Selasa, 4 Januari 2011

PENYAPU SIAL

PENYAPU SIAL


Masalah sosial Berpunca dari pemimpin BN rosak akhlak

Posted: 04 Jan 2011 06:25 AM PST



ni dia sebahagian dari skandal suami dan isteri orang  yang di lakukan oleh cilanat cilanat umno yang menambah  masaalah sosial dalam negara  kita

Saban tahun Negara diliputi dengan kes-kes gejala sosial dan kerosakan moral seperti kes pembuangan bayi, kes pembunuhan dan kes rasuah.

Jadi rakyat Malaysia di seru berfikir sejenak dimanakah letaknya punca masalah-masalah ini.

Umumnya semua orang mengetahui bahawa agama merupakan benteng penghalang utama daripada masalah-masalah sosial tersebut berlaku. Tetapi sekarang kita lihat pegangan agama rakyat sudah rosak dan antara punca utamanya ialah rakyat Malaysia kini mempunyai pemimpin yang zalim dan ketandusan akhlak yang baik.




amah nie di rogol oleh bapak menteri buaya yang tunduk membodek punca gejala sosial semakin bermaharaja lela....!!!

Mengulas mengenai kes seorang menteri kanan kerajaan Malaysia yang dikatakan merogol pembantu rumah mereka. Kes ini dibocorkan Wikileaks yang mendedahkan maklumat diplomasi kerajaan Amerika. Paling teruk ialah isteri menteri tersebut tahu akan kejadian tersebut tetapi cuba disembunyikan kerajaan UMNO BN.

JJika inilah tahap pegangan agama seorang menteri yang diamanahkan untuk memimpin rakyat, tidak hairanlah rakyat Malaysia terpaksa berhadapan dengan kes pembuangan bayi, kes pembunuhan dan pelbagai lagi kes yang membuatkan kehidupan di Malaysia semakin tidak aman, disebabkan rakyat mempunyai pemimpin yang rosak ini

Kini rakyat Malaysia sudah hilang kepercayaan terhadap kerajaan BN kerana memiliki pemimpin yang mempunyai masalah akhlak dan integriti yang sangat kritikal




skandal najib dan altantuya masalaah utama yang tak selesai sampai sekarang punca utama rosak akhlak para pemimpin UMNO...

Rakyat kena tolak kerajaan BN. Bukan sahaja untuk kesejahteraan kita, tetapi bayangkan bagaimana pemimpin ini akan mendidik anak-anak kita, tentulah rosak anak-anak kita. Rosak generasi seterusnya...


Jadi kita  mengajak  sekelian  rakyat Malaysia untuk bertaqwa kepada Allah. Takutlah daripada menerima akibat sama seperti kaum-kaum terdahulu seperti kaum Firaun dan kaum Namrud, di mana mereka ini dipimpin oleh pemimpin-pemimpin zalim yang akhirnya mengakibatkan diri mereka sendiri bersama dengan rakyat-rakyat mereka dihancurkan Allah Taala kerana maksiat yang mereka lakukan.

selamat tahun baru 2011 ketuanan melayu pukimak kenakan rakyat...dari pukimak ,babi sial ,sundal dan keturunan anak haram UMNO-APCO......memang babi siallllll.....

Posted: 04 Jan 2011 05:55 AM PST



Harga minyak Petrol RON97 akan naik lagi RM 0.10 seliter mulai 12.00 tengah malam ini dari RM 2.30 kepada RM 2.40 seliter. Kenaikkan ini dilihat dari jangkaan kenaikan yang akan berterusan kepada RON97 yang akan mencecah harga kepada lebih RM 3.00 seliter pada penghujung tahun ini mengikut satu maklumat yang saya perolehi.

Bagaimanapun harga petrol RON 95 masih kekal tidak berubah pada RM1.85 seliter.

Selain itu minyak Petrol RON95 juga akan mengalami beberapa kali kenaikan pada tahun ini pada kadar yang belum dipastikan lagi menurut sumber yang kami perolehi juga.

Inilah hadiah tahun baru 2011 untuk seluruh rakyat Malaysia.



penyapu sial


hey babi sial sundal pukimak dan haramjadah UMNO-APCO.....lebih baik sokong komunis dari di perintah kerajaan haramjadah mcm nie...so yang bodoh dan banggang pengundi selamat di kencing dan di berakkan oleh pemimpin sundal mcm nie.....




muakakakaka...PKM tak naik harga barang komiditi /keperluan.....tapi umno /bn penyundal sanggup sembelih rakyat.....

PKM tak mengadaikan maruah ugama dan bangsa.....tapi UMNO lahanat lebih zalim dan rasis dari itu....PKM  tak merogol warga asing...tapi UMNO lahanat tergamak melakukan....!!!!!....babi sial punya UMNO lahanat....!!!!


so selamat berkenalan dengan parti komunis malaya.....

Berkenalan Dengan Tokoh Srikandi Rejimen Ke 10 Parti Komunis Malaya

aku sokong pimpinan komunis dari pimpinan UMNO.....

1 MALAYSIA KENA KENCING....UMNO TIPU SEJARAH KEMERDEKAAN

pelik sungguh...kerajaan bini najib (BN) masih biarkan bapak menteri buaya dalam kabinet...apaaaaa....ada terhutang bodi ke dengan malaun ini....!!!!.

Posted: 03 Jan 2011 11:33 PM PST

Di ambang tahun 2011 baru-baru ini, kita dikejutkan dengan satu laporan yang dibuat oleh WikiLeaks berkenaan kecurangan seorang "bapak menteri" yang dikatakan telah merogol amahnya. Ramai yang tidak menyangka kejadian ini berlaku diketika kontroversi babitkan pekerja warga Indonesia di negara ini belum selesai. Skandal menteri UMNO rogol amah itu kini bukan lagi menjadi rahsia kepada rakyat Malaysia dan Indonesia. Tambahan pula, laman blog sabahkini telah mendedahkan wajah amah terbabit yang dikenali sebagai Robengah (foto).

Laman itu juga menyiarkan nama menteri berkenaan serta laporan bertulis yang dibuat oleh sebuah NGO yang menjaga kepentingan pekerja Indonesia, Migrant Care yang menyiasat kes ini sejak Julai 2007 lalu. Ini kerana, selepas didedahkan menerusi temubual dengan Country Coordinator Migrant Care, Alex Ong mengenai penyiasatan Migrant Care. Alex mengesahkan laporan itu dan mengesahkan Migrant Care telah membuat siasatan terperinci mengenainya pada bulan Julai 2007. Pada 1 Ogos 2007, Alex bersama dua lagi pemimpin Migrant Care telah menandatangani satu kenyataan media mengenai kes mangsa rogol yang berkenaan.

Malah, blog-blog pro UMNO sendiri mahukan menteri terbabit dikenakan tindakan sewajarnya dengan segera. Soalnya, siapakah "bapak menteri buaya" berkenaan?. Khabarnya, beliau telah diangkat sebagai menteri ketika zaman Pak Lah lagi. Inilah yang mengejutkan, apabila PM Najib Razak terus mengekalkan individu terbabit sebagai menteri, sedangkan perangainya itu tidak melayakkan beliau untuk berada dalam kabinet......Apakah ini yang hendak di petontonkan kepada rakyat sekelian..????


tak payah nak menung jauh jauh berteka  teki....



Khabarnya beliau berketurunan "Minangkabau" dan pernah "membakar jambatan UMNO" satu ketika dulu. Namun kini beliau telah kembali menjilat segala ludah-ludahnya selepas mendapat kembali jawatan dan kuasa. Semoga pendedahan demi pendedahan akan menyebabkan menteri berkenaan "bagai cacing kepanasan" hendaknya selepas ini.


tgk gambar tu baik baik....yang dok cium tangan Pak Lah mengampu bagai nak terberak tu la...suspek bapak menteri buaya....!!!!

muakakakakka....padan muka ...hidung tak mancung pipi tersorong sorong....Khusrin Dihalang Hadiri Semua Mesyuarat Negeri

Posted: 03 Jan 2011 11:10 PM PST




Kerajaan Selangor telah mengambil satu langkah yang amat menyukarkan bagi Datuk Mohd Khusrin Munawi apabila mengharamkannya daripada menghadiri semua mesyuarat rasmi yang penting.

MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim mendedahkan pada hari ini bahawa pentadbirannya akan menulis satu surat rasmi kepada Perkhidmatan Awam untuk membincangkan calon bagi menggantikan jawatan perkhidmatan awam tertinggi di negeri itu.

Dia turut mengesahkan sehingga sebarang keputusan akhir dicapai, kerajaan tidak akan mengadakan atau terlibat dalam mana-mana "majlis meraikan" perlantikan setiausaha kerajaan negeri yang baru.

"Ini bermakna majlis angkat sumpah di hadapan Menteri Besar tidak akan diadakan dan Dato' Khusrin Munawi tidak akan hadir pada sebarang Majlis Mesyuarat Kerajaan Negeri dan Majlis Tindakan Ekonomi Negeri Selangor sebagai ex-officio," Kata Khalid kepada wartawan hari ini.

MB Selangor juga berkata bahawa dia tidak akan menghadiri majlis angkat sumpah Khusrin pada satu majlis di istana 6 Januari ini.

Khusrin mengesahkan hari ini yang dia memulakan tugas-tugas rasminya walaupun satu pertikaian sedang berlaku di antara Putrajaya dan Shah Alam berkaitan pelantikannya.

Pada hari pertama Khusrin di tempat kerja dia mengakui "tiada masalah" setakat ini , dan kerajaan Selangor tidak membantah ketika dia melaporkan diri untuk tugas.



Terjemahan : Selangor MB says Khusrin banned from all important state meetings

kepala jubor ko khusrin....kalau tak ada agenda...masa ko kat JAIS...ko huru hara urusan pentadbiran agama apa hal....!!!!

Posted: 03 Jan 2011 04:19 PM PST

SUK Selangor: Saya tiada agenda politik, kata Khusrin




Setiausaha Kerajaan Negeri Selangor yang baru Datuk Mohd Khusrin Munawi menegaskan, beliau tiada agenda politik apabila dilantik memegang jawatan tersebut berkuat kuasa kelmarin.

Bekas pengarah Jabatan Agama Islam Selangor (Jais) itu hari ini secara rasmi memulakan tugas sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri.

Beliau masuk pejabat pukul 6.45 pagi.

Minggu lalu, Ketua Setiausaha Negara Tan Sri Mohd Sidek Hassan mengumumkan Khusrin dilantik sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri yang baru, dilaporkan selepas mendapat perkenan Sultan Selangor Sultan, Sultan Sharifuddin Idris Shah.

Pada sidang media hari ini, Khusin juga menegaskan, beliau tahu akan tanggungjawab dan peranan sebagai penjawat awam.

"Saya ingin tegaskan bahawa sebagai penjawat awam saya tahu peraturan dan tahu apa yang boleh dan apa yang tidak boleh dibuat oleh penjawat awam.

"Saya tidak ada apa-apa agenda politik dan tugas saya adalah untuk membantu jentera kerajaan negeri sekarang berjalan dengan baik dan memastikan perhubungan antara eksekutif dengan pentadbir akan bertambah baik," katanya.

Beliau juga berkata, tiada masalah sekirannya kerajaan negeri yang dipimpin Menteri Besar Tan Sri Khalid Ibrahim tidak membenarkannya menghadiri mesyuarat exco.

"Saya tiada masalah, saya tahu pelantikan saya adalah sah. Selagi saya tidak mengangkat sumpah di hadapan Menteri Besar saya tidak boleh menghadiri mesyuarat.

"Tiada masalah," katanya yang akan mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor Khamis ini.

Terdahulu, Khalid pada sidang media berkata Khusrin tidak akan hadir pada sebarang majlis mesyuarat kerajaan negeri dan Majlis Tindakan Ekonomi sebagai 'ex-officio'.

Tambah Khusrin, beliau bersedia bekerjasama dengan Khalid dan barisan Exco Kerajaan Negeri Selangor.

"Tiada masalah, saya dilantik SPA dan saya bertindak mengikut undang-undang sedia ada.

"Saya juga telah menulis surat kepada Menteri Besar untuk menemui dan mengadakan perbincangan dengan beliau, namun masih tiada jawapan," katanya.

Khusrin juga berkata, menerima pelantikan itu sebagai satu arahan dan akan melaksanakan tugas dengan sebaik mungkin.

"Sebagai penjawat awam saya sentiasa patuh kepada arahan, saya terima pelantikan ini dan akan melakasanakan tugas dan tanggungjawab yang telah diamanahkan dengan sebaik mungkin.

"Saya juga mengharapkan kerjasama daripada semua pihak bagi membolehkan saya melaksanakan tugas dengan berkesan," katanya.

Beliau juga kesal dengan serangan dan fitnah yang dilemparkan seolah-olah menggambarkan dirinya sebagai pegawai yang bermasalah.

"Banyak isu negatif yang telah dilemparkan kepada saya, yang menggambarkan saya seolah-olah pegawai yang bermasalah, tidak patuh kepada arahan, membelakangkan kerajaan negeri dan mempunyai agenda politik tertentu.

"Perlu ditegaskan bahawa apa yang saya buat selama bertugas di Jais dan Setiausaha Mais (Majlis Agama Islam Selangor) selama lima tahun enam bulan adalah mengikut undang-undang dan peraturan yang sedia ada.

"Saya tidak membuat sesuatu yang di luar dari peruntukan undang-undang yang ada," katanya.

Pelantikan kontroversi Khusrin sebagai Setiausaha Kerajaan Negeri dilihat menuju krisis perlembagaan jika istiadat mengangkat sumpah di hadapan Sultan Selangor, yang dijadual akan berlangsung 6 Januari ini, diteruskan.

Kerajaan negeri Selangor sebelum ini menegaskan ia mempunyai kata putus dalam menentukan calon Setiausaha Kerajaan Negeri selepas Sultan Selangor memberi perkenan kepada nama yang disyorkan Putrajaya untuk melantik Khusrin.



penyapu sial


kepala jubor ko tiada agenda politik  ..nie  cerita SUK kepala jubor UMNO i....


kabinet 1 malaysia dengan penjenayah....Mangsa Rogol Khuatir DiAltantuyakan Menteri Perogol

Posted: 03 Jan 2011 03:43 PM PST

Mangsa rogol rayu identiti tidak didedah




NGO Indonesia yang memperjuangkan kes dakwaan rogol oleh seorang menteri kabinet semasa pentadbiran mantan perdana menteri, Tun Abdullah Ahmad Badawi berkata mangsa dan keluarganya merayu agar identiti mereka dirahsiakan.



Ini kerana mereka bimbang impak skandal itu ke atas mereka dan kemungkinan menteri berkenaan yang kini berkhidmat di bawah pentadbiran perdana menteri, Datuk Seri Najib Razak akan mempunyai kesan kepada mereka meskipun berada di Indonesia.

Menurut sepucuk surat yang didakwa ditulis oleh adik perempuan mangsa - yang disiarkan di beberapa blog - dan dihantar ke kedutaan Indonesia dan Amerika Syarikat di Kuala Lumpur, kejadian rogol itu terus dirahsiakan kerana "menteri berkenaan mempunyai banyak wang dan kenalan di Indonesia."



"Adalah dikhuatiri sesuatu akan berlaku kepada keluarga dan kakak saya seperti yang berlaku dalam kes Altantuya di Malaysia," petik surat yang ditulis pada pertengahan 2007 itu yang merujuk kepada pembunuhan kejam warga Mongolia, Altantuya Shaariibuu.

Ketika dihubungi ketika itu, pengarah Migrant Care yang berpangkalan di Jakarta, Anis Hidayah memberitahu Malaysiakini mereka tidak boleh menghebahkan kes itu kerana mangsa dan keluarganya- meskipun telah menjalani sesi kaunseling - menolak untuk membuat kenyataan umum dan mengheret menteri berkenaan ke mahkamah.

Isu yang tertersorok selama tiga tahun itu muncul semula di alam siber sejak beberapa minggu lalu apabila ia dikatakan didedah oleh laman WikiLeaks.

Ketua pengarang The Malay Mail, Datuk Ahirudin Attan juga menulis mengenai pendedahan WikiLeak dalam blog Rocky Bru kelolaannya. Menurut beliau Pejabat Perdana Menteri yang ketika itu di bawah Abdullah juga menerima laporan berkenaan.

Pada 27 Disember 2009, kumpulan pelindung pendatang asing, Tenaganita mendesak kejadian rogol yang didakwa berlaku pada 19 Jun 2007 itu disiasat.

Pada laporan bertarikh Ogos 2007, Anis berkata perjumpaannya dengan mangsa berkenaan pada 24 Julai tahun yang sama di rumah mangsa di Madukara, Banjarnegara Jawa Tengah untuk mendapatkan maklumat.

Setelah dipujuk, mangsa berkenaan yang telah bekerja selama lapan tahun sebagai pembantu rumah kepada menteri berkenaan, akhirnya mengakui majikannya itu telah merogolnya.

Mangsa bagaimanapun merayu kepada Anis dan dua aktivis Migrant Care supaya kes perogolannya tidak dihebahkan kerana "bimbang malu ke atas dirinya, keluarga dan juga masyarakat di kampung mereka."

Katanya, "beliau hanya orang kecil berbanding (menteri itu) adalah orang besar, jadi beliau amat takut dan meminta kes rogol itu ditutup," petik laporan Anis. -mk

Tiada ulasan: