Khamis, 20 Januari 2011

wartamaya

wartamaya


Phuyooo .. beso nye .. !

Posted: 20 Jan 2011 06:46 AM PST



Aduh mak .. besar nya ....
Wakakak !!!
Siap kena tampong bunga tu ...
2 lori bunga untuk hasilkan kalungan bunga
Simbolik bunga tu .. wakakak !!!
Pantang kalau lawat orang sakit bawak bunga .... he he he

Takziah

Posted: 20 Jan 2011 06:42 AM PST


Isteri Mohammad Hidhir, Datin Norazian Mohamad Ali, 52, (kiri, bertudung) menenangkan anak perempuannya, Shahralina Adzizah di Hospital Putra, Melaka pada malam Khamis, ketika jenazah dibawa pulang ke Kampung Tersusun Lipat Kajang, Jasin

Rosmah tidak risau dengan pengkritik

Posted: 20 Jan 2011 03:40 AM PST


MUSCAT 20 Jan. - Datin Seri Rosmah Mansor berkata, beliau tidak terganggu dengan komen negatif yang dilemparkan terhadap beliau berhubung lawatannya ke seberang laut.

Isteri Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak itu berkata, semua lawatannya diatur selepas beliau menerima jemputan daripada kerajaan atau menteri wanita sesebuah negara yang terlibat.[ lagi ]

Si Tua ini di tempelak

Posted: 20 Jan 2011 03:29 AM PST

Hasrat si Tua ini untuk menakut-nakutkan orang Melayu Malaysia telah di tempelak oleh Melayu Singapura ... Wakakak !!!
--------------------
Kata mereka ...
[...] "Kita tidak kontang jenayah, tapi yang ditugaskan beramanah. Rasuah di sini wujud, tetapi tahapnya tidak mengejut. Sumbang mahram itu keji, dahsyat lagi buang bayi. Mat Rempit bukan hambatan, tabiat lepak bukan amalan," ungkap Sallim.

Seorang lagi pembaca, Hajah Kamariah Lim Li Hwa menegur Dr Mahathir bahawa sebelum membuat apa-apa kenyataan tentang orang Melayu Singapura, diharap beliau "menyelidik dulu keadaan kami."

"Kami orang Melayu Singapura berasa senang hati dan bersyukur kerana pemerintah Singapura menjalankan amanah dengan telus," katanya.[ lagi ]
--------------------
Aku tabek kerana di boleh selamat .. .tak macam Presiden Tunisia ..
Wkaakak !!

ICU / Gong Xi Fa Chai

Posted: 20 Jan 2011 03:26 AM PST

Korup dan bermewah-mewahan

Posted: 20 Jan 2011 02:55 AM PST


Sebuah bank milik menantu bekas Presiden Tunisia, Materi telah di letak dibawah pemerhatian Bank pusat negara tersebut. Materi memiliki 50% dari modal mula syarikat, RM91.53 juta.

Empayar kekayaan menantu Presiden Tunisia itu meliputi perniagaan berkaitan media, bank, perkapalan, perlancungan, hartanah, pertanian dan syarikat telekomunikasi.

Syarikat miliknnya yang dikenali sebagai Pricesse Holding memiliki sahan di dalam syarikat telekomunikasi Tunisia. Pada November tahun lepas, syarikat ini menyertai Konsortium Qatar Telecom's Kuwaiti untuk membeli 50% saham Orascom Telecom's.

Materi juga pengerusi kepada ENNAKL, syarikat menjual kenderaan yang menjual kereta berjenama Volkswagen, Audi, Seat dan Porche. Syarikat tersebut tersenarai didalam bursa saham Tunis and Casablanca pada tahun lepas.

Syarikat media miliknya termasuk Assabah Newspaper, pengeluar edaran akhbar terbesar di Tunisia dan juga syarikat stesyen radio Ziytouna FM.

Sebelum kejatuhan Presiden Tunisia, dia tidak digemari oleh kebanyakan rakyat Tunisia kerana korupsi dan hidup bermewah-mewahan.

Lebih kurang je ... wakakak !!

‘Himpunan Menjunjung Kasih’, bukti rakyat Selangor komited

Posted: 20 Jan 2011 01:40 AM PST


SHAH ALAM, 19 Jan -Perarakan 'Himpunan Menjunjung Kasih Rakyat Selangor Bersama Tuanku' Jumaat ini, bakal menunjukkan betapa rakyat Selangor komited bersama Pakatan Rakyat bagi mengembalikan semula kuasa lantikan pegawai eksekutif atau 'ex-officio' iaitu: Setiausaha Kerajaan, Penasihat Undang-undang Negeri dan Pegawai Kewangan Negeri.

Dianjurkan Kelab Penyokong Pakatan Rakyat dan Jawatankuasa Keselamatan dan Kemajuan Kampung Selangor, Himpunan ini menyokong peranan Raja Berpelembagaan dan mempertahankan kuasa DiRaja yang sebelum ini diragut pada tahun 1993.

Wakil himpunan ini, Abu Bakar Shaari Husin, Ketua Kampung Pandamaran Jaya berkata, rakyat Selangor menyatakan ikrar taat setia kepada DYMM Sultan Sharafuddin Idris Shah.

"Bahawa kami rakyat Selangor berusaha sedaya upaya kami mempertahankan Institusi Raja dan berusaha sedaya upaya kami untuk memberdaya institusi Raja selaras dengan prinsip Raja Berpelembagaan," katanya.

Himpunan ini bakal diadakan di Masjid Jamek Sultan Sulaiman di Kampung Jawa Klang, bertujuan menghantar memorandum sokongan kepada Baginda Sultan dengan satu perarakan ke Istana Alam Shah.[ lagi ]

Ramainye topi merah ... wakaka !!!

Posted: 20 Jan 2011 01:32 AM PST





Ramai juga muka bukan India berada di sekeliling
He he he ....

Apa la bodoh sangat idea SPR ni ...

Posted: 20 Jan 2011 01:21 AM PST


UPKO Bantah Cadangan Sistem Undi Proksi Dilaksanakan di Negara ini
KOTA KINABALU, 19 Jan (Bernama) -- Timbalan Presiden Pertubuhan Pasok Momogun Kadazandusun Murut Bersatu (UPCO) Datuk Wilfred Bumburing menyifatkan cadangan Suruhanjaya Pilihanraya (SPR) untuk memperkenalkan sistem undi proksi sebagai tidak sesuai dan tidak masuk akal untuk negara ini khususnya di Sabah.
Beliau berkata ini kerana wujudnya dakwaan mengenai kehadirian sejumlah besar pendatang asing tanpa izin yang dikaitkan dengan kewujudan pengundi hantu di Sabah sepertimana dibuktikan dalam petisyen pilihanraya di mahkamah di masa lepas.
"Senari pemilih berdaftar kami sudah tercemar dan boleh dicabuli, dan saya percaya sistem undi proksi ini akan menyebabkan pencabulan senari daftar pemilih yang lebih teruk lagi.[ lagi ]
----------------------------
Nak jadi pengerusi biar bodoh asal bodek

Keluarga di dahulukan ...

Posted: 20 Jan 2011 01:15 AM PST


Taib Mahmud evidently considers it his personal duty to look after his entire family of brothers, sisters, cousins, in-laws, nieces, nephews and all the rest. By this he equally clearly thinks he should ensure that each and every one of them should become multi-millionaires, even if it is at the expense of the poverty-stricken Sarawakian people, whom he is employed to represent.[ lagi ]
--------------------------------
Belasah selagi boleh

Pilih raya

Posted: 20 Jan 2011 01:12 AM PST

Syabas .. ! Malaysia boleh

Posted: 20 Jan 2011 12:59 AM PST


Malaysia is fifth in illegal money chart
KUALA LUMPUR, Jan 20 — KUALA LUMPUR, Jan 20 - keluar wang Gelap dari Malaysia tiga kali ganda menjadi US $ 68200000000 (RM208.1 bilion) pada tahun 2008, dari US $ 22200000000 pada tahun 2000, menurut laporan yang berpusat di AS integriti pengawal kewangan Global Kewangan (GFI) dikeluarkan bulan.

Negara ini juga mempunyai jumlah terbesar kelima arus keluar wang haram antara tahun 2000 dan 2008, antara negara-negara membangun. GFI mendefinisikan arus kewangan yang dilarang secara umum melibatkan pemindahan wang yang diperolehi melalui aktiviti haram seperti rasuah, transaksi yang melibatkan barang selundupan, kegiatan jenayah, dan usaha untuk kekayaan berlindung dari pihak berkuasa cukai suatu negara, mengatakan website program.[ lagi ]
-------------------
Baca berita seterusnya .. Zimbabwe lebih baik dari Malaysia ..
Wakakak !!! Hancussss ....

Yahooo .. dapat durian runtuh

Posted: 20 Jan 2011 12:52 AM PST


Sejak akhir akhir ini .. banyak rezeki yang datang.
Semoga rakyat dapat limpahan rezeki ..

Bukan senang nak dapat durian free
Apatah lagi durian runtuh


Anwar terpaksa makan ubat untuk elak demam

Posted: 19 Jan 2011 07:34 PM PST



Untuk mengelakkan demam, Anwar terpaksa makan ubat.
Amacam Najib? .....
Kita nak tengok Anwar demam .. Silakan Najib .. apa tunggu lagi?

Siapa perempuan ini?

Posted: 19 Jan 2011 07:24 PM PST



Dia ni bukan makcik aku ..
Dia ni tiada kaitan salah-silah dengan keluarga aku ..
Tapi aku di hiburkan dengan buku-bukunya masa aku kecik dulu.
Dia ni Enid Blyton, pengarang yang melahirkan ratusan buku buku bercorak penyiasatan kumpulan kanak-kanak. Bukunya punca aku banyak berangan ...
Mungkin ada antara kalian yang terkena sindrom yang sama ..

Senarai bukunya boleh di lihat di SINI

Saja nak ingat zaman comot comot dulu .. wakakak !!!

Cakap la wak ...

Posted: 19 Jan 2011 07:07 PM PST



Dia diarah untuk diam (tak bercakap)
Wakakak !!!

Susah .. ada mulut tak bagi cakap .. wakakak !!!
Kalau tak der mulut, di berikan mulut
Tak der penyapu .. kita bagi penyapu ..
Wakakak !!!

Jangan penyapu masuk mulut ..

Siapa selepas ini ?

Posted: 19 Jan 2011 06:37 PM PST



Laila Ben Ali. lahir pada 20 July 1957, isteri kepada Zine el-Abidine Ben Ali, bekas presiden Republik Tunia. Dia adalah bekas Wanita Pertama Tunisia. Masih menyandang jawatan sebagai Presiden Persatuan Wanita Arab dan juga pengurus Pertubuhan Basma, badan kebajikan yang berfungsi sebagai badan bantuan kepada manusia kurang upaya. DIa juga pengasas kepada badan bantuan pesakit kanser yang dikenali sebagai SAIDA.

Laila Ben Ali adalah anak gadis kepada Mohamed dan SaA da Trabelsi. Seorang anak perempuan dari 11 orang adik beradik, dan selainnya adalah lelaki. Berkahwin pada tahun 1992 dan pernah berkerja sebagai pendandan rambut dengan tiada kelulusan tinggi. Dia dan keluarganya berjaya di dalam perniagaan di Tunisia dan terkenal kerana kekayaannya.

Wanita pertama ini dan Presiden, mempunyai 3 orang anak, Nesrine (berkahwin dgn ahli perniagaan ,Mohammad Sakher El Materi), Halima dan Mohamed Zine el-Abidine.

Leila menjadi fokus umum selepas penulis buku dari Perancis mengeluarkan buku bertajuk "La regente de Carthage" dengan kandungannya mendedahkan korupsi yang dilakukan oleh Leila, keluarganya dan ipar-iparnya.

Menurut akhbar Perancis, Le Monde Diplomatique, Leila Ben Ali adalah simbol "ketamakan" di dalam keluarga Presiden. Wikileaks juga turut mendedahkan beberapa perkara. Ketika ini di laporkan ipar ipar Leila turut melarikan diri dari Tunisia.
Kenali beliau lebih lanjut di SINI

Siapa selepas ini .. ?
Sekurang-kurangnya dia ada potongan badan.

Lengang ..

Posted: 19 Jan 2011 04:17 PM PST



Photo kawan ...
Jalan lengang kata nye ...
Mudah dan pantas ..
Jangan terjun gara gara takut berdebat ..
Susah .. dah la bini tak da di rumah
Wakakak !!!

Anwar mahu debat la mangkok .. wakakak !!!

Posted: 19 Jan 2011 04:00 PM PST


Bernama sekali lagi .. cuba menjadi hero mengelakkan telur jadi kecut
Untuk buat jerok ... wakakakak !!!
Siapa lagi yang mahu selamatkan mat monggol ... wakakaka !!!
Laki tiada di Malaysia .. lagi pengecut jadi nya ... wakakak !!!

Dialog mungkin ..
"Tolong la aku .. apa aku nak jawab ni .. !!!"
Wakakakka !!
Maka di jawab oleh mangkok sekitar ..
"Tak per boss .. kita suruh bernama dan mangkok di sekelian alam membantu" ...
Maka .. ramai la mangkok mangkok ajak berdebat .. untuk mengganti mat monggol .. lalu bernama dapat idea .. kita pusing cerita .. .
Wakakak ..!! Semua pun cuba menjadi hero untuk membantu di monggol yang sedang kekalutan .. tambah tambah lagi suami tiada di rumah .... wakakaka !!!
----------------------
Anwar bertegas ajak Najib debat, mahu Bernama tarik balik laporan
KUALA LUMPUR, 20 Jan — Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim menegaskan beliau tidak berganjak daripada hasratnya mahu berdebat dengan Datuk Seri Najib Razak mengenai Program 100 Hari Pakatan Rakyat dan kedudukan ekonomi negara.

"Saya memandang serius laporan Bernama bahawa saya tidak mahu berbahas secara terbuka dengan Datuk Seri Najib.

KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA

Posted: 19 Jan 2011 03:54 PM PST


KENYATAAN MEDIA UNTUK EDARAN SEGERA

Saya memandang serius laporan Agensi Berita Nasional (Bernama) bahawa saya tidak mahu berbahas secara terbuka dengan Dato' Sri Najib Razak. Laporan tersebut kononnya memetik kenyataan saya di Alor Setar seusai Majlis Wacana Maqosid Syariah di Insaniah Alor Setar petang tadi.

Saya tegaskan di sini, saya sedikit pun tidak berganjak dari kenyataan sebelumnya serta hasrat yang terkandung dalam surat rasmi berniat mempelawa YAB Perdana Menteri untuk berdebat secara terbuka demi kepentingan rakyat Malaysia seluruhnya.

Saya berharap pihak Bernama agar menarik balik serta membetulkan laporan bertarikh 19hb Januari 2011 yang berjudul "SAYA TIDAK AJAK PERDANA MENTERI BERDEBAT, HANYA BERBINCANG" – ANWAR.

ANWAR IBRAHIM
---------------------------------------
Wakakak !!!
Si pengecut akan kekal kecut .. .
Si Pengerusi UMNOgok sedang kecut teloq ...
Sedang cuba di peram telog agar cepat kecut ..
Boleh buat jeruk .. boleh buat pekasam
laki balik dari oman terus boleh buat ulam makan
Wakakak ...
Najib akan kekal menjadi chicken pork pork ... wakakaka !!!

Tiada ulasan: