Rabu, 16 Februari 2011

Kopitiam Bang Nan

Kopitiam Bang Nan


Che Det kata jasa Abdullah Bin Ubay ialah membina Masjid Dhirar..Hehe...Kesian!!

Posted: 16 Feb 2011 05:39 AM PST

Dalam keseronokan orang tua ni nak tunjuk pandai menghentam TGNA...terserlahlah kejahilan beliau. Bacalah point ke 45 ni...

45. Apakah Abdullah bin Ubay di zaman Rasulullah tidak berjasa kepada Islam apabila dia membina Masjid Dhirar? Jika membina sekolah agama tidak bermakna UMNO berjasa kepada Islam, kenapakah saya dikecam apabila peruntukan kepada sekolah agama ditarik balik setelah sekolah dijadikan pusat mengembangkan ideologi PAS untuk membenci UMNO?

Untuk maklumat lanjut baca di bawah ni...

http://chedet.co.cc/chedetblog/2011/02/jawapan-kepada-nik-aziz.html

Satu dua hari ni....

Posted: 16 Feb 2011 04:06 AM PST

Dalam aku melayari portal dan blog yang semakin lebat di alam siber ni, aku terbaca tulisan Aspan alias mengenai Umno. Menarik...http://aspanaliasnet.blogspot.com/2011/02/kalau-bn-tidak-mendapat-kemenangan-23.html

Kisah bagaimana Najib akan diturunkan dari jawatan PM kalau dalam PRU13 akan datang BN tak dapat 2/3 majoriti. Ada logiknya pemerhatian beliau itu kerana memang begitulah cara Umno sejak sekelian lama. Tambah lagi ada precedent case yang mana Pak Lah juga tergolek kerana kegagalan tersebut.

Muhyiddin pulak khabornya mendapat sokongan Che Dead. Kununnya ada kowtim mengkowtim antara DPM dan Che Dead. Mukhriz adalah umpan Muhyiddin untuk Che Dead main peranan bagi menafikan Najib dapat majoriti yang diharapkan.

Yang menariknya, bukan begitu mudah bagi Muhyiddin nak jatuhkan Najib. Najib bukan macam Pak Lah kaki tidor. Lagipun, Rosmah tu quite formidable...malah lebih formidable dari Najib sendiri. Bayangkan tu betapa complicatednya rivalry politik dalam Umno. He he...

Lagipun bila baca kisah di bawah ni...kesian aku tengok Muhyiddin. Namun ke'brutality'an Rosmah memang memeningkan. friends and foes. He he...http://www.malaysia-chronicle.com/index.php?option=com_k2&view=item&id=7708:umno-think-tanks-fashion-extravaganza-rosmah-vs-wan-azizah&Itemid=2

Cumanya aku terpinga2 juga bila baca kisah bertajuk "PAS tanding di Sarawak, mahu lebih kerusi" oleh Malaysiakini. Tak taulah bebenor ke idak? Puas juga teman nak digest benda ni http://www.malaysiakini.com/news/156173

Bukan apa...aku pernah tulis benda ni 2 tahun lalu.... idaklah pulak aku tengok apa2 tindakan yang tersusun dan istiqamah telah dilakukan oleh parti kita di sana... http://kopitiam-bang-nan.blogspot.com/2009/12/sabah-dan-sarawak-macam-mana.html

Aku juga teringat kata2 seorang ustaz di MBI tentang penegasan Rasulullah di dalam perang Khandak bahawa Baginda Rasul SAW pernah bersabda: "Sesungguhnya Costantinople itu pasti akan dibuka. Sebaik-baik ketua adalah ketuanya, dan sebaik-baik tentera adalah tenteranya"

Usaha pertama dilancarkan pada tahun 44H iaitu di zaman Muawiyah bin Abi Sufian RA. Akan tetapi, usaha berkenaan gagal dan Abu Ayyub Al-Ansari yang merupakan salah seorang sahabat Nabi yang menyertainya, syahid di pinggir kota Costantinople berkenaan.


Nak tanya... tak alimkah Muawiyah? Tak walak ke dia pada Rasulullah dan sahabat? Tapi kenapa masih gagal? Beberapa percubaan lain juga gagal...


Sehinggalah Sultan Muhammad Al-Fatih lebih 600 tahun kemudian akhirnya berjaya. Kenapa? Tentulah selain dari mempunyai ciri-ciri ketaatan dan kecintaan kepada Allah dan Rasulnya yang kental, Sultan Muhammad Al-Fatih rupa-rupanya menepati syarat untuk menawan kota Constantinople itu sendiri iaitu beliau adalah "sebaik-baik ketua dan tenteranya adalah sebaik-baik tentera!"

Tentulah sudah dipenuhi tuntutan sunatullah bahawa untuk menawan kota Contantinople semua persiapan dari segi fizikal, mental dan spiritualnya sudah mantap. Faktor perang saraf dan tektik dan teknik perang yang betul juga menjadi resepi kejayaan Sultan Muhammad Al-Fatih selain dari kelemahan pihak musuh sendiri.

Agaknya itulah yang perlu kita lakukan jika kita hendak memecah tembok Sarawak apatah lagi Putrajaya. Umno lemah namun apakah kita kuat?

Isk isk isk...kalu dah kena paksa awat tak gigit jer....!!

Posted: 15 Feb 2011 11:21 PM PST

Perbicaraan ni dah masuk peringkat mengarut....

Sekejap kena liwat sekejap percubaan diliwat....

Sekejap oral sekejap percubaan paksa oral....

Mahkamah masih layang kes bodoh macam ni...?

Tak dak kerja lain ka?

'Attempted' sodomy, no actual penetration of Saiful, says report
By Shazwan Mustafa Kamal

KUALA LUMPUR, Feb 16 — An initial medical report revealed that Mohd Saiful Bukhari Azlan had told Hospital Kuala Lumpur (HKL) doctors that Datuk Seri Anwar Ibrahim had "attempted" to sodomise him, but no actual penetration had taken place.

Dr Khairul Hakim, one of the HKL doctors who had examined him admitted today that the proforma report stated that Saiful had told examining doctors on June 28,2008 that there was "attempted" sodomy and oral sex, but not actual penetration.

Khairul however insisted that Saiful did not say this to him when the latter met him, and maintained that Saiful had told him he was sodomised.

"Based on the proforma report, it was attempted sodomy and oral sex. But he (Saiful) did not say it was attempted," said Khairul.

This led defence counsel Karpal Singh to ask Khairul the merits of the report.

"Is the proforma report based on what SP1 (Saiful) said? Based on the proforma report, there could not have been any penetration because it was attempted," said Karpal.

Anwar, the 63-year-old PKR de facto leader, is currently facing sodomy charges for the second time in his life.

The former deputy prime minister is charged with sodomising a former aide, Mohd Saiful Bukhari Azlan at Unit 11-5-1 of the Desa Damansara Condominium in Jalan Setiakasih, Bukit Damansara here between 3.01pm and 4.30pm on June 26, 2008.

Anwar has denied the charge, describing it as "evil, frivolous lies by those in power" when the charge was read out to him. He is charged under section 377B of the Penal Code and can be sentenced to a maximum of 20 years' jail and whipping upon conviction. The trial is taking place 18 months after Anwar was charged in court in August 2008.

He was charged with sodomy and corruption in 1998 after he was sacked from the Cabinet and was later convicted and jailed for both offences. He was freed in September 2004 and later resurrected his political career by winning back his Permatang Pauh parliamentary seat in a by-election in 2008, which had been held in the interim by his wife.

He had three years ago led the opposition coalition, Pakatan Rakyat, to a historic sweep of five states and 82 parliamentary seats in Election 2008.

Tiada ulasan: