Isnin, 21 Februari 2011

AdukaTaruna

AdukaTaruna


Gua rasa kecewa Bob Lokman tarik diri Raja Lawak.

Posted: 21 Feb 2011 05:45 AM PST

Oleh : AdukaTaruna



Mula2 sekali, gua respek la.. hak dia dalam kerangka demokrasi, ma. Lagi satu sudut, hati manusia Allah pegang. Tapi gua nak share jugak yang gua kecewa bro Bob tarik diri.

Pada gua, jika bro Bob terus berjuang dalam seni yang gua bagi istilah seni dalam dunia perdana, bro Bob mengekalkan status bro Bob as selebriti n populariti. Jika ada satu manusia cerdik yang meminati industri seni, ada 100 juta Malayu bodoh dalam industri itu. Secara perumpamaannyalah.

So, moga2, dengan kelibat bro Bob dalam industri itu, dapat sedikit sebanyak memberi inspirasi kepada Melayu bodoh mengenai apa yang bro Bob faham baru-baru ini. Hasan Al Bana pun masuk disko, ma..

Pendapat gua, kalaulah semua orang macam bro Bob, yakni menjauhkan diri dari golongan2 yang perlu dibantu, yang perlu dicilok perhatian mereka ke arah kefahaman Islam, maka, semakin malanglah golongan yang malang. Bimbang pula mereka menjadikan kejauhan orang2 yang mendapat petunjuk itu dari mereka sebagai hujah mereka tidak disampaikan pesan2 agama di akhirat kelak.

Pendapat gua, alangkah cantiknya, bro Bob terus berjuang dalam seni medium perdana, dengan matlamat yang baru, matlamat hidayah yang Allah berikan, untuk menjadi perdebatan di kalangan peminat industri, untuk menjadi hujah di kalangan peminat industri. Bro Bob perlu tunjukkan kepada kami apa yang boleh, apa yang tidak boleh dalam medium seni perdana.

Medium industri seni perdana terlalu besar, bro. lebih besar dari medium Facebook. Capaiannya kepada Melayu sangat dalam dan sangat efektif. Apa pun, gua doakan terbaik untuk lu.

Bila Keling Paria membela Melayu.

Posted: 20 Feb 2011 08:03 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Selepas si sepet tak sunat Lim Guan Eng dikenakan ISA kerana membela wanita bawah umur Melayu yang dirogol Ketua Menteri Melaka UMNO, Rahim Thambi Chik, kini si Keling Paria pula menuntut inkues terhadap kematian Melayu.


Oleh: YB MP Kapar



Media Alert : Penyerahan MEMO bersama Ibu arwah Hairul kepada KPN di bukit aman, 1130pagi, 21/2/2011

Bekas IGP kata Setiap Kematian dalam Tahanan Polis harus diadakan Inkues, tapi cakap hanya cakap…
Dahulu punca Kematian Tahan adalah akibat Serang Jantung, Kini TIGA KEMATIAN PUNCANYA ULCER






Hairul Amri 26, di dapati meninggal dunia sewaktu berada dalam tahan polis di Kuala Selangor pada 17 hb Februari hanya selepas tiga hari beliau di tahan polis. Hairul diadakan ditahan polis kerana disyaki melakukan kecurian. Beliau juga telah mengadu kesakitan perut yang seperti biasa mendapat layanan yang paling memuaskan dari pihak berkuasa.



Ibu arwah Hairul memberitahu bahawa pihak polis enggan memberi jaminan kerana dia kini disyaki mengambil Ganja. Aneh serta pelik pihak polis menahan untuk kes kecurian tetapi mengubahnya ke kes dadah. Hairul dikatakan telah di bawa ke hospital untuk pemeriksaan kencing pada 16 hb Februari tetapi pada 17 hb Februari awal pagi beliau mengadu sesak nafas mengikut seorang rakan dalam tahanan.

APA YANG BERLAKU DI HOSPITAL atau DALAM TAHANAN selepas pemeriksaan Kesihatan ?

Seorang Remaja, 26 yang Sihat ditahan kerana kecurian didapati mati hanya selepas 72 jam? Adakah betul beliau seorang penagih dadah? atau ada apa-apa yang tersirat di sebalik nya?

Kenapakan Pihak Polis enggan mengadakan inkues untuk setiap kematian dalam tahanan ? Kenapa pula pihak kerajaan Terus menyokong pembunuhan dalam tahanan?

Calon hilang : Jangan sampai fatwa haram muslimah bertanding.

Posted: 20 Feb 2011 07:40 PM PST

Oleh : AdukaTaruna

Ketika zaman kegelapan melampau Malaysia dulu, UMNO menubuhkan pemuda tahan lasak yang berfungsi as gangster. Calon2 muslimah berada dalam waqi (suasana) terancam. Maka, ulama telah mengeluarkan fatwa mengharamkan wanita bertanding, berdasarkan pembolehubah semasa.

Kini, kadar kegelapan ada sedikit berkurangan, di mana, fatwa itu telah dimansuhkan. Calon wanita boleh menjadi calon dengan beberapa syarat yang digariskan. Termasuk berkempen dengan iringan yang berfungsi menyelamatkan calon wanita itu dari fitnah dan bahaya.

Contoh Cikgu Normala berkempen dengan diiringi suami, muslimah, jemaah dan kumpulan sokongan Pakatan Rakyat. Ianya boleh melindungi satu2 calon wanita itu dari sebarang bahaya.

Apa yang mendukacitakan, dari laporan media internet, calon muslimah pro-M berkempen tanpa iringan kumpulan setiap ketika. Tiada kumpulan sokongan lelaki, tidak ramai kumpulan iringan wanita. Dan dibenarkan bersendirian ketika membeli topup. Dan, kejadian hilang pun berlaku. Kalau hilang di masjid Rusila, gua boleh teka. Mesti berada di Tingkat 1.

Cadangan.

Jika kesemua pihak terlibat berasakan ianya sesuai, gua mencadangkan, satu badan bukan parti politik secara mutlak, seperti SAMM atau Unit Amal, menyediakan perkhidmatan iringan kepada setiap kempen calon muslimah dan wanita kepada bukan Islam, yang bertanding di university2.

Sentiasa berkamera (kecuali di Rusila), dan sentiasa berkumpulan.

Wallahualam.

Siapa boleh bantu lengkapkan teori nih?

Posted: 20 Feb 2011 04:16 PM PST


Skang gua nak tulis dalam omputeh plak. Sambil pegang tasbih.

Just imagine, it's a BIG if or just another a coulda should woulda story@theory lah, tapi cuba la kita bayangkan kita di perhimpunan raksasa di seluruh tanahair Malaya masa tu. A la perhimpunan rakyat menentang Union Jack lah kot. Atau BERSIH atau anti ISA?

Eventually, seorang ustaz (Melayu panggil ulamak) berucap ala TGHH di Rusila tu (gamaknya lah) di podium atau padang yang dikerumuni ratusan ribu orang pelbagai bangsa Malaya masa tu. Beliau terus berpesan kepada audien@kita seperti di bawah:  


Egypt revolution unfinished, Qaradawi tells Tahrir masses

 

Leading Islamic theologian Yusuf al-Qaradawi returned from Qatar to rally hundreds of thousands at Tahrir Square today in his first public speech since 1981.

"Don't let anyone steal this revolution from you – those hypocrites who will put on a new face that suits them," he said, speaking to at least 200,000 who gathered for Friday prayers in Tahrir Square, the epicenter of Egypt's uprising. "The revolution isn't over. It has just started to build Egypt … guard your revolution."

Raise our flag, eh? Yeah like he cares that much?

Lu olang ingat:
  1. Tunku Abdul Rahman & UMNO akan berkuasa & perintah negara melalui PRU1 sehingga kini?
  2. Siapa berkuasa sebenarnya, rakyat @ pejuang revolusi atau pemimpin yang selama hari sebelum revolusi tu hanya tahu menyundal@sekongkol dengan kerajaan penjajah & proksinya?
  3. Agak-agak UMNO dulu lagi adalah "those hypocrites who will put on a new face that suits them" ??
  4. Agak-agak lu TGHH boleh ke berjaya pimpin kebangkitan rakyat (kecuali Rusila dia lah) a la Mesir vs Hosni Mubarak?
Say what u wanna say... please be my guest!

Tiada ulasan: