Khamis, 17 Februari 2011

MIMPI SENJA

MIMPI SENJA


Komen pembaca buat YB Azmin

Posted: 17 Feb 2011 08:40 AM PST

Saja aku upkan satu komen dari pembaca utk YB Azmin untuk renungan bersama. Moga2 YB Azmin dapat berfikir .... UBAH SEKARANG - SELAMATKAN PKR
Pengundi Saluran 1 N19 said...

YB Azmin, Janganlah dek kerana Kuasa Yang Sementara anda Kejarkan,
Anda cuba merosakkan hati & perasaan Raayat Yang Inginkan
Pemerentahan Negara Berubah untuk bekalan generasi masa depan.
Jangan Sampai Pengundi Sabotaj Anda di PRU 13 Thn Depan. Buangkan Jauh Jauh Sifat Tamak-Haloba & Mentaliti
Yg Anda Warisi Dari UMNO Dulu. Contohi lah PAS, Tidak Mengejar Habuan Dunia, Peruntukan Diakhirat Nanti Yg di Idam-idamkan. Bersepakatlah bersama sama Pemimpin PR, Jika PKR tiada calun yg bolih dipercayai,apa salahnya diberi kpd PAS atau DAP. Pengundi Hanya Inginkan Pemerentahan Negara Berubah,Bukan Calun yg Pengundi Utamakan. Andai kata amanat diberi kpd PR untuk memerentah pd PRU13 tidak dilaksanakan sebagaimana yg diwar warkan dlm Buku Jingga, PRU14 Raayat berhak untuk cari Pemerentah lain,Ini Negara Demokrasi,Selaras Menuju ke Negara Maju,Pemikiran Raayat akan turut ke Arah Pemikiran Raayat Negara Maju.
INGATLAH:
Kita Merancang,Allah pun Merancang dan Sesungguhnya Perancangan Dari
Allah Itulah Yang Lebih Sempurna

Mangsa dibelasah UPP – adik mangsa

Posted: 17 Feb 2011 05:16 AM PST

Norutul Ilham 17 Feb 2011, 08:57 pm

TUMPAT: Beberapa saksi nampak tindakan ganas Unit Pencegahan Penyeludupan (UPP) Pengkalan Kubor terhadap Sa'aid Mat Hassan, seorang warga emas berusia 56 tahun yang mati tidak lama kemudian.

Dihubungi KeadilanDaily.com, adik mangsa, Awang Mat Hassan, 51, berkata, dua anggota UPP dikatakan menendang dada abangnya yang mematuhi arahan untuk memberhentikan kereta bagi pemeriksaan.

"Mengikut saksi, abang saya mematuhi arahan anggota UPP dan memberhenti keretanya di tepi jalan. UPP menggeledah kereta dia (Sa'aid) kemudian dua daripada mereka menendang dada Sa'aid," katanya.

Beliau berkata, Sa'aid kemudian dibawa menaiki kenderaan UPP dan difahamkan mangsa ditahan di pejabat Kastam Pengkalan Kubor sebelum dihantar ke Hospital Tumpat.

Ditanya mengenai kejadian melibatkan anak saudara merekka, Nizamuddin Mohamad, 19, yang ditembak UPP, Awang berkata Nizamuddin berang dengan tindakan ganas UPP terhadap Sa'aid, sebelum memanggil sekumpulan lelaki lain.

"Anggota UPP melepaskan dua tembakan di bahagian dada dan perut Nizamuddin di hadapan Hospital Tumpat. Kini, Nizamuddin dirawat di Hospital Raja Perempuan Zainab II (HRPZ II), Kota Bharu. Keadaannya stabil.

Media arus perdana sebaliknya melaporkan polis Kelantan menyatakan Sa'aid mati akibat serangan jantung, bukan akibat dikasari anggota UPP.

Semalam, Said ditemui dalam keadaan lemah, berwajah pucat dan mulutnya berbuih dalam sebuah kereta. - Keadilan Daily

Mahathir dihantui dosa silam. Tidak terlambat untuk bertaubat

Posted: 17 Feb 2011 03:07 AM PST

KUALA LUMPUR: Perbuatan Tun Dr Mahathir Mohammad menuding jari kepada polis kononnya menolak cadangannya untuk memansuhkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), disifatkan sebagai nyanyuk dan dihantui dosa silam.

Pengarah Penerangan KEADILAN Selangor, Dr Badrulamin Bahrom, berkata sikap Mahathir yang berdolak dalik dalam isu itu membuktikan beliau kini dibayangi dosa-dosa silam, tambahan umurnya yang semakin senja.

"Kalau dia cakap cadangan itu ditolak, mana kredibilitinya sebagai Perdana Menteri ketika itu? Bukankah polis di bawah Kementerian Dalam Negeri (KDN) yang diketuai beliau," katanya kepada KeadilanDaily.com

Baru-baru ini, Dr Mahathir Mohamad mendakwa beliau pernah cuba memansuhkan ISA ketika masih Perdana Menteri tetapi mendakwa polis menyatakan 'tidak boleh' kerana masih ada ancaman.

ISA diperkenal penjajah Inggeris untuk berdepan dengan ancaman komunis pada 1950-an dan Mahathir kerap menyalahgunakan akta berkenaan terutama dalam Ops Lalang pada 1987 dan zaman reformasi pada 1998.

Mengulas lanjut, Badrulamin tidak menolak sikap yang ditonjolkan Mahathir itu adalah perangai sebenar ahli dan pimpinan Umno apabila melakukan kesalahan tetapi enggan mengakuinya.

"Sikap itu adalah merupakan perangai sebenar ahli Umno yang suka mempersalahkan orang lain padahal diri sendiri yang membuat salah.

"Beliau suka mengambil sikap lepas tangan dan tidak mahu bertanggungjawab apabila banyak pihak mempertikai profesional beliau ketika menangani beberapa kes melibatkan ISA," katanya.

Badrulamin yang juga pernah ditahan ISA, berharap Mahathir meminta maaf dan bertaubat atas semua kesalahan ylalu supaya beliau dapat hidup dengan aman tanpa diburu kesalahan lalu.

"Terlalu banyak dosa yang dilakukan beliau seperti memfitnah (Datuk Seri) Anwar Ibrahim, tragedi Memali, Ops Lalang.

"Tidak terlambat untuk bertaubat. Saya pasti jika beliau memohon maaf kepada seluruh rakyat Malaysia, beliau akan rasa lebih tenang berbanding sekarang," katanya

Jatuhkan BN agenda bersama - NGO

Posted: 16 Feb 2011 11:25 PM PST

PETALING JAYA, 17 Feb: Berpuluh-puluh NGO di Malaysia mencapai kata sepakat semalam untuk menjadikan agenda menjatuhkan Umno dan Barisan Nasional (BN) dalam pilihan raya umum ke 13 ini sebagai agenda bersama mereka.

Kata sepakat itu dicapai dalam pertemuan tertutup mereka di sebuah hotel dekat sini bersama para pemimpin Pakatan Rakyat iaitu PAS, PKR dan juga DAP.

PAS katanya diwakili oleh Setiausaha Agung PAS, Datuk Mustafa Ali, PKR oleh Setiausaha Agungnya, Saifudin Nasution Ismail manakala DAP diwakili oleh Ketua Pemudanya, Anthony Loke.

Menurut sumber, pertemuan tertutup itu dibuat atas jemputan Parti Sosialis Malaysia (PSM). Ia telah dihadiri oleh pelbagai NGO di Malaysia bagi membincangkan peranan Kuasa Ketiga (Third Force) dalam politik negara ini.

Sebelum ini, pelbagai pihak membincangkan peranan Kuasa Ketiga di samping BN dan Pakatan Rakyat dalam politik Malaysia.

Ia dipelopori oleh Raja Petra Kamarudin melalui laman webnya Malaysia Today bersama dengan apa yang dinamakan sebagai Malaysian Civil Liberties Movement (MCLM)

MCLM telah dilancarkan oleh beliau dan rakan-rakannya pada 30 Oktober tahun lalu.

Menurut sumber, persidangan meja bulat semalam cuba membincangkan peranan Kuasa Ketiga.

Sumber itu berkata, selepas berbincang, mereka mencapai kata sepakat paranan mereka yang utama sebenarnya adalah menjatuhkan BN bukannya memecahkan Pakatan Rakyat.

Ini kerana, para NGO ini bimbang kalau-kalau kekeliruan berlaku di kalangan rakyat jika isu Kuasa Ketiga ini diperbesarkan sedangkan kewujudan kuasa atau pun power base mereka pun dipertikaikan. - HD
STONE : Ya agenda bersama agenda utama. Tapi kalau orang-orang yang ditugaskan untuk melakukan semua ini punya agenda lain di sebaliknya, macamana? Saperti kita tahu BN tu kuat, depa punya segala jentera segala tipu helah, segala-galanya ... jadi untuk menjatuhkan yg kuat kita juga mesti kuat. Apakah kita (Pakatan Rakyat dan NGO-NGO) sudah punya cukup kekuatan untuk menentang BN? Padahal sesama PR pun masih bercakaran. Pemimpin atau pemimpin2 yang baru hanya punya 'sikit' kuasa sudah berlagak macam sudah punya kuasa yang cukup besar, seolah-olah dia sudah mampu menjatuhkan Najib tanpa bantuan rakan2 lain.
Jalan terbaik - duduk berbincang sesama pemimpin, jangan biarkan kalau ada sedikit percanggahan pendapat tersebar keluar. atau sengaja mencari publisiti murahan dengan memberi kenyataan-kenyataan kpd akhbar.
Jangan ingat dengan adanya jawatan, kita sudah besar, ... hahaha anggapan yang silap ... fikirkan lah jalan terbaik utk menjatuhkan Najib (hanya satu - pilihanraya) lalu fikirkanlah bagaimana mahu menarik lebih ramai pengundi - bukan melakukakan sesuatu yg membuat pengundi menyampah.

Tiada ulasan: