Isnin, 21 Februari 2011

Murai Anak Emas

Murai Anak Emas


"KERANA MU ALLAH" & 'ALLAH DIDAHULUKAN, TAQWA DIUTAMAKAN"-Bob Lokman

Posted: 20 Feb 2011 09:07 AM PST

image Mengapa aku terpengaruh untuk mengejar dunia yang memang telah diberitahu oleh Almarhum Ayah semasa aku kecil, bahawa dunia ini adalah bala, setan, iblis, yahudi dan nasara, adalah kerana dunia ini telah dibentuk acuannya oleh mereka yang bernafsu besar untuk menjadi hebat pada mata dunia. Bermulanya Malaysia ini dengan nafsu Tunku Abdul Rahman untuk membuktikan bahawa dia boleh melakukan lebih baik dari orang inggeris hinggalah sampai kezaman Mahathir yang bernafsu besar untuk menyatakan kepada bangsa lain di dunia bahawa orang melayu lebih hebat dari mereka. Maka aku pun terperangkap didalam kehendak nafsu besar pemimpin yang berbuat sesuatu kerana sesuatu yang aku kurang faham tetapi yang pastinya bukan KERANA ALLAH. Disambung pula oleh pemimpin selepasnya dengan niat "kerana mu Malaysia", "rakyat didahulukan, pencapaian diutamakan" maka kita telah menyimpang jauh dari kehendak ALLAH menjadikan kita sebagai hambanya yang sepatutnya berbuat sesuatu "KERANA MU ALLAH" & 'ALLAH DIDAHULUKAN, TAQWA DIUTAMAKAN". [baca seterus nya]

Din Binjai Sebahagian Dari Kita

Posted: 20 Feb 2011 04:38 AM PST

Sesiapa saja, NGO, parti2 politik, orang yang tak berpati dan tidak menjadi AHLI mana2 parti yang berjuang dan menentang kezaliman KERAjaan umno apco barisan nasional dengan tujuan menjatuhkan melalui pilihanaya dia adalah sebahagian dari kita di sebelah Pakatan Rakyat samada parti PAS, PKR, DAP dan lain2.

Sanggup kah kita2 semua hanya melihat dan mendengar saja apabila saudara Din Binjai di saman oleh seorang menteri yang menerima gaji dan elaun yang di biayai Rakyat, hanya kerana DIN seorang Blogger yang di yakini menyebelahi kita telah menyiar SEMULA artikel yang di petik dari sumber lain berkaitan salah laku menteri itu yang di katakan telah MEROGOL AMAH  di dalam blog nya. tapi pada sumber asal yang di sertakan Din tidak ada apa2 tindakan dari menteri itu untuk membersihkan diri nya dari tuduhan itu, walau pun sudah beberapa LAPORAN POLIS telah di buat terhadap menteri itu.

Maka disini aku nak tanya……..ada hati PERUT kah pemimpin2 parti dalam PR ini ?, senyap sunyi tidak ada tindakan untuk membantu kah ?, ingat……….Din juga macam pengundi2 lain juga, apa guna berceramah sana sini untuk menarik pengundi, tidak kah untuk menang pilihanraya dan seterus nya berkuasa, apa kah usaha Din selama ini di anggap remeh olih pucuk pimpinan PR ?.

Yang senasib dengan Din selepas ini mungkin ramai lagi………..yang menang nanti umno apco BiniNajib.

Tiada ulasan: