Khamis, 17 Februari 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Kerajaan ‘ala Mubarak’ UMNO-APCO-BN tidak akan gugur kes Anwar

Posted: 17 Feb 2011 04:33 AM PST



Datuk Seri Anwar Ibrahim percaya tuduhan liwat yang dikenakan terhadapnya tidak mungkin akan digugurkan walaupun wujud bukti baru menunjukkan tiada unsur penetrasi sebagaimana didedahkan di mahkamah semalam.

Ini kerana menurut Anwar, kerajaan pimpinan Barisan Nasional (BN) menjurus kepada corak pemerintahan bekas presiden Mesir Hosni Mubarak, yang akan "mengorbankan" sesiapa sahaja demi kepentingan sendiri.



Anwar yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh berkata, bukti terbaru yang muncul berdasarkan kandungan laporan awal proforma, yang diberitahu di mahkamah semalam, jelas membuktikan beliau tidak terlibat tuduhan liwat ke atas bekas pembantunya Mohd Saiful Bukhari Azlan.

Ketika perbicaraan kes tersebut di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur semalam, laporan awal menunjukkan Saiful ada memaklumkan doktor Hospital Kuala Lumpur (HKL) bahawa Anwar telah "cuba" untuk meliwatnya dan tiada penetrasi.

Dr Khairul Hakim, salah seorang doktor HKL yang memeriksa Saiful mengakui bahawa laporan proforma menyebut Saiful ada memberitahu doktor-doktor pada 28 Jun 2008 tentang adanya cubaan untuk meliwatnya dan seks oral tetapi bukan penetrasi yang sebenar.

"Tapi saya didakwa meliwat bukan cubaan meliwat, dunia mana pun kes seperti ini sudah dibuang," kata Ketua Umum Pakatan Rakyat yang mengulangi kesnya harus ditarik balik.

"Tapi dalam kes (Datuk Seri) Najib (Razak) dan (Datin Seri) Rosmah (Mansor) ala Mubarak tidak boleh," kata Anwar pada majlis pelancaran Kempen Penerangan Bantah Saman Ekor di sini malam tadi.

Ekoran bukti baru itu, Anwar mahu tuduhan liwat terhadapnya digugurkan.

Ini kali kedua Anwar berhadapan dengan kes liwat dan beliau seringkali mendakwa tuduhan ke atasnya bermotifkan politik.

Perbicaraan disambung di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hari ini.

Peguam utama Anwar, Karpal Singh berhujah bahawa penemuan bukti baru itu menunjukkan tuduhan ke atas anak guamannya tidak berasas.

Semalam, Karpal berkata hanya Peguam Negara yang ada kuasa untuk menarik balik tuduhan ke atas anak guamannya.

Dalam pada itu, Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar pula mendakwa langkah kerajaan menswastakan saman ekor melalui Sistem Penguatkuasaan Secara Automatik (AES) adalah untuk menampung perbelanjaan Umno-Barisan Nasional (BN) menghadapi pilihan raya umum ke-13.

Beliau berkata pelaksanaan sistem AES yang diserahkan kepada dua syarikat iaitu Commerical Circle (M) Sdn Bhd dan Beta Tegap Sdn Bhd akan memberikan satu tekanan kepada rakyat.

"Saya berkeyakinan dua syarikat ini mempunyai kaitan dengan Umno-BN dan sudah pasti hasil keuntungan yang akan diperoleh nanti akan diberikan kepada parti ini, sudah pasti keuntungan yang berjuta ringgit ini pasti ada pihak yang dapat keuntungan.

"Sudah tentu ada habuan yang akan dibayar kepada Umno-BN untuk menghadapi pilihan raya umum ke-13, sebab itu kita bantah saman ekor dan bantah penswastaan saman ekor," katanya pada majlis pelancaran kempen itu.

Tambah Mahfuz, pihaknya masih menjalankan siasatan terperinci mengenai dua syarikat yang diberikan kuasa untuk melaksanakan AES itu.

Mahfuz yang juga Ahli Parlimen Pokok Sena berkata, tindakan kerajaan pimpinan Najib terpaksa bergantung kepada hasil wang saman ekor berbanding hasil negara.

"Kerajaan sekarang begitu kejar rakyat sampai ke lubang cacing semata-mata untuk cekik darah rakyat untuk menampung perbelanjaan negara.

"Hasil negara sudah tidak mencukupi kerana ia hilang begitu sahaja disebabkan pembaziran, ketirisan dan rasuah yang berlaku," katanya.

Sesi penerangan tersebut akan menjelajah ke seluruh negara dengan memberi tumpuan kepada mangsa saman ekor.

Sebelum ini PAS telah melancarkan Kempen Anti Saman Ekor (KASE) yang diketuai Mahfuz dalam usaha membela nasib rakyat yang menjadi mangsa saman ekor.

Anwar pula berkata langkah terbaru Umno-BN itu menunjukkan mereka semakin terdesak untuk menambah perbelanjaan negara.

"Ini salah satu cara kerajaan untuk memperkayakan syarikat yang ada kaitan dengan Umno-BN, dalam pilihan raya umum ke-13 nanti Umno-BN pasti tumbang sebab itu masa sekarang mereka rompak habis-habisan," katanya.

Turut hadir sama Pesuruhjaya PAS Selangor Datuk Dr Hasan Ali dan Timbalan Presiden PKR Azmin Ali.(MInsider)

Pukimak 1 Malaysia Pukimak 1Ummah, Pukimak Rosmah 1 Malaysia....!!!!

Posted: 17 Feb 2011 04:23 AM PST



Para pemenang Anugerah Maulidul Rasul bergambar kenangan bersama YDP Tuanku Mizan.

TEMA sambutan Maulidur Rasul tahun ini 1Malaysia 1Ummah, disambut dengan penuh rasa kesyukuran dan keberkatan. Kebanyakan daripada kita mengharapkan apa yang diutarakan akan menjadi ikutan.

Rasulullah menegaskan tunjang kepada kewujudan ummah terbilang diasaskan dengan penerapan nilai akhlak seperti sabda Baginda yang bermaksud: "Sesungguhnya Allah menyerahkan agama itu pada diri seseorang, maka tidak baik agama itu melainkan dengan ketinggian dan keelokan akhlak. Adakah kamu mengelokkan agama kamu dengan kedua-dua sifat mulia ini?" (Hadis riwayat al-Tabrani).

Bahkan, tugas utama Nabi Muhammad s.a.w ialah menyempurnakan akhlak seperti dinyatakan Baginda dalam sabdanya bermaksud: "Sesungguhnya aku diutuskan adalah untuk menyempurnakan akhlak kamu" (Hadis riwayat Muslim).

Lihat cara Rosmah bertudung di atas dan lihat pula cara pelajar tingkatan empat, Sekolah Menengah Kebangsaan Bachok, Kelantan, Wee Soon Yen, ini memakai tudung.. Rosmah patut malu kepada budak ini..



Penerima Anugerah Maulidur Rasul 2011, Wee Soo Yen (dua dari kanan)bersama keluarga, dari kiri, Wee Soo May (adik), Wee Hock Lim (ayah) and dan Soo Ah Khem (ibu).

Pelajar tingkatan empat, Sekolah Menengah Kebangsaan Bachok, Kelantan, Wee Soon Yen, 16, memberitahu dia tidak menyangka akan dipilih sebagai penerima anugerah pada sambutan tahun ini.

Pelajar cilik tersebut dipilih berdasarkan pencapaian akademiknya yang cemerlang, iaitu memperoleh 8A dalam peperiksaan Penilaian Menengah Rendah (PMR) tahun 2010.
Selain itu, Wee juga merupakan satu-satunya pelajar bukan Islam yang mendapat A dalam mata pelajaran Bahasa Arab.

Menurut Wee, minat untuk mempelajari Bahasa Arab mula timbul apabila dia memulakan sesi persekolahan menengah.

"Saya mula berminat untuk mempelajarinya kerana ia merupakan satu bahasa baru kepada saya. Jadi saya menganggapnya sebagai satu cabaran untuk diri sendiri," katanya.

Wee menambah, pada peringkat awal, ibunya tidak begitu menyokong tindakannya untuk mempelajari bahasa tersebut.

"Bagaimanapun, saya berjanji kepadanya bahawa saya akan lulus subjek Bahasa Arab dan sejak itu, beliau membenarkan saya untuk menduduki peperiksaan Bahasa Arab," katanya.

Pelajar bertubuh kecil itu juga memberitahu, dia akan memanfaatkan seluruh masa di sekolah bertanyakan kepada guru dan rakan-rakan jika mempunyai masalah kerana tidak mempunyai tempat rujukan di rumah.

Selain Wee, turut menerima anugerah pada sambutan tahun ini ialah Bekas Timbalan Ketua Pengarah (Jabatan Pendidikan Islam dan Moral) Kementerian Pelajaran Malaysia, Datuk Dangiran Mustapha, 60, yang juga merupakan Timbalan Pengerusi, Suruhanjaya Perkhidmatan Pelajaran Malaysia.

Juga menerima anugerah ialah, Profesor Kuliyyah Senibina dan Rekabentuk Alam Sekitar, Universiti Islam Antarabangsa Profesor Dr Ismawi Zen, 58, yang pernah sebagai ahli Panel Antarabangsa bagi kajian pembangunan Msjidil Haram, Mekah pada tahun 2008 dan Bekas Penyimpan Mohor Besar Raja-Raja, Engku Tan Sri Ibrahim Engku Ngah.

Pada majlis sama, dua wanita turut dipilih untuk menerima anugerah Maulidur Rasul 2011, iaitu Bekas Ketua Pegawai Eksekutif, Lembaga Hasil Dalam Negeri (LHDN) Tan Sri Hasmah Abdullah, 59, dan Ketua Pegawai Eksekutif, Institut Jantung Negara, Tan Sri Dr Robaayah Zambahari, 59.

Hasmah menyifatkan penghargaan yang diterimanya sebagai satu pengiktirafan kepada kaum wanita.

Semua penerima anugerah membawa pulang wang tunai RM20,000, trofi, sijil penyertaan dan senaskah kitab tafsir Al-Quran bernilai RM3,000.


mStar Online

operasi NGO UFO 1 malaysia di kesan.... salah satu projek barisan najis merasuahkan rakyat supaya mengundi UMNO-APCO-BN...!!!

Posted: 17 Feb 2011 04:09 AM PST



Berikutan maklumat, dari Malaysiakini baru-baru ini terjumpa tempat operasinya di Plaza Mont Kiara yang dipercayai menjadi markas atau gudang NGO berkenaan.

Pejabat tersebut dikatakan telah diduduki sejak pertengahan tahun lalu dan menjadi tempat pembungkusan barangan keperluan seperti teh, susu, Milo dan juga set alat tulis yang diisi dalam sebuah beg oren sebelum diedarkan.

Pemeriksaan juga mendapati pejabat berkenaan didaftarkan di bawah nama sebuah syarikat bernama Solar Shine Sdn Bhd tanpa kelihatan sebarang papan tanda nama yang lain.

Hanya terpampang di pintu pejabat ini adalah surat keizinan melakukan kerja-kerja pengubah-suaian yang tertera nama syarikat itu.



Sementara itu, semakan dengan Suruhanjaya Syarikat Malaysia tidak menunjukkan sebarang perkara yang luar biasa mengenai syarikat berkenaan. Nama yang tidak dikenali seperti Muhammad Zaki Ilias, Ramli Ag Karim dan Chin Sin Yuet disenaraikan sebagai pengarah.

Syarikat itu hanya memiliki modal RM2 (jumlah minimum untuk menubuhkan sebuah syarikat sendirian berhad).

Aktiviti 1Malaysia yang dikendalikan oleh Solar Shine dikesan hanya aktif beberapa minggu sebelum kempen pilihan raya kecil.

Malah, Isnin lalu, kelihatan beberapa pekerjanya yang kebanyakan mereka berbangsa Cina sibuk membungkus barangan di pejabat itu sebelum membawanya ke sebuah lori yang menunggu di luar pejabat.



NGO 1Malaysia ini pertama kali muncul pada kempen pilihan raya kecil di Galas, pada akhir tahun lalu dengan sejumlah sukarelawannya mengagihkan beg barangan itu kepada pengundi, khususnya di kawasan yang ramai pengundi berbangsa Cina.

Dengan memakai kemeja T dengan logo 1Malaysia tertera dengan jelas di belakang, mereka membanjiri sesuatu kawasan - seolah-olah satu kempen penjenamaan sesuatu projek ataupun barangan.



Keadaan yang sama juga disaksikan pada pilihan raya kecil Tenang pada bulan lalu.

Beberapa ahli politik pembangkang mendakwa usaha sedemikian sebagai pembelian undi dan berkata ia berkesan memancing undi di kalangan penduduk luar bandar bagi menyokong BN.

MK

Tiada ulasan: