Sabtu, 1 Oktober 2011

MiLo SuaM

MiLo SuaM


Hakim putuskan Utusan fitnah dan tak perlu mintak maaf?

Posted: 30 Sep 2011 04:33 PM PDT

ALAHAI Utusan Malaysia! Gua tergelak tengok gelagat Utusan menegakkan benang basah. Selagi boleh belit, dia belit sampai terbelit-belit dan sembelit. Dari buaya sampai jadi cicak.

Dalam isu saman Khalid Samad terhadap Utusan kerana memfitnahnya, berita yang ingin diketahui rakyat ialah, adakah Utusan terbukti memfitnah? Siapa yang menang kes saman ini?

Beritanyanya mudah dan simple iaitu, Utusan telah diputuskan oleh mahkamah sebagai terbukti bersalah kerana memfitnah Khalid Samad dan hukuman atau ganti rugi akan dikenakan kepada defendan.

Tapi bila berita ini disiarkan di Utusan, habis digorengnya. Dari berita Utusan terbukti bersalah, jadi berita seolah-olah hakim mengarahkan Utusan agar jangan memohon maaf.

Tambah melucukan, timbul pula kisah Hakim yang mengendalikan kes ini telah menjadi bingung. Sila baca screenshot di bawah [Utusan].


Barulah gua faham, kalau dah terbukti memfitnah, maka pihak yang memfitnah tidak perlu memohon maaf. Maka tak hairanlah Utusan boleh memfitnah berulang kali tanpa rasa bersalah, dan sebab itu juga tak perlu minta maaf.


RentaP© "Kalau kambeng paham, kambeng pun geleng kepala..."

Tak perlu ubah perlembagaan untuk laksana Hudud kata pakar

Posted: 30 Sep 2011 03:34 AM PDT

ALASAN bahawa hudud tidak boleh dijalankan di Malaysia kerana bertentangan dengan perlembagaan, nampaknya sudah tidak boleh dipakai.

Ini kerana pakar perlembagaan Prof Dr Abdul Aziz Bari menyatakan sebaliknya[TMI]. Ini berita baik kepada umat Islam seluruh Malaysia, proses perlaksaan Hudud semakin mudah.

Kekangan yang ada sekarang hanyalah tentangan dari orang bukan Islam, dari DAP, MCA dan Gerakan yang menunjukkan bantahan secara jelas. Namun DAP telah menyatakan pendirian jelas menghormati permintaan PAS.

Almaklumlah, nama pun orang bukan Islam, kena bagi faham baru mereka boleh terima. Perlu diketahui, rakyat Negeri Kelantan yang menginginkan Hudud. Tambahan Enakmen Undang-undang Hudud Kelantan telah dipersetujui oleh semua 100% ADUN termasuk dari Umno.

Menentang kehendak rakyat Kelantan terhadap Hukum Hudud berarti menafikan hak asasi rakyat Kelantan. Hukum syariah sedia ada pun tak pernah babitkan orang bukan Islam, apa masaalah kalau Hudud dilaksanakan?

Satu lagi halangan ialah, dari Orang Islam yang bernama Najib. Dia hanya terima Hudud itu hukum tuhan, tapi jamin tidak akan laksanakan. Saksikan sendiri kenyataannya yang disiarkan di TV3 Al-Musyrikin.



Cara paling mudah untuk membenarkan Hukum Allah (Hudud) memulakan tapaknya di Malaysia ialah dengan menumbangkan kerajaan yang memberi jaminan tidak akan melaksanakannya.

ReJaM© "Najib tahu bahawa memastikan isteri menutup aurat adalah perintah Allah. Apakan daya, dia tak mampu..."

Tiada ulasan: