Jumaat, 4 Februari 2011

Justice For All

Justice For All


Gambar-Gambar Protes Rakyat Mesir Ke Atas Mubarak Semalam

Posted: 04 Feb 2011 03:15 PM PST

"Sama ada Mati atau Kebebasan", ini luahan seorang demonstran kepada Al-Jazeera semalam. Waktu ketika ini di Mesir adalah pada waktu malam. Dilaporkan bahawa para rakyat Mesir masih berkumpul untuk nyatakan protes kepada Hosni Mubarak supaya meletak jawatan. Semoga si diktator pro yahudi dan UMNO, Hosni Mubarak akan jatuh tak lama lagi, amin

Gambar-gambar 'Day of departure'

Setiausaha Agung Liga Arab, Amr Mousa Sertai Demontrasi Hari Ini

Posted: 04 Feb 2011 04:35 AM PST

Waktu di Mesir ketika ini menunjukkan jam 12.17 tengahari. Rakyat Mesir baru sahaja selesai menunaikan solat jumaat kira-kira 45 minit lalu, dalam pukul 11.45. Dilaporkan ketika ini bahawa jutaan penduduk Mesir berhimpun di Tahrir Square untuk melakukakn protes besar-besaran bagi mendesak Hosni Mubarak berundur dari jawatan Presiden Mesir

Menariknya hari ini apabila Setiausaha Agung Liga Arab, Ammr Mousa turut menyertai demontrasi di Tahrir Square ini.

Eyewitness reports in Tahrir Square confirm the presence of Amr Moussa in the square with the pro-democracy demonstrators. He is the current secretary general of the Arab League and former minister of foreign affairs, is a liberal politician.

Dilaporkan di Mansourah pula, 100 ribu penduduk Mesir berhimpun untuk minta Mubarak letak jawatan, dan mendesak agar diktator ini dibicarakan atas kesalahan membunuh para penentangnya baru-baru ini.

Tentu akan ada cerita menarik selepas ini. Dipercayai bahawa rakyat Mesir akan jadikan hari ini sebagai hari penentuan untuk menjatuhkan diktator ini. Apapun kita doakan agar sepupu Rosmah dan UMNO ini akan tumbang hari ini. Supaya Najib dan Rosmah tak boleh tidur lena malam ini..

Tinggal 2 Jam Lagi, Sebelum Rakyat Mesir Bangkit Jatuhkan Mubarak Pada Hari "Day of Departure"

Posted: 04 Feb 2011 01:00 AM PST

Sama-samalah kita nantikan dengan penuh debar hari penentuan buat rakyat Mesir dan umat islam untuk jatuhkan rejim UMNO, Hosni Mubarak. InsyaALLAH dalam masa 2 jam lagi (kira-kira pukul 7 malam waktu tempatan), dilaporkan jutaan rakyat Mesir akan berhimpun di Tahrir Square untuk mendesak agar proksi UMNO di Mesir, Hosni Mubarak meletak jawatan. Sama2 lah kita berdoa agar rejim ini tumbang pada malam ini juga. InsyaALLAH

Dan dalam twetter seorang rakyat Mesir, dia menyatakan harapan untuk melihat Mesir dipimpin oleh rakyat, bukannya proksi UMNO & Israel seperti Hosni Mubarak ini

7.55am: @NadiaE tweets:

Getting ready to go to Tahrir. I hope to make today my first in a democratic Egypt. #jan25 #egypt

Ini beritanya :

Egyptians ready for "day of departure"

Protesters in the Egyptian capital Cairo are preparing to stage a "Day of Departure" for President Hosni Mubarak.

Organisers are calling for tens of thousands of people to gather in Tahrir Square, after days of unrest have led to hundreds of casualties.

Mr Mubarak is under increasing pressure to resign, with the US now calling for an immediate transition of power.

He says such a move would leave Egypt in chaos, but has admitted he is "fed up" with being in power.

In his first interview since anti-government protests began, he told ABC News he would like to resign immediately.

But he repeated his long-held assertion that the country's Islamist opposition - the Muslim Brotherhood - would fill the power vacuum left by his absence.

The protest organisers are demanding that he leave immediately and have said they plan to march on the presidential palace on Friday.

Continue reading the main story

At the scene

 

Ian Pannell,

BBC News, Tahrir Square, Cairo

Every morning I wake up, the scene outside seems to have changed. Last night there was still a large number of pro-Mubarak supporters gathered on the edge of the square after a violent day.

This morning we are looking out on a scene where the army has come out in considerable force and there are no pro-Mubarak supporters to be seen at this point of time. The whole area occupied by those supporters is pretty much controlled by the military - they have put up cordons and set up barricades and it looks like they mean business about bringing some kind of order to this process.

There have been people talking about marching on the presidential palace but I just don't think we are going to see that. Protesters are calling for thousands of people to flock to the square to recreate some of the scenes of earlier in the week but physically they are not able to do more than that at this stage. The military are pretty fed up with the scenes they have been watching.

It's difficult to see the protesters moving out of the square to try to enforce their demands.

They have been angered further by the emergence in recent days of pro-Mubarak gangs - many suspected to be plain clothes police - who have attacked anti-government protesters.

The protesters have called for tens of thousands of people to gather in the capital after Friday prayers to put the "last nail in the regime's coffin".

Correspondents say there is now a far greater military presence in Tahrir Square.

Egypt's health ministry says eight people have been killed and more than 800 injured in the clashes, but the UN estimates that more than 300 people have died since the unrest broke out on 25 January, with about 4,000 hurt.

Lagi Kes Seks Haram Pemimpin UMNO

Posted: 03 Feb 2011 11:58 PM PST

Apa kes ni UMNO. Berzina dah jadi macam rutin harian mereka. Nak rakyat jatuhkan UMNO macam rakyat Mesir jatuhkan Mubarak ke??

EMAIL PENDEDAHAN KES ZINA PEMIMPIN UMNO

Assalamualaikum wr wb,

Nor Aishah Binti Samah,

Saya ingin memaklumkan bahawa seorang Pembantu Am Rendah di organisasi pihak Puan telah melakukan perbuatan sumbang dan memalukan masyarakat. Nama beliau ialah Rosli Bin Alias dari Centre For Foundation Studies In Science.

Pada pukul 2.am malam tadi 2 Februari 2011, pasangan Rosli Alias yang merupakan Pengerusi Rukun Tetangga dan Ketua UMNO, Puchong Perdana, telah ditangkap oleh masyarakat disini. Ketika ditangkap bersama pasanganya yang juga merupakan isteri saya, beliau sedang bersetubuh dalam keadaan posisi dari belakang. Beliau, Rosli juga mengugut untuk membunuh saya disaksi oleh anak perempuan saya yang berumur 18 tahun.

Bagaimana pun beliau sering mendakwa mempunyai hubungan baik dengan pihak berkuasa dan polis, meluru pergi ke Balai Polis Bukit puchong untuk membuat "laporan".

Beberapa minit kemudian masyarakat yang menangkapnya juga membuat laporan di balai polis yang sama. Ketika di Balai Polis beliau sengaja berpeluk cium didepan khalayak ramai untuk membangkitkan kemarahan orang ramai dan menunjukkan keberaniannya yang "luar biasa"

Saya membuat laporan ini agar pihak Universiti Melaya mengambil tindakan terhadap beliau kerana memalukan. Beliau juga sering memberitahu orang, bahawa beliau adalah kakitangan pensyarah. Sokongan masyarakat terhadap terhadap UMNO di sini, diambil kesempatan oleh Tuan Pengerusi Rukun Tetangga ini untuk melempiaskan nafsu luar biasanya kepada isteri orang.

Saya sempat mengambil gambar dan akan menunjukkan kepada Puan jika diperlukan. Kes ini juga menyebabkan image UMNO tercalar di mata masyarakat. Saya juga ahli UMNO sebelum ini.

Saya boleh membawa anak perempuan saya dan masyarakat sebagai saksi. Jika inginkan maklumat lanjut boleh terus menghubungi saya Alangzizsham 019 3501242.

Berita kehilangan isteri saya sebelum ini terjawab. Kehilangannya rupanya dipangkuan Rosli

Yang Benar

Alangazizsham - alangazizsham@yahoo.com - Sumber : http://pascawanganbukitsentosa2.blogspot.com/2011/02/nauzubilah-kisah-benar-bila-ketua-umno.html

* Kalau pemimpin PR yang buat perkara ni, tentu akan keluar muka depan Utusan dengan tajuk " Pemimpin PR Rogol Amah Indon"??

Tiada ulasan: