Ahad, 30 Januari 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Rasmi: Tahniah...BN kekal menang menipu di DUN Tenang...setelah bermimggu mingu menfitnah di media pengampu dan setelah RM1.6 Billion di taburkan untuk menipu peneroka felda...!!!

Posted: 30 Jan 2011 07:38 AM PST



Keputusan rasmi mengesahkan Barisan Nasional (BN) berjaya mengekalkan kerusi DUN Tenang, Johor pada pilihan raya kecil hari ini, yang terganggu disebabkan hujan lebat dan banjir.

Calon BN Mohd Azahar Ibrahim memperoleh 6,699 undi manakala calon PAS Normala Sudirman mendapat 2,992 undi.

Majoriti diperoleh BN 3,707 undi.

Sebelum ini BN meletakkan sasaran untuk mencapai majoriti 5,000 yang pernah diperoleh pada 2004.

Pada pilihan raya umum Mac 2008, calon BN menewaskan PAS dengan kelebihan 2,492 undi.

Terdahulu kira-kira dua jam sebelum keputusan rasmi diumumkan, beberapa pemimpin Pakatan Rakyat juga menghantar mesej Twitter bahawa calon BN telah memenangi pilihan raya kecil kali ini — yang ke-14 semenjak 2008.

"Tahniah BN berjaya memenangi dan mempertahankan DUN Tenang. Selamat bertugas kepada YB Azhar," kata Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar.

Dalam pada itu akaun Twitter Normala pula membawa mesej, "secara peribadinya saya berbangga dengan perjuangan dan petugas yang komited bersama (tema) Ubah Sekarang... terima kasih kepada semua (yang) bantu saya."

Berbanding Mac 2008, peratusan keluar mengundi kali ini cuma 67 peratus atau 9,833 pemilih tunai tanggungjawab mereka, dikaitkan dengan faktor cuaca.

Seramai 73 peratus keluar mengundi pada pilihan raya umum 2008.

Keputusan itu diumumkan oleh Pegawai Pengurus Pilihan Raya Kecil DUN Tenang Md Asri Amir di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis pada kira-kira pukul 10.05 malam.

Keputusan itu yang pada mulanya dijangka diumumkan seawal pukul 8 malam bagaimana terlewat sedikit disebabkan kelewatan tiba beberapa peti undi akibat banjir besar yang melanda kawasan DUN berkenaan hari ini.

Turut berada di dewan berkenaan untuk meraikan kemenangan calon BN ialah Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin, Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman yang juga pengarah pilihan raya BN DUN Tenang dan Setiausaha Agung Umno Datuk Seri Tengku Adnan Tengku Mansor.

Sebaik keputusan diumumkan, Mohd Azahar, yang berkemeja batik biru dan bersongkok, dijulang oleh para penyokongnya yang turut melaungkan "Hidup BN!"

Pilihan raya kecil DUN Tenang itu diadakan berikutan kematian penyandangnya Datuk Sulaiman Taha pada 17 Disember lalu.



penyapu sial


ternyata pengundi yang memenangkan UMNO/BN sangat seronok di tipu hidup hidup oleh parti pukimak macam ini...dengan segala barangan keperluan sentiasa di naikkan oleh pimpinan yang tak bertanggungjawab ...maka tak mendatang kesan kepada mereka...sesungguh mereka ini orang yang kaya raya...tu pasal barang naik dia peduli apa...kalau pemimpin yang mengadai tanah orang tanpa izin boleh dengan rela sanggup di pilih...inikan pemimpin yang terlibat membunuh altantuya atau yang merogol amahnya...tidak menjadi kesalahan atau dosa memilihnya...

maka dengan jelas pengundi melayu di sana menolak islam...maka yang bukan islam...terutamanya yang berbangsa cina rela kes TBH tinggal dalam lipatan sejarah tanpa pembelaan...maka orang yang di tuduh mendapat MC secara tak sah lebih hina,,,dari orang yang kerja mengadai tanah orang...atau yang merogol amahnya....itulah mindset UMNO dan umat totoknya

kalau tak mau jadi macam mesir dan tunisia...sila Bebaskan SPR dan media dari cengkaman parti yang memerintah...!!!

Posted: 30 Jan 2011 07:18 AM PST



Pemerintahan BN di gesa segera membuka ruang demokrasi yang adil di Malaysia dengan membebaskan SPR dan media daripada cengkaman parti pemerintah seterusnya bersedia untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat di padang yang sama rata.

Kita tidak mahu situasi tegang sedemikian (di Mesir dan Tunisia sekarang) berlaku di negara ini bagi mengulas apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir sekarang.

Tetapi dunia membuktikan ketegangan di antara rakyat dan pemerintah itu berpunca daripada sikap pemerintah itu sendiri,...

Di Mesir, katanya, umum mengetahui bahawa demokrasi telah dicabul teruk dan pentadbiran Presiden Hosni Mubarak mesti bertanggungjawab terhadap pencabulan tersebut dan bersedia berhadapan dengan desakan rakyat supaya beliau meletakkan jawatan.

Penyelesaian terhadap kemelut ini boleh berlaku dengan dibukanya pintu demokrasi yang tulen dan diadakan pilihanraya yang telus di Mesir..

Kepada kerajaan Barisan Nasional di Malaysia, perlu diperingatkan supaya mengambil iktibar terhadap apa yang berlaku di Tunisia dan Mesir pada hari ini.

Apabila pemerintah mencabul amalan demokrasi, menyeleweng kewangan negara dan bersifat zalim terhadap rakyat, maka kebangkitan rakyat tidak dapat dibendung lagi.

Maka pemerintahan BN, perlu segera membuka ruang demokrasi yang adil di Malaysia dengan membebaskan SPR dan media daripada cengkaman parti pemerintah seterusnya bersedia untuk berhadapan dengan Pakatan Rakyat di padang yang sama rata.

 

Pegawai kerajaan pegang jawatan dalam Parti...hanya yang menjadi ahli PUKI-MAK UMNO-APCO yang boleh...!!!

Posted: 30 Jan 2011 03:00 AM PST



Berikut adalah biodata Calon UMNO/BN Tenang seperti dilaporkan oleh Harian Metro

Dari biodata tersebut, kita boleh lihat bahawa beliau seorang pegawai kerajaan bergred 41 ke atas... kerana beliau memiliki ijazah.

Dan kita sudah maklum dibawah perintah am, pegawai kerajaan gred 41 keatas tidak boleh terlibat secara aktif dalam politik... kecuali yang dilongarkan baru baru ini.

(semua pegawai Kerajaan dalam Kumpulan Pengurusan dan Ikhtisas, anggota-anggota Perkhidmatan Polis dan anggota-anggota Perkhidmatan Penjara adalah samasekali ditegah daripada mengambil bahagian yang cergas dalam politik seperti menjadi Ahli Jawatankuasa parti politik baik di peringkat kebangsaan, negeri atau daerah).....kecuali jadi ahli PUKI-MAK UMNO-APCO aje yang boleh....!!!

Tetapi larangan itu pada realitinya hanya pada penyokong parti Pembangkang sahaja.. dan bukti jelas bahawa pegawai kerajaan boleh memegang jawatan politik dan aktif dalam politik jika ianya adalah parti UMNO dan BN.. Bukankah ini satu double standard???

Ini biografi calon BN tersebut... lihat pada Jawatan didalam parti dan tahunnya serta pekerjaan serta tahunnya.. :

BIODATA:

PARTI: Umno
NAMA: Mohd Azahar Ibrahim
UMUR: 39 tahun
TEMPAT LAHIR: Labis, Segamat
ALAMAT: No 19, Jalan Tenang 85300 Labis, Segamat

AHLI KELUARGA:
ISTERI: Tuty Roshizana Tumin
UMUR: 31 tahun
PEKERJAAN: Suri rumah ANAK: Nur Aina Maisara, 6; Nur Arisha Najwa, 3; Muhammad Haikal, 8 bulan

KELULUSAN: Ijazah Sains Politik (Kepujian) Portsmouth, United Kingdom, 1996; Diploma Pentadbiran Awam, Institut Teknologi Mara, Melaka, 1993

PEKERJAAN: Penolong Pentadbir Tanah Daerah Kecil (ADO) Rengit, Batu Pahat (2006-2011); Penolong Pentadbir Tanah Segamat (2000-2006); Penolong Pentadbir Tanah Kluang (1997-2000)

JAWATAN DALAM PARTI: Bendahari Pemuda Umno Bahagian Labis dan Ketua Umno Cawangan Kampung Paya Merah, Labis (2004-2008)

PERTUBUHAN: Penasihat Pertubuhan Kebajikan Islam Malaysia (Perkim) cawangan Rengit (2006-sekarang); Setiausaha Jawatankuasa Penyelarasan Mukim-mukim Dun Rengit (2000 - sekarang), Pengerusi Belia 4B Labis (2001 - 2005), Ahli Jawatankuasa Yayasan Tenang (2000 - sekarang)"

Silap cetak, najib kena ambil tindakan dan Muhyiddin perlu bertanggungjawab ( letak jawatan lagi baik...!!!)

Posted: 30 Jan 2011 02:24 AM PST



najib...pukimak ko...jangan menjerit dan melolong mencari salah pembangkang sedang kesalahan atau kesilapan dalam kem sendiri yang menyebabkan kerugian kepada rakyat tidak di ambil peduli....!!!

Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yasin yang juga menteri pelajaran perlu memberi penjelasan terperinci berhubung kesilapan mencetak 400 ratus ribu buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun 1 sehingga menyebabkan buku itu ditarik balik...



TPM mulut tong taik....wajar di pecat dari dua dua jawatan yang di sandang...kerana mulut celupar macam burid ayam....kesilapan dalam bidang tanggungjawab sendiri buat buat tak nampak...sibuk cari kesalahan orang lain...najis dalam seluar dalam sendiri pun dah tak nampak...lagi besar pukimak menteri kerajaan UMNO-APCO seekor ni...!!!


Muhyiddin selaku menteri yang bertanggungjawab perlu menjelaskan kerugian yang mencecah hampir RM4 juta itu.

Beliau adalah individu yang bertangungjawab ke atas kesilapan sehingga memberikan kesan implikasi bukan sahaja terhadap pelajar sekolah malah ke atas implikasi ekonomi.




Ini jelas merupakan satu pembaziran yang membabitkan jumlah wang yang begitu besar, jumlah RM4 juta ini jelas menunjukan timbalan perdana menteri yang juga menteri pendidikan mengambil sikap endah tidak endah.

Dan sikap melepaskan batuk di tangga dalam usaha kerajaan memberi ingatan kepada rakyat supaya berhemah dan berjimat cermat dalam berbelanja tetapi dalam hal ini wang itu dihabiskan begitu sahaja...

Akhbar semalam melaporkan, kementerian pelajaran akan menarik balik hampir 400,000 buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun 1sekolah kebangsaan kerana mengandungi pelbagai kesalahan dan menggantikan dengan buku teks cetakan baru, Mac depan.

Harga seunit buku teks KSSR bahasa Inggeris tahun satu adalah RM8.20 dan jika mengambil kira keperluan hampir 400,000 naskah maka jumlahnya mencecah RM4 juta.

Ditanya apa tindakan yang patut diambil kepada pihak terbabit berhubung kerugian ini, kita menegaskan Muhyiddin perlu dipertanggungjawabkan.

Kalau berlaku di mana-mana negara, sudah pasti menteri berkenaan harus meletakan jawatan dan mengambil sikap tindakan bertanggungjawab kerana ia membabitkan wang rakyat yang begitu besar.

Sebab itu kita memberi ingatan dan teguran yang keras kepada TPM jangan  mengambil mudah jawatan TPM dan juga menteri pelajaran dan jangan sibuk menyerang pembangkang dan sibuk berpolitik.

"Begitu juga  menteri kewangan, Datuk Seri Najib (Razak) harus mengambil tindakan yang tegas, paling tidak pun memberi kata-dua kepada menteri pelajaran supaya perkara ini tidak berlaku lagi...

Perkara yang menyebabkan kejadian itu masih belum diketahui puncanya sama ada disebabkan kesilapan manusia atau masalah percetakan namun kesilapan itu tidak sepatutnya berlaku.

Sesuatu benda itu bila diterbitkan mesti tepat, kerana ia akan menyebabkan pembaziran, kalau kita hendak fokus kepada kualiti asasnya buku yang hendak dikeluarkan perlu ada kualiti.

Kita kena pastikan bahawa dalam proses percetakan sesuatu buku untuk pelajar itu kita tidak boleh lupa kepada kualiti....

1 malaysia....rakyat di sembelih di dahulukan....pukimak najib kalau dah pernah bunuh orang tak heran kalau dia tergamak tipu rakyat....!!!

Posted: 30 Jan 2011 02:05 AM PST



Cukai GST=RM4.02 setiap bulan

Najib berkata, "Atas semangat 1Malaysia, yang mana Rakyat Didahulukan dan Pencapaian Diutamakan, saya telah meminta para pemegang konsesi mengkaji semula struktur tol bagi konsesi masing-masing sebagai langkah membantu kerajaan memakmurkan negara dan mengurangkan bebanan rakyat.

"Menyahut seruan kerajaan ini, dua orang ahli korporat yang juga pemegang saham terbesar sebuah syarikat konsesi tol telah tampil mengemukakan satu cadangan penstrukturan tol melalui perolehan aset-aset konsesi yang akan memberi impak yang besar kepada rakyat.

"Berdasarkan cadangan ini, saya dengan sukacitanya memaklumkan bahawa tiada kenaikan tol untuk lima tahun akan datang bagi Lebuhraya Kuala Lumpur-Karak dan Lebuhraya Pantai Timur Fasa 1 yang dicadangkan bakal dimiliki oleh dua orang ahli korporat tersebut," kata beliau pada sidang akhbar di Bangunan Perdana Putra di sini.


Hoi!... korang perasan tak yang Najib dah main-mainkan korang... Yang dia umum tol tak naik tu untuk orang ulang-alik ke negeri Najib dan Pantai Timur jer!... Berapa ramai pengguna tol yang menggunakan perkhidmatan ke pantai timur berbanding lebuhraya PLUS, LDP, Kesas dan sewaktu dengannya. Apasal Najib tak umum sekali tiada juga kenaikan serta dikecualikan bayaran kepada pengguna jalanraya dari Labis ke Segamat.

Najib cuma bagi jaminan tak naikkan harga tol tapi korang dah terkena sebab mulai bulan ini, korang dah dikenakan cukai GST pada bil Astro dan lain-lain bil utilities. Padan muka korang yang setia tak bertempat pada dacing senget selaku pelopor Barang Naik.

Kalau 1 bulan kerajaan Najib berjaya kutip RM4.02 seorang, bayangkan jika pengguna Astro ada 1 juta orang. RM4.02 X 1 bulan X 1 juta pengguna = RM4.02 juta. Itu baru cukai bil Astro. Macam mana dengan bil-bil utilities yang lain serta barang-barang keperluan harian yang akan dikenakan GST nanti.

Itu hari kabinet Najib kata, GST tak akan dilaksanakan dalam masa terdekat. Sekarang kan dah kena dengan bil Astro.

Lu orang pikirlah sendiri bagaimana liciknya pentadbiran Najib perdaya korang. Patut pun Najib mampu sogok setiap kali diadakan pilihanraya kecil kerana Najib ada wang tersembunyi. Dia turunkan yang itu tetapi dia naikkan yang ini.

Kah!...3X. Inilah hasil tarbiyah penasihat Apco kepada kerajaan Barang Naik.

payahsungguh

pundek gobala jadi katak...memang dah di jangka....dasar penghianat perjuangan rakyat....!!!

Posted: 30 Jan 2011 01:59 AM PST

Anwar sudah jangka Gobala akan keluar parti



memang patut pun dah kena sepak dan terajang...dasar penghianat tak sedar diri...betul betul keling pariah ini orang....!!!

Ketua Umum Parti Keadilan Rakyat (PKR) Datuk Seri Anwar Ibrahim berkata beliau telah lama menjangka Anggota Parlimen Padang Serai N. Gobalakrishnan akan keluar daripada parti itu.

Katanya tindakan Gobalakrishnan itu juga tidak menjejaskan PKR.

"Dia dah keluar tak apalah, biar kita teruskan," katanya kepada pemberita selepas majlis Wacana Memperkasa Fikrah Rakyat, di Shah Alam hari ini.

Ketua pembangkang itu diminta mengulas tindakan Gobalakrishnan yang dilapor meninggalkan PKR dan melepaskan semua jawatannya dalam parti tersebut, semalam.

Mengulas lanjut, Anwar berkata pucuk pimpinan parti itu bagaimanapun masih belum menerima surat rasmi daripada Gobalakrishnan berkenaan perkara tersebut.

Setakat ini beliau hanya mengumumkan perkara itu menerusi laman sosial Twitter dan setiausaha agung parti Saifuddin Nasution Ismail telah mengarahkan beliau memberi penjelasan berhubung perkara tersebut, kata Anwar.

Dalam satu kenyataan menerusi Twitter, Gobalakrishnan - bekas calon naib presiden PKR - berkata tindakannya itu disebabkan hilang keyakinan terhadap kepimpinan parti.

- Bernama

Tiada ulasan: