datangnya dari Online Leaf .

Online Leaf adalah sebuah projek inisiatif ke arah kehijauan secara "online" dimana menjadikan laman-laman web atau blog yang mesra dengan penurunan penggunaan kuasa apabila menjana dan mempamirkan sebuah laman web atau blog. Online Leaf juga merupakan sebuah projek yang pertama menjadikan persekitaran laman web / blog yang mesra kehijauan.

Konsep yang cuba disampaikan oleh Online Leaf adalah mengurangkan penggunaan elektrik apabila sesebuah laman web atau blog dibuka dan dalam beberapa tempoh masa yang ditetapkan, laman web/ blog tersebut akan memaparkan warna gelap yang menyembunyikan paparan laman asal  apabila pelawat tidak menggunakannya.

Paparan gelap digunakan kerana warna yang gelap dapat mengurangkan penggunaan elektrik. Contoh ringkas, apabila menggunakan laptop berkuasa bateri, kita akan mengurangkan kecerahan (brightness) kepada sedikit gelap agar jangka masa penggunaan dapat ditingkatkan lagi. Sama seperti apa yang cuba disampaikan oleh Online Leaf ini.

Jika anda berminat anda boleh copy code dibawah dan letakkan kat dlm blog masing-masing.


cara senang nak masukkan code ni :

Pergi kat layout atau Design,
klik Add A Gadget
Klik HTML/Java script
Masukkan code ini dlm ruangan content
Selesai..
-ijoks2009-
Blog saya dah lama hijau,hahaha


Cari N3 lama-lama disini

Menari Atas Al-Qur'an !!

Posted: 01 Jan 2011 01:33 AM PST

Tag : Merenung Sejenak

Inilah kisahnya..

Penceramah berkata, seorang komando tentera Turki beragama Islam memceritakan kepadanya satu peristiwa yang dialami pada tahun 1999 semasa malam menyambut tahun baru.

Pada masa itu, mereka berada di suatu tempat untuk latihan ketenteraan. Pada malam berkenaan, seorang jeneral beragama Islam telah membawa penari perempuan untuk membuat persembahan kepada tentera yang membuat latihan sebagai hiburan menyambut tahun baru.

Terdapat tentera Islam termasuk komando berkenaan tidak bersetuju dengan tindakan jeneral berkenaan dan memberi amaran tentang azab Allah. Komando berkenaan berkata kepada jeneral berkenaan lebih baik mati menentang Israel daripada mati ditimpa azab Allah kerana melakukan perkara maksiat.

Jeneral berkenaan angkuh memandangkan beliau adalah ketua dan berkuasa. Beliau mempersendakan tentera Islam yang membantah malah lebih teruk lagi beliau telah mengambil al-Quran lalu meletakkannya ke lantai.

Jeneral itu kemudiannya, menyuruh penari perempuan menari di atas al-Quran berkenaan. Semasa penari berkenaan memijak dan menari di atas al Quran, komando itu menyatakan terasa ketakutan yang amat sangat akan berlaku azab Allah di kalangan tentera yang membantah.

Perasaan takut itu menyebabkan mereka melarikan diri dari tempat berkenaan. Semasa mereka melarikan diri terdengar satu letupan yang amat kuat dari tempat maksiat berkenaan.

Apabila memandang ke tempat berkenaan , sungguh mengejutkan mereka tempat itu sudah tengelam ke bawah dan membentuk kawasan seperti kolam. Seramai 37 orang telah lenyap tengelam sekelip mata.

Tidak lama selepas kejadian , pasukan tentera penyelam telah datang untuk mengambil mayat di dalam kolam berkenaan.

Amat mengejutkan lagi, apabila pasukan penyelam berkenaan menceritakan semasa mereka menyelam ke dalam kolam berkenaan. Kesemua mayat berkenaan sudah bertukar wajah menjadi wajah monyet dan babi.
 Jom baca lagi kisah menarik dlm blog http://tulahan.blogspot.com 
Best blog ni.(promosi sikit)



Cari N3 lama-lama disini

Syiah Pada Pandangan Dr.asri

Posted: 31 Dec 2010 11:37 PM PST

Tag : Soal Jawab Agama

Prof Madya Dr Mohd Asri bin Zainul Abidin
Syiah adalah satu mazhab yang hidup atas 'nostalgia' lampau. Muharram adalah salah satu musim golongan Syiah menzahirkan tangisan mereka terhadap sejarah. Isu pembunuhan Saidina Hussain yang sudah berlalu empat belas kurun yang lepas diwarisi secara dendam yang tidak berkesudahan. Ramai yang menjadi mangsa kemarahan itu. Dendam itu bukan sahaja terhadap mereka yang terlibat dalam krisis lampau tersebut, tetapi turut dibabitkan mereka yang selepas itu yang enggan berkongsi tafsiran politik yang sama. Maka, Ahlus Sunnah menjadi sasaran 'kemarahan warisan'.

Syiah sebenarnya bukan bermula dengan isu pokok dalam Islam. Ia hanya bermula dari sebuah aliran politik atau dalam istilah 'politik kepartian' lalu dibina dan dibajai sehingga menjadi dogma agama yang tidak dapat dibuang lagi. Isu-isu yang berkaitan dengan polisi pentadbiran pada zaman Saidina Uthman, diambil kesempatan oleh pihak tertentu untuk membina aliran politik pada zaman tersebut. Hari demi hari, dalam usaha mengukuhkan 'parti' dan menambah pengikut maka pelbagai nas-nas mula diberikan tafsiran yang mempunyai kepentingan politik, bahkan diwujudkan nas-nas baru bersifat politik yang sengaja diada-adakan.

Emosi
Ertinya, krisis politik dalam kalangan umat Islam selepas kewafatan Nabi s.a.w telah diwarisi secara emosi dan kekeliruan. Emosi di sini bermaksud isu-isu itu dilihat hanya pada sudut kehendak aliran politik tertentu, atau sentimen tertentu tanpa cuba merongkaikannya atau memahaminya secara holistik. Isu khalifah atau kepimpinan yang cuba dijadikan warisan keluarga Nabi s.a.w (Ahlul Bait) jika diterima akan menafikan sifat Islam sebagai agama yang tidak berteraskan nepotism atau kepentingan keluarga.

Kelayakan manusia dalam kepimpinan menurut nas-nas Islam yang dipegang dalam aliran Ahlus Sunnah wal Jama'ah adalah berasaskan kemampuan (al-quwwah) dan amanah (al-amanah). Sistem warisan dalam kepimpinan seperti yang dipegang oleh Syiah akan mengujudkan kasta aristocrat atau bangsawan yang akhirnya mereka dianggap infallible (maksum) yang tidak boleh dipertikaikan. Ini kerana kelayakan kepimpinan itu bukan kerana penguasaan mereka terhadap konsep kepimpinan sebaliknya secara warisan yang akhirnya mereka bagaikan wakil Tuhan yang menerima wahyu. Lalu mereka sentiasa dianggap benar dapat segala tindakan. Maka dengan itu akan terbengkalailah ruh syura dalam pemilihan kepimpinan.
Kekeliruan

Adapun, di sudut kekeliruan warisan ia membabitkan kepercayaan pengikut Syiah terhadap apa yang diwarisi dari fakta-fakta sejarah. Peristiwa-peristiwa sejarah lampau telah diwarisi turun temurun secara yakin tanpa mereka menyemak ketepatan fakta-fakta tersebut, atau ia sebenarnya hanya desus-desas politik atau tokok-tambah riwayat atas kepentingan politik.
Berasaskan apa yang mereka baca atau warisi mengenai cerita-cerita buruk para sahabat Nabi s.a.w khususnya Abu Bakar, 'Umar, Uthman, Muawiyah, 'Amr bin al-'As atau selain itu, mereka telan bulat-bulat bersama dengan kebencian dan kemarahan 'politik warisan'. Mereka tidak sempat lagi bertanya sejauh manakah kebenaran fakta tersebut, kerana berita buruk itu adalah berita 'musuh politik' mereka. Demikian itu seperti yang kita lihat musuh-musuh politik apabila bertarung antara satu sama lain. Kisah buruk musuh semua ditelan bulat-bulat dan disebarkan seluas-luasnya.

Hal ini bermula sejak penghujung pemerintahan 'Uthman bin 'Affan. Fitnah bermula. Dia dituduh menyalahgunakan kuasa, menjaga kepentingan keluarga dan pelbagai lagi. Walaupun sejarah mencatatkan Saidina 'Uthman telah menjawab semua isu tersebut dengan hebat dan mantap, tetapi jawapan-jawapan itu tidak pernah sampai kepada mereka, kerana mereka enggan membaca atau mengetahui kebenaran musuh politik mereka.

Sebenarnya, Saidina Uthman telah cuba membendung gerakan fitnah yang dilancarkan oleh seorang yahudi bernama Abdullah bin Saba –suatu watak yang diakui kewujudannya oleh sumber Syiah dan Sunni-. Dialah yang mencanangkan kempen menjatuhkan 'Uthman. Dia campuri isu-isu politiknya dengan pelbagai tafsiran agama, termasuklah kononnya 'Ali bin Abi Talib ialah warisan Nabi s.a.w dalam kepimpinan politik. Rakyat terpinga-pinga. Mereka tiada pengalaman politik seperti itu.
Khalifah Uthman yang warak itu menulis surat rakyat:
"Aku mengambil pegawai-pegawaiku dengan persetujuanku pada setiap musim. Sejak aku memerintah, aku telah jadikan umat ini dikuasai oleh al-Amr bi al-Ma'ruf dan al-Nahy 'an al-Munkar. Tidak dikemukakan suatu kes kepadaku atau kepada para pegawaiku melainkan aku berikan kepada mereka hak mereka. Tiada bagiku atau keluargaku hak yang menyentuh rakyat jelata melainkan diberikan kepada rakyat. Penduduk Madinah telah memaklumkan kepadaku bahawa ada golongan yang dicerca secara sembunyi, atau sesiapa sahaja yang mendakwa sesuatu, apabila cukup tempohnya maka ambillah kembali haknya di mana sahaja dia berada, daripadaku atau pegawaiku ataupun dia bersedekahlah (maafkanlah). Sesungguhnya Allah memberi ganjaran kepada orang-orang yang bersedekah (memaafkan)". Apabila surat ini dibaca di setiap negeri maka rakyat jelata pun menangis dan mereka berkata: "Sesungguhnya telah bergerak di kalangan umat ini kejahatan" (Al-Tabari, Tarikh al-Tabari, 4/342. Beirut: Rawai' al-Turath al-'Arabi).

Namun oleh kerana reka cerita itu atas kepentingan politik, maka fitnah terus disebarkan. Para sahabat Nabi s.a.w tidak terpengaruh dengan fitnah itu, tetapi ia mempengaruhi mereka yang bukan sahabat yang hidup di zaman tersebut. Sehingga para pemberontak datang ke Madinah, berdialog dengan 'Uthman sendiri. Segala fitnah telah 'Uthman jawab dengan kemas. Mereka terbungkam. Para sahabat yang menyaksikan mengakui hujah-hujah 'Uthman.
Antaranya Uthman berkata:
"Ketahuilah ketika aku dilantik menjadi khalifah, aku adalah orang 'Arab yang paling banyak mempunyai unta dan kambing. Namun sekarang tidak ada bagiku melainkan dua ekor unta yang aku gunakan untuk menunaikan haji… mereka mengatakan bahawa aku sayangkan kaum keluargaku dan memberikan mereka harta. Sebenarnya, perasaan sayangku kepada kaum keluargaku tidak menyebabkan aku bertindak kepada mereka adalah daripada hartaku sendiri. Aku tidak pernah menghalalkan harta benda orang Islam untuk diriku, tidak juga untuk sesiapa. Demi Allah! Aku tidak pernah mengambil sedikit pun harta atau cukai dari mana-mana wilayah.." (Al-Tabari, Tarikh al-Tabari, 4/348).

Apa yang pasti tulisan Syiah tidak akan memetik hal ini. Kerana, ini bukan apa yang mereka mahu.
Riwayat Sejarah
Namun, disebabkan fitnah berterusan, khalifah Uthman dibunuh. Selepas pembunuhan 'Uthman, dunia Islam terus tidak tenteram. Fitnah makin banyak. Berbagai cerita ditokok tambah. Dari cerita politik Saidina 'Uthman sehingga berlarutan isu Perang Jamal, Siffin, pembunuhan Saidina Hussain dan pelbagai lagi. Buku-buku sejarah mencatatkan pelbagai perkara yang bercampur aduk antara satu sama lain. Cerita-cerita bercanggahan antara satu sama lain. Ada riwayat pro-syiah dan ada yang pro-sunni. Kesemuanya bergantung kepada perawi (narrator).

Jika dia fanatik syiah seperti Abu Mikhnaf dan Hisyam bin Saib al-Kalbi maka buruk 'Uthman, Mu'awiyah dan lain-lain. Kitab al-Umam wa al-Muluk atau dikenali dengan Tarikh al-Tabari yang menjadi pegangan sejarah Sunnah dan Syiah itu meriwayat pelbagai riwayat yang bercanggahan antara satu sama lain. Ini kerana, al-Imam al-Tabari (w. 310) mencatatkan apa sahaja yang sampai kepadanya; tanpa mengambil kira samada sahih ataupun palsu. Ini kerana beliau membiarkan agar para pembacanya menilai berdasarkan sanad-sanad yang dikemukakan dan membuat pembandingan sendiri. Ini disebut sendiri oleh al-Tabari dalam mukadimahnya:


Cari N3 lama-lama disini

dollah yankee

0
sumber :-

dollah yankee


Selamat bersekolah dan selamat belajar

Posted: 01 Jan 2011 04:13 PM PST

dollah yankee -
Anak-anak di Perlis,Kedah,Kelantan dan Terengganu telah memulakan persekolaha mereka hari ini... belajar lah bersungguh-sungguh demi agama,bangsa dan negara...dan ingat pesan ayah !


Kopitiam Bang Nan

0
sumber :-

Kopitiam Bang Nan


Wow Kavita....

Posted: 01 Jan 2011 05:30 PM PST

Sifir mudah macam ni pun ada orang PAS tak faham...??

Posted: 31 Dec 2010 10:05 PM PST

Bodoh piang betul...

Bersatu kerana benar, berpecah kerana benar — Subky Latif

1 JAN — PAS hari ini bersatu dengan DAP dan PKR. Itulah realpolitik masa ini dan masa mendatang.

Realpolitik ini tidak pernah diperkenan Tun Dr. Mahathir sebelum wujud Pakatan Rakyat lagi dan sejak beliau masih Perdana Menteri dan Presiden Umno.

Apa yang dikatakan tsunami politik Mac 2008 itu adalah gambaran realiti realpolitik itu dan tidak perkenan Dr. Mahathir itu ada asas dan sebabnya. Sebabnya ia adalah ancaman politiknya dan politik Barisan Nasional termasuk Umno.

Maka reaksi Umno ialah memperleceh penyertaan PAS dalam muafakat Pakatan Rakyat itu dengan mengatakan konon PAS diperkuda dan diperalat DAP dan PKR. Lalu mereka menggambarkan publik amat wajar Umno dan PAS bersatu belaka. Pintu penyatuan itu kononnya dibuka lapang ketika PAS dan DAP memadu muafakat politik yang real itu.

Saranan Dr. Mahathir itu masuk ke kepala setengah budayawan dan pejuang bahasa yang terpesona dengan ketuanan Melayu hingga ada yang menulis betapa PAS perlu tegak sendiri.

Pejuang bahasa dan budayawan pun memuji Umno setinggi langit hingga lupa apa Mahathir buat terbahap Bahasa Melayu dan pengajaran yang bercempera sekarang. Digambarkan juga tentang adanya profasional Melayu dan ahli bijak pandai Melayu yang menyintai kedua PAS dan Umno amat keciwa d engan PAS yang dikatakan diperkuda DAP dan tidak tertarik dengan berpadu dengan Umno.

Mungkin juga ramai orang Melayu berfikiran begitu dan termakan dengan pelemah Umno itu, tetapi rata-rata pendukung PAS yang juga tebal Melayunya apa lagilah pegangan Islamnya, menerima pakai realpolitik yang direnangi PAS sekarang.

Dengan realpolitik itu PAS merasa menjadi Menteri Besar di Perak, memerintah Kedah, bersama mentadbirkan Selangor dan tidak pernah memperoleh 20 kerusi di Parlimen melainkan setelah bekerjasama dengan DAP dalam PRU 1999 dan PRU 2008.

PAS pernah bersendirian paling tinggi MPnya 13 orang tahun 1959. Lepas itu ia turun naik bahkan pernah ada satu saja tahun 1986. Sejak menjana politik baru sudah dua kali dapat lebih dari 20 kerusi, bahkan dalam tahun 1999 ia dapat lebih banyak dari DAP.

Bahkan dalam politik baru ini geger atau gegar juga kuasa di Putrajaya, suatu yang tidak pernah terbayang sejak pengalaman pilihan raya bermula tahun 1955.

PAS pernah tegak sendiri sejak mula. Ketika pengundi Melayu melebihi 85 peratus dan Tanah Melayu penuh dengan kawasan dominan Melayu, pengundi Melayu yang dibantu oleh pengundi Cina tidak mengundi PAS. Apabila peluang itu PAS tidak dapat raih dalam tahun 1955, maka lima tahun kemudian peluang itu bertambah payah apa lagi bilangan pengundi bukan Melayu bertambah mendadak.

Tiap-tiap lima tahun peluang kian payah. Tetapi PAS mesti ada. Jika PAS tidak ada di dunia, nescaya bertambah teruklah Melayu dan Islam di bawa Umno. Berjaga-jaga sedikit Umno kerana bimbang PAS akan kuat.

Tetapi apakah PAS terus begitu diperlakulan oleh Umno ibarat tikus dipermian kucing sebelum kecing mekakannya? Membiarkan Umno memerintah rakus telah menjahanamkan negara, orang Melayu dan segala saki baki milik Melayu. Lagi dibenarkan ia berkuasa, sama seperti membiarkan tikus membaiki labu dan membiarkan nasi menjadi bubur.

Bersatu itu benar. Orang-orang yng mengasaskan PAS juga mulanya bersatu dalam Umno. Tetapi sejak dari mula tidak nahi munkar iaitu tidak mencegah kemungkaran. Ia bercadang menaja judi loteri bagi menjada dananya dan ia menggalakkan pesta hiburan yang ada judi. Lalu penentang maksiat itu membentuk PAS. Ia seolah-olah membuka perpecahan. Tetapi berpecahkan dengan Umno yang pro maksiat itu adalah benar juga. Itulah namanya bersatu kerana Allah dan berpecah kerana Allah.

Sejak itu Umno tidak pernah sukakan PAS dan jauh sekali untuk bercakap demi kepentingan ummah. Semua orang PAS dalam jawatankuasa masjid dan surau dibuang oleh pengaruh kuasa Umno.

Bila Umno sayang pada PAS? Bila ia terdesak seperti 13 Mei, 1969. Ia cari PAS. Bila ia berpecah dengan penyokong Tengku Razaleigh tahun 1987 dan bila ia berpecah dengan penyokong Anwar tahun 1997.

Masa 13 Mei itu Tun Razak menghantar menteri Tan Sri Hamzah Abu Samah mengambil Dato Asri dengan helikopter. Umno mengajak PAS berpakat. Dato Asri pun bersetuju. Dalam PRU 1974 berpuluh kerusi dimenangi BN tanpa bertanding kerana PAS bersatu dengan Umno dalam BN.

Lepas Umno merasa ia sudah pulih ia tendang PAS dan rampas Kelantan dari PAS. PAS lumpuh selumpuh-lumpuhnya, mengambil masa bertahun untuk pulih hingga Dato Asri, Yang Dipertua Agung PAS terpaksa diketepikan dari parti.

Ia berbaik dengan PAS rupanya hendak menelan PAS.

Umno menggunakan polis bagi menyekat PAS bermuafakat dengan Team B Umno pimpinan Tengku Razaleigh. Apa hak polis bertanya PAS, mana lebih baik PAS bekerja dengan Teak A atau bekerjasama dengan Team B Umno? Minatnya pada PAS masa itu takut PAS dan Team B boleh mengalahkan Umno.

Demikian juga bila penyokong Anwar membentuk kumpulan cuba bekerjasama dengan PAS bagi menghadapi Umno. Tiba-tiba aktivis Umno di kampung dan kota bercakap orang Umno sedia menyokong PAS tetapi tidak sedia menyokong bekas Umno yang membela Anwar. Masa itu Umno berkata lebih elok PAS tegak sendiri.

Yang Umno tiba-tiba rasa sayang pada PAS mengapa? Natijah PAS berkawan dengan Ku Li, Kelantan hilang semula dari Umno. Gara-gara PAS berbaik dengan penyokong Anwar dan DAP, PAS berkuasa di Terengganu, beroleh hampir 30 kerusi di Parlimen, ia dapat banyak kerusi di Kedah, ada kerusi di Pahang, Perak, Selangor dan Pulau Pinang.

Bersatu untuk kepentingan ummah itu adalah benar. Justeru itu Dato Asri membawa PAS berbaik dengan Umno dan Anwar Ibrahim terjun dalam Umno. Tetapi Dato Asri dan Anwar yang ada jasa pada Umno telah dikhianati oleh Umno.

Maka bagaimana PAS dapat memikirkan bersatu dengan Umno itu benar? Semua seruan supaya PAS meninggalkan DAP, bahkan berkawanlah dengan Umno adalah andaian yang tidak benar. Ia hanya melanjutkan lobi dan pelemah Umno.

Pada masa ini berpecah dengan Umno itu adalah benar. Berkawan dengan DAP belum tentu tidak benar. Cubalah mempercaya DAP dan PKR itu seperti Rasulullah SAW bertahaluf dengan Yahudi dan Nasaro di Madinah dan berdamai dengan musyrikin Mekah di Hidaibiyah.



* Subky Latif adalah pengasas lidah rasmi PAS, Harakah, pada tahun 1978.

Pergh...berani sungguh..!!

Posted: 31 Dec 2010 09:45 PM PST

Menggigil baca tulisan blogger Steadyaku47 bertajuk Methinks the Sultan of Selangor does too much.......

Bior bebeno miker yob??

BLOG - BLOG PAKATAN RAKYAT