Ahad, 30 Januari 2011

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH

PAKATAN RAKYAT N15 DUN JUASSEH


Ini adalah kekalahan sementara.. PRU ke-13 kita cuba lagi.... Teruskan perjuangan...

Posted: 30 Jan 2011 07:56 AM PST




Meskipun berjaya mempertahankan kerusi Dun Tenang, namun BN gagal mencapai majoriti sasaran iaitu 5,000 undi sebagaimana yang pernah dihasratkan oleh Timbalan Presiden Umno, Tan Sri Muhyiddin Yassin.

azlanNaib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar dalam laman Twitter mengucap tahniah kepada BN kerana berjaya mempertahankan kerusi tersebut.

Keputusan rasmi menunjukkan BN mendapat 6,699 undi manakala PAS mendapat 2,992 undi.

calon BN, Mohd Azahar Ibrahim menang dengan majoriti 3,707 undi - meningkat 1berbanding majoriti 2,492 undi pada 2008.

Calon BN juga menang undi Pos. Daripada 119 kertas undi pos yang dikeluarkan oleh Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR), Mohd Azahar memperoleh 115 manakala Normala memperoleh tiga undi. Satu undi pos ditolak.

Keputusan undi pos itu diumumkan oleh pegawai pengurus pilihan raya kecil, Md Asri Amir. di di Pusat Penjumlahan Undi di Dewan Serbaguna Majlis Daerah Labis petang ini.

Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR)menyifatkan jumlah peratusan itu lebih rendah berbanding pilihan raya umum 2008 iaitu 73.52 peratus.

CIKGU MALA TELAH MENUNJUKKAN TITIK BENIH ISLAM YANG MENARIK
DAP MENUNJUKAN SIKAP CINA YANG BENAR
MCA TELAH MENELANJANG
SIFAT BERKAWAN DENGAN UMNO SELAMA INI YANG ANTI ISLAM!!




Hujan lebat s
epanjang 3 hari hampir menenggelamkan Dun Tenang. Ramai penggundi yg terperangkap manakala sebahagian kawasan pembuangkan undi tidak berfungsi.

Ini berikutan BN begitu ghairah untuk menang, lantas semua jentera kerajaan, termasuk askar, JPA3 dan Rela digunakan untuk mengangkut pengundi. Tanpa jentera ini, akan ramai pengundi BN tidak sedia keluar mengundi. Sedangkan PAS tidak dapat menggunakan semua kemudahan jentera kerajaan itu. Kelemahan ini menyebabkan pengundi PAS ramai terperangkap dalam banjir.

Inilah realiti kemenangan BN yang pada sikapnya adalah sukar terima. Hanya Allah lebih tahu segala-gala yang berlaku."
Peluang ini diambil sepenuhnya oleh Umno BN dengan menggerahkan bot dan lori jentera Polis, Bomba dan agensi yg lain memunggah hanya penggundi Umno Felda ke tempat mengundi. Manakala sebahagian besar punggundi bandar Labis ditinggalkan kerana beranggapan penyokong PR.

Terima kasih kepada petugas-petugas PR yang bertungkus lumus membantu calon kita.

Terima kasih juga penduduk N05 DUN tenang yang mengundi PAS. Teruskan gerak kerja informasi dan khidmat sosial terutama FELDA yg masih tertinggal sumber2 berita terkini.

Dan syabas juga kepada para jentera dari Kuala Pilah yg diwakili oleh Helmi, Kamarul, Hj Rahman, abg Bega dan yg lain. Kami sentiasa mendoakan selamat kembali yang kini khabarnya terperangkap banjir di Segamat sewaktu perjalanan pulang.


Lepas ini kita sama2 meriahkan Jemapoh & Kuala Pilah dengan gerak kerja yang lebih tersusun dan terus bersemangat.




Tiada ulasan: