Ahad, 30 Januari 2011

SharpShooter

SharpShooter


Keputusan tidak rasmi terkini di Tenang

Posted: 30 Jan 2011 02:35 AM PST

KEPUTUSAN RASMI UNDI POS TALIAN HAYAT UMNO APCO

PAS 3 BN 115


KEPUTUSAN TIDAK RASMI DUN TENANG - HARAP SEMUA BERTENANG


BN 4,712 PAS 2,090 Majoriti 2,622

YB HJ MAHFUZ DALAM TWITTER - Tahniah BN berjaya memenangi dn mempertahankan Dun Tenang.slmt bertugas pada Yb Azhar


Sila refresh untuk keputusan terkini...

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

Terkini di Tenang

Posted: 30 Jan 2011 01:40 AM PST

Sebanyak 71.8 peratus daripada sejumlah 14,753 pengundi berdaftar bagi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri Tenang keluar mengundi sehingga proses pengundian ditutup pada pukul 5 petang ini.

Timbalan Pengerusi Suruhanjaya Pilihan Raya Datuk Wan Ahmad Wan Omar berkata jumlah peratusan itu lebih rendah daripada pilihan raya umum 2008 iaitu 73.52 peratus.

"Ini disebabkan oleh keadaan cuaca yang buruk sehingga laluan ke beberapa pusat pengundian dinaiki air serta kawasan seperti Pekan Lama Labis dilanda banjir," katanya ketika dihubungi Bernama hari ini.

Proses pengundian bagi kerusi pilihan raya kecil Dewan Undangan Negeri (DUN) Johor kawasan Tenang, ditutup pukul 5 petang ini.

Jurucakap Suruhanjaya Pilihan Raya berkata kesemua 12 pusat pengundian yang dibuka pukul 8 pagi tadi telah ditutup dan peti-peti undi akan dibawa ke pusat penjumlahan undi di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis di sini.

Keputusan dijangka akan diumumkan pada pukul 8 malam ini.

Pilihan raya kecil itu diadakan berikutan penyandang Datuk Sulaiman Taha, 59, meninggal dunia pada 17 Disember tahun lepas akibat jangkitan kuman dalam darah dan kencing manis.

Berikut keputusan pilihan raya kecil DUN itu:

6.05pm: Keputusan tidak rasmi: BN - 115, PAS - 3



















Sumber Gambar - GB

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

Semuanya "kita dah lama jangka"

Posted: 30 Jan 2011 12:44 AM PST

Tindakan Ahli Parlimen Padang Serai, N Gobalakrishnan keluar KEADILAN serta melepaskan semua jawatan dalam parti sudah dijangka.

"Kita dah lama jangka dia akan keluar," kata Ketua Umum KEADILAN, Datuk Seri Anwar Ibrahim selepas memnghadiri majlis Wacana Memperkasa Fikrah Rakyat: Maqasid Syariah dan Masyarakat Majmuk yang berlangsung di Auditorium Dewan Jubli Perak, Pejabat Setiausaha Kerajaan Negeri (SUK) Shah Alam, Selangor.

Apabila ditanya pemberita sama ada Gobala sudah menyerahkan surat peletakan jawatan secara rasmi, Anwar berkata: "Tidak bagi surat lagi. Dia belum lagi jawab surat tunjuk sebab."

Semalam, Gobala yang juga bekas Naib Presiden KEADILAN mengumum keluar parti dan melepaskan semua jawatannya dalam parti. Sebelum ini, beliau juga sembarangan mengkritik pimpinan parti melalui twitter tanpa mengikut prosedur sewajar.

Tindakan itu dipercayai diambil selepas Gobala dipercayai tidak berpuashati tidak dilantik sebagai Naib Presiden bagi mewakili masyarakat India dalam KEADILAN.

Beliau sebelum ini mempertikaikan pelantikan N Surendran, seorang peguam hak asasi manusia sebagai Naib Presiden KEADILAN yang baru.

Sharpshooter - Semuanya "kita dah lama jangka" ye lah tu...betullah tu....
tak tutup pintu.... ayam patuk padi....
tak kata tu..... nak kata apa lagi....

Hidup dalam perjuangan, datang tidak diundang, pergi tidak dihalang...

Bila timbul masalah, Islam mengajar kita untuk mencari punca masalah, masalahnya apa? salah satu masalahnya sebab pemilihan, segala aduan hingga kini masih belum ada keputusan siasatan.

Kita bukan sahaja mahu melihat keadilan tetapi kita mahu melihat keadilan itu terlaksana...kita bukan sahaja mahu melihat ketelusan tetapi kita mahu melihat ketelusan itu terlaksana...itu jer...bukan susah sangat pun...cuma mahu dengan tak mahu jer...

Tetapi tak mengapalah...semuanya "kita dah lama jangka"...

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

Belum menang sudah berbohong

Posted: 29 Jan 2011 03:36 PM PST



Azahar Ibrahim yang dicalonkan bagi kerusi UMNO di Dun Tenang terus berbohong kepada pengundi di Dun Tenang ini, kata Azmin Ali.

Azmin berkata, calon BN itu terus berbohong walaupun pendedahan yang dibuat oleh PAS ke atas calon Umno itu sebelum ini bersandarkan fakta-fakta yang benar dan tepat ditambah lagi dokumen-dokumen Mahkamah.

"Namun dia (Azahar) masih tidak malu untuk terus berbohong kepada rakyat di DUN Tenang," ujarnya.

Azmin yang menyentuh isu Azahar yang difailkan sebagai defendan pertama dalam saman sivil yang difailkan pada 2009, Norhana dan melelong tanah milik ahli perniagaan Mansor Mohammad pada 2008 itu mengulas,

"Belum pun diangkat menjadi wakil rakyat, baru jadi ADO sudah selesaikan (lelong) tanah di DUN Tenang.

"Sudah selesaikan 8 ekar tanah rakyat. Apatah lagi jika diangkat sebagai wakil rakyat, mungkin seluruh tanah negeri Johor ini diselesaikannya,

Bulan Febuari ini kes itu akan di bicarakan di Mahkamah Tinggi Muar, mana boleh dia (Azahar) kata isu itu sudah selesai" selarnya.

Justeru itu beliau menyeru pengundi di Dun Tenang ini memilih calon PAS, Cikgu Mala yang bermaruah dan berkredibiliti serta berwibawa dan juga seorang pendidik yang pernah mendidik anak bangsa.

Tambahnya, memilih Cikgu Mala boleh mengangkat martabat rakyat dan bangsa sekaligus menolak pemimpin yang bermasalah, merompak yang juga perasuah.

Sharpshooter - Semoga pengundi Tenang mengundi dalam keadaan tenang dan dengan tenangnya memilih Cikgu Normala Sudirman sebagai wakil rakyat mereka di Tenang.

Teringat pantun YB Chang Lih Kang Adun Teja

Buah nenas buah tembikai
Presiden MCA apa pun tak pakai
Ikan keli ikan haruan
Undi Cikgu Mala bawa perubahan

* KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT *
Kalau Takut Dipukul Badai...Usah Berumah Di Tepi Pantai...
Amizudin Ahmat (Din Binjai)
http://sharpshooterblogger.blogspot.com/

Tiada ulasan: